VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Tarcze hamulcowe przód - jakie?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Tarcze hamulcowe przód - jakie?
PostWysłany: Pon 18:09, 14 Cze 2010
p0lish
A1

 
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa





Stoje przed nieuniknionym wymianem tarcz hamulcowych. Prawa ma luzy w każdej płaszczyźnie.
Chcę wymienić komplet P/L oraz klocki.
Czy ktoś już robił taki manewr? Jakiej firmy zamienniki daliście? EBC kosztuje 800 pln za sztukę czyli słono. Są inne zamienniki w cenach ca.300-400pln za szt. Jakie klocki do tego polecacie?

Najchętniej kupiłbym to w wawie. W larssonie mają tylko EBC


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:50, 15 Cze 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





witam,
ja jestem w podobnej sytuacji i tez szukam tarcz hamulcowych. znalazłem coś takiego:
http://cgi.ebay.pl/DL650-DL-650-DL1000-DL-1000-Front-brake-discs-S-092-/130399509060?cmd=ViewItem&pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item1e5c6a9a44#ht_605wt_911
Proszę o komentarz czy Kagizume są warte polecenia bo kwota 790 pln jeszcze jest w miarę rozsądna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 6:50, 15 Cze 2010
p0lish
A1

 
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa





ja znalazłem coś takiego w PL:
http://owiewki24.pl/TARCZA_HAMULCOWA_WAVE_SUZUKI_DL6501000_02_08_SV1000_03_07-309.html
cena bardzo podobna i symbol stali też obiecujący
jakieś opinie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 7:55, 15 Cze 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





p0lish napisał:
ja znalazłem coś takiego w PL:
http://owiewki24.pl/TARCZA_HAMULCOWA_WAVE_SUZUKI_DL6501000_02_08_SV1000_03_07-309.html
cena bardzo podobna i symbol stali też obiecujący
jakieś opinie?


Te tarcze tzn tej firmy i podobnie wyglądające założył mój kumpel do vtr 1000 z lekkim strachem co prawda ale prześmigał już na nich koło 8-10 kkm
i stwierdził że są bardzo jak na cena dobre. Nie biją narazie nie widać oznak zużycia.
Ja się też nad nimi zastanawiam, bo nie wiem czemu ale moje tarcze wyglądają jak po 66000 a nie po 33 000. To chyba przez najtańsze klocki EBC...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:38, 15 Cze 2010
p0lish
A1

 
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa





Ten Twój kolega jeździł na dokładnie tej firmy?? THAI RACING?
Nazwa zniechęca niestety, ale może to jest wyjątek.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:43, 15 Cze 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





jakie luzy macie na tych tarczach?, przeciez lekki luz ma być


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:01, 15 Cze 2010
p0lish
A1

 
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa





Ja mam lekki na prawej, w obydwu płaszczyznach.
Lewa jest ok.
Obydwie są proste, bez pęknięć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:07, 15 Cze 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





przeciez to tarcze tzw "pływające" i luz ma być. wszystko ok. tarcze należy wymienic jak jest za cienka. Na allegro sa uzywki po 250zł w bdb stanie


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:47, 15 Cze 2010
p0lish
A1

 
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa





To co jest przyczyną pływania 1 a nie drugiej?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:50, 15 Cze 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Może jedna jest bardziej "wychodzona" niż druga lub w tej która nie rusza się weszło coś pomiędzy te "przeguby". Jeżeli nie czujesz pulsowania klamki przy hamowaniu to myślę, że nie ma sensu kupować nowych tarcz. A jeżeli byś się jednak decydował to weź pod uwagę, że od tarcz zależy Twoje bezpieczeństwo - wolałbym zapłacić te 1600zł za tarcze EBC niż inne mniej znane, które w najmniej odpowiednim momencie mogą wywalić jakiś numer.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:21, 15 Cze 2010
p0lish
A1

 
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa





Nic poza tymi luzami nie wskazuje na jakiekolwiek problemy.
Klamka chodzi dobrze, hamulce łapią zawodowo, jest spory zapas klocka.
Nic się nie grzeje, nie hałasuje.
Tylko ten luz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:25, 15 Cze 2010
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Jaki luz?
Mozesz dokladnie opisac w czym widzisz problem?
Zaciski w sztormiaku sa plywajace, wiec pewne luzy to rzecz normalna.

/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 14:54, 15 Cze 2010
p0lish
A1

 
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa





Mówimy o tarczy nie o zacisku.
Tarcz jest mocowana na takich małych sworzniach. Na nich jest luz, delikatny ale jest.
Pływa przód tyl i na boki. 2 stoi w miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:20, 15 Cze 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





jesli chodzi o hamulce lepiej nie prowadzic korespondencji na forum ale podjechac do fachowca na rekonesans - wkoncu to jedna z najważniejszych rzeczy w motocyklu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:19, 15 Cze 2010
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





to bardziej wyglada na poluzowana tarcze a nie plywajaca, mozliwe ze byla zle dokrecona albo nie dokrecona wczesniej i sie wyrobily otwory lepiej poprostu zaczac od sprawdzenia mocowania tarczy do felgi bo ja czuje ze to tam jest chochlik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:06, 15 Cze 2010
p0lish
A1

 
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: wwa





Podjechałem dzisiaj do F&F w sękocinie.
Kupiłem Handbary i przy okazji zajrzałem do serwisu.
Pan pomacał tarcze i orzekł, że moge spokojnie jeździć i to jest normalne zużycie.

Także póki co mam spokój.
Przy okazji sprawdziłem spalanie z 2 baków wyjeżdżonych w mieście. 5,9/100 czyli całkiem całkiem. O wiele lepiej niż 8-10 w moim KTM


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:24, 15 Cze 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





p0lish napisał:
Ten Twój kolega jeździł na dokładnie tej firmy?? THAI RACING?
Nazwa zniechęca niestety, ale może to jest wyjątek.


Tak, nawet zamawiał z tej strony. Wiesz, ja nie kupuje żarówek OSRAM (wyjątek w DLu) bo mi się nazwa nie podoba.
I tak prawie wszystko robione jest na tajwanie albo w chinach.
Tak naprawdę to rynek weryfikuje produkt. W przypadku tarcz też miałem mieszane uczucia, ale ten mój kumpel nie miał wyboru- kupił bo wyjeżdżał a jedna z oryginałów się skrzywiła. Też sie bał ale kupił założył pojechał wrócił i jest zadowolony.

apropos twoich
Przyczyną tego że jedna pływa bardziej od drugiej może być również różnica w ciśnieniu w układzie między prawym a lewym zaciskiem. Do lewego przewód jest krótszy więc ciśnienie może być większe. U mnie prwawa tarcza lata mniej od lewej a i klocki w prawym zacisku troszkę wolniej się zużywaja, przy wymianie to widać bo jak na lewym znika rowek to w prawym jeszcze go troszkę widać jeszcze.
Nie mówię że tak ma być ale u kilku znajomych efekt jest podobny. W różnych motocyklach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:44, 16 Cze 2010
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





konra.dzik napisał:
p0lish napisał:
Ten Twój kolega jeździł na dokładnie tej firmy?? THAI RACING?
Nazwa zniechęca niestety, ale może to jest wyjątek.


Tak, nawet zamawiał z tej strony. Wiesz, ja nie kupuje żarówek OSRAM (wyjątek w DLu) bo mi się nazwa nie podoba.
I tak prawie wszystko robione jest na tajwanie albo w chinach.
Tak naprawdę to rynek weryfikuje produkt. W przypadku tarcz też miałem mieszane uczucia, ale ten mój kumpel nie miał wyboru- kupił bo wyjeżdżał a jedna z oryginałów się skrzywiła. Też sie bał ale kupił założył pojechał wrócił i jest zadowolony.

apropos twoich
Przyczyną tego że jedna pływa bardziej od drugiej może być również różnica w ciśnieniu w układzie między prawym a lewym zaciskiem. Do lewego przewód jest krótszy więc ciśnienie może być większe. U mnie prwawa tarcza lata mniej od lewej a i klocki w prawym zacisku troszkę wolniej się zużywaja, przy wymianie to widać bo jak na lewym znika rowek to w prawym jeszcze go troszkę widać jeszcze.
Nie mówię że tak ma być ale u kilku znajomych efekt jest podobny. W różnych motocyklach.


Kolego trafiłeś w sedno sprawy. Kwestia zużycia elementów wprost zależy od ciśnienia w układzie - w poszczególnych przewodach. Ja teraz po moich przebojach z tarczami zakładam przewody w oplocie stalowym gdzie rozdzielacz będzie znajdował się bezpośrednio za pompą hamulcową i przewody będą miały identyczną długość do zacisków. Ta sytuacja powinna zniwelować efekt zużywania się szybciej jednej strony systemu hamulcowego (tarcza oraz klocki)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tarcze do DL
PostWysłany: Wto 19:10, 18 Paź 2011
Brzo
Administrator

 
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 660
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





NG Brake Disk w Motorus.pl
NG1053
http://www.motorus.pl/uklad-hamulcowy/tarcze-hamulcowe/ng-brake-disc/ng1053-motocyklowa-tarcza-hamulcowa_p_3712.html

NG1094
http://www.motorus.pl/uklad-hamulcowy/tarcze-hamulcowe/ng-brake-disc/ng1094-motocyklowa-tarcza-hamulcowa_p_3706.html

NG1104
http://www.motorus.pl/uklad-hamulcowy/tarcze-hamulcowe/ng-brake-disc/ng1104-motocyklowa-tarcza-hamulcowa_p_3604.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:55, 18 Paź 2011
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 79 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





marlon777 napisał:

Kolego trafiłeś w sedno sprawy. Kwestia zużycia elementów wprost zależy od ciśnienia w układzie - w poszczególnych przewodach. Ja teraz po moich przebojach z tarczami zakładam przewody w oplocie stalowym gdzie rozdzielacz będzie znajdował się bezpośrednio za pompą hamulcową i przewody będą miały identyczną długość do zacisków. Ta sytuacja powinna zniwelować efekt zużywania się szybciej jednej strony systemu hamulcowego (tarcza oraz klocki)


Z tym różnym ciśnieniem to raczej mało prawdopodobne, bo przeczyło by to prawu Pascala.
Osobiście stawiam na różnice w tarciu (powodowane zabrudzeniami) na elementach wykonawczych (zaciskach, sworzniach i klockach) i w efekcie tego różnemu ich przesunięciu, co powoduje nierówne zużycie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:21, 18 Paź 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja tam sie na prawie nie znam Smile Ale Z doświadczenia wiem że żeby podać wodę w wężu ogrodowym dalej niż bliżej trzeba na pompie dać wyższe ciśnienie(żeby ilość l/min była taka sama).
Generalnie i u mnie szybciej schodzą klocki lewe. Ale wczoraj zauważyłem również że mam do wymiany łożysko właśnie z lewej strony koła.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Tarcze hamulcowe przód - jakie?
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin