Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sensor

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Czw 20:39, 12 Lut 2009    Temat postu: sensor

witam, moze ktos mi podpowiedziec, gdzie w dl'u znajduje sie sensor do pomiaru predkosci i nabijania km? Mialem cos takiego zamontowanego przy rowerze Very Happy na przednim kole, ale obejrzalem swoje moto i ni w zab nie widze czegos podobnego Very Happy , pzdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Odi
A2



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dziki Wschód ;) Biała Podlaska

PostWysłany: Czw 21:05, 12 Lut 2009    Temat postu:

Witam,

nie wiem jak w DL650 ale w 1000 czujnik pomiaru predkosci pobiera dane z zębatki zdawczej (przednia zębatka). Nie wiem dokladnie jak od strony mechanicznej wygląda pomiar bo jeszcze tam nie zaglądalem.
Jesli chodzi o przebyty dystans to mysle, ze komputer sam to wylicza bazując na danych o predkosci (całka z predkosci po czasie). Zastanawiam sie tylko co w przypadku, gdy zmieniamy zestaw zębatek napedowych na komplet o innym stosunku zębow. Ciekawe, czy moja teoria ma racje bytu i trzba grzebac w kompie, zeby odczyt sie zgadzal.

Jesli ktos ma dokladniejsze informacje to sam z chęcią sie dowiem.

Pozdrawiam,
Odi

Edit: W DL650 czujnik jest w przednim kole i wnioskując z tego co jest napisane w manualu do DL650k4 dystans jest liczony na podstawie pomiaru predkosci czyli moja teoria ma ręce i nogi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Odi dnia Czw 21:11, 12 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 0:32, 13 Lut 2009    Temat postu:

jesli zmienisz zebatki ze standardowych na mniejsze/wieksze to odczyt bedzie błedny.
tak jak w "puszkach", na mniejszych badz wiekszych oponach.
kicha:/
ja w poprzednim moto dołożylem "lepszy" licznik rowerowy, gdyz przeklamanie na kazdym liczniku motocyklowym jest w okolicach 10%.
to jest tzw tolerancja jesli chodzi o zuzywanie sie opon i ew pomiary radarow itp.
liczniki rowerowe te lepsze wyliczaja predkosc na podstawie 4cyfrowego kodu ktory jest srednica koła opony w mm. jest najdokladniejszy.
jakby ktos nie wiedzial jaki licznik to odrazu mowie ze takie za 20 pln sie nie nadaja bo sie rozpadaja, lepiej taki
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:23, 13 Lut 2009    Temat postu:

Fajne urządzenie ale cholernie drogie. A właściwie to do czego ono ma służyć w motocyklu? Pokaże dokładniej prędkość i chyba niewiele więcej. W DL'u są dwa liczniki przebiegu dziennego czyli sprawę dystansu mamy załatwioną. Licznik rowerowy to chyba kwiatek do kożucha. Ale może są inne argumenty, o których nie wiem i zmienię zdanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Odi
A2



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dziki Wschód ;) Biała Podlaska

PostWysłany: Pią 22:09, 13 Lut 2009    Temat postu:

konra.dzik napisał:
odrazu mowie ze takie za 20 pln sie nie nadaja bo sie rozpadaja, lepiej taki
[link widoczny dla zalogowanych]


Zastanawiam sie jaką prędkosc maksymalnie moze zarejestrowac ten licznik i dodatkowo jaka jest dokładnosc przy np. V>90km/h

Zgłębiając temat natrafiłem na elektroniczne urządzenie do rekalibracji wskazań predkosciomierzy/licznikow w motocyklach. Z opisu wynika, ze wpina sie to gdzies przed zegarami.

Nie chce pisac o cenie ani o modelu, zeby nie byc posądzonym o kryptoreklame ale każdy zainteresowany znajdzie bez problemu.

Pozdrawiam,
Odi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 0:32, 14 Lut 2009    Temat postu:

Oliwnik napisał:
Fajne urządzenie ale cholernie drogie. A właściwie to do czego ono ma służyć w motocyklu? Pokaże dokładniej prędkość i chyba niewiele więcej. W DL'u są dwa liczniki przebiegu dziennego czyli sprawę dystansu mamy załatwioną. Licznik rowerowy to chyba kwiatek do kożucha. Ale może są inne argumenty, o których nie wiem i zmienię zdanie.


zgadza sie, jednak jak zmienisz zestaw napedowy na inne zebatki to i predkosc max i oba tripy + dystans calkowity zaczną klamac. i wtedy taki licznik bedzie pokazywal prawde gdyz w jego ustawieniach jest obwod kola a nie z gory założona ilosc zebow na zebatce i wbita do kompa w moto na stale. w poprzednim moim motocyklu przy predkosci 190km/h licznik rowerowy wskazal 174km/h. pozniej sprawdzilismy to radarem takim jak ma policja i wynik byl prawie identyczny jak ten z rowerowego.
mierzy jeszcze kilka ciekawych parametrow jak np. czy jadac dlugo w trasie nie zaczynasz sie odwadniac ile kalorii spalasz, zakladasz taki smieszny pas pod koszulke i on mierzy puls zuzycie kalorii itp itd....

Odi napisał:
Zastanawiam sie jaką prędkosc maksymalnie moze zarejestrowac ten licznik i dodatkowo jaka jest dokładnosc przy np. V>90km/h ...


moze zarejestrowac predkosc do 299 kmh/mph, udalo mi sie kiedys tak szybko machac magnesem przed sensorem ze wyszlo 299 potem doczytalem ze tylko tyle maxymalnie pokaze.
generanie nie polecam licznikow z marketu a te dla profesjonalistow maja poprostu za duzo funkcji, mozna kupic liczniki dobrej firmy z podswietleniem dwoma dystansami dziennymi, glownym, predkoscia srednia, automatycznym stoperem timerem, za powiedzmy 120pln i wystarczy, a podepre sie duzym stazem w branzy rowerowej Smile
wybaczcie OT


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Sob 0:43, 14 Lut 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zulus
A



Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno

PostWysłany: Sob 11:42, 14 Lut 2009    Temat postu:

Od chwili kiedy zacząłem używać nawigacji (garmin) na licznik nie patrzę nigdy, za równo w samochodzie jak i na moto. Średnie przekłamania licznika to 8 - 10 km/h i samochodzie i w moto. Oczywiście liczniki zawyżają prędkość rzeczywistą. Sprawdzałem na kilka sposobów (również za pomocą radaru) i nawigacja pokazuje prędkość rzeczywistą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TomekW
A2



Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Sob 12:38, 14 Lut 2009    Temat postu:

"zgadza sie, jednak jak zmienisz zestaw napedowy na inne zebatki to i predkosc max i oba tripy + dystans calkowity zaczną klamac" tu sie nie zgodzę ..mam zmienione zębatki i prędkośc chwilowa mi się nia zmieniła wiec pewnie i dystans mi sie też nie zmieni -- dl 650

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:31, 14 Lut 2009    Temat postu:

TomekW napisał:
"zgadza sie, jednak jak zmienisz zestaw napedowy na inne zebatki to i predkosc max i oba tripy + dystans calkowity zaczną klamac" tu sie nie zgodzę ..mam zmienione zębatki i prędkośc chwilowa mi się nia zmieniła wiec pewnie i dystans mi sie też nie zmieni -- dl 650


wlasnie nie jestem pewien czy w 650 tez sensor jest na zebatce czy na jakims slimaku w kole, bo jesli tak jest wtedy faktycznie zebatki nie beda miec nic do zeczy.
ale jesli sensor jest w skrzyni lub gdzies tam na zebatce wtedy fizycznie nie jest to mozliwe zeby czujnik dostal sygnal taki sam. zmienia sie przedkosc obrotowa wszystkich kołek wiec odczyt bedzie błędny.
zawsze mozna poprosic pana policjanta o to aby laserem zmierzyl predkosc. to nic nie kosztuje Smile robilem tak już w XTZcie jak załozylem ten licznik. pomiar sie nie zgodzil o 1 km/h.

zulus napisał:
...8 - 10 km/h...

8-10% gdyz predkosc to wartosc zmienna Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Sob 22:38, 14 Lut 2009    Temat postu:

konra.dzik napisał:
zawsze mozna poprosic pana policjanta o to aby laserem zmierzyl predkosc. to nic nie kosztuje Smile robilem tak już w XTZcie jak załozylem ten licznik. pomiar sie nie zgodzil o 1 km/h.


kosztuje 6 pkt karnych i mandat 500 zl Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Odi
A2



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dziki Wschód ;) Biała Podlaska

PostWysłany: Sob 22:44, 14 Lut 2009    Temat postu:

konra.dzik napisał:

wlasnie nie jestem pewien czy w 650 tez sensor jest na zebatce czy na jakims slimaku w kole, bo jesli tak jest wtedy faktycznie zebatki nie beda miec nic do zeczy.


Wg manuala do DL650K4 sensor znajduje sie w piaście przedniego koła.

Pozdrawiam,
Odi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 11:46, 15 Lut 2009    Temat postu:

Szuja napisał:
kosztuje 6 pkt karnych i mandat 500 zl Very Happy Very Happy

jak 500 to 10 ptk
ja z tym pomiarem mowie serio. zatrzymalem sie kiedys w Maciejowicach przy patrolu i zapytalem czy by mi predkosci nie zmierzyli bo zmieniłem zegary i wydawalo mi sie ze zdrowo przeklamują.
miałem juz licznik rowerowy wiec na nim zlapałem 60 km/h pan strzelil i tyle.
zapytalem czy cos place a on powiedzial ze nie. i ze jak chce to jeszcze moge w alkomat dmuchnac zeby byc pewny. troche byli zdziwieni ale mowil ze zdarzaja sie tacy co chca tylko sprawdzic.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtala
A2



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 13:33, 15 Lut 2009    Temat postu:

Może myśleli, że pojedziesz 160 i sam poprosisz o mandat? Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin