VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Sprawa wagi motocyklisty i plecaczka + bagaż
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Sprawa wagi motocyklisty i plecaczka + bagaż
PostWysłany: Czw 23:41, 09 Sty 2014
brakus
A1

 
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kutno





W tym wątku chcę się Was doradzić a bardziej upewnić że wybór DL-a 1000 jest właściwy.
Moje podróże motocyklowe to przejazdy turystyczne po kraju w odległościach około 300km od miejsca zamieszkania (90% szosa 10% teren).
Śmigam z plecaczkiem. Moja waga to 120kg i plecaczka gdzieś koło 65 no i dochodzi bagaż ( namiot ciuchy itd)
Myślę że 650 będzie troszkę przy słaby. Co o tym myślicie?
Czy Dl jest wygodnym turystykiem do jazdy po naszych dziurawych drogach?
Czy przy takim obładowaniu 1000 bedzie miał duży apetyt na benzyne?
Proszę o opinię.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:50, 10 Sty 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 129 tematów

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





brakus, przy tak niewielkich odleglosciach jesli spali o 1 litr wiecej z uwagi na dociazenie moto to wielkiej roznicy nie zrobi. Nawet jakbys wazyl 80 kg to i tak sposob operowania manetka mialby najwieksze znaczenie, a potem dopiero waga czy tez opory powietrza (np zwiekszone po zalozeniu bocznych kufrow).
Ja jezdze 'duzym' solo, moze pare razy zdazylo sie mi obciazyc bardzo swoje moto zarowno plecaczkiem jak i bagazem - roznica w prowadzeniu jest doslownie nieznaczna. Tyle o tysiaczku.

Z tego co pamietam 'maluchem' zaladowanym prawie na maxa juz takiej frajdy z jazdy nie ma - ale moze niech ktorys z uzytkownikow 'malego' sie wypowie


Post został pochwalony 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:01, 10 Sty 2014
Pioterrvs88
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2013
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Jamielne





jak we 2 osoby + bagaż kiedyś sprawdzałem spalanie do 100 km na godzinę ale większość trasy średnia 80km/h do 90km/h to spalanie wyszło na 6 biegu 5,3 litra/ 100km. Sam się zaskoczyłem. A we dwoje z bagażem to ze 150 ważyliśmy. Za to jak sam jechałem kiedyś i kręciłem do Wa-wy pod czerwone pole to 9 litrów/100km wyszło Wink V2 zawsze jak się ją kręci to lubi wypić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:09, 10 Sty 2014
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1177
Przeczytał: 185 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie








Tak obładowany pojechałem w Bałkany. Mimo sporego obiciażenia Jechało mi się bardzo dobrze, pozamykałem opony. Ja na moc w małym DLu nie narzekam i dużego spadku przyspieszenia i mocy nie odczułem, jechał bardzo zwinnie, jak zawsze.

Zanim kupiłem V-stroma czytałem tu na forum, że małym ciężko jest jechać we dwoje z bagażem bo nie ma czym jechać, lepiej brac litra. Nic bardziej mylnego moim zdaniem.

Średnie spalanie wyniosło 4,5l.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:56, 10 Sty 2014
goramo
A1

 
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Siema Brakus!

Serio myślisz, że na forum DLa ktoś Ci powie, że duży Sztormiak to wybór taki sobie? Smile

Wink

A na poważnie - litr będzie chyba w Twoim wypadku optymalnym wyborem. I nie tylko z powoduTwoich gabarytów, ale także dlatego, że lubisz czasem odkręcić...
Pozdro!

Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:09, 10 Sty 2014
luto
A

 
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY





Brakus,
Kolega RAF w poprzednie wakacje byl 2x na Balkanach. Raz solo, raz z Jolą.

W obu przypadkach 650ka spalila Mu ok. 4-4,5l/100. Omijal autobany.

RAF nie ma Twojej wagi, ale to jak napisal Szuja nie ma wiekszego znaczenia. Liczy sie gietkosc nadgarstka. Dotyczy to kazdego moto, czy pojazdu.
Mi grubas palil 7, a Krisowi z Bielska potrafil zejsc ponizej 5 i to na full zapakowany na wcieczce do CRO.
I moja subiektywna rada. Nie kupuj akcesoryjnych kominow. Choc jak Cie znam to bedzie kusilo Wink.

Glosniejsze wydechy kusza aby ich sluchac ...., a to zmusza nadgarstek do bardziej energicznej pracy Cool


Ps
Pioter! I Ty tu żeś wpadl ?? Smile
Ja pierdziu, zaraz polowe FIP tu spotkam Wink



Edit

Ooo, a nie mowilem! I Goramo jest:-)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez luto dnia Pią 23:12, 10 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:29, 10 Sty 2014
goramo
A1

 
Dołączył: 11 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:05, 11 Sty 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Wg mnie wszystko zależy od tego, jakie prędkości przelotowe planujesz. Rozmawiamy o Polsce, tu wg mnie mały deel spokojnie wystarczy do turystyki we dwoje. Jeżeli jednak zapragniesz jeździć z prędkościami autostradowymi, np. dłuższe odcinki z prędkościami powyżej 160km/h, zdecydowanie lepiej sprawdzi się tysiąc (daje się wyczuć, że dla max załadowanego malucha to już zbyt dużo). Jeżeli jednak zakładasz kontemplacyjną turystykę z prędkościami licznikowymi do 130km/h, mały jest bardzo ok.

Dodam jeszcze, że mój załadowany dwoma osobami i trzema kuframi z torbami przy prędkościach licznikowych powyżej 130km/h palił w zasadzie tyle samo, co motocykle o dwukrotnie większej pojemności. Zaleta niskiego spalania uzewnętrznia się przy prędkościach "kodeksowych" mniej więcej Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Staszek dnia Sob 0:06, 11 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:04, 11 Sty 2014
brakus
A1

 
Dołączył: 08 Sty 2014
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kutno





ło matko gdzie się pojawię tam Goramo Smile niedługo będzie tak że jak otworze lodówkę to tez będzie tam goramo Very Happy a tak poważnie miło Cię widzieć

Goramo, Luto co do odwijania manetki to macie racje, znacie mnie już troszkę i wiecie że lubię czasami zamknąć budzik Razz
Dziękuję wszystkim za rady i już zabieram się do szukania 1000 Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:04, 12 Sty 2014
renzooku
Motocyklista

 
Dołączył: 01 Lis 2012
Posty: 349
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Witaj, jeźdze na tysiącu od czerwca 2013r. .. Jechałem i solo i z pełnym załadunkiem. Powiem tak, wiekszość zależy od umiejętności kierowcy, ale i w dodość dużym procencie od jakosci paliwa. Miałem sytuacje gdzie jadąc solo zatankowałem bak i przejechałem na nim ponad 470km.. to sporo , spalanie wychodzi w granicach 4,7l prędkość która starałem sie utrzymywać to 110km/h


Jeśli masz wątpliwości co do tysiąca obejrzyj to:

https://www.youtube.com/watch?v=Hbisjl2l9oE


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:03, 12 Sty 2014
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Spieranie się o pół litra paliwa w lewo czy w prawo nie ma sensu - według mnie. Mam tysiąca, mam zapas mocy, mam dwa kominy - jestem szczęśliwy. Very Happy Nie stresuje mnie wyprzedzanie TIR-a kiedy jadę zapakowany na full. A to, że na stacji leję trochę więcej nie wpływa mi na radość z jazdy.
Nigdy nie rozpatruję, który DL jest "lepszy" bo to sprawa względna. Małe DL też mają swoje zalety. Wink
Kiedyś mi kolega powiedział: "Jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi!"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:45, 12 Sty 2014
luto
A

 
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 186
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WWY





Robert, niby masz racje.
Ale wiesz dobrze, że na spalaniu w ciagu dwoch tygodni mozna troche przyoszczedzic.

Pamietasz jak wracalismy z BG? Jak sie wqrwiqalem jak Tobie gruby palil ten litr na setke mniej?

Wiec nie pitol, ze takie drobiazgi nie robia roznicy.
Przy kreceniu sie wokol komina pewnie sie tego nie odczuje. Ale przy dwoch tygodniach jazdy ciurkiem na pewno. Powtarzajac za RAFem - noclegi dla plecaczka gratis.

No ale kto bogatemu zabroni... :-p


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 11:54, 12 Sty 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





Dokładnie, koszty eksploatacji to takie samo kryterium wyboru jak każde inne. Dla niektórych możliwość dotarcia gdzieś-tam na motocyklu jest ważniejsza od przyspieszenia do setki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:00, 12 Sty 2014
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





luto napisał:
Powtarzajac za RAFem - noclegi dla plecaczka gratis.

Dziennie ok. 400 km, więcej rzadko robiliśmy. To daje, niech Ci będzie 5l więcej, czyli ok 7,5 Euro. Jaki nocleg?? Przez 10 dni podróży nazbiera się nie więcej niż 300zł. A ty jak się zapakujesz po brzegi, a ja będę się za Wami wlókł Razz to ręczę, że różnica będzie mniejsza. Very Happy
Ale bez urazy, te poniżej litra to też są motocykle. Razz Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:35, 12 Sty 2014
Kastor40
Motonita

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie





Mamy małego DL ja swego czasu ważyłem 130 plecaczek ok 65 + full obładowanie i mały daje radę. Oczywiście że przy wyprzedzaniu trzeba zredukować a na dużych podjazdach to na 1 trzeba było wrzucić ale spoko, to naprawdę wytrwały osiołek. Spalanie ok 4,5 do 5,2 /100.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:27, 12 Sty 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Benek napisał:
Kiedyś mi kolega powiedział: "Jak się nie ma miedzi to się w domu siedzi!"
Podobno darmowe rady są dokładnie tyle warte ile kosztują...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:39, 12 Sty 2014
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Spolski napisał:
Podobno darmowe rady są dokładnie tyle warte ile kosztują...

A to też taka wioskowa mądrość! Laughing Laughing
Każdy wyjazd kosztuje a różnice w spalaniu pomiędzy Dl-ami nie są rzędu, który powodowałby chęć zmiany motocykla. Jak pisali moi poprzednicy DL 650 daje radę i we wspólnej podróży byliśmy równorzędnymi partnerami. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:23, 12 Sty 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Nie o to chodzi ale ta infantylna rymowanka o tym, że jak ktoś nie ma kasy to niech siedzi w domu poraża swoim bezsensem. To może wszyscy siedźmy w domu skoro nas nie stać na prywatne odrzutowce?

Dlaczego ktoś gorzej sytuowany ma nie podróżować? Podróże podobnie jak sprzęt też mogą być droższe i tańsze, zresztą często się zdarza, że te ostatnie dają więcej fanu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:37, 12 Sty 2014
Benek
Motocyklista

 
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 254
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Spolski, no widzisz niby infantylna a pojąć trudno. Laughing
Chodzi w niej o to, że każdy wyjazd kosztuje Exclamation A nie, że podróżować mogą tylko bogaci odrzutowcem. Wink
Coś się niepotrzebnie gorączkujesz. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:54, 12 Sty 2014
Spolski
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 391
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Benek napisał:
Spolski, no widzisz niby infantylna a pojąć trudno. Laughing
Chodzi w niej o to, że każdy wyjazd kosztuje Exclamation A nie, że podróżować mogą tylko bogaci odrzutowcem. Wink
Coś się niepotrzebnie gorączkujesz. Very Happy
A ja myślałem, że chodzi w niej o to, że jak nie masz pieniędzy, to siedź w domu. Przepraszam, że posądziłem Cię o powielanie tak niemądrej teorii. Moja wina.

Wracając do tematu, jaka jest rożnica w wadze pomiędzy nowym DL1000 a DL650?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:39, 12 Sty 2014
Kastor40
Motonita

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie





Mimo wszystko jednak, 650 naprawdę pozwala 2 nawet sporym osobom wygodnie podróżować wraz z bagażami a do tego nie drenuje kieszeni. 450 - 500km na jednym tankowaniu są w zasadzie w normie - co najmniej 100 - 150km więcej niż 1000:) i za to każdy kto jeździ "maluchem" go kocha:).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:35, 12 Sty 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





450-500 to norma? Ile można przejechać na tej "drugiej" rezerwie, kiedy już wszystko mruga?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:58, 12 Sty 2014
GryzliGT
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 27 Sie 2013
Posty: 1901
Przeczytał: 71 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Aleksandrów, obok którego leży Biłgoraj





Staszek napisał:
450-500 to norma? Ile można przejechać na tej "drugiej" rezerwie, kiedy już wszystko mruga?

Raz tylko sprawdziłem musiałbym to zrobić jeszcze raz czy wynik był ok, na tej drugiej rezerwie z tego co pamiętam to chyba coś ponad 60 km w baku było jeszcze jakieś 1,6-1,9l już dokładnie nie pamiętam, także ryzykownie i chodzi mi tu bardziej o pompkę! Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:21, 12 Sty 2014
Kastor40
Motonita

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 626
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Mysłowice - Śląskie





Staszek napisał:
450-500 to norma? Ile można przejechać na tej "drugiej" rezerwie, kiedy już wszystko mruga?


Nie dalej jak na jesieni, powrót z Kotliny Kłodzkiej - 490km, przy prędkościach 100 - 120km/h. Zatankowałem pod korek 21,8L


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:12, 13 Sty 2014
Breit
A2

 
Dołączył: 21 Lis 2011
Posty: 87
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słupsk





z używanym dl 1000 jest jeden problem, nie ma abs. Z żoną bym nie wsiadł, za dużo razy mi dupe uratował w moim małym. Jak by nie to to do turystyki we dwojke brałbym 1000, dla jazdy solo+bagaz małego. Spalanie dla mnie to nie problem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:34, 13 Sty 2014
robson69
Motonita

 
Dołączył: 11 Lip 2013
Posty: 832
Przeczytał: 14 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dolny Śląsk Ziębice





do tej pory jeździłem praktycznie tylko z plecaczkiem również na dłuższe wypady wakacyjne czyli załadowany jak wielbłąd i potwierdzam podane wcześniej przebiegi na jednym zbiorniku . mały przy odpowiedniej jeździe jest oszczędny a na rezerwie kilka razy robiłem więcej niż 60 km ale nigdy nie zaryzykowałem żeby sprawdzić do końca możliwości. natomiast bardzo szybko nadrabia zużycie na przelotach autostradami Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:25, 13 Sty 2014
Staszek
Motonita

 
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 938
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Trójmiasto





60km to na rezerwie tez zrobiłem, ale ona jest sygnalizowana dwukrotnie, najpierw miga tylko kreska, potem kreska i ikonka (lub na odwrót, tego nie pamiętam). Jeżeli jednak tylko na tej drugiej można zrobić jeszcze 60km, to ok, faktycznie przebiegi 540-500 byłyby normą, ja robiłem 430, 440 km ale nigdy nie przejechałem przy tym 60km na drugiej rezerwie.
Czyli jak wyżej, jest możliwe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Sprawa wagi motocyklisty i plecaczka + bagaż
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin