VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> regulacja napięcia wstępnego sprężyny Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Śro 9:37, 08 Maj 2013
tomek zych
Gość

 





chłopaki jak czytam od początku wasze posty - a przebrnąłem przez wszystkie, to mam wrażenie że takie dyskusje na takim forum nie mają sensu najlepiej spotkać się popatrzeć, przedyskutować, pomierzyć i wtedy szybko wątpliwości mijają - omawianie tego tutaj jest jak dyskusja o niebyłym, niema sensu.... A moze to będzie powód do spotkania się o pogadania przy bezalkoholowym?

Brak dogadania spowodowany był tym że wszyscy twierdzą to samo tylko inaczej to ubierają w słowa, czy opisują

Chociaż jak dla mnie sprawa jest na tyle mało istotna że moglibyście chłopaki go ciągnąć jako temat zastępczy...partrząc na ul. Wiejską w Warszawie,
PostWysłany: Śro 21:18, 15 Maj 2013
HERMAN
Motonita

 
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 544
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Z ciekawości sprawdziłem,różnica pomiędzy lewym skrajnym a prawym skrajnym położeniem pokrętła w moim DL TO 2 cm wysokości,różnicy w twardości nie wyczywam Very Happy .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:00, 05 Cze 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Panowie, a ta śrubka na płaski klucz koło tylnego wahacza, jest od regulacji odbicia tak? Mówiłem mechaniorowi że mam shimmy, etc, to mi podkręcił i utwardził. I jak na autostradzie za Rzeszowem dzisiaj stestowałem, to przy 200 jak odpuściłem gaz, to dostał tak sakruckiego shimmy, że chwilami mi się ciepło robiło. Oczywiście na tylnym kole. Czyżby za twardy był, i koło jak przestało być obciążane przez moc z silnika, dostało głupawki? Specjalnie pojechałem na autostrade, coby się potem niemiło nie zaskoczyć...

Zdrówka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:08, 05 Cze 2013
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Jak się objawia shimmy tylnego koła?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:22, 05 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Staszek napisał:
Jak się objawia shimmy tylnego koła?


"Wężykowaniem" dupy...
Zdejmij kufer, dopompuj oponę, utwardź przód. Jak nie pomoże spróbuj z pasażerem.

Jeżeli i to nie pomoże, sprawdź wszystkie łożyska, szczególnie wahacza i główki ramy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:12, 05 Cze 2013
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Śrubka to chyba regulacja dobicia, nie odbicia i TAK, jeżeli za bardzo jest skręcona to koło nie przylega do drogi na nierównościach.
Generalnie wężykowanie to raczej przypadek (poza kuframi, niewłaściwym ciśnieniem itp.) za miękkiego niż za twardego zawieszenia, ale z Twojego posta wynika, że jak zwykle umiar warto zachowywać w każdą stronę...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:53, 06 Cze 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





Kufrów nie miałem specjalnie. Przód sprezyny wkręcone na maxa, tył również do oporu w prawo pokrętło. Potem na połowe rozkręciłem, nic się nie zmieniło - łuk przy 140 na autostradzie był równoznaczny z próbą samobójstwa...

Sprawdze jeszcze raz ciśnienie, a potem pomyślę nad regeneracją tylnego amora. Po 100 000 może już się skończył? Gdzie takie regeneracje przeprowadzają? W sensie czy ktoś ma znajomy zakład, żeby nie oddac byle panu zdzisiowi który spartoli robotę...

EDIT:

http://www.sanchez.com.pl/?page_id=582

Rozmawiałem z Panem Kurowskim, mówi że regeneracja wyjdzie 350-600 zł plus ew. części... Bo niestety jak w innym temacie gdzieś, trzeba zrobić zawór... :/ A kupno nowego chyba mija się z celem...

I w końcu od 650 pasują do 1000? Bo na hamerykanckich stronach pisze że pasują...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Czw 10:26, 06 Cze 2013, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:57, 06 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jeżeli dobrze zrobią to rzeczywiście warto. W takie cenie używany bez gwarancji że jest dobry kupisz. Ja bym dołożył i wymienił sprężynę na progresywną i żeby dopasowali amor pod twoją masę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:29, 06 Cze 2013
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





MaG napisał:
Śrubka to chyba regulacja dobicia, nie odbicia i TAK, jeżeli za bardzo jest skręcona to koło nie przylega do drogi na nierównościach.
Generalnie wężykowanie to raczej przypadek (poza kuframi, niewłaściwym ciśnieniem itp.) za miękkiego niż za twardego zawieszenia, ale z Twojego posta wynika, że jak zwykle umiar warto zachowywać w każdą stronę...Smile

Śruba jest regulacją odbicia!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:46, 13 Cze 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





ha, mam praktycznie nowiutki amor, nawet bez rysek, za 4 stówki z rozbitka który miał 6 tys najechane - od gościa którego znam, i który gówna by mi nie wcisnął Very Happy Zreszta jest w świetnym stanie nawet zewnętrznym Smile

Mój jak wyżej pisałem chyba się skończył - dupa ogólnie jest jakoś dość nisko



I oddaje tak troche lelawo na mój gust.

To shimmy tylnej gumy, którego ostatnio dostawałem, zaczeło się robić też przy 80 km/h w łuku - niezbyt bezpieczne.

Poza wymianą amora, który i tak spełnił swoje zadanie, co jeszcze może być przyczyną? Łożyska wahacza? Łożyska tylnego koła?(Łożyska tylnego koła były w zeszłym roku sprawdzane jak wymieniałem łożysko zbieraka, było ok, od tego czasu przejechał 6 tys km.)

Chciałbym to zrobić od razu, jeśli zachodzi taka potrzeba Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rommel dnia Czw 16:52, 13 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:09, 13 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Sprawdź dokładnie łożysko wahacza jak już wcześniej pisałem. Jego luzy poprzeczne często "objawiają się" wężykowaniem tyłu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:17, 13 Cze 2013
rommel
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszów





W jaki sposób to sprawdzić? Zdemontować cały wahacz? Kruca fiks z wymianą tych łożysk to już sporo roboty, bo koło itd trzeba demontować, ale jak trza to trza Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:26, 13 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Jak będziesz miał zdjęty amor i najlepiej koło też, złap za koniec wahacza i mocno szarp nim na boki w różnych położeniach. Jeżeli jest wyczuwalny jakikolwiek luz albo słychać/czuć "pukanie" to łożyska są do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
regulacja napięcia wstępnego sprężyny
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin