VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> hamulce
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
hamulce
PostWysłany: Wto 16:48, 21 Lip 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





cześć, zaobserwowałem ostatnio, że jak jeżdżę po deszczu czy też w deszczu to mi puchną hamulce z przodu- klamka staje się twarda jak skała, dużo wcześniej zaczyna też łapać.
to tak ma być? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:31, 21 Lip 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





u mnie tak nie dzialalo, ale zdaje sie Ty masz ABS...
ja zalozylem teraz stalowy oplot i nic nie puchnie Wink (oprocz mnie jak czuje ta sile hamowania)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:05, 21 Lip 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Bibop
Kupowałeś jakieś gotowce do DL-a czy jak ? Jaki jest koszt takiej przeróbki ? i czy robiłeś tylko przód czy tył też?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:32, 21 Lip 2009
thekamil
A

 
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





http://www.przewodywoplocie.pl/index.php/przewody-hamulcowe/Spis-modeli.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:29, 21 Lip 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





letko mam "gotowce" do DL650 bez ABS firmy Goodridge kupione u Brzo.
Przewody sa dwa, oba wychodza z "podwojnej" sruby wychodzacej ze zbiorniczka plynu hamulcowego i kazdy idzie oddzielnie do zaciskow (zdaje sie, ze to sie nazywa "uklad F" pompa-zacisk, pompa-zacisk w przeciwienstwie do standardowego "O" pompa-zacisk, zacisk-zacisk czy jakos tak Razz). W zestawie sa 2 sruby do zaciskow (+podkladki) i jedna "podwojna" do pompy (+podkladki) no i jakies tam 2 mocowania do przyczepienia przewodow do blotnika.
Wymiana + wymiana plynu wraz z odpowietrzaniem (przod+tyl, plyn wliczony) kosztowala mnie 140pln. Dodatkowo wymienialem klocki na wszystkich zaciskach.
Robilem tylko przod. Tylu podobno nie oplaca sie, ale jak bede mial kase i bede musial wymienic przewod to moze, ale na razie nowe klocki z tylu robia swoje Smile
jak jest z przewodem w oplocie w przypadku motocykli z ABS to byla chyba dyskusja, ze w sumie nie warto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:50, 21 Lip 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





Dzięki za odpowiedż. Chyba uśmiechnę się do brzo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:31, 22 Lip 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





właśnie wydaje mi się, że tu chodzi o ABS z tym puchnięciem.
z kolei kolega grzesiek, też ma ABS i też mu się takie kwiatki robią Smile
czyli pewnie tak ma być


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:18, 22 Lip 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





letko naprawde polecam zainwestowanie w przewod w oplocie jezeli nie masz abs. roznica odczuwalna od razu (chociaz klocki jeszcze nie hamuja tak jak powinny)
konra.dzik zapytam kolege z ABSem czy jemu tez tak sie robi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:20, 22 Lip 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Ja mam ABS i nie zauważyłem takiej zależności...
Tak sobie myslę - w sumie dlaczego miałaby klamka robić się "twarda" od deszczowej pogody? Chyba, że to tylko subiektywne odczucie "twardości klamki", a to po prostu ABS wcześniej wkracza do akcji na mokrej nawierzchni niż na suchej - wiadomo, poślizg zaczyna się wcześniej to i pompa ABS wcześniej zaczyna pracować...
Osobiście ABS w deszczu sobie chwalę, ale ostatnio trochę pojeździłem po szutrach (śliczne szutrówki wzdłuż wału wiślanego między Siekierkami a Wólką Dworską) i chętnie bym zainstalował jakiś manualny wyłącznik ABS-u, żeby można go było odłączyć na luźnej nawierzchni, bez zdejmowania siedzenia i wyciągania bezpiecznika układu... Smile Liczę na naszych forumowych konstruktorów - elektryków...Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:30, 22 Lip 2009
brzydal
A1

 
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





U mnie z ABSem jest to samo - w deszczu hamulce szybciej lapia i nie mam pojecia dlczego. Klamka jakby twardsza jest. Nie przenosi to sie jednak nijak na sile hamowaniia, podobna jak na sucho, ino szybciej lapie.

Nastepna sprawa to hamowanie, a wlasciwie jego sila czy technika. Mam teraz ustawiona regulacje klamki na 3 chyba. Ostatnio na motoszkole testowalem hamowanie na 2 palce oraz pelna reka, wynik: na 2 palce ok 11-13m potrzebowalem aby sie zatrzymac z 50km/h (pozostale 2 paluchy ktore na kierownicy zostaja nie daja klamce do konca sie zacisnac) - hamujac zas pelna lapa zatrzymywalem sie na 7-8m. Roznica jak dla mnie b. duza. Wynika to prawdopodobniie z tego ze jak ABS popuszcza to tak jak w aucie trzeba go wciskac z pelna sila, bo inaczej dupa zbita. Inna sprawa to opoznienie hamoweania kiedy sie ma reke poz klamka - 1s przy 50km/h to przejechane ok 15m (ze 13,5 m dokladniej). Na rowerze zawsze z lapami na klamkach jezdzilem, w poromotorze stwierdzili ze na moto tez tak trzeba wiec nic nie zmienialem, ale teraz chyab bedzie trzeba to sweryfikowac, sam nie wiem. Jak wy hamujecie z tym ABSem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:41, 22 Lip 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





na suchym baaaardzo żadko mi sie zdaża tak wdepnąć w klamke żeby ABS zaczął łapać, na mokrym też z rzadka ale jak już jest sytuacja podbramkowa to cisnąć nie pompować bo układ zwariuje.
MAG: wyłącznik do pompy bardzo prosty, wystarczy wpiąć sie w jeden przewód który dochodzi do bezpiecznika, przewodem dwużyłowym, jeden koniec do jednego a drugi do drugiego. w ten sposob przedłużamy pętle którą kończymy przełącznikiem on/off.
tyle.
nie wiem tylko jak potem z dzialaniem absu bo jak ostatni paliłem gume ( Smile ) to mi sie dioda ABSu zapaliła i nie chciał działać układ, po wyłączeniu z kluczyka i odpaleniu działa ok.
sorka za OT


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Śro 23:42, 22 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:28, 23 Lip 2009
letko
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1505
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ustroń





bibop napisał:
letko naprawde polecam zainwestowanie w przewod w oplocie jezeli nie masz abs. roznica odczuwalna od razu (chociaz klocki jeszcze nie hamuja tak jak powinny)


Napisałem na PW do brzo ale jeszcze nie odebrał .Może jest na urlopie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:13, 23 Lip 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





konra.dzik jak wyjmiesz bezpiecznik abs to układ hamulcowy działa jak tradycyjny, jak włożysz z powrotem to masz z powrotem abs. Fakt, że sprawdzałem to zawsze z wyłączaniem silnika podczas operacji wyjmowania i wkładania bezpiecznika, nie wiem jak by się układ zachował gdyby w czasie jazdy "odciąć" obwód bezpiecznika...
Dlatego wolę nie eksperymentować dopóki się nie wypowie ktoś kto już coś takiego zastosował - szkoda, że fabrycznie nie jest to zrobione tak jak w gs-ach...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:56, 23 Lip 2009
brzydal
A1

 
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





przy wylaczonej stacyjce chyba w kadym suzuki mozna abs wylaczac przez wyjmowaniie bezpiecznika, na motoskzole w bandicie 1200 tez to dzialalo. Wink

wracajac do ustwiena dzwigni hamulca - czy zmieniajac pierwotne polozeniie raczki z 3 na 1 odsune raczke i tym samym bede mial wieksza sile hamowania przy takim samym wcisnieciu klamki hamulca?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:06, 23 Lip 2009
DICTUS
A

 
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 199
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mam ABS i podczas 2 godzinnej jazdy w ulewie nic się nie działo z hamulcami. Wszysko działa OK!
Będę się bacznie przyglądał podczas kolejnej deszczowej podróży aczkolwiek jak dotychczas działają jak należy.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:04, 23 Lip 2009
Gęsty
A

 
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno/ Józefosław





"Twardnienie" występuje i u mnie na mokrym, a jak chcecie poczuć działanie ABS to wystarczy mocniej zahamować na kostce brukowej- tylko proponuje ostrożnie...

Ja trenuję na parkingu FasionHouse- ziomkowie znają z pewnością Wink i zapraszam do przyłączenia się, choćby i dziś na 20

Pozdro
Gęsty


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:07, 24 Lip 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





brzydal napisał:

wracajac do ustwiena dzwigni hamulca - czy zmieniajac pierwotne polozeniie raczki z 3 na 1 odsune raczke i tym samym bede mial wieksza sile hamowania przy takim samym wcisnieciu klamki hamulca?


tak... dodatkowo nie bedziesz sobie obijal palucha jak mocniej na klamke nacisniesz (nie mowimy o pelnym awaryjnym bo tam pewnie tez dojdzie do palca)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:18, 24 Lip 2009
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Gęsty napisał:
"Twardnienie" występuje i u mnie na mokrym, a jak chcecie poczuć działanie ABS to wystarczy mocniej zahamować na kostce brukowej- tylko proponuje ostrożnie...

Gęsty


Dlaczego ostroznie?
Na suchym asfalcie i klama do oporu! To ma byc awaryjne hamowanie z ABS.
Moj dziala caly czas Laughing
Zero stresu,ze sie kolo zblokuje ale trzeba sie rozpoznawac powierzchnie na ktorych wydluzy sie droga hamowania Wink (chodzi mi o szutry i jakies naprawde nierownosci,dziury w drodze)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:45, 24 Lip 2009
Gęsty
A

 
Dołączył: 13 Cze 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno/ Józefosław





polsky chodzi o to aby uważać na kostce brukowej- potrafi być niefajnie jak nierówno złapie przyczepność opona i nastąpi uskok na bok- wtedy ABS może Cie zawieźć...

Pozdro
Gęsty


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:25, 09 Sie 2010
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ostatnio u siebie zauważyłem problem twardej klamki. Mam DL650 K4 bez ABS ze stalowymi oplotami. Kilka tygodni temu wymieniałem płyn hamulcowy (Motul Dot 4) i zaobserwowałem, że podczas gorących dni klamka w miarę miękko pracuje, potrafię nią dobrze dozować siłę hamowania. Natomiast podczas niedawnych zimnych i deszczowych dni klamka była twarda, działała prawie zero-jedynkowo. I teraz, czy może być to sprawa: płynu, zapowietrzenia układu, nieszczelności w układzie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:11, 09 Sie 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a czym smarujesz dzwignie?
moze jak jest cieplo to "smarowidlo" jest plynne, a jak zimno to gestnieje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:41, 10 Sie 2010
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Olejem z benzyną, ale dość dawno nie smarowałem. A może to być sprawa płynu, który niezbyt dobrze pracuje w niskich temperaturach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:46, 15 Sie 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





jawa napisał:
Olejem z benzyną, ale dość dawno nie smarowałem. A może to być sprawa płynu, który niezbyt dobrze pracuje w niskich temperaturach?


jawa - a możesz przybliżyć własciwości cieczy tak zmiksowanej? zawsze zdawało mi się że benzyna wymywa olej więc nie za bardzo rozumiem ten rodzaj kombinacji


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:46, 15 Sie 2010
DLuk
Administrator

 
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 470
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





KD napisał:
jawa napisał:
Olejem z benzyną, ale dość dawno nie smarowałem. A może to być sprawa płynu, który niezbyt dobrze pracuje w niskich temperaturach?


jawa - a możesz przybliżyć własciwości cieczy tak zmiksowanej? zawsze zdawało mi się że benzyna wymywa olej więc nie za bardzo rozumiem ten rodzaj kombinacji


jawa może da inne wyjaśnienie ale za czasów wcześniejszych kiedy nie było dostępu do odpowiednich specyfików taką mieszaninę stosowało się np. do smarowania linek - sam olej ciężko jest wprowadzić do całej linki a benzyna potem wyparowała - nie wiem czy to zgodne z teorią ale przez jeden sezon takie smarowanie bardzo dobrze działa Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:10, 15 Sie 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





ja zawsze linki traktowałem smarem (najczęściej grafitowym) i to zawsze działa, często dłużej niż jeden sezon, takim samym smarem kiedyś (w czasach kiedy specyfików nie było) łańcuchy smarowałem i jakoś wszystko działało poprawnie, no ale każdy ma swój patent, ten zapewne zapamiętam bo może gdzieś się przyda
Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:23, 16 Sie 2010
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Benzynę, która docelowo ma wyparować, stosuje się, aby łatwiej wprowadzić mieszankę. Co do twardości klamki - macie jakiś pomysł? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hamulce
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin