Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

optymalne obroty

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kree1
A1



Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 15:48, 22 Wrz 2017    Temat postu: optymalne obroty

Cześć.Mam takie pytanie dla doświadczonych stromiaków.Jakie są optymalne obroty w dl 650.Chodzi mi o obroty przy których silnik pracuje kulturalnie z zapasem mocy a spalanie jest najmniejsze.Przy moim K6 wydaje się że będzie to ok.3500.
Ciekawa co wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zaghar
A1



Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 18:25, 22 Wrz 2017    Temat postu:

Nie wiem jak u Ciebie ale w moim K6 wydaje się że 3500 to może i ekonomicznie ale silnik się telepie i męczy.
Ja preferuję nie mniej jak 4000. Bieg zmieniam przy około 5000.
Na autostradzie na 6 biegu schludnie pracuje do 7000. Później już opony mi wyją i robi się za głośno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wavi
A2



Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 90
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 7:07, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Witam.
4000-4500 to są Moim zdaniem optymalne obroty dla tego silnika.
Co prawda Ja ujeżdżam 1000 , ale z opinii kolegów co maja 650 to sam mówią.
Pozdrawiam
Bartosz-wavi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bacaoca
Motonita



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 7:15, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Autorze, aż tak cisniesz w kierunku jak najmniejszego spalania? Przecież te silniki nie są paliwożerne przy normalnym użytkowaniu, nie widzę potrzeby celowania w jakąś super ekonomiczną prędkość obrotową. Ja osobiście kręcę często pod 7-8tys i o ile nie jest to autostrada, a cykl mieszany to nie przekraczam 6,5l/100km, a zwykle waha się w okolicy 6l/100km. Właśnie zakres 5-8tys obrotów jest mega fajny w tym silniku 😎

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 7:22, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Niskie wysze obroty sa zdrowsze dla silnika niz niskie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 11:35, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Oooo... to ja chyba muszę zrewidować swoje przyzwyczajenia (pewnie złe). Nie przekraczam 3500 i następny bieg. Skoro piszecie że to mało.... Właśnie takich porad mi brakuje.
Jeżdżę jak Dieslem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Sob 12:15, 23 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bacaoca
Motonita



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 11:37, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Śmiało kręcić, płynne odkręcanie nie zaszkodzi. A frajdy dużo wniesie 😉

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomeks
A1



Dołączył: 17 Lip 2017
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 12:00, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Dzień dobry wszystkim. Może ktoś wstawi wykresy mocy i momentów obrotowych z zaznaczeniem jakiego modelu dotyczy (powinny być zbliżone bo nsilnik ten sam). Zapewne wiele się wyjaśni....
goo.gl/images/ydYSsM
Z wykresu z adresu jw (niestety nie mogę wkleić całego linku, nie mam 3ch postów na koncie) wynika, iż te silniki o pojemności 650 najwyższy moment mają w zakresie mniej więcej 6200 - 7800 rpm. Przy okazji można porównać wykresy moto z tego samego segmentu.
Pozdrawiam Tomek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomeks dnia Sob 12:17, 23 Wrz 2017, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bacaoca
Motonita



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 12:41, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Tutaj wykres mojego V-Strom'a. Test 1 jest na pełnej serii, test 2 jest z kompletnym wydechem Remus'a.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Sob 13:27, 23 Wrz 2017    Temat postu:

hehe prawie 30 lat temu moj ( juz wtedy ) stary profesor twierdzil ze najlepiej jezdzic miedzy obrotami max. momentu i max. mocy Wink

nawet jezeli sie tego sam nie trzymam to Dlem z tego co pamietam nalepiej sie jezdzilo od 4,5 a nawet 5 tys w gore.

gdzeis czytalem ze taka niskoobrotowa jazda zabija szybciej naped. Nie komentuje ale moj w kazdym razie wytrzymal prawie 50 tys.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob 13:39, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Jeżu.... chyba jeszcze nigdy nie odkręciłem ponad 8 000 obr.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Sob 13:40, 23 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bacaoca
Motonita



Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 13:41, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Nie ma się czego bać 😉

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kree1
A1



Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 15:45, 23 Wrz 2017    Temat postu:

No dobra.Jak kiedyś kupiłem Poloneza 1600 to w instrukcji jak byk było napisane że te optymalne obroty to 2500.
W DL 650 K6 instrukcja milczy na ten temat.
Skąd mi się wzieło 3500 obr.Ano stąd że silnik fajnie mruczy a ja jadę 80km/g na 6 biegu.
Powyżej 4000 obr /nie dotyczy rozpędzania,wyprzedzania/ silnik jest głośny i mam wrażenie że "wściekły".Wątpię żeby mu to służyło.A i paliwożerność jadnak ma znaczenie.Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 16:52, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Za niskie obroty to nie tylko szybsze zużycie napędu, korowód i tłoki sa wtedy mocno obciążone. 3,5 tys. Obr. srednio niskie obroty wg. Mnie optymalne sa w granicach 4-5 tys. Wiadomo, ze to Vka i nie kręci sie tak wysoko jak Rka..., ktora budzi sie od 5 tys. To że silnik głośno pracuje nie oznacza, ze "cierpi" a to ze chodzi cicho to mu lepiej Smile to nie człowiek

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bosman78 dnia Sob 16:56, 23 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Raptor
Motonita



Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 523
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie

PostWysłany: Sob 17:20, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Pepo napisał:
Oooo... to ja chyba muszę zrewidować swoje przyzwyczajenia (pewnie złe). Nie przekraczam 3500 i następny bieg. Skoro piszecie że to mało.... Właśnie takich porad mi brakuje.
Jeżdżę jak Dieslem.


A tak nigdy nie myślałeś po co jest na tarczy reszta, prawie 2/3 wolnego pola do 10tyś Laughing
Rozumiem pytanie o super ekonomiczność , bo się może przdać, gdy susza w baku , a dojechać do najbliższej stacji trzeba, ale tu oprócz małych obrotów gra więcej płynność jazdy i przewidywanie "akcji"


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie 15:40, 24 Wrz 2017    Temat postu:

Raptor, uczę się na moto. Jeździłem i jeżdżę samochodami. Zrobiłem już ponad 2 mln kilometrów. V-ka fajnie taktuje przy 2500 obr/min. Z przyspieszeniem już gorzej. Teraz już wiem że to nie Honda Shadow i V-strom woli wyższe obroty. Dziś polatałem pilnując obrotów ponad 3500. Różnica w mocy tysiąca jest niewielka. Może bardziej agresywna się stała i płynna. Nie mam porównania. Blaszaki i tak zawsze zostawiam daleko z tyłu. Trafił się jeden pacjent w Jaworznie w Audi co próbował.. (skąd się tacy biorą ? Jakaś ambicja chora ?) Na zlocie chętnie bym podyskutował.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bosman78
Motocyklista



Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 347
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:22, 25 Wrz 2017    Temat postu:

Maly Dl najfajniej sie zbiera tak od 5 do 7 tys. Pow. Nie ma co kręcić. Motocykl to nie traktor lubi wysokie obroty i tak tez sa projektowane silniki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chrzanek
Motonita



Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 718
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:05, 25 Wrz 2017    Temat postu:

Ja podobnie jak Pepo latam 1000 i najbardziej preferuje obroty 4000-6000rpm.
Biegi zmieniam mniej więcej przy 5000-5500.
U mnie przy 3500rpm i poniżej są nieprzyjemne wibracje więc staram się omijać ten zakres obrotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zaghar
A1



Dołączył: 06 Maj 2015
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 16:01, 25 Wrz 2017    Temat postu:

W 650 jest podobnie.
Jak masz 3000-3500 to może i ładnie popiarduje ale jeśli będziesz potrzebował nagle przyspieszyć to najpierw ci się zdławi a dopiero później ruszy.
Jak masz +/- 4500 to nie ma tego efektu zdławienia a różnica w spalaniu pomiędzy 3500 a 4500 podczas jazdy miejskiej jest znikoma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon 16:53, 25 Wrz 2017    Temat postu:

No to się wyjaśniła "turbo dziura" w moim tysiącu. ,
A już grzebać chciałem. Filtr nie taki i inne...
Jeździłem jak Dieslem max. 3500 obr./min.
A ten sprzęt trza kręcić !
Sporo się jeszcze nauczyć muszę widać .... a taki kozak byłem. Dzięki !
Szacun !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luthorhuss
A



Dołączył: 11 Mar 2016
Posty: 139
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 16:47, 28 Wrz 2017    Temat postu:

Tak z ciekawości co to znaczy optymalne obroty, tzn optymalne do czego :
do dynamicznej jazdy 5-6,5 tyś, ekonomicznej już nie do końca.
Moja domorosła obserwacja prywatnej 650'tki wskazuje, że optymalne z uwagi na spalanie to okolice 4 tyś i takie przyjąłbym jako optymalne ogólnie. Przy takich obrotach spalanie na kompie wyskakuje około 3,9-4l z kierownikiem i bocznymi kuframi. Zakładając, że kufry podbijają około 0,5l/100km jest to wartość zbliżona to wskazań producenta. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że suzuki prowadzi testy na nieoptymalnych obrotach. To, że na cyferblacie mamy i 12tyś obr a zakres czerwony jest od 10tyś może o niczym nie świadczyć.

Niestety coś za coś 4tyś obr to około 90km/h na 6 biegu. Przeskok na 6tyś obr to prędkość około 140km/h ale wówczas spalanie skacze powyżej 5l a dokładnie w okolice 5,3l.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kree1
A1



Dołączył: 16 Mar 2017
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 11:28, 30 Wrz 2017    Temat postu:

No i dobrze że się spytałem o te obroty.Pojezdziłem kilkaset kilometrów według waszych zaleceń i przełamałem swoje świeże nawyki.Dla mnie optymalne obr.to będą 4000-4500.Jest dynamiczniej.Dziękuję i pozdrawiam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin