VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> jak jest w DLu z wiatrem bocznym?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
jak jest w DLu z wiatrem bocznym?
PostWysłany: Wto 20:55, 16 Paź 2012
lukaszt2
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2





podatny czy jest do wytrzymania? ja sam waze 80kg i czasami mnie bujnie ladnie na Bandycie.
Poprosze o opinie, beda pomocne do podjecia decyzji o zakupie.
Dziekuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:23, 16 Paź 2012
Kriss
A2

 
Dołączył: 11 Lip 2012
Posty: 86
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kołobrzeg





Moje 92 kg na 650 i powiem że do wytrzymania Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:42, 16 Paź 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Buja jak na Batorym Stefanie i trzeba małe kółka dokręcać .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:13, 16 Paź 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Andrzeju, chyba trochę trollujesz Very Happy

Ja tam o żadnych bocznych wiatrach nie słyszałem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:22, 16 Paź 2012
Kondziu
A2

 
Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 77
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tarnów





sam ważę 80 kg i mam prawie 2 metry wzrostu i jak czasami zawieje to... fajnie się jedzie nie jest źle da się wytrzymać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:00, 16 Paź 2012
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Ja tam jeżdżę tylko z wiatrem. Bujam się tylko jak jestem.. nomen omen.. zawiany!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:46, 17 Paź 2012
KAMIL
A2

 
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Jam mam 187cm wzrostu i 94kg wagi i jak mocno zawieje to jest spory problem. Naj bardziej nieprzyjemne doświadczenie z wiatrem bocznym to gdy jechałem przez Wysoki Atlas w Maroku w deszczu wiało zajebiście, że praktycznie przestawiało na przeciwległy pas ruchu. Motocykl był dość obładowany, prędkość 70-100 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:47, 17 Paź 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





VTold - a co mam mówić trzeba się pośmiać . Na forum padło pytanie w co ubrać nowego Delka - w piżamę i skarpetki itd .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:42, 17 Paź 2012
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





i czasem pohalsować trzeba przy bocznych wiatrach ale czy w tym nie ma frajdy Twisted Evil jak dla mnie to fajnie się jeździło z uchem przy asfalcie jadąc na wprost Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:06, 17 Paź 2012
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2911
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





DL nie jest tak zabudowany jak klasyczne szosowe motocykle turystyczne, tak więc nie robi aż tak za "żagiel" Smile Przejechałem kilka tysięcy km na BMW R1200RT i ten to dopiero się kładł, szczególnie jak miał szybę podniesioną mocno do góry...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:55, 17 Paź 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Bo Delek jest lepszy od BMW.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:25, 17 Paź 2012
biblo
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 2911
Przeczytał: 109 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa





Dlatego kupiłem właśnie DL-a Smile
Beemka była wypożyczona...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:49, 17 Paź 2012
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





V-Told napisał:
Andrzeju, chyba trochę trollujesz Very Happy

Ja tam o żadnych bocznych wiatrach nie słyszałem Wink


Bo nie siedziałeś nigdy na jednym pośladku po zjedzeniu grochówki...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:57, 17 Paź 2012
ANDRZEJ
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 2262
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chojnów





Witaj Tomku - po zjedzeniu grochówki z wkładką , a na drugie fasolka po bretońsku .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:18, 17 Paź 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





ANDRZEJ napisał:
VTold - a co mam mówić trzeba się pośmiać . Na forum padło pytanie w co ubrać nowego Delka - w piżamę i skarpetki itd .


Zgadzam się Wink

W sumie nadal mamy mało danych. Ja mam 183 cm, masę pominę, na klatę 135+, w bickach 41-42cm na pompie, BMI w okolicach 20-21 Very Happy. Wiatry boczne - brak, pewnie z powodów opisanych przez Cynka, albo to wręcz kwestia stosunku objętości do masy całkowitej kierownika Very Happy

Po grochówce pewnie trochę się dodatkowo spuchnie i jest hardkorowa pompa nie tylko w bickach, więc wzrasta ryzyko niekontrolowanych petard w kierunku przeciwnym do obranego przez DL-owego jeźdźca Mr. Green. Mam nadzieję, że tym razem i ja udzieliłem równie wyczerpujących informacji co koledzy wyżej Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez V-Told dnia Śro 21:19, 17 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:40, 17 Paź 2012
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3136
Przeczytał: 132 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





a ja podejde powazniej do tematu, moze bez chwalenia sie gabarytami, ale powyzej 160 km/h w otwartej przestrzeni przy bocznym wietrze rzuca mnie i moto po calym pasie. A jadacy za mna hornet jedzie caly czas jak po sznurku, nie ma takiej walki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:56, 17 Paź 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





To zależy od siły wiatru i jego kierunku w stosunku do kierunku jazdy, "masa własna" i rozmiary samego jeźdźca mają raczej drugorzedne znaczenie. Kiedyś jechałem do Trójmiasta całą drogę przy bocznym wietrze i było to troszkę uciążliwe, jeżeli pominąć cholernie bolący kark od targania garnkiem... Innym razem przy ok. 100km/h nie byłem w stanie "zmieścić się" na obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:03, 18 Paź 2012
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Znaczy ze Międzyrzecz ma malutką obwodnicę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:41, 18 Paź 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





cynek napisał:
Znaczy ze Międzyrzecz ma malutką obwodnicę Smile


Mniej-więcej taką jak obwodnica Jabłonnej... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:03, 19 Paź 2012
Linchof
A

 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 170
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





roadrunner a co robiles w okolicach miedzyrzeca???Smile
Ciekawi mnie bo to moje rodzinne miasto:)
I zastanawiam sie czy w poniedzialek tam nie skoczyc:)
pozdrawiam
Maciek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:47, 19 Paź 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Linchof napisał:
roadrunner a co robiles w okolicach miedzyrzeca???Smile
Ciekawi mnie bo to moje rodzinne miasto:)
I zastanawiam sie czy w poniedzialek tam nie skoczyc:)
pozdrawiam
Maciek


Wracałem z Bielska Podlaskiego do Lubartowa. Z resztą swego czasu bardzo często tą trasą jeździłem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:08, 19 Paź 2012
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Potwierdzam. Na nowym, starym i średnim Razz boczne wiatry trzeba brać pod uwagę. Zdarza się jechać pod kątem lub "grzać opony" niecelowo, jadąc na wprost.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:19, 19 Paź 2012
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Hada napisał:
Potwierdzam. Na nowym, starym i średnim Razz boczne wiatry trzeba brać pod uwagę. Zdarza się jechać pod kątem lub "grzać opony" niecelowo, jadąc na wprost.

Przejechałem Dl650 jakieś 64000km w rożnych warunkach i nigdy wiatr nie był dla mnie problem, owszem czasami trochę bardziej trzeba było pilnować kierunku ale bez przesady.
Tyle, że za wyjątkiem zimy jeżdżę ze sportową szybą.

Mam wrażenie, że problemy z bocznym wiatrem wynikają nie z samego DL'a tylko z wysokich szyb akcesoryjnych, które tworzą dość spory żagiel.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:57, 20 Paź 2012
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Nie napisałem, że to jest problem, tylko, e należy brać go pod uwagę, aby zaskoczenia nie było.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:20, 20 Paź 2012
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





zgadzam się z przedmówcą, są odczuwalne i trzeba się z nimi liczyć, raz mną tak majtnęło że z lewego pasa na prawym poboczu się znalazłem. Fakt faktem wyjechaliśmy zza wału prosto na most i jechałem z plecaczkiem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:56, 20 Paź 2012
Marek445
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2012
Posty: 94
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szadek





Witam.
Jechałem w tym roku w Turcji z plecaczkiem i załadowany jak osiołek w takim wietrze że łeb urywa, nie ma siły na boczny wiatr. Wiało tak mocno ze musiałem jechać 40 km/h i i tak mnie na pobocze ściągało, a czasami były takie nagłe większe podmuchy że musiałem praktycznie zwalniać do zera. Masakra kto doświadczył takiego wiatru który wiał prawie 100 km/h centralnie z boku będzie wiedział o czym piszę. Po prostu masakra.
Podejrzewam że przy takim wietrze to na każdej maszynie były by problemy z jazdą no, za wyjątkiem motocykli z koszami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:09, 20 Paź 2012
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Panowie, no sprawa jest prosta - zależy o jakich wiatrach mówimy Wink

Jak zawieje z boku z prędkością 100km/h, to i na R1, DL'u czy motorynce przestawi nas dobre kilkadziesiąt centymetrów. Ja nie uważam, aby rodzaj sprzęta miał aż taki znaczenie. Z jednej strony duża powierzchnia boczna DL'a, ale z drugiej nieduże owiewki, wysokie szyby z jednej, oryginalne i sportowe z drugiej. Nie rozpatrywałbym problemu kategoriami "na tym motocyklu przestawi mnie 5 cm dalej niż na tym, więc kupię ten drugi" Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:44, 20 Paź 2012
Hada
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2





V-Told wszystko ładnie podsumował.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:56, 02 Sty 2013
kedzip
A1

 
Dołączył: 06 Maj 2012
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja wiem jedno, jeśli 'helmut' zachowuje się jakbym rąbał głową o ścianę to znaczy, że czas zwolnić lub bardziej się pochylić do przodu Smile i zwolnić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:09, 13 Mar 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





wydaje mi sie że masa i wielkość jeźdźca nie ma tu nic do rzeczy no może za wyjątkiem siły fizycznej jaką może utrzymać kierownicę Smile
DL nie jest wodoodporny. Raz miałem taką sytuacje pod Łodzią że musiałem zwolnić do ok 50 km/h na dwupasie bo wiało i rzucało strasznie. Natomiast najgorsze zaskoczenie to na moście na KRK... była szpetna pogoda i wiało pierońsko... że zjeżdżając z mostu jakąś 20tką miałem pietra... Z resztą na stałym lądzie nie było lepiej bo tam zaś wiatr niósł wszystko co spotkał na drodze i nie było dla niego za ciężkie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:05, 22 Kwi 2013
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





Panowie, ja tez mam cholerne problemy z wiatrem bocznym, jak wieje mocno to musze schodzic nawet do 80km/h.
Co do owiewki to do tej pory mialem akcesoryjna z niskim deflektorem, teraz mam MRA XCT Tour (owiewka identyczna jak oryginal plus dedykowany deflektor wysoki okolo 140mm) - zarowno ze stara jak i z nowa moto strasznie podatne na podmuchy.

Z obserwacji innych moto na drodze (tych nizszych bardziej sportowych) to na nich wiatr boczny nie robi wrazenia.

Zazwyczaj jezdze z duzym kufrem centralnym, moze to jest ten dodatkowy zagel??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez sViety dnia Pon 14:07, 22 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:30, 22 Kwi 2013
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3136
Przeczytał: 132 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





sprobuj jechac przy silny bocznym i wyminac tira, albo gdy z terenu teren z lesnego zmienia sie na otwarty Smile Nagla zmiana ustawienia moto wzgledem podloza - bezcenna Very Happy Very Happy

Wszystko ma wplyw, wielkosc maszyny, kierownika, kufra centralnego okresla powierzchnie boczna calego moto, a deelek maly nie jest... Very Happy

Ja tez mialem porownanie, bo na pasie trudno bylo mi sie utrzymac a hornecik z kobitka (o gabarytach wyrosnietego dziecka) w siodle jak gdyby nigdy nic po prostu sobie sunal bez problemow Smile

Trzeba zacisnac zeby i pocieszac sie, ze nie zawsze bedzie mocno wialo Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:46, 22 Kwi 2013
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Duzy DL powyzej 170km/h radzi sobie z bocznym wiatrem wysmienicie Idea Very Happy
Nawet z pasazerem i alu kuframi jest git, ale gdy mocno z boku zawieje a na liczniku ledwo 100 to moze zabujac, a najlepiej na duzych wiaduktach Very HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:49, 22 Kwi 2013
sViety
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz





OK, czyli to taki urok DL-a !!

A juz mysalem ze cos nie tak z maszyna ..... albo ze mna Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:58, 22 Kwi 2013
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





sViety napisał:
OK, czyli to taki urok DL-a !!

A juz mysalem ze cos nie tak z maszyna ..... albo ze mna Smile


nie tylko DLa, kazde moto ma problem z bocznym wiatrem a zwlaszcza duze enduro, wielkosc problmu zalezy od sily wiatru Idea Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:44, 30 Kwi 2013
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Jak dla mnie to buja, rzuca i wieje normalnie . Wiadomo ,że pozycja na Dl-u jest wysoka i inaczej to my odczuwamy skutki bocznego wiatru niż sam motocykl. Poza tym zawsze w zależności od siły wiatru powyżej pewnych prędkości może dochodzić do niestabilnych zachowań . Taki to urok jazdy na dwóch kołach z prędkościami powyżej 120 km/h ( specjalnie podkreślam bo jakiś czas temu kolega zawodowiec rowerowy mówił ,że prędkości na rowerze w okolicach 100 km/h przy odpowiednich warunkach to nic nadzwyczajnego Smile ) . Oczywiście pozostaje kwestia zawieszenia. Jeśli przyczepność jest źle dobrana czyli nasza masa kontra ustawienia nie powoduje dobrego przylegania kół do nawierzchni możemy mieć efekty wprowadzania motocykla w swego rodzaju uślizg ( spychanie boczne koła w kierunku zgodnym z wiatrem ) nad którym w sumie przy odrobinie wprawy nie jest trudno zapanować . Jeszcze raz podkreślę taki to już w sumie urok jazdy na dwóch kołach z dużymi prędkościami .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:25, 28 Maj 2013
Valdidoc
A2

 
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Odgrzeję lekko temat znoszenia na wietrze. Wróciłem z wyprawy do Marocco. Na autostradach hiszpańskich, szczególnie na górskich wiaduktach potrafiło tak dmuchnąć, że moto (DL 1000) w złożeniu w prawo po dwóch uderzeniach wiatru lądowało mi przy lewej linii ciągłej!!!. Mój kumpel na Hondzie Paneuropan pytał mnie później co mnie tak mocno rzucało. Bagaż mieliśmy podobny - duży. Wniosek: DL-ki są więcej niż przeciętna wrażliwe na boczne podmuchy. Nie będę już pisał jak mnie dopadła burza piaskowa w Maroku (dojechaliśmy do Sahary)- masakra przy 40-50 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:36, 31 Maj 2013
rsu
A1

 
Dołączył: 25 Kwi 2013
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Przejechałem kilkaset kilometrów wzdłuż kornwalijskiego i walijskiego wybrzeża w ostrej, wiosennej piździawie od morza i właściwie zgadzam się z wypowiedzią Kangura. Dla mnie osobiście mocny wiatr boczny ale w miarę stały nie jest problemem /poza tym, że jazda nie jest tak przyjemna jak w wietrze tylko własnym/. Jak przyszkwali ostro to odczuwasz też ostro ale po pierwszej setce przyzwyczajasz się i poziom adreliny wypłaszcza wykres. Kilka razy spotkałem się też z sytuacją, że jechałem za gościem, który potem skarżył się, że tak nim nosiło po drodze, a dla mnie jadącego za nim wyglądało jakby jechał normalnie. W wielu przypadkach jak powiedział Kangur, jeździec odczuwa dużo bardziej niż moto i wydaje się, że zaraz Cię wiatr przewróci a w rzeczywistości moto odjedzie może 10-20 cm w bok. Na podmuchy ekstremalne, sztormowe tak, że brakowało jezdni to się natknąłem więc nie zabieram głosu. Tak czy inaczej nie brałbym pod uwagę tego parametru przy wyborze moto. Wygodna pozycja na moto ma też swoją cenę Smile
Pomyślnych wiatrów
rsu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jak jest w DLu z wiatrem bocznym?
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin