VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> NOWY DL 650 czy z lat poprzednich wady i zalety
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
NOWY DL 650 czy z lat poprzednich wady i zalety
PostWysłany: Wto 18:04, 19 Mar 2013
Tomala1975
A1

 
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Witam,
Mam zapytanie czy warto kupić nowego DL650 z 2012 roku są teraz atrakcyjne wyprzedaże czy poprzedni model który lepszy prosze o radę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:13, 19 Mar 2013
Kamil.Olkusz
Motonita

 
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1032
Przeczytał: 120 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz





Na poczatku polecam lekturę:

http://www.vstromclub.fora.pl/zasady-forum,51/zasady-forum,10647.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:23, 19 Mar 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





też pewnie zależy od budżetu jakim dysponujesz bo nowy DL jest goły ... osłony rąk, stopka centralna, osłona silnika, kufry i inne gadżety powodują ze jest trochę droższy...

tu masz ciekawe porównanie
http://www.scigacz.pl/Suzuki,V-Strom,650,nowy,kontra,stary,18678.html

tu parę słów tylko nowym modelu
http://www.motogen.pl/Suzuki-DL-650-V-Strom-2012,7942.html

obydwa są fajne.
wybierając, osobiście wybrałbym starego.
Jeździłem obydwoma. przy czym nowym modelem krótko bo 2 razy ok godzinki.
Wydaje mi się że stary DL jest bardziej niegrzeczny ale to subiektywne odczucie.
Ponadto nowy jest bardziej smukły i moim zdaniem o wiele lepiej nadaje się na jeżdżenie samemu niż w dwie osoby.
Tylna część kanapy w nowym jest trochę wąska. Podnóżki też są wyżej (a ja w sowim i tak będę obniżał).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:32, 19 Mar 2013
Tomala1975
A1

 
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Dzięki za info czytałem te artykuły ale może ktoś jeździł starym i przesiadł się na nowego.
Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:16, 19 Mar 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





przejedź się takim i takim. siądź na obydwu. sam zobaczysz...
Motocykl najlepiej kupuje się organoleptycznie a nie oglądając folder w PDFie.
Stary był bardzo popularny ponieważ był najtańszy z konkurencji na zachodzie i dużo osób je kupowało stąd popularność modelu, egzemplarzy używanych i części. Chwalono go za relację ceny do jakości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:26, 19 Mar 2013
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Witaj,

Przesiadlem sie ze starego na nowego. Sa roznice na korzysc, ale tez jeden minus (brak tradycyjnych, analogowych zegarow). Wszystko zalezy od funduszy.

@Kamil, popraw sie, bo dostaniesz bure od naszego forumowego poety Wink
Chyba, ze filtr ustawiony jest tylko na moje posty Wink Wink Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dober dnia Wto 20:28, 19 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:38, 19 Mar 2013
baltex
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE





według mnie DL ma tylko jedną wadę za mało mocy jak się jedzie załadowanym na maksa


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:32, 20 Mar 2013
Tomala1975
A1

 
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Byłem w salonie i oglądałem nowego ale pogoda nie pozwalała aby go dosiąść jak tylko się trochę ociepli to umówię sie na jazdę testową serdeczne dzięki za info pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:02, 20 Mar 2013
nelson_20
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 474
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łowicz/Bełchów/Skierniewice





Jak masz możliwości finansowe to weź nowego. Nie tylko ja tak uważam że nowy jeździ fajniej niż stary. Lepiej skręca, lepiej hamuje. Na rynku pojawiły się też pierwsze używane.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:18, 20 Mar 2013
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





To jest właściwie ten sam motocykl tylko w nowym jest parę rzeczy POPRAWIONYCH -z najważniejszych dla mnie to hamulce, w tym nowy ABS i ciut mniejsza waga.
Jeżeli masz pieniądze na nowego to pewnie że lepiej.

PS Zapomniałem o legendarnej "metroseksualności" nowego DL-a, ale ja motocyklami jeżdżą nie fotografuję, to nie rozumiem tego zarzutu - i jeden i drugi przypomina... duży skuter i co z tego??Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:57, 20 Mar 2013
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Zmieniłem stary na nowy i uważam, że nowy jest lepszy pod każdym względem. Trochę lepszy, ale lepszy. I ja akurat uważam, że jest zrywniejszy od starego (oba od nowości, więc bardziej zrywny "fabrycznie"), oprócz tego zwrotniejszy, łatwiejszy w prowadzeniu itp. Zegary o wiele lepsze.. wskaźnik zapiętego biegu!!! nareszcie. itp.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:27, 20 Mar 2013
DARKOM
Motonita

 
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 565
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA





,,PS Zapomniałem o legendarnej "metroseksualności" nowego DL-a, ale ja motocyklami jeżdżą nie fotografuję, to nie rozumiem tego zarzutu "

no właśnie żeby nie ten wygląd nowego Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:59, 20 Mar 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





no jest taki jak motocykla dla dziewczyny xD a tak na poważnie popatrzcie na nowego małego GSa na nową auriske... Japończykom i nie tylko takie coś się teraz podoba i tyle...

w nowym jest fajny ABS to na pewno ale np. liczniki paskudne a kanapa (szczególnie jej tylna część) nie przypomina już siodła motocykla turystycznego takiego tradycyjnego jak w DLu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:41, 21 Mar 2013
Macieko
A2

 
Dołączył: 18 Lip 2012
Posty: 53
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Zabrze





Cóż nie wiele mogę powiedzieć jeden sezon na DL-u początek na starym - tu pozdro dla MaćkaaW Smile - a od września po przykrej przygodzie na szczęście z happyend-em nowa DL-ka. Obie są fajne jak dla mnie stara lepiej się prezentuje lecz gdy ruszasz to nowa wydaje się być bardziej posłuszna i przewidywalna. Tak więc tu zapewne przy wyborze decydujący wpływ mogą mieć finanse.
Czy wybierzesz starą czy nową zapewne będziesz zadowolony, tu radość z kolejnych kilometrów jest gwarantowana Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:06, 21 Mar 2013
Aro61
A

 
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 104
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Janowice





Witaj. Mogę coś powiedzieć na temat starego i nowego modelu ponieważ na starym przejechałem 50 000 km. a na nowym od listopada 2000 . Moim zdaniem nowy model jest lepszy i tyle . Jednak na poprzedni nie powiem złego słowa ,dzięki niemu moja żona i ja zjechaliśmy kawał Europy i ani razu nas nie zawiódł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:07, 22 Mar 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





Aro61 a jak się pasażerce podróżuje na nowym?

BTW. z tym posłuszeństwem to fakt ale moim zdaniem to kwestia ABSu z jednej strony i wysmuklonej przedniej części co daje takie złudzenie. Stary DL to faktycznie kawał kloca. Jak pierwszy raz wsiadłem na Tigera to ten jest dopiero łatwy w prowadzeniu i posłuszny. Ale tam dużo daje ten trzycylindrowy silnik. Chociaż kultura pracy bardziej odpowiada mi w DLu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:13, 22 Mar 2013
Aro61
A

 
Dołączył: 04 Lis 2012
Posty: 104
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Janowice





Mogę powiedzieć że żona z pozycji i siedzenia jest zadowolona natomiast uchwyty maja wadę. Wyprofilowanie jest OK. wadą jest to że mają od środka szparę w którą wchodzą palce i przy długich przelotach jest to męczące .W tym sezonie wypełnię je pianką albo owinę i będzie jak trzeba . Zana ma 164 cm .wzrostu na starym wytrzymywała trasy po 1000km dziennie np. Janowice -Nin a twierdzi że na nowym jest jej wygodniej więc ocena jest obiektywna .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:22, 22 Mar 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





wydawało mi się ze nowy będzie mniej wygodny dla pasażera. Ja w starym będę obniżał podnóżki bo moja żona jest o ponad 10 cm wyższa niż Twoja Smile i trasy 1000 km męczą ją trochę jeśli chodzi o wymuszoną pozycję w kolanach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:30, 22 Mar 2013
Tomala1975
A1

 
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Dzieki czekam az pogoda odpusci bo sniegi u nas.Umówię sie na jazdę próbną i sprawdze go - jak kupowaliście nowe maszyny to napiszcie gdzie i na jakie rabaty można liczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:19, 22 Mar 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





a skąd jesteś bo przecież nie kupisz na drugim końcu Polski


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:40, 22 Mar 2013
Tomala1975
A1

 
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





jestem z Wrocławia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomala1975 dnia Pią 14:50, 22 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:52, 22 Mar 2013
Tomala1975
A1

 
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Ale z racji mojej pracy jaka wykonuje często jestem na Śląsku i tam tez może być .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomala1975 dnia Pią 17:56, 22 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:13, 23 Mar 2013
torchio
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia





jakby cos było gdzieś w okolicy i bym wiedział dam znac...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:45, 23 Mar 2013
Tomala1975
A1

 
Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





ok dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:45, 02 Lip 2013
miroslaw123
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 361
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Właśnie jeździłem nowym DL'em i tak... przedni widelec pracuje twardo i mało komfortowo, pojedyncze nierówności wybiera dobrze natomiast dziurawa droga jest problemem, silnik bardzo przyjemny, ładnie się wkręca na obroty, problemem dla mnie było ułożenie dźwigni zmiany biegów (powinienem sobie odrobinę podnieść, pytanie czy się da?), dźwignia hamulca trochę za krótka, za szybą do 80-90 km jest super, przy +140 moja głowa latała na boki...nie dał bym rady jechać dłużej z taką prędkością (oczywiście szyba była na maksa w górze a ja mam 188 cm), kanapa wydaje się być wygodna, czuć że jest mocniejszy od mojego TA i ma hamulce Wink w przeciwieństwie do trampka (po zmianie o mało co bym nie wyhamował przed samochodem...), niestety ma mniejszy prześwit a wystający filtr oleju to duże nieporozumienie (mino że testówka ma osłonę to ona strasznie odstaje od silnika i zmniejsza prześwit) Resumując, żadna rewelacja, bardzo poprawny motocykl ale chyba nie dla mnie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:08, 25 Lip 2013
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





ja też polecam nowy, choć różnica w porównaniu ze starym nie jest ogromna, to przecież ta sama konstrukcja z drobnymi poprawkami. Jednak w tych cenach w jakich oferowany jest nowy DL650 można nabyć już np. bmw800gs, tiger 800xc i tu już możnaby się zastanowić co lepiej wybrać..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Czw 18:09, 25 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 8:45, 26 Lip 2013
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 508
Przeczytał: 59 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Jeździłem BMW F800GS i jeżdżę nowym DL-em.
BMW ma znacznie lepsze zawieszenie. Zwłaszcza na szutry i gorsze drogi. Silnik nieco mocniejszy ale przy autostradowych prędkościach dokuczliwie wibruje, mniej szarpie niż DL. Szprychowe koła.
DL jest wygodniejszy, stabilniejszy przy prędkościach manewrowych, znacznie lepsza ochrona przed wiatrem.
Bardziej w temacie: na jakimś szkoleniu słyszałem opinię właściciela starego DL po przejażdżce nowym, że lepiej hamuje, przyspiesza i generalnie warto nieco dołożyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:03, 26 Lip 2013
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





poczytałem trochę o bmw800gs na forum posiadaczy tego modelu i się przeraziłem tym co ludzie piszą, problemy z immobiliserem, regularne wycieki z silnika, padające łożyska po 20 tys km, jakieś problemy ze stopką, skrzynią biegów, akumulatorem i kosmiczne ceny serwisu, który na dodatek nie chce pomagać użytkownikom.... I to nie pisała jedna osoba, tylko wielu posiadaczy którzy mieli zwykle nowe albo prawie nowe maszyny.
No ludzie... nie wiem jak z tym bmw jest, ale ja miałem już 4 motocykle japońskie i w ogóle żadnych problemów z niczym nie było. Jeśli z bmw mam stale jeździć po serwisach i się martwić czy za chwilę coś się nie popsuje to...ja dziękuję. Chociaż ogólna koncepcja maszyny fajna, szkoda że Japończycy tego nie skopiują i nie poprawią.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pią 11:22, 26 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:00, 28 Lip 2013
Dober
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 11 Cze 2011
Posty: 3017
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pobiedziska/Poznań





Wlasnie wrocilismy z Jarsonem z Alp. On na starym, ja juz na nowym. W porownaniu lepiej wypada nowy DL:
- lepiej hamuje,
- lepiej przyspiesza,
- zgrabniej wchodzi w zakrety,
- mniejsze o ok 8-10% spalanie ( rekord to 3,56l/100 po gorskich winklach z pelnym obciazeniem)
- wygodniejsza kanapa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
NOWY DL 650 czy z lat poprzednich wady i zalety
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin