Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tarcze hamulcowe przód - jakie?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
p0lish
A1



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa

PostWysłany: Pon 17:09, 14 Cze 2010    Temat postu: Tarcze hamulcowe przód - jakie?

Stoje przed nieuniknionym wymianem tarcz hamulcowych. Prawa ma luzy w każdej płaszczyźnie.
Chcę wymienić komplet P/L oraz klocki.
Czy ktoś już robił taki manewr? Jakiej firmy zamienniki daliście? EBC kosztuje 800 pln za sztukę czyli słono. Są inne zamienniki w cenach ca.300-400pln za szt. Jakie klocki do tego polecacie?

Najchętniej kupiłbym to w wawie. W larssonie mają tylko EBC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Pon 23:50, 14 Cze 2010    Temat postu:

witam,
ja jestem w podobnej sytuacji i tez szukam tarcz hamulcowych. znalazłem coś takiego:
[link widoczny dla zalogowanych]
Proszę o komentarz czy Kagizume są warte polecenia bo kwota 790 pln jeszcze jest w miarę rozsądna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
p0lish
A1



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa

PostWysłany: Wto 5:50, 15 Cze 2010    Temat postu:

ja znalazłem coś takiego w PL:
[link widoczny dla zalogowanych]
cena bardzo podobna i symbol stali też obiecujący
jakieś opinie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 6:55, 15 Cze 2010    Temat postu:

p0lish napisał:
ja znalazłem coś takiego w PL:
[link widoczny dla zalogowanych]
cena bardzo podobna i symbol stali też obiecujący
jakieś opinie?


Te tarcze tzn tej firmy i podobnie wyglądające założył mój kumpel do vtr 1000 z lekkim strachem co prawda ale prześmigał już na nich koło 8-10 kkm
i stwierdził że są bardzo jak na cena dobre. Nie biją narazie nie widać oznak zużycia.
Ja się też nad nimi zastanawiam, bo nie wiem czemu ale moje tarcze wyglądają jak po 66000 a nie po 33 000. To chyba przez najtańsze klocki EBC...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
p0lish
A1



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa

PostWysłany: Wto 9:38, 15 Cze 2010    Temat postu:

Ten Twój kolega jeździł na dokładnie tej firmy?? THAI RACING?
Nazwa zniechęca niestety, ale może to jest wyjątek.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 10:43, 15 Cze 2010    Temat postu:

jakie luzy macie na tych tarczach?, przeciez lekki luz ma być

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
p0lish
A1



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa

PostWysłany: Wto 11:01, 15 Cze 2010    Temat postu:

Ja mam lekki na prawej, w obydwu płaszczyznach.
Lewa jest ok.
Obydwie są proste, bez pęknięć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 11:07, 15 Cze 2010    Temat postu:

przeciez to tarcze tzw "pływające" i luz ma być. wszystko ok. tarcze należy wymienic jak jest za cienka. Na allegro sa uzywki po 250zł w bdb stanie

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
p0lish
A1



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa

PostWysłany: Wto 11:47, 15 Cze 2010    Temat postu:

To co jest przyczyną pływania 1 a nie drugiej?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 12:50, 15 Cze 2010    Temat postu:

Może jedna jest bardziej "wychodzona" niż druga lub w tej która nie rusza się weszło coś pomiędzy te "przeguby". Jeżeli nie czujesz pulsowania klamki przy hamowaniu to myślę, że nie ma sensu kupować nowych tarcz. A jeżeli byś się jednak decydował to weź pod uwagę, że od tarcz zależy Twoje bezpieczeństwo - wolałbym zapłacić te 1600zł za tarcze EBC niż inne mniej znane, które w najmniej odpowiednim momencie mogą wywalić jakiś numer.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
p0lish
A1



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa

PostWysłany: Wto 13:21, 15 Cze 2010    Temat postu:

Nic poza tymi luzami nie wskazuje na jakiekolwiek problemy.
Klamka chodzi dobrze, hamulce łapią zawodowo, jest spory zapas klocka.
Nic się nie grzeje, nie hałasuje.
Tylko ten luz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Wto 13:25, 15 Cze 2010    Temat postu:

Jaki luz?
Mozesz dokladnie opisac w czym widzisz problem?
Zaciski w sztormiaku sa plywajace, wiec pewne luzy to rzecz normalna.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
p0lish
A1



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa

PostWysłany: Wto 13:54, 15 Cze 2010    Temat postu:

Mówimy o tarczy nie o zacisku.
Tarcz jest mocowana na takich małych sworzniach. Na nich jest luz, delikatny ale jest.
Pływa przód tyl i na boki. 2 stoi w miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 14:20, 15 Cze 2010    Temat postu:

jesli chodzi o hamulce lepiej nie prowadzic korespondencji na forum ale podjechac do fachowca na rekonesans - wkoncu to jedna z najważniejszych rzeczy w motocyklu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Floydoo
Motonita



Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000

PostWysłany: Wto 15:19, 15 Cze 2010    Temat postu:

to bardziej wyglada na poluzowana tarcze a nie plywajaca, mozliwe ze byla zle dokrecona albo nie dokrecona wczesniej i sie wyrobily otwory lepiej poprostu zaczac od sprawdzenia mocowania tarczy do felgi bo ja czuje ze to tam jest chochlik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
p0lish
A1



Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa

PostWysłany: Wto 16:06, 15 Cze 2010    Temat postu:

Podjechałem dzisiaj do F&F w sękocinie.
Kupiłem Handbary i przy okazji zajrzałem do serwisu.
Pan pomacał tarcze i orzekł, że moge spokojnie jeździć i to jest normalne zużycie.

Także póki co mam spokój.
Przy okazji sprawdziłem spalanie z 2 baków wyjeżdżonych w mieście. 5,9/100 czyli całkiem całkiem. O wiele lepiej niż 8-10 w moim KTM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:24, 15 Cze 2010    Temat postu:

p0lish napisał:
Ten Twój kolega jeździł na dokładnie tej firmy?? THAI RACING?
Nazwa zniechęca niestety, ale może to jest wyjątek.


Tak, nawet zamawiał z tej strony. Wiesz, ja nie kupuje żarówek OSRAM (wyjątek w DLu) bo mi się nazwa nie podoba.
I tak prawie wszystko robione jest na tajwanie albo w chinach.
Tak naprawdę to rynek weryfikuje produkt. W przypadku tarcz też miałem mieszane uczucia, ale ten mój kumpel nie miał wyboru- kupił bo wyjeżdżał a jedna z oryginałów się skrzywiła. Też sie bał ale kupił założył pojechał wrócił i jest zadowolony.

apropos twoich
Przyczyną tego że jedna pływa bardziej od drugiej może być również różnica w ciśnieniu w układzie między prawym a lewym zaciskiem. Do lewego przewód jest krótszy więc ciśnienie może być większe. U mnie prwawa tarcza lata mniej od lewej a i klocki w prawym zacisku troszkę wolniej się zużywaja, przy wymianie to widać bo jak na lewym znika rowek to w prawym jeszcze go troszkę widać jeszcze.
Nie mówię że tak ma być ale u kilku znajomych efekt jest podobny. W różnych motocyklach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marlon777
Motonita



Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1164
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik, Chwałęcice

PostWysłany: Śro 7:44, 16 Cze 2010    Temat postu:

konra.dzik napisał:
p0lish napisał:
Ten Twój kolega jeździł na dokładnie tej firmy?? THAI RACING?
Nazwa zniechęca niestety, ale może to jest wyjątek.


Tak, nawet zamawiał z tej strony. Wiesz, ja nie kupuje żarówek OSRAM (wyjątek w DLu) bo mi się nazwa nie podoba.
I tak prawie wszystko robione jest na tajwanie albo w chinach.
Tak naprawdę to rynek weryfikuje produkt. W przypadku tarcz też miałem mieszane uczucia, ale ten mój kumpel nie miał wyboru- kupił bo wyjeżdżał a jedna z oryginałów się skrzywiła. Też sie bał ale kupił założył pojechał wrócił i jest zadowolony.

apropos twoich
Przyczyną tego że jedna pływa bardziej od drugiej może być również różnica w ciśnieniu w układzie między prawym a lewym zaciskiem. Do lewego przewód jest krótszy więc ciśnienie może być większe. U mnie prwawa tarcza lata mniej od lewej a i klocki w prawym zacisku troszkę wolniej się zużywaja, przy wymianie to widać bo jak na lewym znika rowek to w prawym jeszcze go troszkę widać jeszcze.
Nie mówię że tak ma być ale u kilku znajomych efekt jest podobny. W różnych motocyklach.


Kolego trafiłeś w sedno sprawy. Kwestia zużycia elementów wprost zależy od ciśnienia w układzie - w poszczególnych przewodach. Ja teraz po moich przebojach z tarczami zakładam przewody w oplocie stalowym gdzie rozdzielacz będzie znajdował się bezpośrednio za pompą hamulcową i przewody będą miały identyczną długość do zacisków. Ta sytuacja powinna zniwelować efekt zużywania się szybciej jednej strony systemu hamulcowego (tarcza oraz klocki)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Brzo
Administrator



Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 18:10, 18 Paź 2011    Temat postu: Tarcze do DL

NG Brake Disk w Motorus.pl
NG1053
[link widoczny dla zalogowanych]

NG1094
[link widoczny dla zalogowanych]

NG1104
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Wto 18:55, 18 Paź 2011    Temat postu:

marlon777 napisał:

Kolego trafiłeś w sedno sprawy. Kwestia zużycia elementów wprost zależy od ciśnienia w układzie - w poszczególnych przewodach. Ja teraz po moich przebojach z tarczami zakładam przewody w oplocie stalowym gdzie rozdzielacz będzie znajdował się bezpośrednio za pompą hamulcową i przewody będą miały identyczną długość do zacisków. Ta sytuacja powinna zniwelować efekt zużywania się szybciej jednej strony systemu hamulcowego (tarcza oraz klocki)


Z tym różnym ciśnieniem to raczej mało prawdopodobne, bo przeczyło by to prawu Pascala.
Osobiście stawiam na różnice w tarciu (powodowane zabrudzeniami) na elementach wykonawczych (zaciskach, sworzniach i klockach) i w efekcie tego różnemu ich przesunięciu, co powoduje nierówne zużycie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:21, 18 Paź 2011    Temat postu:

Ja tam sie na prawie nie znam Smile Ale Z doświadczenia wiem że żeby podać wodę w wężu ogrodowym dalej niż bliżej trzeba na pompie dać wyższe ciśnienie(żeby ilość l/min była taka sama).
Generalnie i u mnie szybciej schodzą klocki lewe. Ale wczoraj zauważyłem również że mam do wymiany łożysko właśnie z lewej strony koła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Pią 8:58, 18 Sty 2019    Temat postu:

Odgrzewam temat !
Moje oryginalne tarcze po 130tys km mają 4,2mm i spory luz na tulejkach. Rozglądając się za nowymi moją uwagę przyciąga coraz większe zainteresowanie i użytkowanie przez posiadaczy wszelkiego rodzaju motocykli tarcz Chińskich. Są o połowę tańsze od konkurencji nawet z niższej półki cenowej.
Przekopałem trochę internety i opinie zwykle dzielą sie pozytywne - ci którzy mają takie tarcze, jeżdżą i są zadowoleni, oraz na negatywne - zwykle ci którzy nigdy takich nie widzieli, ale krytykują "bo to Chińskie jest".
Biorąc pod uwagę, że dzisiejszy świat w wiekszości zalany jest Chińszczyzną i nawet drogie szanujące się marki produkują w Chinach, coraz bardziej skłaniam się do zakupu takich tarcz - [link widoczny dla zalogowanych]

Ktoś używa takich i chciałby podzielić się opinią?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DeZy
A2



Dołączył: 03 Wrz 2018
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sopot

PostWysłany: Pią 9:54, 18 Sty 2019    Temat postu:

Suszny napisał:
....
Biorąc pod uwagę, że dzisiejszy świat w wiekszości zalany jest Chińszczyzną i nawet drogie szanujące się marki produkują w Chinach, coraz bardziej skłaniam się do zakupu takich tarcz - [link widoczny dla zalogowanych]


Też stałem przed podobnym wyborem we wrześniu ale mój znajony mechanik szybko mnie naprostował.

-przede wszystkim porzadne tarcze to bezpieczeństwo
-tak wiele marek robi swoje produkty w chinach ale maja one nadzór i technologie wykonania z europejskimi normami.

Ostatecznie wybrałem NG:
[link widoczny dla zalogowanych]

Czy sa lepsze od chinszczyzny tego ci niepowiem ale jedno wiem napewno po przejechaniu 3k km wiem że to był dobry zakup.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
staszek_s
Motonita



Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 802
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk

PostWysłany: Pią 12:22, 18 Sty 2019    Temat postu:

To bezpieczeństwo mam rozumieć w znaczeniu możliwości pęknięcia tarczy czy jakiegoś innego nagłego zdarzenia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
czesterbb
Motocyklista



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko Biała

PostWysłany: Pią 12:23, 18 Sty 2019    Temat postu:

Na ng zrobiłem 85tys km, 10 procent zuzycia Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin