VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Pytanko o oponę i napęd
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Pytanko o oponę i napęd
PostWysłany: Nie 19:05, 23 Mar 2014
Jason
A1

 
Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Cześć, ostatnio miałem kilka przygód na trasie i przed wizytą u mechanika chcę się Was poradzić, tym bardziej że termin do warsztatu dopiero za 1,5 tygodnia.

Najpierw opona:
mam na przedzie Anakee2 rok 2010, wizualnie wygląda przyzwoicie, trzyma ładnie na suchym i mokrym - słowem git. Jednak na postoju zauważyłem na jej powierzchni takie małe "guzki" o średnicy ok. 1 cm. Ciężko je zauważyć ale da radę bez problemu wyczuć ręką. Guzki na bieżniku w okolicach szczytu opony. Na fotce zaznaczyłem strzałkami. Co to jest? Bać się tego, wymieniać czy to normalne (pewnie nie)?



Druga sprawa to napęd. Jechałem z pasażerem 200 km w jedną stronę i wszystko było ok. W powrotnej drodze, przy próbie przyspieszania lub przy prędkości powyżej 100km/h miałem wrażenie że łańcuch przeskakuje na zębatce. Późno było więc się modliłem żeby tylko dojechać do domu. Teraz sprawdziłem, że naciąg łańcucha do dużej korekty - ponad 6 cm luzu. Zębatka tylna wygląda normalnie, zęby nie starte w jedną stronę i całkiem długie. Zębatki zdawczej jeszcze nie sprawdzałem. To normalne że łańcuch tak przeskakuje przy słabym naciągu? Łańcuch był naciągany (chyba) ok 3000 km temu przy okazji wulkanizacji opony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:53, 23 Mar 2014
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Coś więcej o tym zestawie napędowym? Tak szybko się wyciągnął? Zajrzałbym do zębatki zdawczej. Sprawdź czy łańcuch odstaje od zębatki, czy jest równo rozciągnięty (naciągnięty) na całej długości, czy wszystkie ogniwa pracują.
Zauważyłem, że dużo DL-i jeździ na dość luźnym łańcuchu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Nie 19:54, 23 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:56, 23 Mar 2014
KANGUR
Motonita

 
Dołączył: 12 Kwi 2013
Posty: 554
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ŁÓDŹ





Co do opony to może być kwestia jazdy na zbyt mocno napompowanej oponie, ale dokładnie to trudno powiedzieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:26, 23 Mar 2014
Jason
A1

 
Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Zawsze pompuję opony tak jak na naklejce na wahaczu czyli 2.5 atm, tył 2.5-2.8 więc zgodnie ze sztuką.
Jutro zdejmę dekiel i dobiorę się do zębatki zdawczej. Obfotografuję i pokażę co i jak. Mimo wszystko liczę na to że to wina źle naciągniętego łańcucha.

Czy w przypadku wymiany łańcucha na nowy trzeba obowiązkowo zmieniać zębatki czy to tylko marketingowe naciąganie na dodatkowe wydatki. W instrukcji jest napisane, że nie jest to konieczne.

Czy mogę założyć łańcuch z zapinką czy trzeba zakuwać. Pytam bo ze spinką sam bym sobie poradził - nie mam zakuwarki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:00, 23 Mar 2014
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Łańcuchy zakute są postrzegane jako mocniejsze, do motocykli o większej mocy. Jeśli chodzi o małego DL-a, to moc nie jest jeszcze taka szalona, ale masa już słuszna. Choć słyszałem, że latają mocniejsze od naszych motocykle na spince, również w terenie.

Ja bym zakuł. Jak nie masz zakuwarki, to wymiana i zakucie łańcucha nie powinny być jakimś szalony wydatkiem.

Z wymianą samego łańcucha, lub samej zębatki to są różne doświadczenia. Zawsze zdawcza skończy się szybciej. Jeśli zestaw przejechał np. 25 000 km, to raczej nie ma się nad czym zastanawiać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:48, 23 Mar 2014
GrzesiekK
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 480
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Opona jest zwyczajnie wyząbkowana - anakee2 tak mają .
Napęd wymieniłbym w komplecie z użyciem zakuwki jak poprzednik napisał , choć w tysiaku miałem zapinke i tez nic sie nie stało ... nawet jak zapinka wyskoczyła ..


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez GrzesiekK dnia Nie 21:50, 23 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:16, 23 Mar 2014
Jason
A1

 
Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Ok, czyli o oponę nie mam się co martwić - przynajmniej jeden plus Smile
Napęd pewnie wymienię w komplecie, może i nadszedł jego kres. U mnie jeździł ponad dwa sezony, u dobrodzieja-poprzednika też trochę zrobił. Moto ma 33 000 więc to może i fabryczny montaż. Jeśli tak, to w sumie niezły wynik Cool Motek od 5 lat z olejarką łańcucha, czyli działa te ustrojstwo Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:30, 23 Mar 2014
Manson
Motocyklista

 
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 349
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wodzisław Śląski





Anakee się po prostu wyząbkowała ,taka przypadłość i na pewno ją słyszysz bo wyje a myślisz że to łańcuch,miałem podobną sytuację dopiero kolega mnie uświadomił Idea Co do napędu to skłaniał bym sie do wymiany całości,mało opłacalna wymiana na raty,tym bardziej ze terminy 1,5 tygodniowe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:25, 24 Mar 2014
Kriszo
A2

 
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bronikowo/Krzemieniewo k. Leszna





opona wyząbkowana - wpływ może mieć jakość oleju w amortyzatorach przód i wyważenie koła.
Jeżeli chodzi o napęd wymieniaj w komplecie z zębatkami i zakuwaj.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:54, 24 Mar 2014
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1823
Przeczytał: 155 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





nie chce mieszac,ale...wyzabkowana opona ma uskok na pozytywnych czesciach profilu. Kolega pisze o " guzach " ok 1 cm.
Zdjecie niczego jednoznacznie nie wyjasniaja, Jezeli sa to faktycznie "guzy" moze byc to spowodowane uszkodzeniem karkasy opony.
Zamiast uspokajac nie wiedzac na 100 % i ewentualnie narazac ,radzilbym z tym podjechac do fachowca.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pon 21:56, 24 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:29, 24 Mar 2014
Jason
A1

 
Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Te guzy to coś jak hmm... jak komar dziabnie w rękę to na skórze jest taka górka/guzek... no takie coś po komarze Smile No i taki kształt mają te wypukłości u mnie na bieżniku opony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:11, 25 Mar 2014
Despok
Motonita

 
Dołączył: 02 Kwi 2011
Posty: 697
Przeczytał: 31 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Jason napisał:
Te guzy to coś jak hmm... jak komar dziabnie w rękę to na skórze jest taka górka/guzek... no takie coś po komarze Smile No i taki kształt mają te wypukłości u mnie na bieżniku opony.
Miałem to samo z przodu w Anakee 2, do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:09, 25 Mar 2014
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 810
Przeczytał: 112 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Jason napisał:
Te guzy to coś jak hmm... jak komar dziabnie w rękę to na skórze jest taka górka/guzek... no takie coś po komarze Smile No i taki kształt mają te wypukłości u mnie na bieżniku opony.


I wyjaśniło się!
To komary pogryzły oponę.
Zalecam nie wjeżdżać na tereny podmokłe i używać do opon np. środka Motul przeciw komarom i meszkom.

Smile

Sorry.
Nie mogłem się powstrzymać, ale zobrazowanie problemu ok.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Wto 7:10, 25 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:21, 25 Mar 2014
SoH
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Lublin/Świdnik





Despok napisał:
Jason napisał:
Te guzy to coś jak hmm... jak komar dziabnie w rękę to na skórze jest taka górka/guzek... no takie coś po komarze Smile No i taki kształt mają te wypukłości u mnie na bieżniku opony.
Miałem to samo z przodu w Anakee 2, do wymiany.


Również to miałem w Anakee 2 na przodzie. Jak się pojawiły, to i tak bieżnika było mało więc automatycznie do wymiany poszła... nie mniej takie guzy nie wyglądają dobrze. Ja bym się bał na czymś takim jeździć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:01, 25 Mar 2014
Jason
A1

 
Dołączył: 16 Lip 2011
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Very Happy chmarnik Very Happy Ty żartownisiu Cool

Ok, dla mnie jasna sytuacja - wymiana opon, łańcucha, zębatek.
Po drodze jeszcze złamał się pedał hamulca. W zeszłym sezonie w lesie przyziemiłem i się wygiął, a niedawno próbowałem go naprostować - niestety nie da się Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Pytanko o oponę i napęd
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin