VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Odpowetrzania hamulcy z ABS'em - przód
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Odpowetrzania hamulcy z ABS'em - przód
PostWysłany: Pon 14:41, 22 Sie 2011
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Jak w temacie, jutro zabieram się za robotę i tak sobie myślę jak to po kolei do tego podejść tzn co odpowietrzać jako pierwsze?

prawy lewy potem góra? czy najpierw góra i potem dół w jakiej kolejności?

Z góry dzięki za pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:52, 22 Sie 2011
mikmac
A

 
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a nie da sie tak zrobic aby w ogole nie zapowietrzyc? Dopiero co robilem uklad z jedna tarcza i ABS i bez zadnego problemu dalo sie to zrobic w mniej wiecej 5 min. Po prostu przelewasz uklad nie doprowadzajac do zapowietrzenia. Wazne aby dobrze nalazyc wazyk i aby byl zanurzony w plynie - bo zaciaga powietrze z powrotem. Mozna tez zostosowac strzykawe zanete i zrobic podcisnienie.
Nie wiem, moze dwutarczowe sie tak nie da, ale jakos tego nie widze... Najpierw jeden zacisk az zmieni kolor w rurce, potem jeszcze z 50ml w drugi zacisk i gotowe. 10 min, chyba, ze czegos nie wiem...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mikmac dnia Pon 22:01, 22 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:48, 22 Sie 2011
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





najlepiej jest zawsze odpowietrzac od dolu bo prosta fizyka mowi ze powietrze zawsze bedzie sie pchalo do gory, wiec po co sobie utrudniac, najlepiej wyganiac je tam gdzie samo chce uciekac Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:17, 22 Sie 2011
Woytec
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 336
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





mikmac napisał:
a nie da sie tak zrobic aby w ogole nie zapowietrzyc? Dopiero co robilem uklad z jedna tarcza i ABS i bez zadnego problemu dalo sie to zrobic w mniej wiecej 5 min. Po prostu przelewasz uklad nie doprowadzajac do zapowietrzenia. Wazne aby dobrze nalazyc wazyk i aby byl zanurzony w plynie - bo zaciaga powietrze z powrotem. Mozna tez zostosowac strzykawe zanete i zrobic podcisnienie.
Nie wiem, moze dwutarczowe sie tak nie da, ale jakos tego nie widze... Najpierw jeden zacisk az zmieni kolor w rurce, potem jeszcze z 50ml w drugi zacisk i gotowe. 10 min, chyba, ze czegos nie wiem...


tyle tylko ze klubowicz od ktorego kupilem motocykl chyba zapomnial kompletnie o hamulcach Smile byly w tragicznym stanie i wymagaly rozkrecenia i zabrania na stol w celu rozruszania elementow ktore sie pozapiekaly Sad

wiec koniecznym jest teraz zalac caly uklad na nowo.

a wiec sugerujecie od dolu... ok to bedzie od dolu Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Woytec dnia Pon 22:18, 22 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:39, 22 Sie 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





mikmac napisał:
a nie da sie tak zrobic aby w ogole nie zapowietrzyc? Dopiero co robilem uklad z jedna tarcza i ABS i bez zadnego problemu dalo sie to zrobic w mniej wiecej 5 min. Po prostu przelewasz uklad nie doprowadzajac do zapowietrzenia. Wazne aby dobrze nalazyc wazyk i aby byl zanurzony w plynie - bo zaciaga powietrze z powrotem. Mozna tez zostosowac strzykawe zanete i zrobic podcisnienie.
Nie wiem, moze dwutarczowe sie tak nie da, ale jakos tego nie widze... Najpierw jeden zacisk az zmieni kolor w rurce, potem jeszcze z 50ml w drugi zacisk i gotowe. 10 min, chyba, ze czegos nie wiem...


ojej po co tyle zachodu. to jak mnie uczyli sto lat temu w szkole i to nie ma znaczenia czy abs.
* generalnie zaczyna się od odpowietrzania najdłuższego odcinka od pompy (szczegóły zaraz)
*potem te krótsze
* wężyk jest potrzebny owszem tylko po to aby widzieć czy z układu wypływają bąbelki czy nie. NIE MA POTRZEBY ZANURZANIA PRZEWODU DO JAKIEGOŚ POJEMNIKA W CELU ZACIĄGANIA OD DOŁU. ZALEWA SIĘ ZAWSZE OD GÓRY!!!
* zalewamy zbiorniczek z płynem - i przy zakręconym odpowietrzniku pompujemy dźwignią hamulca kilka razy następnie przy wciśniętej dźwigni powoli odpuszczamy odpowietrznik aż do zejścia dźwigni prawie do zera i zakręcamy; znowu pompujemy, trzymamy i odpuszczamy odpowietrznik aż do prawie pełnego odpuszczenia. Nie wolno zapominać o dolewaniu płynu do zbiornika.
* kilka takich cykli spowoduje zapełnianie się układu hamulcowego pomimo że pierwsze wrażenia są takie że pompujemy bez sensu (szczególnie w 1000 przy pompie sprzęgła).
* po zalaniu najdłuższego odpowietrzamy te krótsze według uznania aby pozbyć się finalnie bąbelków z przewodu odpowietrzającego.

Ot cała filozofia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Odpowetrzania hamulcy z ABS'em - przód
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin