VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Pytanie: Jaka jest żywotność DLa 650? W latach, kilometrach?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 

Ile lat ma Twój DL?
0-2
18%
 18%  [ 25 ]
3-4
27%
 27%  [ 38 ]
5-6
26%
 26%  [ 37 ]
7-8
27%
 27%  [ 38 ]
Wszystkich Głosów : 138

Pytanie: Jaka jest żywotność DLa 650? W latach, kilometrach?
PostWysłany: Pon 9:59, 17 Paź 2011
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Witam,
Zastanawiam się, w jakim wieku lub przy jakim stanie licznika nie nalezy już kupować DLa? Jakie są najstarsze egzemplarze sztormiaków na forum?
Dotychczas eksplatowałem wyłącznie sam. os. i zupełnie nie mam pojęcia ile lat można używać suzi "od nowości"... wiemy, że są antyki, zloty egzemplarzy "muzealnych itp. Ale mi chodzi bardziej o normalną eksploatację... czasem w ciężkich warunkcah, wymagającą pełnej sprawności i zaufania do sprzętu....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:05, 17 Paź 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Wiele zależy od użytkownika. Jeżeli sprzęt jest niekatowany ekstremalnie, regularnie serwisowany to pożyje długo. O ile się nie mylę to Wujekbongos miał DL'a 650 z przebiegiem ~100tys i nie miał większych problemów ze sprzedażą. Dlatego, też nie ma się co sugerować przebiegiem czy wiekiem ale stanem pojazdu. Mój ma 50tys, ale nie wygląda gorzej do tych, które mają 15tys.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:55, 17 Paź 2011
Topinka
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 09 Lis 2009
Posty: 1763
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów MotoAvToSy





Młody a nawet lepiej! Smile
A ankieta chyba miałaby wiekszy sens, gdyby dotyczyła przejechanych kilometrów a nie lat? Bo mam sąsiada, który robi motorem max 1500 km rocznie, więc po siedmiu latach sprzęt jest dopiero dotarty Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:40, 17 Paź 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





A ja mam kolegę, który dla równowagi robi rocznie na moto ok. 40 tys Razz
Więc rok produkcji to chyba najmniej ważne kryterium Wink
Przebiegi rzeczywiste a stan licznika w motocyklu, to też materiał na długą opowieść... Przewijały się przez mój warsztat 650-tki z przebiegiem rzędu 70tys, którym nic nie dolegało, poza potrzebą okresowych regulacji i wymiany części eksploatacyjnych. A były i takie, które niby miały 25tys nalatane, a silnik chodził jak stara snopowiązałka. I za nic nie dało się właściciela przekonać, że ktoś go zrobił w bambuko...

Skupiłbym się więc na szukaniu maszyny przede wszystkim sprawdzonej, z pewnego źródła, najlepiej od kogoś znajomego Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
to można zrobić ankietę z kilometrażem... :)
PostWysłany: Pon 15:06, 17 Paź 2011
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





Mówiłem, że mam doświadczenia z samoachodami....tak automatem wyszło... teraz zrobiłbym kilometry Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
stan , km, wiek
PostWysłany: Wto 8:59, 18 Paź 2011
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Miałem kilka motorów i wiem ze ani rocznik ani stan licznika nie odzwierciedla ich wartości . Najwazniejsze jest to jak motor jest uzytkowany i serwisowany . Przebiegi 100kkm nie powinny dziwic . Mam znajomego , ktory kupił goldasa z przebiegiem 280kkm i nim jezdzie a silnik nie wykazuje jakiesgos nadmiernego zuzycia . Wiadomo mnijesze silniki wysokoobrotowe nie dojada do pól miliona km ale tez nie powinny paść po 50kkm . Ogolny stan motocykla potrafi duzo powiedziec jak był uzytkowany i czy własciciel o niego dbał .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:54, 05 Lis 2011
gogo
A2

 
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Mój ma dopiero 42 000 km i jak na razie wszystko jest ok. Rok temu miałem małe spotkanie z kamieniem i musiałem oddać moją ukochaną do mechanika. Kiedy odbierałem ją zapytałem kolesia z czystej ciekawości żeby rzucił okiem na Suzi i powiedział mi czy mam z nią już uciekać do żyda czy też nie. Koleś powiedział mi bez patrzenia, że DL'e z jego doświadczenia są motorami nie do zajechania (oczywiście przez zbędnej przedasy) i szybciej BMW czy Honda trafi niego na naprawę niż DL. Powiedział mi że jak będę miał ok 100 000 km to zacząć się martwić dopiero zacząć myśleć nad sprzedażą. Jak będzie??? zobaczymy. Dajcie mi parę lat i jak dobiję do 100 to się odezwę bo wiem jedno że nie mam zamiaru sprzedawać mojej małej:-)

Ave


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:36, 06 Lis 2011
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mój DL650 K4 dochodzi do 49k km i nic złego się z nim nie dzieje. Regularny serwis w zasadzie wystarcza.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:09, 06 Lis 2011
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Znajomego K 6 ma 129 Tkm i poza sprzeglem kolo 100 tys nie mial problemow. Dla porownania inny ale DL 1000 ma 209 TKM i tez jezdzi.

Wszystko zalezy od odpowiedniej eksploatacji i serwisu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:06, 10 Lis 2011
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 48 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Dl 650 K4 i 43KKm... Tylko olej w silniku, smar na łańcuchu i paliwo w baku... I tak przez cały sezon... No może jeszcze jakaś opona i klocki hamulcowe, ale w zasadzie martwiła mnie tylko sama eksploatacja...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:02, 11 Lis 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ja moim K4 od 2007r. dojeździłem do 2009r. i 30kilku tys. km z czego ponad 30 zrobiłem sam. Z usterek wymagających wymiany jakichś części, przytrafiła mi się tylko padnięta sonda lambda, ale to przypadek zdażający się raz na 100. Oszalał mi też wskaźnik poziomu paliwa (zaśniedziałe styki w kostce) i zaczął odłaźić lakier proszkowy z kół i silnika (jeżdżenie po soli). Poza tym same wymiany eksploatacyjne


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Pią 0:05, 11 Lis 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:36, 22 Lut 2015
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





minęły 4 lata, przydałaby się nowe wersja ankiety, ciekawe jak zmienią się wyniki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 9:55, 01 Mar 2015
emrzet
A2

 
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Rzepin woj.lubuskie / Kirovohrad Ukraina





Czołem. DL 650 AK7 - kupiony nowy w salonie w Germanii. Stan licznika ok.80 kkm. Zjeżdżona cała Ukraina (ekstremalny przejazd Arbatskom Strełkom - morze Azowskie Smile), trochę Słowacja i Czechy. Sprzęt upalany na maxa. Serwisowany różnie - kwadratowo i podłużnie - mam nawet w książce serwisowej takie kwiatki jak przegląd w Symferopolu, w Kijowie ale także w Frankfurt Oder. Stan: mam wrażenie, że "żre" olej jak długo jadę na maxa, cieknie pompa ukł. chłodzenia (lekko kapie przez drenaż na katalizator Smile). Lagi pod plastikami z plamami rdzy. Postawiłem ją teraz na custom - przerabiam ją na nakedo-bobber-junk style = Frankenstein. Pozdro dla kumatych


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez emrzet dnia Nie 9:56, 01 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:02, 01 Mar 2015
Zolw_Danziger
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Danzig-Bressen





Hej, na You Tube znalazłem film z angolem, co się chwalił DL 1000 K6 i stanem licznika 320 tyś. km. Sztukę ma od nowości, i z tego co zrozumiałem to była wymiana kosza sprzęgłowego, sprzęgła i opon, reszta exploatacyjne...
konkluzja, to są na prawde wytrzymałe i solidne motocykle, kwestia ich obsługi i jazdy!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pytanie: Jaka jest żywotność DLa 650? W latach, kilometrach?
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin