Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

klej do gwintów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mimo28
A1



Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecinek

PostWysłany: Sob 12:11, 20 Cze 2015    Temat postu: klej do gwintów

Witam
Zamontowałem w moto gmole Heed. Użyłem śrub dołączonych do gmoli. Czy powinienem użyć kleju do gwintów, a jeżeli tak to jaki polecacie? (chodzi o wytrzymałość i firmę)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k0nrad
A



Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: Sob 12:19, 20 Cze 2015    Temat postu:

A co mówiła instrukcja? Jeżeli byłaby taka potrzeba to chyba firma Heed dołączyłaby taki klej do gmoli Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 13:03, 20 Cze 2015    Temat postu:

Ja użyłem do montażu gmoli Givi kleju Loctite (niebieskiego).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fatboy
Motonita



Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 18:29, 20 Cze 2015    Temat postu:

biblo napisał:
Ja użyłem do montażu gmoli Givi kleju Loctite (niebieskiego).


Ja też Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mimo28
A1



Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecinek

PostWysłany: Sob 19:27, 20 Cze 2015    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi.
Do k0nrad: no niestety to nie jest tak oczywiste (oszczędności)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Sob 19:57, 20 Cze 2015    Temat postu:

Kto użył to użył , ja też ...tylko powiedzcie , jak to się potem odkręca? , bo i do śrub stopki centralnej kapnąłem./oczywiście niebieski L/

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Raptor dnia Sob 19:58, 20 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4259
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Sob 20:23, 20 Cze 2015    Temat postu:

Z tego co pamiętam, to Loctite ma kleje o trzech stopniach "trzymania": słaby, średni (własnie niebieski) i mocny. Śruby posmarowane słabym i średnim daje się odkręcić normalnymi narzędziami (być może potrzeba tylko trochę więcej siły), natomiast ten najmocniejszy ma większe wymagania - wymaga podgrzania do 300 stopni.

Więcej tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Sob 20:29, 20 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k0nrad
A



Dołączył: 29 Gru 2014
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Chełm

PostWysłany: Sob 21:38, 20 Cze 2015    Temat postu:

mimo28 napisał:
Dzięki za odpowiedzi.
Do k0nrad: no niestety to nie jest tak oczywiste (oszczędności)


Może i nie oczywiste, ale oczekiwałbym chociaż krótkiej informacji, że zaleca się użycie kleju do gwintów, jeżeli faktycznie jest taka potrzeba.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 1:19, 21 Cze 2015    Temat postu:

Raptor napisał:
Kto użył to użył , ja też ...tylko powiedzcie , jak to się potem odkręca? , bo i do śrub stopki centralnej kapnąłem./oczywiście niebieski L/

Odkręca się bez problemu ale po odkręceniu warto oczyścić gwint - zdarzyło mi się zniszczyć gwint śruby przy próbie ponownego skręcania na nowy klej bez oczyszczenia z pozostałości starego kleju. Sad

k0nrad napisał:

Może i nie oczywiste, ale oczekiwałbym chociaż krótkiej informacji, że zaleca się użycie kleju do gwintów, jeżeli faktycznie jest taka potrzeba.


Zamiast oczekiwać na wskazówki producenta gmoli warto przy montażu czegokolwiek zajrzeć do serwisówki - Service Manual na stronie 3-12 jasno definiuje, że te śruby powinny zostać wkręcone na klej do gwintów (THREAD LOCK 1342 czyli średnim np Loctite 243,290)
Czy śruby dokręciłeś "na czuja" czy z określonym momentem?
Te śruby akurat wbrew pozorom niezbyt mocno należy dokręcić bo aluminium tego nie lubi. Confused

Aby był komplet to dopiszę że możesz jeszcze spotkać się z następującymi klejami do gwintów:
THREAD LOCK 1303 - łatwodemontowalny (np. Loctite 222 )
THREAD LOCK 1360 - trudnodemontowalny (Loctite 270, 271 etc.) - do demontażu należy podgrzać jak wcześniej napisano.

P.S. Z premedytacją nie podałem momentu dokręcenia - zajrzyj do serwisówki. Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skalar dnia Nie 1:34, 21 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mimo28
A1



Dołączył: 14 Cze 2015
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecinek

PostWysłany: Nie 8:29, 21 Cze 2015    Temat postu:

skalar napisał:
Raptor napisał:
Kto użył to użył , ja też ...tylko powiedzcie , jak to się potem odkręca? , bo i do śrub stopki centralnej kapnąłem./oczywiście niebieski L/

Odkręca się bez problemu ale po odkręceniu warto oczyścić gwint - zdarzyło mi się zniszczyć gwint śruby przy próbie ponownego skręcania na nowy klej bez oczyszczenia z pozostałości starego kleju. Sad

k0nrad napisał:

Może i nie oczywiste, ale oczekiwałbym chociaż krótkiej informacji, że zaleca się użycie kleju do gwintów, jeżeli faktycznie jest taka potrzeba.


Zamiast oczekiwać na wskazówki producenta gmoli warto przy montażu czegokolwiek zajrzeć do serwisówki - Service Manual na stronie 3-12 jasno definiuje, że te śruby powinny zostać wkręcone na klej do gwintów (THREAD LOCK 1342 czyli średnim np Loctite 243,290)
Czy śruby dokręciłeś "na czuja" czy z określonym momentem?
Te śruby akurat wbrew pozorom niezbyt mocno należy dokręcić bo aluminium tego nie lubi. Confused

Aby był komplet to dopiszę że możesz jeszcze spotkać się z następującymi klejami do gwintów:
THREAD LOCK 1303 - łatwodemontowalny (np. Loctite 222 )
THREAD LOCK 1360 - trudnodemontowalny (Loctite 270, 271 etc.) - do demontażu należy podgrzać jak wcześniej napisano.

P.S. Z premedytacją nie podałem momentu dokręcenia - zajrzyj do serwisówki. Razz


35 N-m (3.5 kgf-m, 25.5 Ib-ft) - dobrze się spisałem?
Dziękuję za odpowiedź. Oczywiście następnym razem najpierw sięgnę do serwisówki. A tak jak pisałem wcześniej, po producencie nie spodziewałem aż tak szczegółowych wskazówek i dlatego zapytałem na forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Nie 10:32, 21 Cze 2015    Temat postu:

Czy jest potrzebny klej czy nie powinno być napisane w instrukcji. Przede wszystkim poza warunkami pracy duże znaczenie ma materiał śrub i gwintów oraz kształt główki śrub.
Do montażu moich gmoli nie był użyty klej i trzyma , nie odkręca się itd. Nie mam też kłopotu z demontażem by np. odkręcić boczki....
Ale niedokręcona śruba oczywiście się może odkręcić.
A jak ktoś zastosuje np. Śruby ze stali nierdzewnej np. A2 to obowiązkowo klej bo je pogubi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Motonita



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1196
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Nie 12:03, 21 Cze 2015    Temat postu:

Ja swoje gmole ( Heed ) przykręciłem bez kleju. Gmole trzymają, śruby nie luzują się.
Natomiast podczas montażu spotkała mnie nieprzyjemna niespodzianka. Śruby dociągałem z zalecanym momentem i niestety jedna nie wytrzymała.
Urwała się bardzo brzydko w głębi ramy, z nierówną powierzchnią pęknięcia.
Było bardzo mozolne wiercenie lewym wiertłem na pochyłej płaszczyźnie bez możliwości zapunktowania, a potem wykrętak, Udało się bez ślusarza. Dobrze, że mój syn na lepsze oczy i cierpliwą rękę.
W sumie polecam ostrożność przy dokręcaniu lub może przyjrzenie się twardości dostarczonych śrub ( przyznaję, nie wpadłem na to by sprawdzić przed montażem ).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Nie 12:06, 21 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 19:43, 21 Cze 2015    Temat postu:

Też zerwałem śrubę GIVI podczas montażu gmoli próbując dokręcić momentem nominalnym, po tym doświadczeniu wymieniłem śruby na 10.9. U mnie urwała się przy samym łbie więc wykręciłem bez problemu kombinerkami. Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin