Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Koszyk Dl 1000 po regeneracji

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
igi-41
A1



Dołączył: 18 Cze 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żnin

PostWysłany: Śro 9:05, 07 Sie 2019    Temat postu: Koszyk Dl 1000 po regeneracji

Witam wszystkich.
Z grubsza opiszę mój problem.
Kupilem suzuki z poprawionym koszem u P.Michała
Znanego na forum.
Wjeżdżajac się w motocykl, w pierwszy dzień wysłuchałem, że po nagrzaniu moto zaczyna hałasowac kosz. Po wciśnieciu sprzęgła cichło.
Nagrałem wszystko Panu Michałowi i dzieki swej uprzejmości przyjął go na gwarancje. Naprawdę świetny kontakt.
Kosz został poprawiony w jej ramach.
Po założeniu to samo a nawet ciut głośniej.
Uważam, że kosz jest poprawnie zrobiony. Tyle pochwał, nawet osobiscie usłyszanych, że nie wyobrażam sobie, żeby Pan Michał zrobił coś nie tak.
Kosz był wysyłany.
Z tąd moje pytanie.
Czy mogliśmy przy zakładaniu coś spierniczyć?
Mechanik znajomy i mówił ze skladał z manualem.
I drugie pytanie. Czy jest jakaś część ktora mogłaby odpowiadać za luz kosza czy czegoś i mogła się "wyrobić"?

A może jest ktoś z okolic Żnina i by osłuchał, bo może przesadzam.
Pan Michał był tak uprzejmy, że głupio mj dzwonić i wolalbym najpierw sprawdzić wszystkie opcje.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich.

Edit: oczywiście moto to DL 1000 k5

Dodam jeszcze, że stan przekładek i tarczek Pan Michał i mój mechanik określili jako bdb.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez igi-41 dnia Śro 9:23, 07 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sowator
A



Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 9:28, 07 Sie 2019    Temat postu:

TTTM (ten typ tak ma) hehe, Nie wiem jak głośno jest u Ciebie ale kosz zawsze słychać. W KLV1000 K5 po regeneracji u p. Michała też było go słychać. Teraz mam nowy model, kupiłem go jak miał 18 tys. teraz ma 32 i kosz słychać, ani bardziej ani mniej, ale jednak delikatnie. Nie jest to Honda i z tym się już pogodziłem Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
igi-41
A1



Dołączył: 18 Cze 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żnin

PostWysłany: Śro 9:55, 07 Sie 2019    Temat postu:

sowator napisał:
TTTM (ten typ tak ma) hehe, Nie wiem jak głośno jest u Ciebie ale kosz zawsze słychać. W KLV1000 K5 po regeneracji u p. Michała też było go słychać. Teraz mam nowy model, kupiłem go jak miał 18 tys. teraz ma 32 i kosz słychać, ani bardziej ani mniej, ale jednak delikatnie. Nie jest to Honda i z tym się już pogodziłem Wink


Żeby go było słychać, że tak powiem jednostajnie (szumiące kosze) to super.
Nie przeszkadz mi to , ale klepie, czy tam puka. Jak jadę powoli na 1ce , czy 2ce na skrzyżowaniu to też go słychać.

Fakt, że chyba nie ma tych wibracji opisywanych przez ludzi z koszem przed regenercją.

No i slyszałem suzi po regeneracji kosza jednego z użytkwoników forum to baja w porównaniu do mojego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez igi-41 dnia Śro 9:58, 07 Sie 2019, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sowator
A



Dołączył: 28 Sie 2016
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 12:21, 09 Sie 2019    Temat postu:

A jaki olej masz zalany?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zimny
A2



Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Pią 12:26, 09 Sie 2019    Temat postu:

Igi - czy to z Tobą koresponduję na whatsapp odnośnie tego kosza?

Tak jak Ci pisałem, po regeneracji kosz nadal sobie postukuje bo tam musi być luz w pewnym zakresie. Kolosalna różnica polega na tym że nie ma wibracji w zakresie 3-4 tys. Najlepiej jak przejedziesz się DLem z koszem bez modyfikacji - zobaczysz o co chodzi.

Ogólnie stukać może, byle nie tłukło niemiłosiernie.

Bez osłuchania na żywo ciężko doradzić. Ale na pewno przy tej konstrukcji kosza jaka jest w tym silniku nie ma opcji żeby kosza nie było słychać absolutnie w ogóle.

W Afryce Twin klepiący kosz to standard, także Honda święta nie jest Smile Wiem, bo miałem dwie.

Pozdrawiam
zimny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 22:49, 10 Sie 2019    Temat postu:

kosz zawsze hałasuje.
Po wciśnięciu sprzęgła robi się cisza.
A z regeneracją chodzi o to, że poniżej 3000 obr/min
są duże wibracje bo kosz bije.
Po regeneracji robi się spokojniej i nie ma wibracji.
Robiłem go u Michała i jestem zadowolony z jego pracy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zimny
A2



Dołączył: 19 Kwi 2016
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Garwolin

PostWysłany: Nie 20:50, 11 Sie 2019    Temat postu:

W 100% mogę zgodzić się z tym co napisał Kolega geniusz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon 21:43, 12 Sie 2019    Temat postu:

Panowie, czy możliwe, że nowy kosz kwalifikuje się do regeneracji po 30 kkm?
W moim DLu kosz był wymieniany przez poprzedniego właściciela 30 kkm temu.
Czy te wibracje, o których piszecie występują podczas jazdy poniżej 3 krpm i objawiają się szarpaniem po mocniejszym odkręceniu manetki czy może są to wibracje o dużej częstotliwości pojawiające się przy mocnym odkręceniu manetki i wolnym puszczaniu sprzęgła?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 21:19, 13 Sie 2019    Temat postu:

Jak kosz ma tyle nakulane to pewnie wymaga powtórnej wizyty w klinie.
A z innej beczki czy nowe DL 1000 z roku 2018 są pozbawione wady związanej z koszem czy też dostaną luzy?
Bo kumpel kupił nowego i zastanawia się czy będzie musiał dać go do regeneracji po jakimś przebiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Śro 0:35, 14 Sie 2019    Temat postu:

Kosze sprzęgłowe zużywają się i to jest normalny objaw. Dochodzi do tego materiał z jakiego są zrobione. Dobrze zregenerowany kosz nie tłucze i nie chrobocze. (nie chodzi mi o kasację luzu jak to robią handlarze tylko o porządną i rzetelną regenerację) Regeneracja nie może polegać tylko na wymianie sprężyn ale również na dobrym dynamicznym wyważeniu kosza a przed całym procesem na jego weryfikacji pod kątem zużycia materiału (czyli czy ma to sens po prostu). Niektóre modele motocykli mają "normalne" przypadłości związane z wibracjami itd... często błędnie odczytywane. Korzystałem z usług Pana Michała SZ. Nie byłem zadowolony. W końcu kupiłem kosz z rozbitego silnika z b.małym przebiegiem. Różnica była kolosalna. Osobiście uważam że trzeba takie kosze porównywać z fabrycznie nowymi silnikami z b. małym przebiegiem a nie ze sprzętami z niewiadomą historią.

(Mój zaczął hałasować jak nalot był powyżej 85 000 km, ciekawe jak to możliwe że w komisach hałasują z przebiegiem 50 000? i walą jak sieczkarnia?)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Śro 8:05, 14 Sie 2019    Temat postu:

MarioSWD napisał:
(Mój zaczął hałasować jak nalot był powyżej 85 000 km, ciekawe jak to możliwe że w komisach hałasują z przebiegiem 50 000? i walą jak sieczkarnia?)


Już pośpieszam z wyjaśnieniem.
Do Polski trafiają sprzęty z Niemiec.
Tam jadąc na przegląd techniczny (który jest co 2 lata) musisz przywieźć ze sobą wydruk z poprzedniego przeglądu.
Czyli co przegląd dostajesz kartkę, którą za dwa lata znowu będziesz musiał pokazać.
Ponadto robisz serwisy za które masz rachunki zazwyczaj.
Masz do tego książkę serwisową do motocykla.

Jeżeli choćby 2 z 3 wymienionych wyżej dokumentów nie ma, to znaczy że przebieg jest kręcony.

W ostatnim czasie przywiozłem 3 motocykle z Niemiec, wszystkie 3 motocykle miały 3 komplety dokumentów potwierdzających przebieg motocykla, tzn. wydruki z badań technicznych, rachunki z serwisu, pieczątki w książce serwisowej motocykla.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarioSWD
Motocyklista



Dołączył: 27 Sie 2014
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: SWD

PostWysłany: Czw 0:45, 15 Sie 2019    Temat postu:

Chwała Ci za to:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 21:58, 15 Sie 2019    Temat postu:

A wracając do mojego pytania.
Czy nowy DL ma poprawiony kosz i wytrzyma dłużej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
artsys
A



Dołączył: 07 Paź 2016
Posty: 134
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 8:50, 16 Sie 2019    Temat postu:

geniusz napisał:
A wracając do mojego pytania.
Czy nowy DL ma poprawiony kosz i wytrzyma dłużej?


Czytałem gdzieś, że to całkiem inny kosz pozbawiony wad z poprzedniego modelu.

Niestety - mój przypadek (DL1000 z 2017) temu przeczy. Po ok. 6500 hałasował tak, że w ASO zmienili mi zarówno kosz jak i całe sprzęgło. Teraz - po kolejnych 10 tys. nadal hałasuje. Zaczekam na jesień i znów będę ASO w tej sprawie odwiedzał. Zobaczymy, co powiedzą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wavi
A2



Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 90
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 15:04, 16 Sie 2019    Temat postu:

Witam.
Jak regenerowałem swój kosz u M. Szramy , to w czasie rozmowy tel. powiedział MI , że nowe kosze mają poprawione blachy i sprężyny , ale dalej nie są porządnie "po-osiowe" i należy je też robić .
Mój po regeneracji , przez pierwsze 2 tys km , był cichutki jak myszka , teraz po 25 tyś , już go słychać , ale nie ma wibracji i dobrze się z nim jedzie przy 3 tys. obr.

Pozdrawiam
wavi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
scyzor_2007
Motonita



Dołączył: 31 Gru 2016
Posty: 758
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 14:19, 17 Sie 2019    Temat postu:

W DL 1000 z roku 2002 robiłem kosz po przebiegu 35 tyś u Michała , po jego naprawie zrobiłem 10 tyś kosz był jak nowy .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
igi-41
A1



Dołączył: 18 Cze 2019
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żnin

PostWysłany: Sob 7:51, 24 Sie 2019    Temat postu:

sowator napisał:
A jaki olej masz zalany?


Hej. 10w40 valvoline full syntetyk

Przepraszam, za brak odpowiedzi od dłuższego czasu.
Muszę się z kimś umówić, żeby osłuchać organoleptycznie.
Smile

Poznań-Bydgoszcz?
Ktoś z litrem do porównania?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez igi-41 dnia Sob 7:53, 24 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Remigiusz
Motocyklista



Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 445
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chester

PostWysłany: Czw 19:02, 11 Sie 2022    Temat postu:

Czytam czytam i się starsze bo nigdy czegoś takiego nie widziałem ani nie słyszałem - wibracje przeniesione przez kosz sprzeglowy - masakra jakaś ….ja i tak nadal cxuje wibracje czy tego chce czy to jest bo kosz nawalił ..w moim przypadku V jest V i nadal i zawsze u mnie będzie się dziwnie jeździło.
Pytanie - jaki jest efekt końcowy wyeksploatowania kosza sprzeglowego ?Motocykl wybuchnie ?stanie ? Nic się nie stanie ? Co się stanie gdy się coś stanie ? Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin