Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sprzeglo w nowiutkim DL-u 650

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikmac
A



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:55, 14 Mar 2011    Temat postu: sprzeglo w nowiutkim DL-u 650

Mam pytanie do doswiadczonych jezdzcow DLi.
W obu, dopiero co odebranych DL650, sprzeglo jest poprawnie rozlaczane bardzo gleboko, praktycznie przy samej manetce. I dla nas kierownikow jest to spory problem, bo jestesmy nauczeni uzywac obie klamki tylko dwoma palcami. Tzn nie dociskamy jej do konca tylko opieramy na malych palcach, a tak naprawde to zawsze wciskalem sprzeglo tylko minimalnie i wystarczalo (w Hondach).
Objawia sie to tym, ze jak uzywam klamke dwoma palcami to biegi wchodza z lekkim kliknieciem, jak docisne ja czterema do manetki to wchodza praktycznie bezglosnie. Zarowno w gore jak i w dol, choc w dol jest to zdecydowanie bardziej wyczuwalne.

I teraz pytanie: czy jest to wina wieku dzieciecego i to sie po prostu ulozy, czy ten typ tak ma i nalezy z tym zyc?

Co zabawne, na zagranicznych forach v-stroma obserwuje narzekanie, ze klamka chwyta bardzo plytko, co akurat dla mnie jest bardzo dziwne (w sensie narzekanie) bo tak IMO powinno byc w motocyklu - nacisk 1-2 cm ponad luz i sprzeglo rozlaczone, troche zero-jedynkowo.

Podpowiedzi dodatkowe: raczej tak, potrafimy zmieniac biegi i potrafimy robic przegazowki. I tak klamka jest wyregulowana, choc skrecona na minimalny 1cm luz. Jak bylo 1,5cm to w ogole nie dalo sie jezdzic korzystajac z dwoch palcow. Nie, jeszcze nie regulowalem pod deklem zebatki bo zalozylem, ze z fabryki wyjezdza poprawnie ustawione...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mowso
Motonita



Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 785
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żory

PostWysłany: Pon 13:50, 14 Mar 2011    Temat postu:

Mi łapię dość płytko tylko samo sprzęgło chodzi dość ciężko - łapsko mnie boli po 100-200km jak jest dużo miasta Sad - muszę poćwiczyć chyba. A klamki regulowane akcesoryjne coś dadzą ? bo lżej nie będzie chodzić raczej ale może będzie można ustawić tak żeby mniejszy ruch był potrzebny ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 14:26, 14 Mar 2011    Temat postu:

Sprawdź pod deklem zębatki zdawczej. Mój DL'ek wyjechał z salonu i po mniej-więcej 2000 km regulacja na dole się rozkręciła. U mnie sprzęgło bierze w 1/2 skoku dźwigni. Trochę zbliżone do Twoich oczekiwań.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 10:37, 15 Mar 2011    Temat postu:

Hej
Umnie podobnie łapie w ok. 1/2, działa lekko.
Co do kliknięcia to temat tylko w kwesti biegu pierwszego występuje i to nie zawsze
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel_
A2



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 14:15, 15 Mar 2011    Temat postu:

Miałem podobny problem jak przesiadłem się z beemki. Wymiana klamek na któtkie załatwiła sprawę.

http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-dla-dl-i,34/aluminiowe-klamki-dl650,4352.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto 15:57, 15 Mar 2011    Temat postu:

U mnie jest podobnie. Ściskam klamkę do końca, a i tak jedynka wchodzi z szarpnięciem. Przeglądałem serwisówkę żeby obczaić jak to się reguluje, ale jakoś to do mnie nie dociera. Może mi ktoś objaśni: sprzęgło ma dwie regulacje - przy klamce i pod deklem. To czym trzeba kręcić? Żeby sprzęgło brało szybciej (klamka nie wpadała głęboko) trzeba linkę skrócić? czy wydłużyć? Czy łatwo jest przesadzić z regulacją? Zeby znowu nie przegiąć w drugą stronę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawel_
A2



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:02, 15 Mar 2011    Temat postu:

Żeby sprzęgło brało szybciej trzeba wykręcić regulator z klamki czyli wydłużyć pancerz. Jeżeli przesadzisz to po całkowitym puszczeniu klamki sprzęgło będzie się slizgać co doprowadzi do uszkodzenia. Klamka musi mieć luz, nie wiem jaki ale na pewno jest określony w instrukcji. Ja to robie na "czuja"

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawel_ dnia Wto 16:02, 15 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikmac
A



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:15, 15 Mar 2011    Temat postu:

Regulatorami na lince reguluje sie tylko luz na klamce, nie wazne czy to od strony sprzegla czy klamki - to zmienia tylko luz na klamce, ktory ma byc 1-1,5cm. Najlepiej wyregulowac na dole aby miec u gory wiekszy zapas.
Natomiast moment wysprzeglenia (jak rozumiem) reguluje sie sruba w sprzegle (zapewne zmienia polozenie palaka wysprzeglika). Jeszcze tam nie zagladalem, bo zalozylem poprawnosc ustawienia z fabryki...
Dzieki za rady.
Skoro niektorym lapie w polowie to i mi moze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j23j23j23
Maniak motocyklowy



Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 1417
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa

PostWysłany: Wto 17:55, 15 Mar 2011    Temat postu:

To ja może podjadę do jakiegoś magika... nie wiem o co kaman...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikmac
A



Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 158
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:37, 15 Mar 2011    Temat postu:

Szkoda kasy na magikow aby wyregulowac kilka srubek...
Podjedz do mnie na goclaw do garazu to wyregulujemy od razu 3 motki.
Pytam sie na forum aby niepotrzebnie nie regulowac czegos, co jest np nie do przeskoczenia, ale po odpowiedziach wiem juz, ze zdecydowanie trzeba poprawic fabryke. Sama regulacja to IMHO banal jak ktos ma klucze i dwie rece Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Wto 20:04, 15 Mar 2011    Temat postu:

Fragment z 22 sposobów jak roz....ać motorek, które to zamieścił vpavel:
Cytat:
2. Jak sprzęgło się ślizga, dołóż podkładki pod sprężyny, a najlepiej dodatkową tarczę

Pierwszy przypadek jest o tyle niezrozumiały, że nowe, twardsze akcesoryjne sprężyny nie kosztują więcej niż 40 zł. Dodatkowa tarcza da jedno - pojawią się ogromne problemy z wysprzęgleniem (potrzebna jest przecież przestrzeń pomiędzy tarczami, która tutaj zostanie zmniejszona o ponad 2 mm. Pozostałe tarcze i tak pozostaną przypalone, często zwichrowane, czyli nadające się na śmietnik. Dostanie się dodatkowo skrzyni biegów.

3. Wyregulujmy sprzęgło

Niestety, nowoczesnego sprzęgła jako takiego się nie reguluje. Tarcze są dociskane przez sprężyny, a linka czy mechanizm hydrauliczny pozwala tylko na ich rozłączenie. Ustawia się jałowy skok klamki, który powinien wynosić minimum 1 cm na końcówce, ale nie ma możliwości spowodowania, by sprzęgło brało niżej. Niepotrzebne zwiększenie luzu może doprowadzić do niewystarczającego rozchylania się tarcz, gdyż mechanizm wyciskowy nie będzie pracował w pełnym zakresie. Sytuacja odwrotna, czyli napięcie linki na sztywno, też nic nie da oprócz zwiększonej tendencji do uślizgów (powodujących szybkie spalenie tarcz) i obciążenia łożyska oporowego.


Całość Arrow tutaj. Dla przypomnienia Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin