VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Regulator napięcia/prostownik z nowego DL1000.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Regulator napięcia/prostownik z nowego DL1000.
PostWysłany: Wto 9:58, 17 Cze 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Wyczytałem, że w nowym DL1000 jest zupełnie inny typ regulatora napięcia niż w starszych vstromach. Vide strona 7 http://www.suzuki-moto.pl/pdf/katalogi/v-strom_1000_abs_2014.pdf
Zazwyczaj regulator w moto działa na zasadzie zwierania uzwojeń alternatora żeby ograniczyć napięcie ładowania, nowy typ "rozłącza" je utrzymując stałe napięcie bez zbędnego ciepła.
Przy standardowym regulatorze odnotowano kilka przypadków spalenia stojana. Nowy typ z pewnością pomoże.
Informacje o wzroście mocy i momentu chyba są nieco przesadzone, myślę, że mowa tu o max 1kW.

Czy nowy regulator będzie pasować do DL650L2? Amperaż na pewno nie będzie mniejszy. Pytanie o złącza.
Czy któryś z dumnych posiadaczy nowego vstroma byłby uprzejmy wrzucić fotki?

Może ktoś ma doświadczenia z polecanym regulatorem/prostownikiem Shindengen SH775, dostępnym również jako oryginalna część do pojazdów Polaris?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez prostyelektryk dnia Wto 9:58, 17 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:34, 24 Cze 2014
mirecki
A

 
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 122
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań/Zamość





Testy regulatorów znajdziesz tu http://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=20426.0

Trochę czasu minęło od zakończenia mojej edukacji w tym temacie, ale nigdy nie wpadłbym na pomysł zwierania, żeby obniżyć napięcie na wyjściu. Aczkolwiek będzie to działało, coś jak regulowanie temp. piekarnika przez uchylanie drzwiczek. Jakiś powód takiego rozwiązania był, musiałbym to przeanalizować tudzież jakąś symulację na kompie zrobić.

A to co na str.7
"Nowo zaprojektowany prostownik odłącza alternator, gdy nie wytwarza on energii elektrycznej. Sam
alternator jest bardziej efektywny niż w przypadku poprzedniej generacji motocykla V-Strom 1000."
To tak nie bardzo mi brzmi. Alternator nie wytwarza energii gdy nie wiruje lub wiruje i nie jest obciążony (będzie napięcie, ale prąd nie płynie). Więc po kiego grzyba odłączać alternator gdy nie wytwarza energii, przecież po uruchomieniu silnika alternator jest obciążony odbiornikami prądu.

Ja poszedłbym w stronę regulatora z MOSFET-ami, ze względu na mniejsze straty mocy na regulatorze. Byle był przeznaczony do pojazdu z aku 12V i miał wystarczającą wydolność prądową. Pozostanie kwestia kompatybilności wtyczek, mocowania i wymiarów regulatora.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:51, 25 Cze 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Przejrzałem link - dowodzi właśnie tego co napisałem. Niestety.
Problem ładnie obrazują zwłaszcza zdjęcia kamerą termowizyjną.

W zwykłym tzn. samochodowym alternatorze regulator reguluje prąd wzbudzenia by uzyskać stałe 14,4V niezależnie od obciążenia i obrotów. Wyjątkiem jest np. system rekuperacji VW/Skoda gdzie regulator tak ustawia prąd wzbudzenia, że potrafi "wyłączyć" ładowanie przy przyspieszaniu i "mocno je włączyć" przy hamowaniu.

U nas na wirniku zamiast uzwojenia wzbudzenia są magnesy trwałe. Nici z regulacji w ten sposób.

Na stronie chyba najpopularniejszego producenta są opisane 3 typy regulatorów/prostowników:
- zwykły zwierający. Zwiera generator by uzyskać odpowiednie napięcie,
- mosfet zwierający. j.w. używając lepszych komponentów,
- szeregowy. Otwiera wyjście utrzymując jednakowe napięcie. Jak ściemniacz w domowej lampie.
http://www.shindengen.co.jp/product_e/electro/reg.html

Zwykły (bocznikowy) regulator mosfet działa może bardziej precyzyjnie. Ale też obciąża cieplnie uzwojenia stojana.

W nowym suzuki powinno napisać, że regulator obciąża alternator stosownie do potrzeb. Tekst pisał pewno marketingowiec chcący ładnie i dobitnie to ująć.
Chyba, że możliwe jest chwilowe całkowite odciążenie alternatora np. podczas przyspieszania z wolnych obrotów. To byłoby coś co można odczuć. Ale w takim razie by się bardziej chwalili.

Było na forum kilka przypadków spalenia cewek stojana, raczej nie z powodu nadmiernego obciążenia odbiornikami.
Stąd taki temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:30, 25 Cze 2014
mirecki
A

 
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 122
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań/Zamość





No cóż, pozostaje nam jeździć na wolnych obrotach żeby nie przegrzać uzwojeń alternatora Smile

Szeregowy tyrystorowy daje duże pole do popisu, siła tkwi w logice sterującej czasami otwarcia.

Swoją drogą gdyby w nowym sprzęcie rzeczywiście alternator był odłączany w pewnych okolicznościach, to akumulator musiałby znosić chwilowo (dość często) spore obciążenie. Jak to wpłynie na jego żywotność?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:48, 26 Cze 2014
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 510
Przeczytał: 62 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





W nowym DL alternator nie jest odłączany. To jeszcze nie ten etap rozwoju.

W samochodach z tego typu systemami stosuje się akumulatory AGM. Lepiej znoszące intensywne ładowanie. W motocyklach co prawda też, ale ze względu na odporność na przechyły i wycieki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:06, 26 Cze 2014
mirecki
A

 
Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 122
Przeczytał: 31 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań/Zamość





Więc do starszych DL-i szukamy zamienników lub czekamy aż któryś z forumowiczów w przypływie pozasezonowej nudy coś wymyśli.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:57, 16 Lip 2014
Wojtek981
A1

 
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Witam mam pytanie jakie powinno być ładowanie ja na wolnych mam12,8a na wyższych dochodzi do 14,1 mam dl1000 ,07r pytanie czy wszystko jestokczy regulator do wymiany?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 7:06, 17 Lip 2014
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Wojtek981 napisał:
Witam mam pytanie jakie powinno być ładowanie ja na wolnych mam12,8a na wyższych dochodzi do 14,1 mam dl1000 ,07r pytanie czy wszystko jestokczy regulator do wymiany?

Przykro ale raczej do wymiany. Ale co by sobie kosztów nie narobić to sprawdź alternator bo to on mógł uszkodzić regulator. Ostatnio przeszedłem z tym trochę problemów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:39, 18 Lip 2014
Wojtek981
A1

 
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Witam ponownie , byłem u elektryka pomierzył napięcia i jak jest rozgrzany to nawet 12 nie było na wolnych , ale mówił że z alternatora prąd wychodzi ok , czyli to regulator ma ktoś namiar na jąkieś dobre zamienniki bo nowy kosztuje ponad 1000zł a w przyszły piątek jade dość daleko i kiepsko by było jak by się rozsypał ( mój ma 2 wtyczki 7 kabli)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:16, 18 Lip 2014
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Wojtku, zawsze mozesz zrobic bajpas, czyli obejscie instalacji i podanie pradu prosto z regulatora, na akumulator.
Pytanie, gdzie sprawdzal napiecie ten elektryk??
Czy na akumulatorze czy na kablach w regulatorze?

Regulatory, sa praktycznie takie same w wiekszosci motocykli z danego dziesieciolecia,
Jezeli chcesz miec zapas to zawsze mozesz sobie cos takiego kupic i tez da rady.
Ten ma 5 kabli ale to nie problem bo wystarczy + i - rozdwoic i bedzie 7

http://allegro.pl/regulator-napiecia-honda-suzuki-kawasaki-yamaha-i4403592203.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:49, 18 Lip 2014
tomekuza
A

 
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z





Floydoo dobrze mówi, ale prościej poszukać takiego samego z takimi wtyczkami. Poszukaj też do TL 1000 np.

http://allegro.pl/regulator-napiecia-suzuki-tl-1000-97-00-i4416360865.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:06, 18 Lip 2014
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





pasuja tez regulatory od VL800 i VL1500, tyle cena tlumaczy moja propozycje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:38, 19 Lip 2014
Wojtek981
A1

 
Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Dzięki wszystkim za pomoc kupie od TL lub VL


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Regulator napięcia/prostownik z nowego DL1000.
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin