Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Olej dolewka

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sirkosciol
A2



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 12:33, 26 Sie 2014    Temat postu: Olej dolewka

Witam,
właśnie z inspekcjonowałem poziom oleju.I tak po ok 5 k musiałem poczynić dolewkę. Aż 1500 ml dolałem- wydaje mi się bardzo dużo.Obecnie używam Castrol 10w40 półsyntetyk.Jak to wygląda u was?Proszę o opinie.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Wto 12:50, 26 Sie 2014    Temat postu:

DL łyka olej w zależności od stylu jazdy. Ja niedawno po niecałych 6tys dolałem ok 300ml. Z drugiej strony, jak się wybiorę na wyjazd z ludźmi, którzy nie dość że lubią szybko, to jeszcze mają mocniejsze sprzęty, to te 300ml muszę dolewać po 1tys km.

Jak to Leciutki mi powiedział na wiosennym zlocie: "Jak się odwija, to wciąga" Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marszal
A2



Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: z wielkopolski :)

PostWysłany: Wto 16:54, 26 Sie 2014    Temat postu:

Wywal tego Castrola i będzie po kłopocie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Coliniak
Motonita



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 866
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Wto 18:57, 26 Sie 2014    Temat postu:

zbilizam sie do kolejnej interwalowej wymiany na 6k ale nie zauwazylem ubywania oleju nawet po ostatniej 700 autostradowej jezdzie

DL1000K3
castrol GPS 10w40

1500ml... lolaboga...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Wto 19:00, 26 Sie 2014    Temat postu:

Coś tu nie gra. 1500ml to nie jest więcej niż połowa normalnego stanu w DL 650?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Wto 19:35, 26 Sie 2014    Temat postu:

chyba jedno zero za duzo przypadkowo dolozyl Smile 1,5 litra ? toz to w "szkielku" juz dawno nic nie bylo widac.
ja dolewam jak SoH, czasami 100, czasami wcale.
kontroluje z reguly co 2 tysiace, albo jak mi sie na campingu nudzi Wink
I nie sadze zeby to byla wina Castrola


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar111cin
Motonita



Dołączył: 03 Sie 2013
Posty: 855
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: FSW

PostWysłany: Wto 20:14, 26 Sie 2014    Temat postu:

Czy w DL zapala się kontrolka "ciśnienia oleju" również jak jest jego zbyt niski stan?
Pytam, bo swego czasu musiałem trochę dolać (z 500ml chyba) co mnie mocno zdziwiło, bo nie jestem przyzwyczajony sprawdzać stan oleju w motocyklu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sirkosciol
A2



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 8:03, 27 Sie 2014    Temat postu:

Nie panowie nie pomyliłem się dopiero po 1,5l szkiełko "wróciło: do normy.Czyli zostało ok 0,8l w obiegu.Kontrolka nic nie informowała.Ważne że lata:) a olej będę teraz obserwował częściej.pozdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Staszek
Motonita



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 1004
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Północna Polska

PostWysłany: Śro 8:07, 27 Sie 2014    Temat postu:

No to chyba powinieneś bardzo uważnie obserwować a najlepiej odżałować trochę grosza i posprawdzać ciśnienie w cylindrach, potencjalne miejsca wycieku i inne takie, które mogą być przyczyną nadmiernego zużycia oleju.

A jesteś pewien, że przed tymi 5 tysiącami nalane było do pełna?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Śro 8:08, 27 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
prostyelektryk
Motonita



Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Śro 8:26, 27 Sie 2014    Temat postu:

1,5l to choćby w BMW.
Nigdy nic nie dolewałem w suzuki.
Nawet nie zauważyłem, żeby ubywało.
Trochę niestety bo ostatnio serwis suzuki nalał ciut powyżej górnej granicy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irek1970
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2014
Posty: 1872
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lower Silesia

PostWysłany: Śro 8:40, 27 Sie 2014    Temat postu:

1,5 litra to nie dolewka tylko wymiana Smile
Coś jest nie tak z silnikiem.
Nie czujesz spadku mocy ,albo innych niepokojących objawów ?
Sprawdź ciśnienie (kompresję) jak kolega wyżej radzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novy
Motonita



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój

PostWysłany: Śro 10:57, 27 Sie 2014    Temat postu:

Ja tam u siebie nie widzę żeby cokolwiek ubywało - pewnie coś tam bierze ale minimalne ilości. Jeździć też nie jeżdżę po emerycku Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
watson
A



Dołączył: 21 Maj 2014
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 12:16, 27 Sie 2014    Temat postu:

Dzięki za ten wątek.
Rano rzuciłem okiem w okienko, i okazało się, że jestem na dolnej kresce.
Liter lubi se łyknąć, nie tylko paliwa, jak widać.
A zmieniałem niecły 1000 km temu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 12:30, 27 Sie 2014    Temat postu:

Litr potrafi trochę zabrać oleju niestety. Zwłaszcza jak się mu da ostro w palnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sirkosciol
A2



Dołączył: 07 Mar 2011
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 17:15, 27 Sie 2014    Temat postu:

Irek1970 napisał:
1,5 litra to nie dolewka tylko wymiana Smile
Coś jest nie tak z silnikiem.
Nie czujesz spadku mocy ,albo innych niepokojących objawów ?
Sprawdź ciśnienie (kompresję) jak kolega wyżej radzi.


Silnik pali jak trzeba,spadku mocy nie ma wkręca się idealnie.Kompresje sprawdzę.pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
welber
A1



Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik

PostWysłany: Czw 14:12, 28 Sie 2014    Temat postu:

U mnie w 650 k5 z przebiegiem około 70 tyś km między wymianami ( co 6000 km ) muszę dolać około 700 ml. Wszystko zależy od stylu jazdy - przy prędkościach obrotowych silnika do 5 tyś nie zauważyłem jakiegokolwiek ubytku natomiast w czasie dynamicznej jazdy z prędkościami obrotowymi 8 tys i więcej ewidentnie lubi chlapnąć.
Tak przynajmniej jest u mnie. A jak u Was ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slaveq
A2



Dołączył: 20 Sie 2011
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków/Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: Pon 22:39, 01 Wrz 2014    Temat postu:

Hej, ja też mam 650 k5, faktycznie jeśli odkręcę to potrafi łyknąć. W tym sezonie po 4 tyś. musiałem dolać jakieś 300 ml. Czasem jeśli dojeżdżasz np. do pracy na krótkie dystanse i na zimnym silniku potrafi coś wziąć ale 1.5 lita to trochę przesada, jeśli nie ma wycieku to powinien palić na biało jak by papieża wybrali.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Radek_Pastuszka
Motocyklista



Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 433
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WOŁOMIN

PostWysłany: Wto 18:36, 02 Wrz 2014    Temat postu:

A co się dzieje, jeżeli oleju wleje się za dużo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MarcinM
Motocyklista



Dołączył: 26 Maj 2014
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź

PostWysłany: Wto 18:39, 02 Wrz 2014    Temat postu:

Zwiększa się ciśnienie w silniku, ale jak dużo więcej nie wlejesz to nic się nie stanie. Ale spokojnie, nadmiar oleju powinien zostać wyrzucony chyba przez odmę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MarcinM dnia Wto 18:44, 02 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Wto 18:42, 02 Wrz 2014    Temat postu:

m. in. o nadmiarze oleju, tyle, ze w puszce [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:07, 03 Wrz 2014    Temat postu:

Spadek mocy? jakby mu się dioda na blacie zaświeciła bo mało oliwy, to by chłop nawet nie zdążył pomyśleć co zrobić, a moto stało by na poboczu z przekręconymi panewkami i brakiem kompresji.
Jak kupiłem swojego DLa, to tak po polskiemu, nie przeczytałem instrukcji i wlałem oleju "pod korek" bo też myślałem że moto się przytarło i ciągnie górą oliwe. Mój wciąga w mieście 100 ml/1000km na trasie nic.
koniec.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Śro 19:07, 03 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SoH
Motocyklista



Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 384
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik

PostWysłany: Czw 8:00, 04 Wrz 2014    Temat postu:

welber napisał:
U mnie w 650 k5 z przebiegiem około 70 tyś km między wymianami ( co 6000 km ) muszę dolać około 700 ml. Wszystko zależy od stylu jazdy - przy prędkościach obrotowych silnika do 5 tyś nie zauważyłem jakiegokolwiek ubytku natomiast w czasie dynamicznej jazdy z prędkościami obrotowymi 8 tys i więcej ewidentnie lubi chlapnąć.
Tak przynajmniej jest u mnie. A jak u Was ??

U mnie jest podobnie. 700ml nigdy nie musiałem dolewać, ale nie robie aż tak dużych dystansów na takich obrotach. Jakbym zrobił, to pewie bym musiał dolać. Jak jeździłem w poprzednich sesonach delikatnie, to też w zasadzie nie musiałem dolewać. Teraz dolewka 300ml po 7000tys km ale styl jazdy nieco bardziej dynamiczny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SoH dnia Czw 8:02, 04 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin