Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przebita opony

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abso
A2



Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Nie 12:47, 06 Wrz 2015    Temat postu: Przebita opony

Witam, przebiłem tylne koło w moim DL-u. Wbity jest jakiś drut śr. 3-4 mm. Pytanie co z tym robić? Lepić czy nowa guma? A może lepić i włożyć dętkę, a na wiosnę kupić nową? Bieżnik z przodu ma 3,2 mm, z tyłu 2,8 mm.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 13:26, 06 Wrz 2015    Temat postu:

2 tyg po zakupie nowego kompletu Anakee 3 (jakieś 200km), przebiłem paskudnie tył. Przecięcie miało 10mm ! Teoretycznie opona do wyrzucenia, ale nie stać mnie było już na drugą. Od spodu została naklejona duża łata + dętka i tak zrobiłem 33tyś km, aż skończyłem oponę. Już nie zostało dużo sezonu i opony w sumie tez nie masz za wiele więc zaklej od spodu dużą łatką i wsadź dętke. A na nowy sezon i tak raczej nową będziesz musiał kupować.
Powodzenia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4254
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Nie 13:35, 06 Wrz 2015    Temat postu: Re: Przebita opony

Abso napisał:
Witam, przebiłem tylne koło w moim DL-u. Wbity jest jakiś drut śr. 3-4 mm. Pytanie co z tym robić? Lepić czy nowa guma? A może lepić i włożyć dętkę, a na wiosnę kupić nową? Bieżnik z przodu ma 3,2 mm, z tyłu 2,8 mm.


Tego typu dziura powinna dać się zakleić przy użyciu "sznurka" z takiego zestawu naprawczego:



A ponieważ bieżnika nie masz już za dużo, to przez zimę będziesz miał okazję poszukać nowych opon w dobrej cenie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Nie 13:35, 06 Wrz 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
blady2111
A



Dołączył: 12 Wrz 2013
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 15:15, 07 Wrz 2015    Temat postu:

Polecam te i inne zestawy naprawcze (sznurkowe), korzystałem już 3 razy i bez problemu. Swojego czasu na pasie awaryjnym prawdopodobnie najwięcej łapałem Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Abso
A2



Dołączył: 05 Cze 2015
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: Pon 16:37, 07 Wrz 2015    Temat postu:

Guma połatana, dętka wsadzona mimo obaw wulkanizatora, że się nie ułoży. Przejechane około 80km w celu sprawdzenia i wszystko jak przed naprawą. Obuwie w zimie wymienię chyba na Pirelli Scorpion Trail 2. Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pon 17:10, 07 Wrz 2015    Temat postu:

Abso napisał:
Guma połatana, dętka wsadzona mimo obaw wulkanizatora, że się nie ułoży. Przejechane około 80km w celu sprawdzenia i wszystko jak przed naprawą. Obuwie w zimie wymienię chyba na Pirelli Scorpion Trail 2. Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia.


Przed zamknięciem dorzucę 0,03 PLN

Istnieją jeszcze:
1. Łatki Rema TipTop do opon bezdętkowych do użycia od wewnątrz - 100% szczelności.
2. Kołki do naprawy opon bezdętkowych od zewnątrz - prawie pewne 100% szczelności
3. Zestaw naprawczy z grzybkami gumowymi w sklepie Touratecha - 100% szczelności - zastosowanie od zewnątrz.

Nie wiem po co ta dętka do środka. Dobrze naprawiona opona posłuży do zajeżdżenia jeśli nei został rozwalony oplot, co w przypadku wbicia gwoździa jest mało prawdopodobne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pon 17:11, 07 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robur
A1



Dołączył: 04 Wrz 2015
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pon 18:40, 07 Wrz 2015    Temat postu:

Też w maju złapałem wstępną gumę blaszkę 1x1cm 1mm grubości, zwykła samochodowa łatka i 5 tys przejechane i dalej jest ok

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Pon 21:10, 07 Wrz 2015    Temat postu:

Robur napisał:
Też w maju złapałem wstępną gumę blaszkę 1x1cm 1mm grubości, zwykła samochodowa łatka i 5 tys przejechane i dalej jest ok


też jeszcze nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby przy prawidłowo naprawionej oponie (łatką od wewnątrz) nastąpiła nieszczelność i mam tu na uwadze nie tylko opony motocyklowe, gdzie raptem masz max 300kg nacisku i 3MPa,a także te które dźwigają po 8ton przy 10MPa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto 13:00, 08 Wrz 2015    Temat postu:

Krzysiu...to są niestety inne opony...wszelkie fachowe pisma podają że przebita opona motocyklowa powinna być wymieniona...
Zestaw polecany przez biblo jest naprawdę praktyczny...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Wto 15:25, 08 Wrz 2015    Temat postu:

Top Gun napisał:
Krzysiu...to są niestety inne opony...wszelkie fachowe pisma podają że przebita opona motocyklowa powinna być wymieniona...
Zestaw polecany przez biblo jest naprawdę praktyczny...


idąc tym tokiem to wszelkie czynności obsługowe poza wizualną kontrolą i uzupełnieniem płynów powinny być wykonane przez ASO Laughing
także dużo rzeczy piszą Laughing
natomiast to że zaleca się...... to ja nie neguje Razz
a wg mojej oceny (być może się mylę) jaki ma cel naprawa opony bezdętkowej i potem wkładanie dętki ? jedno z dwóch jest wystarczającym rozwiązaniem a stosowanie obu jednocześnie nie stanowi wzajemnego wsparcia dla dalszej eksploatacji opony ale jak ktoś lubi......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Wto 15:57, 08 Wrz 2015    Temat postu:

W moim przypadku gdzie opona miała duże rozcięcie i nie przewidywałem szybkiej jej wymiany łatka + dętka to dodatkowe zabezpieczenie. Opona została dość mocno osłabiona w jednym punkcie blisko środka, zastosowanie samej łatki i dopompowanie mogło by z czasem spowodować wybulenie w najsłabszym miejscu. Dętką zwiększona została powierzchnia, ciśnienie nie wywiera bezpośredniego nacisku na oponę tylko przez dodatkową warstwę gumy. Tak mi to tłumaczył gość który zajmuje się gumami do motocykli. Oponę pozamykałem nakręciłem 33tyś już bez żadnych problemów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Top Gun
A



Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Śro 6:58, 09 Wrz 2015    Temat postu:

No z tym wzmocnieniem opony przez dętkę to FACHOWIEC pojechał po bandzie...
Ja ostatnio naprawiałem oponę w Ford Transit za pomocą pompki z jakimś gównianym płynem (co za idiot to wymyślił). Producent zaleca po naprawie zgłosić się do wulkanizatora do max 90 km...Ford przejechał już 3000 km i jest ok.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin