VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> suzuki fork oil ss-8
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
suzuki fork oil ss-8
PostWysłany: Wto 11:41, 16 Lut 2010
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Witam

Dokopałem się że do przednich lag trzeba wlać taki olej jest to odpowiednik o lepkości 10 zastanawiam się jakie zmiany spowoduje wlanie 15. Gdyby była w nim możliwość regulacji tłumienia to by się to skorygowało a w tym przypadku mogę tylko mocniej napiąć sprężyny. Czy można dać gęściejszy olej czy lepiej stosować 10 według zaleceń???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: suzuki fork oil ss-8
PostWysłany: Wto 12:18, 16 Lut 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





geniusz napisał:
Czy można dać gęściejszy olej czy lepiej stosować 10 według zaleceń???

Jak chcesz mieć trochy twardziej z przodu to śmiało lej 15W


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:09, 16 Lut 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Mozesz zamienic na 15W, odkrecasz korki, wylewasz stary olej i zalewasz nowym (jak dobrze pamietam to 524ml na lage). Korki tylko sobie poluzuj, jak lagi jeszcze sa skrecone w polkach.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mradom dnia Wto 13:11, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:54, 17 Lut 2010
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Wiem bo ciężko się korki w rękach odkręca he he Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:43, 02 Mar 2010
wonski
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna





a to jest syntetyk/ połsyntetyk czy mineralny? I jakie to ma znaczenie jaki to rodzaj?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:54, 02 Mar 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Wonski, kup specjalny olej do lag 15W (lub 10W jak chcesz zachowac paramatry fabryczne), po co wnikasz jaki to Smile
Sprzedawany jest na litry w cenie jakies 45 za butelke, a do jednej lagi wlewasz ponad pol litra - w manualu jest dokladnie opisane ile.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:14, 02 Mar 2010
wonski
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna





nie wnikam, tylko ogladam na stronie larssona i tam maja podzielone oleje do lag na syntetyki/polsyntetyki i minerale. I to mnie wlasnie zaskoczylo.
A lepiej zmienić na ten 15W? Zeby miec twardszy?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:30, 02 Mar 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Wlej min. polsyntetyk.
Dlugo juz jezdzisz sztormiakiem? Jak nie to proponuje jak nie musisz zmieniac oleju (bo stary), to pojezdzij jeszcze i sie przekonasz, czy taka twardosc oleju\zawiszenia jaka jest teraz ci pasuje. Zmiane mozna zrobic w dowolnym momencie - duzo roboty z tym nie ma i wtedy zdecydujesz, w ktora strone isc z twardoscia oleju.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:06, 02 Mar 2010
wonski
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna





zrobiłem zaledwie 350km Smile wczesniej intruderem jezdziłem 3 lata


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:40, 02 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja pewnie bede wymienial teraz na 15W. Kupie Motula , zobaczymy jak to dziala... jak bedzie lipa to wymienie sprezyny.

pytanie do mradoma. Czy wymiana oleju polaga tylko na wylaniu starego i wlaniu nowego? Czy trzeba cos wiecej rozkrecac czy tylko zdjac kolo, wyjac lagi, wyjac sprezyne, wylac stary olej, zalac nowym i skrecic wszystko?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:55, 02 Mar 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Jak twoje uszczelniacze sa w dobrej kondycji mozesz sie ograniczyc tylko do wymiany oleju.
Przyznam sie, ze osobiscie tego nie robilem - zawiozlem lagi do serwisu i za niewielka doplata do oleju mi to zrobili.
Wg. mnie wystarczy tylko zwolnic korki z gory (skorzystaj tylko z dobrej jakosci klucza nasadkowego). Po tym zdemontowac kolo, zluzowac lagi z polek i je delikatnie wysunac. Wykrecic calkowicie korki i zlac (od gory) olej z rur - kilka razy "popompuj" nimi, zeby wzglednie pozbyc sie calego starego oleju.
Pozniej odmierzasz odpowiednia ilosc oleju i zalewasz nim kazda z rur. Proponuje oprocz ilosci oleju mierzyc tez jego poziom od gory - chyba najdokladnieszy pomiar tego, czy wlales wlasciwa ilosc (wszystko jest w manualu - jak nie znajdzies daj znac).

Ale tak jak mowilem wczesniej, wszystko zalezy od tego w jakim stanie sa twoje uszczelniacze i generalnie jaki przebieg ma moto. Byc moze warto przy okazji je wymienic a wtedy to juz grubsza sprawa i wchodzi w to demontaz sprezyn-czego samemu nie polecam robic. Potrzebny jest do tego dlugi klucz do ich rozkrecenia, poza tym przy calkowitym rozebraniu lag pozbedziesz sie calkowitego syfu jaki sie wytracil z oleju i elementow lad podczas ich pracy.

PS. ja za wymiane oleju (robocizna plus olej) zaplacilem 85 zeta (wlany motul 15W) - wiec samemu nie ma co sie babrac. Zdemontowane lagi byly dostarczone do serwisu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:58, 02 Mar 2010
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3137
Przeczytał: 132 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





wymiana oleju w lagach to wymog serwisowy czy zachcianka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:48, 02 Mar 2010
wonski
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna





jak Ci się pocą lagi to trzeba wymienić uszczelniacze a i olej też dobrze wymienić, bo zawsze go ubywa. Ja w swoim intruderze sam wymieniałem olej i rozkręcałem całe lagi na częsci pierwsze. NIby trochę roboty ale jak sie chce wymienic olej to lepiej to od razu wszystko zrobić porzadnie. Ja wtedy lałem olej AGIP z beczki rozlewany wiec dosc tani.

mradom - w jakim serwisie Ci tak tanio zrobili? autoryzowanym?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:11, 03 Mar 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Zrobil to serwis jaki jest najblizej mnie tzn. Motonita z Podkowy Lesnej (bynajmniej nie jest to reklama), a cena coz - tez mnie milo zakoczyla ale tyle sie nalezy, tyle klient placi. Oczywiscie wymieniali mi tylko olej, bez rozkrecania calych lag.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:21, 03 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





co do uszczelniaczy to sie nie wypowiem... poki co nie cieknie nic. moto z 2006, zrobione 32kkm, olej nie byl nigdy wymieniany.
chce wymienic bo mi troche shimmy lapie przy 60km/h i mnie to wkurza (mam nadzieje, ze pomoze, ze to wina oleju czy cos), a poza tym to zawiecha miekka straszliwie jest i chce troche utwardzic. Zastanawiam sie jeszcze nad 20W ale nie wiem czy to nie bedzie przegiecie (na forum intrudera wyczytalem, ze chlopaki laja 15W przy wymianie sprezyn na progresywne i jest git)?
bede wymienial klocki to sobie pomyslalem, ze jak zdejme zaciski to moge juz w sumie wszystko rozkrecic, boje sie tylko zeby czegos nie spier*** Wink

no i musze kupic dodatkowo klucz do zdjecia kola, sprobowac go jakos ustawic bez centralki, kupic klej do srub i tym podobne...

i jeszcze pytanie. Czy wnetrze lag myc benzyna/nafta tak jak pisza na forum intrudera?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:10, 03 Mar 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Bez przesady, chyba takich zasyfionych to nie masz.
Zreszta, jak zmieniasz olej w silniku to go wczesniej pluczesz?

Jesli Ty masz pomysl z olejem 20W to szczerze odradzam, sam sie zastanawiam, czy 15W to juz nie za twardy.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:30, 03 Mar 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Olej należy raz na kilka lat zmieniać profilaktycznie. U mnie kiedyś w moto zniknęło tłumienie odbicia - stary olej smierdział jak 150 (miał 8 lat) ale lagi nie ciekły. Olej wraz z wymiana 100pln (dostarczyłem i odebrałem moto w całości) Co do twardości to suzuki są miekkie i niektórzy nawet 20W leją, 15 W to minimum wg mnie (cudów się nie spodziewaj - olej za mocno zawiechy nie utwardzi)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:59, 04 Mar 2010
wonski
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna





bibop, możesz śmiało myś benzyną ekstrakcyjną. Ja tak w intruderze myłem i bezproblemowo. A co do spierdzielenia czegoś to się nie bój, bo tam nie ma co spierdzielić Smile tylko sobie hamulca nie naciskaj jak będziesz miał sciagnięte koło z tarczą Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:01, 04 Mar 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





moj mechanik powiedzial, ze za 60zl mi wymieni ten olej metoda "odsysania"... mysle, ze sie do niego zglosze przy okazji wymiany klockow bo za 150 mi zrobi wszystko (klocki z czyszczeniem), a dodatkowo za olej do lag zaplace tyle co mi potrzeba, a nie za 2 litry Mad a to wychodzi ze 40 zl. roznicy. No i nie musze kupowac kleju do srub, i innych pierdol.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:55, 17 Kwi 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





DZIECI NIE CZYTAC BO SA BRZYDKIE WYRAZY*

no i wymienilem olej ku..wa mac Evil or Very Mad Mad
zalalem 15W i sie jezdzic nie da... prawdopodobnie to wina sprezyn, jak dzisiaj z yogim latalismy troche po szutrach i drogach polnych to tak napierdalalo, ze myslalem, ze te sprezyny wywali od gory albo dolu... normalnie porazka. jeszcze zeby to bylo na szutrach to bym przezyl, ale to na normalnej drodze sie dzieje, ba na "spiacym" policjancie potrafi dobic jak jest ostry najazd, jak sa wyboje poprzeczne to najlepiej przejechac >100 km/h bo jest szansa "przeleciec" nad nimi. domyslcie sie co sie dzieje jak sie hamuje i jest jakas dziura... brrr... czasami mam wrazenie, ze felga dobijam do asfaltu, dzisiaj myslalem, ze juz opone rozjebalem i na flaku jade, ale cisnienie poki co trzyma.
jak mam wykrecona regulacje na maksa (najmieksze ustawienie), to moto przod jest najnizej, a "dobic" moge trzymajac na hamulcu i machajac moto... jak jest najtwardziej to zawieszenie idzie w gore jakies 2cm, ale tez napierdala na nierownosciach (przod jest wyzej, ale skos mniejszy)... normalnie jezdzic sie nie da.
moj mechanik mowi, ze sprezyny sa zuzyte i nie maja juz tego tlumienia co powinny miec i to przez to, ale do chuja pana wczesniej, na starym oleju (ktorego dodatkowo nie bylo tyle ile powinno byc) bylo wszystko ok, a dobijal tylko na naprawde duzych dziurach... ladnie wybieral w porownaniu z tym co jest teraz, teraz to mam prawie supersporta na tor Mad

nie wiem dlaczego stalo sie tak, szczegolnie to "skrocenie" skoku. rozumiem, ze olej gestszy, ale to chyba nie powinno wplywac na wysokosc zawieszenia, a na tlumienie dobicia sprezyny (tzn. wolniej sprezyna przechodzi ze stanu rozprezonego do scisnietego)?

czy moze ktos zmierzyc odleglosc miedzy dolem dolnej polki, a gora uszczelniacza/goleni (tej czarnej przy blotniku)?
chce zobaczyc czy to sprezyny tak "padly" czy jest tak normalnie i olej tak dziala...

normalnie laga wchodzi w golen na jakies 6-8cm (patrzac po sladach na goleni) i zaczyna dobijac... i'm so pissed Evil or Very Mad cala niedziele bede rozwiazywal sudoku do kurwy nedzy.

MaG zdaje sie na zlocie, ale moze jest ktos kto wymienil olej na 15W, moze podzielic sie odczuciami, a jak jest z w-wy to moze da sie przejechac to zobacze jak to jest.

* admini, ostrzezenie jest Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Sob 21:57, 17 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 10:33, 18 Kwi 2010
wonski
Motocyklista

 
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna





zalanie oleju 15W spowoduje wolniejsze odpuszczanie amortyzatora. Jak wiec trafisz na tzw. tarkę to on nie będzie nadążał z odpuszczaniem i będzie się tylko wbijał. Za wymianą oleju na 15W powinna iśc wymiana sprezyn. Takie jest moje zdanie. Sam olej tylko pogorszy sprawe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:32, 18 Kwi 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





bibop - przyjedź w środę do Korsarza, przejedziesz się moim. Ja po zalaniu gęstym mam tylko dobre słowa do powiedzenia, żadnych wulgarzymówSmile
Sprężyny mam od nowości te same czyli 24 tys km.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:01, 18 Kwi 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Założe się o 0,5l że serwis coś schrzanił (moze za dużo/mało) oleju wlali Skoro było dobrze to zmiana na 15 W na pewno nic nie popsuje (nie są to duże różnice w gęstości)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
suzuki fork oil ss-8
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin