Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

suzuki fork oil ss-8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 10:41, 16 Lut 2010    Temat postu: suzuki fork oil ss-8

Witam

Dokopałem się że do przednich lag trzeba wlać taki olej jest to odpowiednik o lepkości 10 zastanawiam się jakie zmiany spowoduje wlanie 15. Gdyby była w nim możliwość regulacji tłumienia to by się to skorygowało a w tym przypadku mogę tylko mocniej napiąć sprężyny. Czy można dać gęściejszy olej czy lepiej stosować 10 według zaleceń???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Wto 11:18, 16 Lut 2010    Temat postu: Re: suzuki fork oil ss-8

geniusz napisał:
Czy można dać gęściejszy olej czy lepiej stosować 10 według zaleceń???

Jak chcesz mieć trochy twardziej z przodu to śmiało lej 15W


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Wto 12:09, 16 Lut 2010    Temat postu:

Mozesz zamienic na 15W, odkrecasz korki, wylewasz stary olej i zalewasz nowym (jak dobrze pamietam to 524ml na lage). Korki tylko sobie poluzuj, jak lagi jeszcze sa skrecone w polkach.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mradom dnia Wto 12:11, 16 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 9:54, 17 Lut 2010    Temat postu:

Wiem bo ciężko się korki w rękach odkręca he he Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wonski
Motocyklista



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Wto 10:43, 02 Mar 2010    Temat postu:

a to jest syntetyk/ połsyntetyk czy mineralny? I jakie to ma znaczenie jaki to rodzaj?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Wto 10:54, 02 Mar 2010    Temat postu:

Wonski, kup specjalny olej do lag 15W (lub 10W jak chcesz zachowac paramatry fabryczne), po co wnikasz jaki to Smile
Sprzedawany jest na litry w cenie jakies 45 za butelke, a do jednej lagi wlewasz ponad pol litra - w manualu jest dokladnie opisane ile.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wonski
Motocyklista



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Wto 11:14, 02 Mar 2010    Temat postu:

nie wnikam, tylko ogladam na stronie larssona i tam maja podzielone oleje do lag na syntetyki/polsyntetyki i minerale. I to mnie wlasnie zaskoczylo.
A lepiej zmienić na ten 15W? Zeby miec twardszy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Wto 11:30, 02 Mar 2010    Temat postu:

Wlej min. polsyntetyk.
Dlugo juz jezdzisz sztormiakiem? Jak nie to proponuje jak nie musisz zmieniac oleju (bo stary), to pojezdzij jeszcze i sie przekonasz, czy taka twardosc oleju\zawiszenia jaka jest teraz ci pasuje. Zmiane mozna zrobic w dowolnym momencie - duzo roboty z tym nie ma i wtedy zdecydujesz, w ktora strone isc z twardoscia oleju.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wonski
Motocyklista



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Wto 15:06, 02 Mar 2010    Temat postu:

zrobiłem zaledwie 350km Smile wczesniej intruderem jezdziłem 3 lata

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 16:40, 02 Mar 2010    Temat postu:

ja pewnie bede wymienial teraz na 15W. Kupie Motula , zobaczymy jak to dziala... jak bedzie lipa to wymienie sprezyny.

pytanie do mradoma. Czy wymiana oleju polaga tylko na wylaniu starego i wlaniu nowego? Czy trzeba cos wiecej rozkrecac czy tylko zdjac kolo, wyjac lagi, wyjac sprezyne, wylac stary olej, zalac nowym i skrecic wszystko?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Wto 16:55, 02 Mar 2010    Temat postu:

Jak twoje uszczelniacze sa w dobrej kondycji mozesz sie ograniczyc tylko do wymiany oleju.
Przyznam sie, ze osobiscie tego nie robilem - zawiozlem lagi do serwisu i za niewielka doplata do oleju mi to zrobili.
Wg. mnie wystarczy tylko zwolnic korki z gory (skorzystaj tylko z dobrej jakosci klucza nasadkowego). Po tym zdemontowac kolo, zluzowac lagi z polek i je delikatnie wysunac. Wykrecic calkowicie korki i zlac (od gory) olej z rur - kilka razy "popompuj" nimi, zeby wzglednie pozbyc sie calego starego oleju.
Pozniej odmierzasz odpowiednia ilosc oleju i zalewasz nim kazda z rur. Proponuje oprocz ilosci oleju mierzyc tez jego poziom od gory - chyba najdokladnieszy pomiar tego, czy wlales wlasciwa ilosc (wszystko jest w manualu - jak nie znajdzies daj znac).

Ale tak jak mowilem wczesniej, wszystko zalezy od tego w jakim stanie sa twoje uszczelniacze i generalnie jaki przebieg ma moto. Byc moze warto przy okazji je wymienic a wtedy to juz grubsza sprawa i wchodzi w to demontaz sprezyn-czego samemu nie polecam robic. Potrzebny jest do tego dlugi klucz do ich rozkrecenia, poza tym przy calkowitym rozebraniu lag pozbedziesz sie calkowitego syfu jaki sie wytracil z oleju i elementow lad podczas ich pracy.

PS. ja za wymiane oleju (robocizna plus olej) zaplacilem 85 zeta (wlany motul 15W) - wiec samemu nie ma co sie babrac. Zdemontowane lagi byly dostarczone do serwisu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Wto 18:58, 02 Mar 2010    Temat postu:

wymiana oleju w lagach to wymog serwisowy czy zachcianka?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wonski
Motocyklista



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Wto 20:48, 02 Mar 2010    Temat postu:

jak Ci się pocą lagi to trzeba wymienić uszczelniacze a i olej też dobrze wymienić, bo zawsze go ubywa. Ja w swoim intruderze sam wymieniałem olej i rozkręcałem całe lagi na częsci pierwsze. NIby trochę roboty ale jak sie chce wymienic olej to lepiej to od razu wszystko zrobić porzadnie. Ja wtedy lałem olej AGIP z beczki rozlewany wiec dosc tani.

mradom - w jakim serwisie Ci tak tanio zrobili? autoryzowanym?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Śro 9:11, 03 Mar 2010    Temat postu:

Zrobil to serwis jaki jest najblizej mnie tzn. Motonita z Podkowy Lesnej (bynajmniej nie jest to reklama), a cena coz - tez mnie milo zakoczyla ale tyle sie nalezy, tyle klient placi. Oczywiscie wymieniali mi tylko olej, bez rozkrecania calych lag.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 9:21, 03 Mar 2010    Temat postu:

co do uszczelniaczy to sie nie wypowiem... poki co nie cieknie nic. moto z 2006, zrobione 32kkm, olej nie byl nigdy wymieniany.
chce wymienic bo mi troche shimmy lapie przy 60km/h i mnie to wkurza (mam nadzieje, ze pomoze, ze to wina oleju czy cos), a poza tym to zawiecha miekka straszliwie jest i chce troche utwardzic. Zastanawiam sie jeszcze nad 20W ale nie wiem czy to nie bedzie przegiecie (na forum intrudera wyczytalem, ze chlopaki laja 15W przy wymianie sprezyn na progresywne i jest git)?
bede wymienial klocki to sobie pomyslalem, ze jak zdejme zaciski to moge juz w sumie wszystko rozkrecic, boje sie tylko zeby czegos nie spier*** Wink

no i musze kupic dodatkowo klucz do zdjecia kola, sprobowac go jakos ustawic bez centralki, kupic klej do srub i tym podobne...

i jeszcze pytanie. Czy wnetrze lag myc benzyna/nafta tak jak pisza na forum intrudera?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Śro 10:10, 03 Mar 2010    Temat postu:

Bez przesady, chyba takich zasyfionych to nie masz.
Zreszta, jak zmieniasz olej w silniku to go wczesniej pluczesz?

Jesli Ty masz pomysl z olejem 20W to szczerze odradzam, sam sie zastanawiam, czy 15W to juz nie za twardy.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:30, 03 Mar 2010    Temat postu:

Olej należy raz na kilka lat zmieniać profilaktycznie. U mnie kiedyś w moto zniknęło tłumienie odbicia - stary olej smierdział jak 150 (miał 8 lat) ale lagi nie ciekły. Olej wraz z wymiana 100pln (dostarczyłem i odebrałem moto w całości) Co do twardości to suzuki są miekkie i niektórzy nawet 20W leją, 15 W to minimum wg mnie (cudów się nie spodziewaj - olej za mocno zawiechy nie utwardzi)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wonski
Motocyklista



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Czw 11:59, 04 Mar 2010    Temat postu:

bibop, możesz śmiało myś benzyną ekstrakcyjną. Ja tak w intruderze myłem i bezproblemowo. A co do spierdzielenia czegoś to się nie bój, bo tam nie ma co spierdzielić Smile tylko sobie hamulca nie naciskaj jak będziesz miał sciagnięte koło z tarczą Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 13:01, 04 Mar 2010    Temat postu:

moj mechanik powiedzial, ze za 60zl mi wymieni ten olej metoda "odsysania"... mysle, ze sie do niego zglosze przy okazji wymiany klockow bo za 150 mi zrobi wszystko (klocki z czyszczeniem), a dodatkowo za olej do lag zaplace tyle co mi potrzeba, a nie za 2 litry Mad a to wychodzi ze 40 zl. roznicy. No i nie musze kupowac kleju do srub, i innych pierdol.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:55, 17 Kwi 2010    Temat postu:

DZIECI NIE CZYTAC BO SA BRZYDKIE WYRAZY*

no i wymienilem olej ku..wa mac Evil or Very Mad Mad
zalalem 15W i sie jezdzic nie da... prawdopodobnie to wina sprezyn, jak dzisiaj z yogim latalismy troche po szutrach i drogach polnych to tak napierdalalo, ze myslalem, ze te sprezyny wywali od gory albo dolu... normalnie porazka. jeszcze zeby to bylo na szutrach to bym przezyl, ale to na normalnej drodze sie dzieje, ba na "spiacym" policjancie potrafi dobic jak jest ostry najazd, jak sa wyboje poprzeczne to najlepiej przejechac >100 km/h bo jest szansa "przeleciec" nad nimi. domyslcie sie co sie dzieje jak sie hamuje i jest jakas dziura... brrr... czasami mam wrazenie, ze felga dobijam do asfaltu, dzisiaj myslalem, ze juz opone rozjebalem i na flaku jade, ale cisnienie poki co trzyma.
jak mam wykrecona regulacje na maksa (najmieksze ustawienie), to moto przod jest najnizej, a "dobic" moge trzymajac na hamulcu i machajac moto... jak jest najtwardziej to zawieszenie idzie w gore jakies 2cm, ale tez napierdala na nierownosciach (przod jest wyzej, ale skos mniejszy)... normalnie jezdzic sie nie da.
moj mechanik mowi, ze sprezyny sa zuzyte i nie maja juz tego tlumienia co powinny miec i to przez to, ale do chuja pana wczesniej, na starym oleju (ktorego dodatkowo nie bylo tyle ile powinno byc) bylo wszystko ok, a dobijal tylko na naprawde duzych dziurach... ladnie wybieral w porownaniu z tym co jest teraz, teraz to mam prawie supersporta na tor Mad

nie wiem dlaczego stalo sie tak, szczegolnie to "skrocenie" skoku. rozumiem, ze olej gestszy, ale to chyba nie powinno wplywac na wysokosc zawieszenia, a na tlumienie dobicia sprezyny (tzn. wolniej sprezyna przechodzi ze stanu rozprezonego do scisnietego)?

czy moze ktos zmierzyc odleglosc miedzy dolem dolnej polki, a gora uszczelniacza/goleni (tej czarnej przy blotniku)?
chce zobaczyc czy to sprezyny tak "padly" czy jest tak normalnie i olej tak dziala...

normalnie laga wchodzi w golen na jakies 6-8cm (patrzac po sladach na goleni) i zaczyna dobijac... i'm so pissed Evil or Very Mad cala niedziele bede rozwiazywal sudoku do kurwy nedzy.

MaG zdaje sie na zlocie, ale moze jest ktos kto wymienil olej na 15W, moze podzielic sie odczuciami, a jak jest z w-wy to moze da sie przejechac to zobacze jak to jest.

* admini, ostrzezenie jest Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Sob 20:57, 17 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wonski
Motocyklista



Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pszczyna

PostWysłany: Nie 9:33, 18 Kwi 2010    Temat postu:

zalanie oleju 15W spowoduje wolniejsze odpuszczanie amortyzatora. Jak wiec trafisz na tzw. tarkę to on nie będzie nadążał z odpuszczaniem i będzie się tylko wbijał. Za wymianą oleju na 15W powinna iśc wymiana sprezyn. Takie jest moje zdanie. Sam olej tylko pogorszy sprawe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Nie 12:32, 18 Kwi 2010    Temat postu:

bibop - przyjedź w środę do Korsarza, przejedziesz się moim. Ja po zalaniu gęstym mam tylko dobre słowa do powiedzenia, żadnych wulgarzymówSmile
Sprężyny mam od nowości te same czyli 24 tys km.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 22:01, 18 Kwi 2010    Temat postu:

Założe się o 0,5l że serwis coś schrzanił (moze za dużo/mało) oleju wlali Skoro było dobrze to zmiana na 15 W na pewno nic nie popsuje (nie są to duże różnice w gęstości)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin