VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Nowe opony w DL 1000 - prowadzenie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Nowe opony w DL 1000 - prowadzenie
PostWysłany: Pią 20:43, 06 Maj 2011
Marynarz
A2

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ełk





Czesc,
wymieniłem stare Bridgestony na Metzelery Tourance EXP i ...mam problem.
powyżej 100 km/h motocykl jest czasami niestabilny przy jeździe na wprost po nierównosciach, wali sie przez koleiny, byle podmuch potrafi nim zachwiać.
Nie jest to wina dotarcia opon, bo na nowych przejechałem juz ponad 1000 km, cisnienie tez jest ok.
Objawy są dziwne, bo zakręty DL bierze jak brzytwa - jak chcę. Natomiast wystarczy, że przejadę przez podłużną nierównosć i zaczyna się chwiać, tył lata sobie, przod sobie. Na Bridgestonach przed wymianą jechałem jak czołgiem, teraz motocykl zachowuje się jakby jedno z kół nie było dokręcone ( a są). Czy serwis mógł cos zchrzanic przy montażu kół - zapomnieć o jakims dystansie, tulejce, cholera wie, co jeszcze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:12, 06 Maj 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





byc moze z przodu dystanse pozamieniali w serwisie i skopala sie geometria motocykla, a to by mialo takie objawy, z tylu nie da rady podmienic .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:42, 06 Maj 2011
Marynarz
A2

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ełk





Dzięki za podpowiedź, sprawdzę to, bo na DL szybko mija czas Smile . Dwa wyjazdy do W-wy z Ełku i 1000 km mija...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:39, 07 Maj 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Z takich oczywistych oczywistości, to może sprawdź jeszcze ustawienie tylnego koła, czy na pewno jest w osi motocykla oraz dystanse przy kole przednim. Też raz już się spotkałem z sytuacją, że ktoś odwrotnie wsadził tulejki dystansowe przy przednim kole i w efekcie powyżej 60km/h nie dało się jechać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:18, 17 Maj 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Właśnie założyłem też Metzelery Tourance EXP do DL 1000 i idzie na nich równiutko, bez żadnych problemów, stabilnie i pewnie, nie miałem jeszcze okazji sprawdzić na mokrym ale suchy asfalt, twarda ziemia i szuter rewelacja


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gregorio dnia Wto 10:22, 17 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:54, 17 Maj 2011
gogo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Yo
Też jestem posiadaczem nowych MTZ Tourance EXP i mam taki problem, że jak jadę w linii prostej np na autostradzie i mocniej zawieje, to przód wpada w dziwne chybotanie (takie wężykowanie). Ustępuję to po chwili ale jednak trochę mnie to wqria Smile
Wcześniej jeździłem na Pirelli Scorpion i takiego problemu nie miałem.
A dystanse są zalozone ok.
Czy może to być przyczyną łożyska główki ramy ???

Ave


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:03, 17 Maj 2011
gregorio
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





z opisu to bardziej jak luz na lagach w moim laickim mniemaniu no chyba, ze to metz nie daje rady


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:23, 17 Maj 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





U mnie przy 160km/h wężykuje a mam Conti Road Attack, ok. 3 tys przebiegu mają

Łożysko główki wymienione


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:49, 21 Maj 2011
Marynarz
A2

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ełk





gogo, jak możesz, to zapostuj numery Twoich opon, a przynajmniej datę produkcji. Napisałem już kwit do Metzelera, ale nie w kraju, tylko do centrali, bo może być tak, że jest jakas trefna partia, za granicą to wymieniają, a u nas będą rżnąć niewiniątka. Po sprawdzeniu motocykla, gdzie wszystko gra na 100% (13 tys km przebiegu) widzę, że może być problem z budową boków opony - w jednym miejscu może być bardziej elastyczna i powoduje niestabilnosc. Nie będę kombinować z zawieszeniem i innymi ustawieniami, chcę wymiany opon. Zakładałem nowe opony Dunlopa, Michelina, Bridgestona i nigdy takiego problemu nie miałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:10, 21 Maj 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Ja panowie zauważyłem że moto mi wężykuje przy 160km/h jak jade sam a jak jadę z kobietą to już wężykowanie zanika

Jeżdże cały czas z kufrem i zastanawiam sie czy on nie powoduje zawirowań przy większych prędkościach. Jadąc we dwoje druga osoba "uszczelnia" lukę między kierowcą a kufrem

Spróbuje pojeździć jeszcze bez kufra


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:32, 21 Maj 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





Fredi napisał:
U mnie przy 160km/h wężykuje a mam Conti Road Attack, ok. 3 tys przebiegu mają


A jak w przedziale 40-70?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:40, 21 Maj 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





express jezeli ci wezykuje lub kierownica lapie wibracje w przedziale 40 -70 to jest kwestia kiepskiego wywazenia przedniego kola, tylnego rowniez i choc moze i byly wywazane to moze trzeba poprawic, bo wywazarki czesto nie sa kalibrowane dostatecznie czesto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:48, 21 Maj 2011
Marynarz
A2

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ełk





gogo, ja mam przód z 39 tygodnia 2010 (oznaczenie 39 10). Dzisiaj rozmawiałem z serwisem w W-wie i przy okazji innych spraw wspomniałem, że mam EXP i nie jestem zadowolony. Wiecie, jakie było pytanie - "co, pływają ?". Okazało się, że zakładali EXP na TDM-ę i też jest gnój z prowadzeniem.
Floydoo, kiepskie wyważenie daje niestabilnosc przez cały czas, a tu jest tak, że jedziesz spokojnie 110 km/h, motocykl pięknie jedzie, nagle lekki wiatr z boku, a dół motocykla ucieka na boki jakbys miał odkręcone koła, albo napompowane tylko do 1.2 atmosfery. Na bridgestonach jak zawiało z boku, to bujał się cały motocykl, a tutaj góra jedzie prosto, a dół ucieka.
Ale dla pewnosci sprawdzę wyważenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 17:57, 28 Maj 2011
gogo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Marynarz,

dobrze że piszesz o tym z tym numerem. Mój jest z 10/11, także świeżynki. Może z jednej strony muszę je trochę zjechać, ale mówią że na dodtarcie opony wystarczy ok 200 km. Ja zrobiłem już znaczeni więcej i nic się nie zmieniło. Ale wyślę ten numer to producenta o zobaczymy.
Na razie jednak muszę to odłożyć, ponieważ ze względów służbowych muszę odłożyć motor na jakieś 3 tygodnie Sad - tragedia jakaś.
Jak tylko wrócę na bike'a odezwę się i dam znać co i jak w temacie opon.
Ave


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:18, 30 Maj 2011
Marynarz
A2

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ełk





Ja zareklamowałem już opony w serwisie Suzuki w Białymstoku. Nie będę jeździć na szajsie i ryzykować życie, zwłaszcza, że były wymieniane przy przeglądzie całego motocykla i zawieszenie, łożyska ramy i kół są w idealnym stanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:41, 02 Cze 2011
Marynarz
A2

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ełk





No i byłem dzisiaj w serwisie Suzuki w Białymstoku. Sprawdziłem wyważenie przedniego koła i okazało się, że potrzebna była korekta dwoma ciężarkami. Motocykl prowadzi się teraz lepiej, czas na kontrolę wyważenia tyłu. Może miałem do czynienia z kiepskim wyważeniem osiowym (koło nie bije tak jak promieniowym, ale jest niestabilne). Gosć z serwisu po jeździe testowej przed wywazaniem stwierdził, że motocykl trochę pływa tyłem przy hamowaniu, jakby opona była zbyt miękka. Kuźwa, zwykły turystyk, a ja już cyzeluję ustawienia jak w MotoGP.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nowe opony w DL 1000 - prowadzenie
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin