Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z odpowietrzeniem hamulców DL650 ABS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tombo
A1



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:40, 04 Mar 2012    Temat postu: Problem z odpowietrzeniem hamulców DL650 ABS

Po wymianie przedniego zacisku, wczoraj przez jakieś 2 godziny bezskutecznie odpowietrzałem hamulce przednie. Przelałem 1 litr DOT4 i klamka ciągle miękka. Wycieków płynu nigdzie nie widać.
W ramach diagnozy przełożyłem zaciski i pompę z motocykla kolegi i też nie dało się odpowietrzyć.
Może ktoś miał podobny problem? Ewentualnie jakieś pomysły co jeszcze sprawdzić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 18:28, 04 Mar 2012    Temat postu:

a probowales odpowietrzac strzykawka, wtlaczajac plyn przez zacisk od dolu??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
quiki
A2



Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Nie 19:45, 04 Mar 2012    Temat postu:

Spróbuj jak radzi Floydoo u mnie pomogło ale za nim do tego doszedłem jeździłem dwa tyg na miękkiej klamce.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tombo
A1



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 20:36, 04 Mar 2012    Temat postu:

Spróbuje od dołu, tylko nigdy tak nie odpowietrzałem więc proszę o opis krok po kroku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Nie 21:47, 04 Mar 2012    Temat postu:

strzykawka, kawalek wezyka,...

wypelniamy strzykawke plynem, za pomoca wezyka laczymy z poluzowanym odpowietrznikiem i wtlaczmy plyn do zacisku do momentu az wypelni sie zbiorniczek na kierownicy i nie beda sie w zbiorniczku pokazywac juz babelki powietrza, potem ten sam zabieg robimy na drugim zacisku, czasem trzeba odessac ze zbiorniczka (za pomoca strzykawki) nadmiar plynu, by mozna bylo powtorzyc cala operacje.

I tak do skutku Very HappyVery HappyVery Happy ale zazwyczaj za pierwszym razem jest OK


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Nie 22:22, 04 Mar 2012    Temat postu:

Albo użyć czegoś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
u znajomego mechanika lub u mnie... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:50, 05 Mar 2012    Temat postu:

roadrunner napisał:
Albo użyć czegoś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
u znajomego mechanika lub u mnie... Very Happy


Czy to odsysa płyn korzystając ze zjawiska Venturiego?

Jeżeli tak, to dla nieposiadających kompresora można zafundować sobie [link widoczny dla zalogowanych] - sam zastanawiam się nad zakupem na własne potrzeby szczególnie że cena jest akceptowalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Pon 12:04, 05 Mar 2012    Temat postu:

skalar napisał:
roadrunner napisał:
Albo użyć czegoś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
u znajomego mechanika lub u mnie... Very Happy


Czy to odsysa płyn korzystając ze zjawiska Venturiego?

Jeżeli tak, to dla nieposiadających kompresora można zafundować sobie [link widoczny dla zalogowanych] - sam zastanawiam się nad zakupem na własne potrzeby szczególnie że cena jest akceptowalna.


Dokładnie tak. Ja mam swój kopresor więc nie ma problemu, ale sądzę że z powodzeniem, zamiast kompresora, można użyć odkurzacza "dmuchającą stroną". Na prawdę wystarczy minimalne ciśnienie powietrza żeby to urządzenie zadziałało. Można też, jak wspominał Floydo, użyć dużej strzykawki, tylko nie wtłaczać, a wyciągać płyn z odpowietrznika, dolewając go od góry. Jak już przestaną się wydobywać bąbelki powietrza, to po zakręceniu odpowietrznika, mocno i energicznie wciskamy tłoczki w zaciski. Jeżeli jakiekolwiek powietrze będzie jeszcze w układzie, to zostanie wypchnięte razem z płynem do zbiorniczka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 10:52, 06 Mar 2012    Temat postu:

Pompkę ręczną odradzam, szału nie ma. Smile
Ja stosuje z powodzeniem metodę wciskania tłoczków. Problem w układzie ABS w DL są bardzo długie przewody, które idą na sam koniec motocykla i z powrotem do przodu.
Osobiście odpowietrzam normalnie do momentu pozbycie się większości powietrza. Na sam koniec jak klamka jest w miarę twarda ale czuję, że nie jest idealnie to zdejmuje z osobna każdy zacisk i średnio z 3 razy powtarzam operację wyciśnięcia tłoczków i wciśnięcia ich z powrotem.
Przydałoby się by osoba to robiąca choć raz samodzielnie rozebrała zacisk, żeby wiedzieć ile można go wysunąć by nie wypadł. Wink
Jedyną wadą tej metody to parokrotne zdejmowanie i zakładanie zacisku ale działa rewelacyjnie.

Metoda ta ma sens tylko w przypadku modelu z ABS. W przypadku braku ABS jest to przerost formy nad treścią wystarczy zwykłe pompowanie klamką.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 11:00, 06 Mar 2012    Temat postu:

W przypadku przewodów w stalowym oplocie często są problemy z odpowietrzeniem, wtedy też taki zabieg ma sens.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 12:21, 06 Mar 2012    Temat postu:

nieprosty napisał:
Pompkę ręczną odradzam, szału nie ma. Smile
.


Echs... za późno... wczoraj zamówiłem zestaw z pompką ręczną Evil or Very Mad
Całe szczęście że mój eksperyment będzie mnie kosztował tylko 140zł - jak się nie sprawdzi to przeboleję ten wydatek Embarassed
Ale myślę że płyn wymienić z jej pomocą się uda - szczególnie że wymianę muszę zrobić "jednoosobowo".
Chociaż z drugiej strony czytałem pochlebne opinie o wymianie z użyciem takiego zestawu więc może nie będzie taki zupełnie nieprzydatny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tombo
A1



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 13:00, 06 Mar 2012    Temat postu:

Dzięki za sugestie, w sobotę od rana zaplanowałem pracę z hamulcami mam nadzieje że tym razem się uda Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 13:23, 06 Mar 2012    Temat postu:

skalar napisał:

Echs... za późno... wczoraj zamówiłem zestaw z pompką ręczną Evil or Very Mad

To, że pompka ręczna jest przereklamowana tyczyło się odpowietrzania DL z ABS. Sam posiadam i bardzo fajnie się sprawdza do spuszczenia płynu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tombo
A1



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:50, 13 Mar 2012    Temat postu:

No i niestety nie udało się odpowietrzyć hamulców żadnym z podanych sposobów. Motocykl w końcu wylądował w serwisie Suzuki Jaskłowski. Okazało się że aby prawidłowo odpowietrzyć hamulce z ABS konieczne jest podłączenie pod komputer.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 22:45, 13 Mar 2012    Temat postu:

tombo napisał:
... Okazało się że aby prawidłowo odpowietrzyć hamulce z ABS konieczne jest podłączenie pod komputer.


Nie, no nie mogę...
Większej bzdury jak żyję nie słyszałem!!
Tak Ci powiedzieli "fachowcy" od Jaskłowskiego?!?
Być może trzeba "coś" zrobić z pompą ABS podczas odpowietrzania, aczkolwiek wątpię...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Wto 23:01, 13 Mar 2012    Temat postu:

prawdziwy mechanik nie poddaje sie nigdy !! tym bardziej nie wyklada sie na hamulcach Idea

ciekawe czy na kompie bedzie widac gdzie sa pechezyki powietrza Question Question Question Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Floydoo dnia Wto 23:02, 13 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:03, 13 Mar 2012    Temat postu:

Normalnie pompa jest "zamknięta" i układ zachowuje się jak zwykły bez ABSu.... Ja sobie sam płyn wymieniam i jest dobrze, niby klamka trochę bardziej miękka niż w modelu bez ABSu ale hamuje i tak już kilka wymian płynu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Wto 23:22, 13 Mar 2012    Temat postu:

Floydoo napisał:

ciekawe czy na kompie bedzie widac gdzie sa pechezyki powietrza Question Question Question Very HappyVery HappyVery HappyVery Happy


Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
Wyświetli komunikat i wywiesi transparent " Exclamation jest powietrze Exclamation "


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARKOM
Motonita



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA

PostWysłany: Śro 7:51, 14 Mar 2012    Temat postu:

psia mac tez musze wymienic na dniach u siebie płyn,mam nadzieje ze w/w rady mi sie przydadzą ,zdam relacje Smile mam nadzieje ze bez serwisu sie obedzie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 8:53, 14 Mar 2012    Temat postu:

z wymianą nie ma problemu... zdejmujesz pokrywę pompy, otwierasz zaworek, pompujesz klamką trzeba tylko uważać żeby nie zabrakło płynu i tyle... przepuszczasz aż masz czysty w rurce na dole...

Sam w zeszłym sezonie po remoncie hebli z przodu przeżyłem odpowietrzanie z ABS'em ale po dość długiej walce udało się odpowietrzyć bez żadnego komputera w warunkach garażowych


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 12:35, 14 Mar 2012    Temat postu:

Kolega Woytec mnie wyprzedził. Dokładnie tak samo odpowietrzaliśmy hamulce przy wymianie przewodów hamulcowych w moim Vstromie. Komputer moim zdaniem jedynie imituje "pracę" pompy ABS i nie trzeba ręcznie przepompowywać przez nią płynu. IMO w najgorszym wypadku zostanie Ci tyle starego płynu w układzie ile się mieści w pompie... Jak jest zamknięta to i powietrze do niej nie wejdzie.
To co ASO powie to...Smile

EDIT: prawdziwym wyzwaniem jest odpowietrzenie układu C-ABS w Varadero, ale dzięki fenomalnej instrukcji z tamtego forum step-bt-step w niej też płyn wymieniliśmy bez komputera Hondy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Śro 12:37, 14 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tombo
A1



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 13:35, 14 Mar 2012    Temat postu:

Spędziłem dwie soboty pompując płyn hamulcowy przez układ, od góry, od dołu, od góry wyciągając płyn strzykawką z odpowietrzników i nic... Przelałem przez układ ze 2 litry płynu hamulcowego i nie było nawet najmniejszej poprawy. Klamka robiła się twarda dopiero po 2-3 naciśnięciach i za chwilę robiła się znów miękka. Na drugim motocyklu (Bandit bez ABSu) odpowietrzyliśmy układ w 10 minut.

W ASO konieczność podłączenia pod komputer tłumaczyli tym że przewody do ABSu są bardzo długie i jeżeli dostanie się tam powietrze to trzeba otworzyć pompę ABSu aby był pełny obieg płynu.
W moim przypadku motocykl stał bez przedniego zacisku przez 3 tygodnie więc jest duża szansa że powietrze dostało się wszędzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Woytec
Motocyklista



Dołączył: 03 Mar 2011
Posty: 338
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 13:46, 14 Mar 2012    Temat postu:

W moim przypadku było identycznie czekałem na elementy hamulca i układ stał pusty 2-3 tygodnie i też podchodziłem do odpowietrzania z 2 razy ale z tego co pamiętam gdzieś przeczytałem o odpowietrzeniu pompy przez odkręcenie przewodów przy pompie... potem "opukaniu" przewodów i o kolejności odpowietrzania zacisków i stosując całą tą wiedzę udało się choć proces trwał bardzo długo.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nieprosty
Motonita



Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 685
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Śro 17:01, 14 Mar 2012    Temat postu:

tombo napisał:

W ASO konieczność podłączenia pod komputer tłumaczyli tym że przewody do ABSu są bardzo długie i jeżeli dostanie się tam powietrze to trzeba otworzyć pompę ABSu aby był pełny obieg płynu.
W moim przypadku motocykl stał bez przedniego zacisku przez 3 tygodnie więc jest duża szansa że powietrze dostało się wszędzie.

Otwarcie pompy ABS nie wydłuża drogi płynu. Przynajmniej nie jakoś znacznie.
Wystarczy spojrzeć na schemat w serwisówce.
Płyn zawsze dochodzi do pompy i wraca zanim dotrze do zacisków. Otwarcie pompy co najwyżej spowoduje większy ruch w układzie co może być pomocne ale nie jest konieczne.
Średnio raz w roku czyszczę zaciski rozbierając je na części pierwsze wcześniej spuszczając całkowicie płyn z układu. Nigdy nie musiałem podłączać niczego do komputera.
Zresztą jak sobie sprawdzisz w oryginalnej serwisówce Suzuki to jest tam wyraźnie napisane, że układ odpowietrza się dokładnie tak samo jak model bez ABS.

Jedyna prawda, którą Ci powiedzieli w serwisie to fakt, że układ się ciężej odpowietrza ze względu na długie poziome przewody reszta to jakieś bajki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Śro 13:44, 18 Kwi 2012    Temat postu:

A jaki plyn wlac do ukladu z ABSem? Czy musi byc dot 5.1 czy wystarczy dobry dot 4? Rok temu wlalem TRW 5.1 i jak sie nagrzeja hamulce, to zaczyna sie pocic delikatnie w miejscu wkrecania odpowietrznika w zacisk... Z przodu i tylu sie dzieje to samo. Zastanawiam sie nad zmiana plytu i wybralem Motul RBF660, dobry to pomysl? Z serwisowki wynika ze w ukladzie z ABS powienien byc dot 4, a nie 5.1 Myslalem za jak z ABS to tylko 5.1 Wiec jak to jest wkoncu?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kamil.Olkusz dnia Śro 13:50, 18 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 16:59, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Kamil.Olkusz napisał:
Z serwisowki wynika ze w ukladzie z ABS powienien byc dot 4, a nie 5.1 Myslalem za jak z ABS to tylko 5.1 Wiec jak to jest wkoncu?


Taki jak podają w instrukcji czyli DOT 4 zapewne.
DOT 5.1 różni się generalnie tym, że ma wyższą temperaturę wrzenia (185 vs 155 stopni Celsjusza) i nadaje się do ostro traktowanych hamulców.
Przydatność DOT 5.1 do stosowania w układach z ABS polega na mniejszej lepkości płynu co ułatwia przepływ przez zawory.

Moim zdaniem w DL nie odczuje się (prawie) żadnej różnicy.
Może na bardzo długim zjeździe, gdy zachodzi konieczność częstego, mocnego hamowania na stromych i ciasnych serpentynach - np. w Alpach, jadąc w dwie osoby z dużym bagażem.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Śro 17:06, 18 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:47, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Te płyny (DOT4 i 5) różnią się poziomem temperatury wrzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Śro 22:56, 18 Kwi 2012    Temat postu:

konra.dzik napisał:
Te płyny (DOT4 i 5) różnią się poziomem temperatury wrzenia.


Dla jasności: DOT 5 i DOT 5.1 to dwie różne rzeczy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 23:02, 18 Kwi 2012    Temat postu:

Dlatego piszę tylko o 4 i 5.
A tak z ciekawości, czym się różnią ?

U mnie na dekielku zbiorniczka jest napisane jus onli DOT4 Smile
Taki leję i nie narzekam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Śro 23:05, 18 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skalar
Motocyklista



Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 7:48, 19 Kwi 2012    Temat postu:

konra.dzik napisał:
Te płyny (DOT4 i 5) różnią się poziomem temperatury wrzenia.

Niestety ale nie masz racji.
DOT 4 i DOT 5.1 jest płynem na bazie glikolu etylenowego a DOT 5 jest płynem na bazie krzemianów (silicone based). DOT5 jest niezgodny z DOT4/DOT5.1.
Zastosowanie płynu DOT 5 w układach hamulcowych opracowanych dla DOT4 może spowodować uszkodzenia elementów gumowych układu.
Mieszanie DOT5 z DOT4/DOT5.1 na skutek reakcji chemicznej spowoduje wytrącenie osadów w układzie hamulcowym i niewłaściwe działanie układu.
DOT5 wytrąca także osady przy kontakcie z wyrobami bazującymi na węglowodorach (płyn wspomagania, olej, paliwo etc.). DOT5 nie jest higroskopijny więc nie pochłania wody co powoduje brak ochrony przed korozją w końcowych częściach układu hamulcowego (zaciski, tłoczki etc) a niezwiązana woda tam występująca może przy używaniu hamulców wrzeć powodując powstanie korka parowego i zmniejszenie skuteczności hamulców.
Aby zastosować DOT5 w układzie w którym znajdował się DOT4 niezbędne jest przepłukanie układu płynem do czyszczenia układów hamulcowych aby pozbyć się resztek DOT4 - oczywiście układ musi być kompatybilny z DOT5 (układy w DL650/1000 nie są kompatybilne z DOT5).

Właściwości smarne dla DOT4/DOT5.1 oraz DOT5 są porównywalne.

DOT4 jest kompatybilny z DOT 5.1 różnica między nimi polega na wyższej minimalnej temperaturze wrzenia (bezwodny 270C, zawodniony z zawartością 3,7% wody 190C) dla płynu DOT5.1 (dla DOT4 jest to odpowiednio 230C/155C).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 9:19, 19 Kwi 2012    Temat postu:

W instrukcji do DL650A K7 jest napisane DOT4 i taki zawsze zalewałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:19, 19 Kwi 2012    Temat postu:

Dobrze wiedzieć, dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil.Olkusz
Motonita



Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 1066
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olkusz

PostWysłany: Czw 10:46, 19 Kwi 2012    Temat postu:

A tak sobie mysle, czy w ukladzie z ABSem podczas wymiany plynu, zostanie caly plyn wymieniony, rowniez w pompie? Czy potrzebny jest do tego komputer aby zalaczyl pompe ABSu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 15:47, 19 Kwi 2012    Temat postu:

Tak normalnie to zostanie Ci trochę starego - tyle co w przewodach pompy. Jak wymienić również tam - patrz post kolegi Woytec na poprzedniej stronie wątku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin