VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Problem ze zmianą biegów "w górę" po regulacji dźw
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Problem ze zmianą biegów "w górę" po regulacji dźw
PostWysłany: Pią 6:56, 09 Wrz 2016
coen
A1

 
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 31
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





W zeszłym tygodniu zakupiłem nowe buty na moto, co wymusiło regulację dźwigni zmiany biegów (nie mogłem wcisnąc buta pod dźwignię). Samo podkręcenie śruby rzymskiej było niewystarczające więc przesunąłem zacisk na wałku zmiany biegów o jedną pozycję i doregulowałem śrubą. Aktualnie dźwignia jest ustawiona idealnie tylko pojawił się pewiem problem. Otóż nie mogę płynnie zminiac biegów "w górę", a konkretnie największy problem jest z na 3 i z 3 na 4. Podczas zmiany podbijam dźwignię do góry (oczywiście z zakręceniem gazu i sprzęgłem), aż do oporu, a mimo to bieg nie wchodzi. Często dopiero przy 3 próbie się udaje. Czy ktoś ma pomysł co może by przyczyną? Do czasu regulacji dźwigni biegi chodziły bardzo dobrze, gleby żadnej nie było żeby elementy się pokrzywiły.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zakres ruchu dźwigni?
PostWysłany: Pią 9:55, 09 Wrz 2016
griba
A

 
Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 117
Przeczytał: 50 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia





A czy nie jest przypadkiem tak, że w tym nowym położeniu dźwignia ma ograniczony zakres ruchu w górę?

Sprawdziłbym to po zdjęciu "zacisku" z wałka zmiany biegów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:38, 09 Wrz 2016
centrino
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 361
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DLU





Z reguły po wbiciu 2 i 3 nie wyciąga się buta spod dźwigni bo nie ma sensu na chwilkę. Więc może nie do końca odpada dźwigienka. Możesz sobie z tego nie zdawać nawet sprawy. A jak nie opadnie do końca to nie zazębi się mechanizm dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:41, 09 Wrz 2016
kalinago
Motocyklista

 
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 201
Przeczytał: 171 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Jak się daje ciągły docisk do góry, to może być problem z wrzuceniem następnego biegu - za krótki ruch dźwigni w dół.
Upewnij się, że przed włączeniem następnego biegu dźwignia miała możliwość swobodnego opadnięcia w dół po zmianie.
Może zawsze tak robiłeś, ale teraz po zmianie ustawienia tego nie wyczuwasz, bo inny but, który ciasno wchodzi pod dźwignię ?

Edit : Widzę że Centrino był szybszy Laughing


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kalinago dnia Pią 10:44, 09 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 6:57, 12 Wrz 2016
coen
A1

 
Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 31
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





W weekend trochę polatałem i wygląda na to, że mieliście rację - dźwignia zmiany biegów nie opadała do końca. Po zmianie biegu but blokował jej swobodne opadnięcie do prawidłowego położenia. Teraz zwracam szczególną uwagę na to, żeby to zmianie opuścic stopę niżej lub wyciągnąc spod dźwigni i biegi wchodzą jak złoto Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez coen dnia Pon 6:58, 12 Wrz 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Problem ze zmianą biegów "w górę" po regulacji dźw
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin