VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Regulacja zawieszenia przedniego DL-jak?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Regulacja zawieszenia przedniego DL-jak?
PostWysłany: Pon 11:29, 18 Maj 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Mam pytanko dot Szuzuki DL 1000, jak regulowac zawieszenie przednie? REGULACJA NAPIECIA WSTEPNEGO SPREZYN.Są tam takie jakby śruby z wcięciem do dużego płaskiego śrubokręta, jednak nie dałem rady tego przekręcić, czy trzeba wykręcic całą śrubę otwierająca lagi? Po przejechaniu sie DL kolegi stwierdziłem ze moj jest zdecydowanie za twardy z przodu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:42, 18 Maj 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Bierzesz porzadny duzy plaski srubokret i krecisz-wkrecajac zawieszenie robi sie twardsze, wykrecajac bardziej miekkie.
Wszystko napisane w manualu Smile

Pamietaj tylko, zeby po regulacji ustawic taki sam poziom twardosci na kazdej ladze, tyle samo maja wystawac sruby regulacyjne ponad czolo lagi.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mradom dnia Pon 11:43, 18 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:48, 18 Maj 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Dzięki mradom! rozwiałes moje wątpliwości. Ale jak dużej siły trzeba użyć bo ja przóbowałem i bardzo mocno są dokręcone


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:56, 18 Maj 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Ciezko mi oszacowac jaka sila, ale przy pierwszej mojej regulacji na poczatku moze trzeba bylo wieksza sile przylozyc, kolejne regulacje juz lekko ida.
Moje uwagi bazuja na modelu DL-650, wiec nie mam pewnosci, ze w 1000 jest tak samo.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:38, 18 Maj 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jak wykrecasz to wal na maksa, gwintu raczej nie popsujesz.
gorzej jak bys mial wkrecac i nie chca isc Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:21, 18 Maj 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Czy śruby (w których są nacięcia pod śrubokręt) wystają czy są schowane, tzn. widoczne są nacięcia czy nie?
Żebyś nie próbował wykręcać na siłę śrub które są wykręcone i odwrotnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:41, 18 Maj 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Sruby są wykrecona na 2,5 przedzału u mojego kolegi (ktory ma bardziej miękkie zawieszenie) byly wykrecona na 3 przedziały, nie wiem czy pół przedziału to duzo czy mało????
NA twardośc przeciez moze wpływać rodzaj i ilośc oleju


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:06, 18 Maj 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





olej tez, ale moze tez ma inne sprezyny? moze wymienial on lub poprzedni wlasciciel jezeli on nie jest pierwszym


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:08, 18 Maj 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





trudno mi powiedzieć czy sprezyny były zmieniane, musiałbym pobujać motor ze sprzezynami progresywnymi, ale jest to prawdopodobne poniewaz motorem jeździł niemiec ktory zmienil wydechy, włozył powercomandera i zmienil filtr, byc moze chcial miec trwardsze zawiechy bo preferowal taki styl jazdy. hmmm

Jak to sprawdzić bez rozbierania lag?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:27, 18 Maj 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Może też byś gęściejszy olej w takim układzie. Niestety nie sprawdzisz bez rozbierania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:01, 18 Maj 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





co do krecenia tymi "srubkami" to przed chwila sprawdzilem u siebie w 650-ce i dzialaja lekko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:29, 18 Maj 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





U mnie też. Pewnie ktoś dokręcił do oporu, nie wiadomo po co...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:59, 18 Maj 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





juz rozwiązałem problem dobrym srubokretem zaczeło dzialac lekko wykreciłem tak ze wystają 3 kreski jest o wiele bardziej miekko. ale wciaż nie moge sie odzwyczaic od zawieszenia w moim DR Bigu.
A wy jak macie ustawione zawiechy ile kresek wystaje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:02, 18 Maj 2009
thekamil
A

 
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





dam znać jak nad śląskiem znowu zawita słońce. bo narazie to deszcz pada Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:33, 19 Maj 2009
Stafford
A2

 
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dziwne... Do tej pory czytałem, że lagi w DL-ach to raczej powinno się utwardzać (np. przez zmianę oleju).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:21, 19 Maj 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Stafford napisał:
Dziwne... Do tej pory czytałem, że lagi w DL-ach to raczej powinno się utwardzać (np. przez zmianę oleju).




Zależy co kto lubi...
Ja np. nie miał bym nic przeciwko żeby DL miał zawieszenie Afric-i, dużo bardziej miękkie i z większymi skokami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 9:25, 19 Maj 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Ale jakubdl1000 porównuje "miękkość" do swojego drugiego (?) moto czyli Dr BIG-a, a to jednak off-owa fura z miększym zawieszeniem z większym skokiem itd...Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:47, 19 Maj 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





utwardzać? A po co? co chcesz uprawiac DLem off-road Shocked i sie boisz o dobijanie, przeciez to motocykl turystyczny


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:47, 19 Maj 2009
Stafford
A2

 
Dołączył: 23 Gru 2008
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





jakubdl1000 napisał:
utwardzać? A po co?

Chociażby dla lepszego prowadzenia przedniego koła. Dla zapobieżenia nurkowaniu przy ostrym hamowaniu.
Poczytaj:
http://www.vstromclub.fora.pl/o-motocyklach-dl,4/stuki-puki-w-przednim-widelcu,412-15.html
http://www.vstromclub.fora.pl/o-motocyklach-dl,4/jak-wymienic-olej-w-lagach-i-co-lac,737.html
http://www.vstromclub.fora.pl/dl-technika,16/stuki-w-przednim-zawieszeniu,423.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:11, 19 Maj 2009
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





A-pro-po oleju, to Odi wlał 15 i mówi że zrobiły się sporo twardsze...
Ja osobiście zalał bym rzadszy olej i progresywne sprężyny Ohlinsa dał.
Ale i tak do Afric-i duuuużo im będzie brakować...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:56, 24 Maj 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





To ja jeszcze wrzucę swój kamyczek do tego ogródka... Otóż ostatnio przy wymianie sprężyn zastanowiło mnie jak to jest z tą regulacją. Z reguły było tak ze jak się w zawieszeniach śruby dokręcało to one jakby od góry mocniej dociskały/ ściskały sprężynę no i wiadomo jest twardziej, ale w Dl śruba regulacyjna nie ściska sprężyny od góry. W nią jest wkręcony pręt, który przechodzi przez środek sprężyny gdzieś w dół lagi. No i teraz sie zastanawiam, czy spręzyna jest w takim razie ściskana od dołu? Czy jest to realizowane jakoś inaczej? Jeśli sprężyna jest ściskana od dołu, to wtedy paradoksalnie napięcie wstępne sprężyny by się zwiększało w momencie wykręcania śruby regulacyjnej... tak na chłopski rozum. Czy ktoś coś wie na ten temat jak to jest?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:02, 24 Maj 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Tylko że śruby regulacyjne przedniego zawieszenia w DL-u, nie służą do regulacji napięcia wstępnego sprężyn, tylko do regulacji tłumienia dobicia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:30, 24 Maj 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





Zaiste, popatrzyłem sobie na fiszki i faktycznie ta regulacja ze sprezynami raczej nie ma nic wspolnego. Tak wiec wygląda na to ze zamiast kombinować z gestoscią oleju najpierw wypadało by pomajdrować ze śrubkami. Dzieki za odp. Pozdrawam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:35, 24 Maj 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





roadrunner napisał:
Tylko że śruby regulacyjne przedniego zawieszenia w DL-u, nie służą do regulacji napięcia wstępnego sprężyn, tylko do regulacji tłumienia dobicia Smile


Shocked
Byłoby zaj....cie ale nie da rady niestety.
w manualu dział 7-16 strona 287
przedni widelec rozrysowany i element: nr 1-spring adjuster, nr 18 washer.
na spring adjuster (1) montuje się washer [18] za pomocą takiej śmiesznej spinki.
To raz. A dwa, te tłumiki (17-cylinder) są nieregulowane, bo gdyby były otwór w dolnej jego części byłby podłużny żeby można było kręcąc prawo/lewo, zwiększyć/zmniejszyć jego "średnicę".
Ponadto brakuje szpili która łączyła by to czym kręcimy i zawór tłumika.
Przynajmniej tak to powinno wyglądać, a SHOWA taki patent ma choćby w crossówkach i wyczynowych amorach rowerowych RockShox, bo to koncern jeden.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 23:36, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:47, 24 Maj 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





tak wygląda laga od DL http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module/Main/TypeID/26/Type/Motorcycle/MakeID/2/Make/Suzuki/YearID/45/Year/2004/ModelID/6942/Model/DL1000_V-STROM/GroupID/298200/Group/FRONT_DAMPER_MODEL_K3_K4_K5


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 23:50, 24 Maj 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Przepraszam ja wziąłem schemat z 650 Smile
A tu w tysiaczku jest inaczej... ja chcę zawias z 1000 :/
Najlepsze, że jak podejrzałem w modelu k8 w 650 zdjęcie jest to samo... nawet podpisane że dl 1000


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pon 23:53, 24 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:27, 27 Maj 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





moj problem regulacji skończył sie wraz z wymiana oleju w lagach na mieszankę 5W i 10W w proporcji 1:1, teraz jest bardzo miekko, komfortowo i dobrze na nierówności.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:09, 30 Maj 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





a ja mam teraz 15W i na dziurach faktycznie kiepsko wybiera, ale winkle na glatkim asfalcie fantastyczna sprawa. Szkoda ze nie ma zewnetrznej regulacji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:44, 30 Paź 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Mam litra K2 i zero regulacji z przodu. Widzę, że nowsze litry miały regulację tłumienia, więc całe bebechy są inne. Niedobrze, liczyłem że pokrętło tak jak w 650tce służyło do regulacji napięcia wstępnego. Wtedy wystarczyłoby dokupić korki od nowszego modelu, ew. skorygować długość tulejek dystansowych i byłoby po problemie. Może ktoś już zbadał temat i wiecie od jakich modeli można przełożyć korki do V-stroma, by mieć regulację napięcia wstępnego? Razz
Ew. pomysł nr 2 - zawieszenie pompowane. Miałem taki patent w XT600 i sprawdzał się znakomicie. Ale tu już nawet nie łudzę się, że gotowe pompowane korki da radę dobrać od innego modelu, raczej trzeba by samemu dorobić wentyle.

Edit:
Z tego co wyczytałem, to DR800big ma tą samą średnicę rur zawieszenia (43mm) i regulację napięcia wstępnego, więc może korki podpasują.
DR650 ma niestety 41mm, a pamiętam, że też wychodziły pompowane wersje (djebel albo dakar). Szukam dalej Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Sob 11:19, 30 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:54, 01 Lis 2010
tmk30
A1

 
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław okolice





czy w starym dl 1000 2002 rok też można regulować przednie zawieszenie???Nie mam tam żadnej śruby na śrubokręt.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:19, 01 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





tmk30 napisał:
czy w starym dl 1000 2002 rok też można regulować przednie zawieszenie???Nie mam tam żadnej śruby na śrubokręt.


nie nie mozna, w 1000 regulacje wprowadzono dopiero w 2004 razem z reszta liftingu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:33, 01 Lis 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





co Wy gadacie? Mam k3 (stare owiewki iliczniki itd..) i regulacja jest taka sama jak w K4 wzwyż, cyba że ktos juz wczesniej to zmiejnił ale watpie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:47, 01 Lis 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





jakub napewno nie bylo regulacji w 2002 bo to byl mankament i wlasnie postanowiono ja dorobic, w 2003 roku byl jakis lifting tylko dokladnie nie wiem co wtedy zmieniano ale napewno nie owiewki, wiec moze wtedy zalozono lagi z regulacja ponoc wtedy tez naprawiono sprzeglo, ale moge sie mylic


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:09, 01 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





W 2003 roku zostały też wprowadzone poważne modyfikacje w silniku. Jednostka jak pamiętamy, odpuszczona, została przeszczepina ze ściga TL1000, okazała się jednak mało trwała i awaryjna. Po pierszym, bodajże, roku produkcji DL-a, zostały zmodyfikowane pierścienie tłokowe, rozrząd i mapy zapłonu. Wątpię żeby wprowadzili zmiany w zawieszeniu, bo nic o tym nie słyszałem, ale nie jest to wykluczone...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Regulacja zawieszenia przedniego DL-jak?
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin