VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Płyn hamulcowo i ABS
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Płyn hamulcowo i ABS
PostWysłany: Nie 21:32, 02 Maj 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Jakaś różnica przy wymianie płynu hamulcowego z ABS i bez ABSu??
pytam bo jeszcze z ABSem nie robiłem nigdy. Jak z odpowietrzeniem??

Jeszcze kilka km zrobię i napiszę parę słów o swoim nabytku z punktu widzenia nowego użytkownika Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:54, 02 Maj 2010
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Z tego co czytałem gdzieś w internecie to bez dostępu do komputera nie da się takiego układu w pełni odpowietrzyć.
Sam układ hamulcowy odpowietrza się normalnie natomiast ABS odpowietrza się sam po podłąćzeniu komputera i uruchomieniu jakiejś opcji serwisowej.

Uprzedzam że nie jestem mechanikiem tylko znalazłem to kiedyś na jakiejś stronie także informacja nie musi być 100% pewna.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:16, 03 Maj 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja wczoraj sam wymieniałem sobie płyn i mam abs, klocki założyłem oryginalne.
Co do pracy układu różnica jest bo wlałem jakiegoś shell donax ponoć do układów z abs, aescośtam itp.
Jednak ja zalewam układ, czy przy wymianie czy przy odpowietrzaniu, od dołu pompując strzykawą przez zacisk i wybierając ze zbiorniczka. Powietrze pchane płynem ulatuje do góry.
Co do samej pompy abs to wydaje mi się że jeżeli silnik nie pracuje to pompa też nie, więc nie powinna się zapowietrzyć, też do końca nie wiem jak ona działa ale chyba są tam jakieś elektrozawory, więc myślę że póki nie ma prądu podanego to ona jest "zamknięta".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 1:17, 03 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:06, 03 Maj 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





No to mamy 1:1 Wink
Ktoś? coś? Jeszcze?
Moto mam Angolii i jak na tłoczki spojrzałem no to widze że skorodowane - trza by przeczyścić. Więc wymiana płynu konieczna. I tak ma 20000km przejechane wiec już pewnie czas.
Co przy takim przebiegu warto by zrobić, gdzie zajrzeć? Łożyska główki ramy, kół? Coś innego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:51, 03 Maj 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





łożyska głowki bym zrewidował bo mi przy 25000 już się skończyły. łożyska w kołach to ciężko określić, nie ma luzu to śmigaj ale jak porozbierasz to może się okazać że do wymiany. Napewno przesmarować linki i pancerze od gazu i sprzęgła, skontrolować śruby od zawiasu i kierownicy, ogolnie co do czynności serwisowych to ostatni post w tym dziale zawiera link do instrukcji obsługi i czynności obsługowych przy konkretnych przebiegach. Strona 48.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 11:52, 03 Maj 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:18, 05 Maj 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Z grubsza skontrolowałem sprzęta oprócz łożysk. Linki smarnięte.
Ale nadal nie wiem jak z tym ABSem.
Jest możliwośc samemu odpowietrzyć układ czy trzeba jechać do ASO - chciałem tłoczki wyjąć, oczyścić z korozji no i przesmarować. A przy zdjęciu zacisków to już powietrze się na bank dostanie do pompy ABSu.
Kurde ludziska wszyscy do salooonów jeżdżą ze sprzętami chyba. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:57, 05 Maj 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





W sumie nie napisałem o zacisku. Przy wymianie klocków na jednym zacisku nie mogłem wyjąć bolca który trzyma pady, zacisk zdemontowałem, zaniosłem do domu na imadło bolec wyszedł, z powrotem do moto zamontować zacisk. Fakt co się urobiłem to moje ale nie zauważyłem abym miał zapowietrzony układ. Ja bym zrobił tak:
Jak nie czujesz się na siłach to nie rób sam, daj komuś co się na tym zna, jak uważasz że zrobisz i już robiłeś hamulce to próbuj, najwyżej jak spieprzysz to wyjmiesz bezpiecznik ABSu i oddasz do poprawki Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Śro 23:59, 05 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 1:04, 06 Maj 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Generalnie zadowoliłem się półśrodkiem. Tzn nie wiem czy się zadowoliłem - na razie zrobiłem Smile
Wyjąłem klocki, wymyłem wystające cylinderki szczoteczką do zębów, lekko posmarowałem i wcisnąłem.
Ze zbiorniczka wyrównawczego wylałem płyn strzykawą. To samo z drugiej strony.
Zamontowałem klocki i zaciski na koło.
A potem to dolewanie płynu i spuszczanie na odpowietrzniku.
Na odpowietrznik zakładam wężyk i kieruję do słoiczka dzięki czemu nie muszę go zamykać i otwierać przy każdym naciśnięciu klamki (tego odpowietrznika).
Za czas jakiś przeskok na drugą stronę i gotowe Smile
Jutro ma lać więc pewnie nie wypróbuje nawet :-/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:16, 06 Maj 2010
Brzo
Administrator

 
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





kaszub napisał:

Na odpowietrznik zakładam wężyk i kieruję do słoiczka dzięki czemu nie muszę go zamykać i otwierać przy każdym naciśnięciu klamki (tego odpowietrznika).


Kaszub tego nie rozumiem jak możesz mi to łopatologicznie wytłumaczyć.
W słoiku masz płyn?? Czy jak. Z tego co się orientuję to wciskasz klamkę i puszczasz więc wypychasz płyn i zasysasz powietrze. Więc jak nie zapowietrzysz bez zamknięcia odpowietrznika??
Może działa to ale ja zawsze zamykałem odpowietrznik... Więc jak to jest? hehe bo może połowa roboty odpada Twoim sposobem Smile

PS. W BMW robią tak z ABS, że kładą na noc na bok moto i rano mają odpowietrzone - zasłyszane Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Brzo dnia Czw 9:21, 06 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:02, 06 Maj 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Generalnie jak okręcisz odpowietrznik i zbiorniczek wyrównawczy to grawitacja działa na naszą korzyść i płyn zlatuje na dół bez zasysania powietrza w odpowietrznik. Jak w rurkę trochę naleci, to wtedy możesz zacząć już pompować bo cofka już nie zassie powietrza tylko płyn "ze spadku swobodnego" . Ręcznie potem pompujesz żeby cały proces przyspieszyć Smile.
Jak boisz się, że zaciągnie Ci powietrze to do słoika wlej troszkę płynu i czekaj aż "opad grawitacyjny" wypełni cały wężyk - masz wtedy naczynie połączone.
Generalnie jak wcisnąłem już te tłoczki z zacisku to wyssałem prawie cały płyn ze zbiorniczka u góry i nalałem nowy co by przyspieszyć robotę.
Podczas przepompowywania musisz bezwzględnie pilnować żeby cały czas był płyn w zbiorniczku - nie może powietrza nie zassać bo wtedy więcej pracy troszkę Smile
Proste jak jeb... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:55, 11 Maj 2010
kaszub
A2

 
Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Po wymianie klocków i płynów nie miałem okazji się przejechać. Tylko na 200m w tą i z powrotem co by sprawdzić czy działa.
Jak pierwszy raz wsiadłem na DLa to stwierdziłem że hamulce ma takie sobie. Klamka miękka i w ogóle. Dziś droga do pracy 30km no i powiem, że ekstra! Nie jest to co prawda zacisk 4ro tłoczkowy na stalowym przewodzie ale jest naprawdę duuuży skok do przodu.
Klameczka sztywna. Hamulce naprawdę, naprawdę przyzwoite.
Wymiana płynu i klocków dała więcej niż się spodziewałem.
Klocki Ferodo Sinterowe i płyn zwykły DOT4.
Niestety dziś już miałem okazję je przetestować awaryjnie bo jakiś baran wyjechał z podporządkowanej nie spoglądając czy coś jedzie. Hamulce, klakson i odbicie na przeciwległy pas (całe szczęście był pusty) mnie uratowały. Dobre światło, oczojebna zielona kamizelka jak się okazuje nic nie dały na takiego barana. wrrrrrrrrrrr


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Płyn hamulcowo i ABS
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin