VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Ssanie w Dl 650
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Ssanie w Dl 650
PostWysłany: Sob 18:13, 24 Paź 2009
wujekbongos
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sty 2009
Posty: 203
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żyrardów





Witam. Problem dotyczy tego że nigdy nie słyszalem w swoim motorze żeby po odpaleniu odpalało sie automatyczne ssanie. Wcześniej szczególnie nie zwrociło to mojej uwagi a dziś jak chciałem sie kawałek przejechać to po prostu silnik dławił się niskimi obrotami. Czy ma może ktoś pomysł co zrobić by ssanie zaczeło działać?? Może jest jakiś bezpiecznik oddzielny dla ssania?? DL 650 K5


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:03, 24 Paź 2009
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





chyba tu nie ma ssania, bo wtryski jak dasz zapłon pompują paliwko a silnik musi chwile pochodzic i sie rozgrzac. moze sie myle, wiec mnie poprawcie.
ja całą zime przejezdziłem i nigdy po odpaleniu nie wchodził na wieksze obroty niz te 1400 na biegu jałowym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:38, 24 Paź 2009
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Ssanie jak najbardziej działa, tylko że komputer sam reguluje obroty i właśnie trzyma je na możliwie niskim poziomie. Łatwo to zauważyć zaraz po odpaleniu przez 1-2 sekundy pracuje na nieco wyższych obrotach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:55, 24 Paź 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





W układach wtryskowych nie ma jako takiego ssania znanego z zasilania gaźnikowego .

Analogiczny jednak efekt , czyli wzbogacenie mieszanki i dodatkowo dobranie czasu wtrysku realizuje sterownik zapłonu np. m.in. sygnału z czujnika temperatury cieczy chłodzącej .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:47, 22 Lis 2010
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Odświeżę temat, bo ostatnio coś mi się w moim moto nie podoba. Po odpaleniu silnika ssanie działa przez kilka sekund, utrzymując obroty na poziomie ~1500 rpm. Potem obroty spadają, aż osiągną ~1000 rpm, co powoduje już lekką czkawkę silnika. Problemu nie ma, gdy dobrze rozgrzeję motocykl. Wówczas na biegu jałowym mam ~1400 rpm. Czy to jest normalna sytuacja, a jeśli nie - to jaki element odpowiada za utrzymywanie silnika na właściwych obrotach?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:02, 22 Lis 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Za pracę na wolnych obrotach o ile się nie mylę odpowiada synchronizacja wtrysków lub przepustnic. U mnie gdy świece miały ~20tys przebiegu efekt był podobny. Teraz świece dobijają do 20tys, ponad to przydała by mi się synchronizacja i też mam te same objawy jak u Ciebie. Na zimo czkawka i obroty ~1tys.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:15, 22 Lis 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





Taka ciekawostka Arrow np. w Varadero z pierwszych roczników na wtrysku jest też klasyczna dźwgnia ssaania jak w gaźnikach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:54, 22 Lis 2010
jawa
A

 
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Świece mają 5k km, więc zostaje synchronizacja. Akurat zbliżam się do przelądu Cool. Dam znać o efektach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:14, 23 Lis 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Przy okazji wyczyść i nasmaruj wszystkie cięgna w okolicy przepustnic. Zdarzały się przypadki, że to brud był ogranicznikiem wolnych obrotów, a nie śrubka Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 1:21, 23 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Biały napisał:
Taka ciekawostka Arrow np. w Varadero z pierwszych roczników na wtrysku jest też klasyczna dźwgnia ssaania jak w gaźnikach


Zgadza się, do 05r. włącznie, ale ta dźwigienka uchyla tylko odrobinę przepustnicę i w ten sposób realizuje tzw. "ssanie"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Ssanie w Dl 650
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin