Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przygotowanie motocykla do dłuższej podróży.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Czw 22:17, 08 Gru 2016    Temat postu: Przygotowanie motocykla do dłuższej podróży.

Szukałem ale nie udało mi się znaleźć więc pozwoliłem sobie założyć nowy wątek.
Powolutku przymierzam się do, w zasadzie pierwszej, dłuższej wyprawy.
DLa kupiłem w połowie października i niewiele udało mi się nawinąć nim kilometrów, więc nie zdążyłem go jeszcze zbyt dobrze poznać.
Załóżmy, że wskazywany przez licznik przebieg 77 kkm jest prawdziwy.
Co należałoby sprawdzić, co wymienić przed wyjazdem w obce kraje?
Jakie są bolączki 1000ca K2, na które należałoby szczególnie zwrócić uwagę?
Z lektury forum wiem, że kosz sprzęgłowy i złączki przed chłodnicą.
Kosz sprzęgłowy stuka/puka, motocykl poniżej 3 tyś. rpm mocno szarpie więc prawdopodobnie kosz pójdzie do regeneracji ale zanim to zrobię sprawdzę wcześniej, jak mi tu ktoś na forum sugerował, gumy wybieraka.
Co jeszcze sprawdzić/wymienić by móc ze spokojem delektować się podróżą?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
griba
A



Dołączył: 27 Mar 2015
Posty: 135
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Czw 22:38, 08 Gru 2016    Temat postu: Lysta, lysta

Kitza,
przebiegiem bym się nie sugerował. Zwłaszcza jeśli nie wiadomo kto i jak serwisował wcześniej Twój motocykl.

Przed wyprawą (rozumiem, że chodzi o dalsze wojaże) sprawdziłbym (kolejność przypadkowa):

  • poziom i stan oleju w silniku, stan chłodnicy i przewodów oleju,
  • poziom i stan płynu chłodzącego, stan układu chłodzenia - to już wiesz,
  • zużycie klocków hamulcowych i tarcz,
  • poziom i stan płynu hamulcowego, stan przewodów hamulcowych,
  • synchronizację przepustnic,
  • luzy zaworowe,
  • stan świec zapłonowych,
  • luz łożyska główki ramy,
  • łożyska kół przedniego i tylnego,
  • łożysko zabieraka,
  • stan opon i ciśnienie powietrza, wyważenie kół,
  • stan i ustawienia zawieszenia,
  • stan i naciąg łańcucha oraz zużycie kół zębatych napędu,
  • stan elementów hydraulicznego sterowania sprzęgłem (pompa, przewód oraz siłownik), kondycję i ilość płynu,
  • stan sprzęgła, czy się nie ślizga przy przyspieszaniu (ponieważ piszesz, że będziesz oddawał kosz do regeneracji to będziesz miał możliwość ocenić stan tarczy sprzęgłowych, przekładek, sprężyn docisku),
  • stan akumulatora, czy trzyma napięcie, ma pojemność,
  • funkcjonowanie instalacji elektrycznej (światła, sygnał dźwiękowy), napięcie ładowania.

Tyle mi do głowy przychodzi tak na szybko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez griba dnia Pią 12:25, 09 Gru 2016, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Pią 21:47, 09 Gru 2016    Temat postu:

Zacznij od tego gdzie i na ile km liczysz wyjazd.
Rzeczywiście na wypad do np. Rumuni wystarczy kontrola wzrokowo np. Klocków hamulcowych.
Inaczej do tematu trzeba podejść jadąc np. do krygizji gdzie robisz ok 12 tys km i musisz liczyć na to co masz ze sobą.
Wypada mieć regulator napięcia na zapas. Nawet uniwersalny na dwa moto.
Dziadostwo lubi paść .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pią 23:10, 09 Gru 2016    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi.
Fakt, Kirgizja to to nie będzie ale dla mnie osobiście będzie to pierwsza tak długa wyprawa.
Celem jest Korsyka. Sądzę, że w sumie to będzie jakieś 3 500 - 4 000 km.
Czyli oprócz klocków sprawdzę może jeszcze chociaż naciąg łańcucha? Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 23:40, 09 Gru 2016    Temat postu:

W przypadku Twojego modelu to warto zajrzeć do kosza sprzęgłowego bo lubią pękać. Pracy na 2-3 godziny a jedziesz spokojnie zwłaszcza do Rumuni gdzie góry są a to obciąza sprzęt.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marulin
Motonita



Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 924
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: DKL

PostWysłany: Sob 10:01, 10 Gru 2016    Temat postu:

może to oczywiste, ale sprawdź dokumenty. Przegląd, ubezpieczenie, zielona karta, prawo jazdy, paszport itd.
Raz mi się zdarzyło, że motocykl nie miał przeglądu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kitza
A



Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Nie 21:06, 11 Gru 2016    Temat postu:

Panowie, a co doradzicie w kwestii opon?
Metzeler Tourance Exp, obie z 3 kwartału 2012. Przednia idzie do wymiany bo ma ok. 3 mm ale tylna ma 5 - 5,5 mm. Nie jest nigdzie popękana, nie wypłaszczona, ogólnie, wizualnie jest w dobrym stanie.
Wymienić czy zostawić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Nie 21:51, 11 Gru 2016    Temat postu:

Wymienić. Przed Tobą 3500 km, szkoda byłoby popsuć sobie wrażenia z korsykańskich winkli przez 5-letnią oponę która zacznie się kończyć w środku urlopu...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin