VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Stacyjka
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Stacyjka
PostWysłany: Pią 22:09, 14 Lis 2008
Gość

 





Witam !! Właśnie stałem się szczęśliwym posiadaczem V stroma dl 650 2005 i mam taki mały problem mianowicie stacyjka bardzo ciężko się kręci i nawet smarowanie nie pomogło . Miał ktoś podobny problem ewentualnie stacyjkę na zbyciu
PostWysłany: Sob 9:55, 15 Lis 2008
thekamil
A

 
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





a w jakim stanie masz kluczyk?
nie wiem jak u was, ale u mnie oryginalny kluczyk nie jest super jakosci, jest bardzo podatny na wygięcia. mialem problem czasem umiescic go w stacyjce i przekrecic... za 25 zeta dorobilem sobie ten kluczyk i chodzi bez problemow...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:41, 15 Lis 2008
Gość

 





Kurde nie pomyślałem faktycznie jest trochę zjechany . Faktycznie sprubuję dorobić to taniej niż stacyjkę wymieniać . Dzięki wielkie
PostWysłany: Wto 20:27, 02 Lis 2010
kameleon
A1

 
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszó





Podłączając się pod temat mam takie pytanie, nie umie włączyć świateł postojowych tzn, stacyjka przekręca mi się do pozycji blokowania kierownicy i dalej ni jak nie mogę przełączyć, chociaż na nadruku na górze stacyjki jest jeszcze pozycja na której powinny się włączyć postojowe . Ogólnie stacyjka działa bez zastrzeżeń, kluczyk się nie blokuje, łagodnie się przekręca w obie strony, kluczyk mam oryginalny i dobrym stanie.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:37, 02 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Był już temat apropo stacyjki... Kapnij płynu hamulcowego do środka, napewno pomoże.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez roadrunner dnia Wto 20:37, 02 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:11, 02 Lis 2010
kameleon
A1

 
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszó





Czytałem to z płynem już wcześniej ale myślałem że może jakoś trzeba specjalnie klucz np. docisnąć czy coś w tym stylu żeby przekręcić dalej bo tak jak pisałem dochodzi do tej pozycji i mam takie uczucie jakby to był już koniec i nie było możliwości więcej ruchu - no ale zobaczę jak pójdzie z tym płynem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:19, 02 Lis 2010
GrzesiekK
Motonita

 
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 502
Przeczytał: 56 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa





Do zablokowania kierownicy trzeba wcisnąć kluczyk do oporu a dalej wysuwasz kluczyk do poziomu włącz - wyłącz zapłon ( tak ze 3 mm ) i idzie jeszcze trochę w lewo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:02, 02 Lis 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





GrzesiekK napisał:
Do zablokowania kierownicy trzeba wcisnąć kluczyk do oporu a dalej wysuwasz kluczyk do poziomu włącz - wyłącz zapłon ( tak ze 3 mm ) i idzie jeszcze trochę w lewo


Tak, najpierw blokujesz kierownicę, a później puść kluczyk i pozwól mu wrócić do standardowej pozycji, następnie wystarczy delikatnie go przekręcić dalej bez żadnego dociskania.

U mnie w stacyjce ta klapka nie do końca się wysuwa, więc podczas mycia pewnie dostaje się tam trochę wody - podobnie podczas jazdy w deszczu, na pewno jakaś tam kropla zawsze spłynie. W pewnym momencie kluczyk rzeczywiście zaczął ciężko chodzić (w kufrze podobnie), ale wystarczyło psiknąć go WD-40, włożyć i kilkakrotnie przekręcić - problem jak ręką odjął (i w stacyjce i w kufrze). Nie wiem czy płyn hamulcowy nie jest bardziej agresywny niż WuDe, ale też gdzieś o nim czytałem, więc pewnie to dobry pomysł. Podejrzewam jednak, że może być nieco trudniej go zdobyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:30, 03 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





V-Told, środki typu WD40 mają m.in. właściwości smarujące (natłuszczające), z tego też powodu nie powinno się ich stosować do żadnych zamków a w szczególności do stacyjek. Są specjalne preparaty do konserwacji zamków i te mają właściwości myjąco/osuszająco/rozpuszczające, ale są dosyć drogie, płyn hamulcowy ma takie same właściwości i jest tani...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:46, 03 Lis 2010
kameleon
A1

 
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzeszó





W takim razie jak tylko dorwie znowu moto to popróbuje z tym płynem
dzięki za rady


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:11, 03 Lis 2010
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Zamocz kluczyk w plynie, włóż i pokreć chwile i powtótrz te operacje jeszcze raz. Nie ma co przesadzac z tym płynem. Na bardzo cieżko chodzoco stacyjke w mojej pieknej połowie R6 pomogło. Z tym, ze ''ruchy kluczyka'' unormowały sie dopiero po jakims czasie gdy byla czesciej uzywana. Ogolnie to najprostrzy sposob i dziala.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:38, 03 Lis 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





roadrunner napisał:
V-Told, środki typu WD40 mają m.in. właściwości smarujące (natłuszczające), z tego też powodu nie powinno się ich stosować do żadnych zamków a w szczególności do stacyjek.


Hmm, ale jeśli smarują, to przecież wszystko w porzadku. Serio pytam - czemu nie powinno się psikać WD40 do zamków? Wiem czemu nie powinno się go używać na łańcuch, ale tutaj.. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:59, 03 Lis 2010
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Dlatego że większość zamków to mechanizmy precyzyjne skonstruowane tak, że nie wymagają smarowania, a wręcz szkodzi im to na dłuższą metę. Olej, czy jakiekolwiek inne smarowidło tworzy z kurzem lepką maź, która powoduje zapchanie mechanizmu. Podobnie nie smaruje się mechanizmów większości zegarków...
Nie jest to bynajmniej mój wymysł, tylko opinia speca od zamków, który montował u mnie w robocie system master key. Nawiasem mówiąc gościo pracuje m.in. dla policji i zajmuje się zawodowo otwieraniem różnej maści zamków. Ze standardową wkładką Gerdy poradził sobie w 30s. byłem pod wrażeniem!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:22, 19 Kwi 2018
RafikDriver
A1

 
Dołączył: 29 Lis 2017
Posty: 8
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Witam koledzy znowu odświeżam dla was stary temat ale przeczytałem tu chyba wszystko na temat stacyjki nalałem płynu hamulcowego i jest jeszcze gorzej dorabiany kluczyk się rozpadł czy można tą stacyjkę dać do regeneracji? Bo kupię używkę i będzię to samo a może mam po prostu pecha? aha i to nie koniec usterek w moim "nowym"starym v-stormie. pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:30, 19 Kwi 2018
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2988
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Są oczywiście fachowcy którzy potrafią zregenerować zamek/stacyjkę, szkopuł w tym żeby trafić na takiego który zrobi to dobrze. W Wawie mam takiego szpeca...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:17, 20 Kwi 2018
Radek_Pastuszka
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 403
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Grochów





Z doświadczenia wiem, że czasem w Sukach kluczyk przed przekręceniem należy pociągnąć lekko do tyłu, w stronę kierownika. I wtedy chodzi jak złoto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:41, 20 Kwi 2018
wavi
A2

 
Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 65
Przeczytał: 122 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław





Radek_Pastuszka napisał:
Z doświadczenia wiem, że czasem w Sukach kluczyk przed przekręceniem należy pociągnąć lekko do tyłu, w stronę kierownika. I wtedy chodzi jak złoto.


Doookładnie. Mam to samo.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:00, 24 Kwi 2018
RafikDriver
A1

 
Dołączył: 29 Lis 2017
Posty: 8
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Zawiozłem właśnie tą stacyjkę do gościa poinformuje o efektach i kosztach. Amor zresztą też jutro zawożę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:33, 01 Maj 2018
RafikDriver
A1

 
Dołączył: 29 Lis 2017
Posty: 8
Przeczytał: 23 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czechowice-Dziedzice





Stacyjka naprawiona chodzi jak nowa koszt 100zł także spoko powoli zaczynam doprowadzadzać mojego sztormiaka do stanu jaki chciałbym mieć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Stacyjka
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin