Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moc w V-Stromie 1000

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1307
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Sob 22:50, 13 Maj 2017    Temat postu: Moc w V-Stromie 1000

Szukając akcesoryjnego wydechu, napotkałem na informację że ten podnosi moc o około 3km. Jako dowód przedstawiono wyniki pomiaru z hamowni, gdzie wyszło że duży DL (nowy) ma 89 km. Trochę mnie to zdziwiło bo to wartość sporo niższa od deklarowanej przez producenta. Mierzył ktoś kiedyś moc swojego Stormiaka na hamowni?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Sob 23:41, 13 Maj 2017    Temat postu:

Zalezy jak to mierzyli. Moc mierzy sie na wale korbowym albo na tylnym kole.
Ta druga bedzie naturalnie mniejsza, czasami nawet do 10 %
Wartosci fabryczne tez nie sa zawsze stuprocentowe i bywaja wahania KM na plus i na minus


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 7:42, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 7:42, 14 Maj 2017    Temat postu:

jotes napisał:
Zalezy jak to mierzyli. Moc mierzy sie na wale korbowym albo na tylnym kole.


W dostępnej praktyce to raczej na rolce hamowni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Nie 7:55, 14 Maj 2017    Temat postu:

express napisał:
jotes napisał:
Zalezy jak to mierzyli. Moc mierzy sie na wale korbowym albo na tylnym kole.


W dostępnej praktyce to raczej na rolce hamowni.


Dobra , mea culpa Embarassed
W takim razie podaje sie wartosc mocy oddawanej na wale korbowym ( dane producenta ) lub na tylnym kole.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pyxis
Motonita



Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)

PostWysłany: Nie 10:09, 14 Maj 2017    Temat postu:

express napisał:

W dostępnej praktyce to raczej na rolce hamowni.


Niekoniecznie. Sa hamownie ze stanowiskami do testow silnikow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 19:54, 14 Maj 2017    Temat postu:

Pyxis napisał:

Niekoniecznie. Sa hamownie ze stanowiskami do testow silnikow.


I co? Będziesz wyciągać silnik z moto?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pyxis
Motonita



Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)

PostWysłany: Nie 21:58, 14 Maj 2017    Temat postu:

Ja nie, ale jak chcesz, to mozesz.

Odnioslem sie do slusznej skadinad sugestii @jotes'a, ze moc katalogowa to raczej moc oddawana na wale silnika (bez ukladu przeniesienia napedu). Takich pomiarow dokonuje sie na hamowniach silnikowych. Nic wiec dziwnego, ze motocykl mierzony na rolkach wydaje sie byc slabszym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pyxis dnia Nie 21:59, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 22:09, 14 Maj 2017    Temat postu:

Pyxis napisał:
Odnioslem sie do slusznej skadinad sugestii @jotes'a, ze moc katalogowa to raczej moc oddawana na wale silnika (bez ukladu przeniesienia napedu). Takich pomiarow dokonuje sie na hamowniach silnikowych. Nic wiec dziwnego, ze motocykl mierzony na rolkach wydaje sie byc slabszym.


Dość oczywiste. Smile Dlatego napisałem, że w dostępnej (dla większości osób) praktyce - czyli hamowaniach rolkowych mierzymy moc na rolce, nawet nie na kole bo jeszcze są straty na tarciu koło/rolka.

Temat pomiaru mocy znam dość dobrze z rowerów do ścigania i wiem jakie są różnice w zależności od tego gdzie się mierzy i jak (pedały, korba - czyli jakby najbliżej silnika, piasta koła, rolka).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Nie 22:20, 14 Maj 2017    Temat postu:

poniwaz temat tez mnie kiedys interesowal ( samochody ) to dopisze ze mozna tez wyliczyc moc na wale bez wyjmowania silnika. Nowoczesne rolki potrafia po wysprzegleniu obliczyc wartsc straty czyli oporu, tarcia ( w przypadku motocykla -zebatki, stan lancucha, bieznik opony, cisnienie powietrza itp )
dodaje sie to do warosci mocy zmierznej na kole + przyjeta norma 2% strate na sprzegle i mamy WYLICZONA moc na wale Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Nie 22:22, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Nie 22:37, 14 Maj 2017    Temat postu:

jotes napisał:
mamy WYLICZONA moc na wale Wink


I wszystko jest cacy dopóki jest wyjaśniona i opisana metoda pomiaru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pyxis
Motonita



Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 563
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Strzegom (dolnośląskie)

PostWysłany: Nie 22:58, 14 Maj 2017    Temat postu:

jotes napisał:
poniwaz temat tez mnie kiedys interesowal ( samochody )...


Obliczanie sprawnosci napedu, to temat mojej pracy magisterskiej, wiec sila rzeczy cos tam trzeba bylo wiedziec, bo obronic sie udalo. Smile
Jednym z elementow pomiartu byla proba wybiegu (wyznaczenie wspolczynnika tarcia tocznego przy roznych predkosciach oraz popry napedu) - wlasnie to co teraz "rolki" same potrafia sobie sprytnie obliczyc.
Oczywiscie byly tez pomiary na hamowni silnikowej. Smile

BTW:
Mnie uczono, ze sprzeglo cierne pracujace bez poslizgu ma sprawnosc 0.998 wiec to powinno byc raczej 0.2% strat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pon 10:27, 15 Maj 2017    Temat postu:

pyxis masz racje, znowu zle sie wyrazilem
chodzilo o strate mocy na skutek przelozenia silnik/skrzynia biegow przyjeta dla przekladni zebatej prostej. Prace pisalem o pompach wtryskowych ale cos o hamowni tez zostalo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1307
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Pon 10:40, 15 Maj 2017    Temat postu:

Ja w teorii jestem słabszy od Was Wink ale na przykładzie samochodów wiem, że moc z hamowni zazwyczaj wychodziła trochę wyższa od podanej przez producenta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 13:01, 15 Maj 2017    Temat postu:

Vorenus napisał:
ale na przykładzie samochodów wiem, że moc z hamowni zazwyczaj wychodziła trochę wyższa od podanej przez producenta.


Bo klienci tak chcą?! Smile
I tak bez wprowadzania, żadnych modyfikacji w do silnika?
Moto-klienci też by pewnie byli wniebowzięci, jakby im hamownia wykazała więcej kuców w piecu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1307
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Pon 19:27, 15 Maj 2017    Temat postu:

express napisał:
Vorenus napisał:
ale na przykładzie samochodów wiem, że moc z hamowni zazwyczaj wychodziła trochę wyższa od podanej przez producenta.


Bo klienci tak chcą?! Smile
I tak bez wprowadzania, żadnych modyfikacji w do silnika?
Moto-klienci też by pewnie byli wniebowzięci, jakby im hamownia wykazała więcej kuców w piecu.


Tak, jeździłem kiedyś A4, z nominalną mocą 200 km. Miałem możliwość sprawdzenia za darmo na hamowni moc auta i wyszło trochę więcej.

Zresztą nieważne. Jestem zadowolony z tego jak jeździ mój motocykl. Zapytałem z ciekawości Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin