Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

stuki, puki w przednim widelcu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Śro 10:21, 26 Mar 2008    Temat postu: stuki, puki w przednim widelcu

Moja DL-ka 650 K7 od "urodzenia" ma tendencje do pukania (przy dobiciu?). Nie jezdze extremalnie, ale wkurza kiedy wpadne na nierownosc. Czy doswiadczyliscie cos podobnego, czy to moj model tak ma? Czy wystarczy zmienic olej, czy tez kupowac nowe sprezyny?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ladzior
A



Dołączył: 18 Paź 2007
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 10:33, 26 Mar 2008    Temat postu: Re: stuki, puki w przednim widelcu

Nowaczyk napisał:
Moja DL-ka 650 K7 od "urodzenia" ma tendencje do pukania (przy dobiciu?). Nie jezdze extremalnie, ale wkurza kiedy wpadne na nierownosc. Czy doswiadczyliscie cos podobnego, czy to moj model tak ma? Czy wystarczy zmienic olej, czy tez kupowac nowe sprezyny?


Przeglądnij to:
[link widoczny dla zalogowanych]

Doktoryzują sie nad tymi stukami i wyszło im, że to spreżyny w przednich amortyzatorach. Donoszą, że wymiana na akcesoryjne (prawdopodobnie dłuższe) eliminuje ten problem.

Ja to olalem. Przyjdzie wymieniać sprężyny to się przekonam czy na forum mieli racje. Wkurza mnie to strasznie, ale nie będę wymieniał tylko po to by wyeliminować stuki.

pzdr,
ladzior


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojtala
A2



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 17:41, 26 Mar 2008    Temat postu:

Ufff! A już miałem zamiar zacząć się martwić Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 0:07, 29 Mar 2008    Temat postu: Re: stuki, puki w przednim widelcu

witam,moja k6 i ma ten sam problem w serwisie wymienili oleje itp... i dalej mi puka na dołkach /stuku puku cały czas/ wścierwia mnie to i nie wiem co można z tym zrobić.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brzo
Administrator



Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 2:22, 29 Mar 2008    Temat postu:

Witam wieczorową pora Smile
NIema powodów do niepokoju moim zdaniem.
Mój DL K4 miał ta przypadłość ale po jakimś czasie znikło nagminne pukanie w zawieszeniu.
Czasami sie odezwie ale ilość przejechanych kilometrów załatwia sprawe.
Nie wymieniałem oleju ani sprężyn i jest dobrze jak do tej pory a już minęło parę sezonów.
Jeśli będą sie nasilały (jednak nie sądzę) to pomoc serwisu będzie mile widziana.
Jednak jak macie sprzęta na gwarancji proponuje męczyc serwis aby zlikwidował problem - to juz ich głowa w tym aby była cisza w zawieszeniu w sumie część DLi nie ma takiej akcji ze stukami.
W jednym z pierwszych testów DL w gazetach było wspomniane o tych stukach i redakcja (tester) przyznał, ze niema to wpływu na jakość jazdy i do niepokoju.

Pozdrawiam,
Brzo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nowaczyk
A



Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gniezno

PostWysłany: Nie 9:23, 30 Mar 2008    Temat postu:

dzieki panowie za info. Juz sie tak nie martwie. Stukanie troche ustaje jak sie widelec troche sie napracuje, "nagrzeje". Jazda na zimno to stuk puk co dziure. Byc moze troche trzeba go dotrzec, choc sklaniam sie ku wymianie, kiedys.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
beno
A1



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Puck

PostWysłany: Nie 21:20, 30 Mar 2008    Temat postu:

Wściekam się na ten sam problem który męczy mnie dwa sezony i po serwisach mechanicy twierdzą że to zaworki w amorku i to normalna objaw te stuki lecz ja sądze że to jakieś fabryczne niedociągnięcia które pewnie teraz poprawili.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kazik
Gość






PostWysłany: Śro 21:21, 04 Cze 2008    Temat postu:

Mi serwis powiedział że są tam jakieś tuleje które przemieszczają się siłą bezwładności. W moim przypadku morzna wyczuć temat naciskając na przód trzymając za klamkę hempla. Żadnych szkód to nie powoduje więc olał sprawę.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Buber dl 1000
Motonita



Dołączył: 30 Maj 2007
Posty: 512
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 14:14, 05 Cze 2008    Temat postu:

a ja wymieniłem olejek w widelcu na 15-tke i wszytkim polecam taki manewr - inne "lepsze " moto

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 22:23, 24 Lip 2008    Temat postu:

Czy te słynne stuki w przednim zawieszeniu objawiają się również w momencie kiedy robimy standardowe sprawdzanie łożyska główki ramy????? Tzn. łapiemy za kierownice, wciskamy klamkę hamulca i bujamy motocykl w przód i w tył??? Pytam ponieważ jestem świeżo po zakupie dl 650 z przebiegiem 16 tys. Przy wykonywaniu takiego "testu" wyraźnie czuć jak coś przeskakuje. Kupiłem moto mimo to, ponieważ w wielu opisach czytałem, że coś stuka w przednim zawieszeniu.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brzo
Administrator



Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:26, 24 Lip 2008    Temat postu:

WItam,
Zgadza się takie właśnie stuki.

Pozdrawiam,
Brzo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomo203
A



Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 114
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 19:26, 25 Lip 2008    Temat postu:

Przeczyawszy ten post, podszedłem do swojego DL, wcisnołem klamke hamulca, pobujałem przód-tył i oczywiście stuki mam Sad Nawet słyszalne jak np. zjeżdzam z krawężnika ipt...
Teraz pytanie, motocykl z 2006 roku przebieg 4 tys km, olać sprawe i jeździć dalej czy bawić się w zmiane oleju na 15 tkę, sprężyny progresywne?
Czy to cos zmieni?

Brzo pisał że z ilościa kilometrów to ustępuje Smile

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 12:37, 26 Lip 2008    Temat postu:

wielkie dzięki za odpowiedzi - ulżyło mi Smile.
Tomo skoro to normalne w tym modelu to ja bym to zostawił. Gdyby miało to jakiś bardzo negatywny wpływ na dłuższą eksploatację motocykla to suzuki na pewno wyeliminowałoby ten problem.

pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DLuk
Administrator



Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 497
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 21:03, 27 Lip 2008    Temat postu:

Mateusz DL 650 napisał:
...standardowe sprawdzanie łożyska główki ramy????? Tzn. łapiemy za kierownice, wciskamy klamkę hamulca i bujamy motocykl w przód i w tył??? ...

standardowo luz łożyska główki ramy sprawdza się łapiąc za golenie ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
A



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 10:14, 28 Lip 2008    Temat postu:

Sprawdzałem w moim i nic nie stuka, może za słabo się starałem.. Motocykl 2008 rok, 4100km przebiegu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hub
A1



Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 7:49, 29 Lip 2008    Temat postu:

chyba w zeszłym roku był w Swiecie Motocykli test v-stroma 650 i Transalpa. Plusów strom zebrał całą kupę, a jako minus podane było - stuki w przednim zawieszeniu. Szukali, regulowali i nic stuka i stuka. Ten typ tak ma!!!! pzdr.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Nie 17:13, 03 Sie 2008    Temat postu:

tomo203 napisał:
Brzo pisał że z ilościa kilometrów to ustępuje Smile


zgadza sie po 18kkm zaczelo mi piszczec jak wjezdzam na wertepy, koles podczas ostatniego przegladu cos musial zaczarowac Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 21:51, 11 Kwi 2009    Temat postu:

Kolega kupił progresywne sprężyny Ohlinsa do swojej 650-tki. Przy okazji panowie z Ohlinsa byli tak mili że opisali przyczynę stuków w przednim zawieszeniu. No więc problem polega na źle skonstruowanym tłumiku a dokładnie źle wykonanych kanałach olejowych. Pomijając sprężyny jak do długopisu i zwykłe !!!!łożyska kulkowe!!!! w główce ramy, to zawieszenie nadaje się tylko na śmietnik! Nadmienię tylko że w/g serwisu Suzuki "tak ma być, to nie jest żadna usterka".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lyko
A



Dołączył: 31 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 12:49, 03 Wrz 2011    Temat postu:

DLuk napisał:

standardowo luz łożyska główki ramy sprawdza się łapiąc za golenie ...

Odgrzewam temat, ale jeśli się łapie za te golenie przy podniesionym przednim kole (moto na centralce opiera się na tylnym), to czy w ogóle powinien być jakiś luz, a jeśli tak to jaki jest dopuszczalny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 14:32, 03 Wrz 2011    Temat postu:

Nie ma prawa być żadnego luzu!! Jeżeli jest jakikolwiek luz czy wyczuwalne jest choćby "pykanie", łożysko główki ramy trzeba dokęcić a najlepiej wymienić!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Sob 14:51, 03 Wrz 2011    Temat postu:

Tyle że lepiej, aby robił to jakiś mechanik, który najpierw oceni, czy przy dokręcaniu łożysko się nie rozsypie. Bo z dokręcenia może się zrobić rozbiórka całego przodu i wymiana łożyska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
roadrunner
Administrator



Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 3011
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa

PostWysłany: Sob 18:55, 03 Wrz 2011    Temat postu:

Dlatego też napisałem, że najlepiej od razu wymienić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin