VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom -> Tylne zawieszenie - amor? sprężyna? DL650A K7
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Tylne zawieszenie - amor? sprężyna? DL650A K7
PostWysłany: Wto 11:39, 19 Kwi 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Szukajka mi nie pomogła to zapytuję naszych forumowych mechaników...

Od jakiegoś czasu (tak od powrotu z Rumunii) czuję, że mam wyraźnie bardziej miękki tył w DL-u. Jazda solo z lekkim bagażem wymaga skręcenia napięcia wstępnego sprężyny prawie na max, 2 osoby nawet bez bagażu to już skręcenie do oporu, kiedyś do oporu skręcałem jak miałem moto zapakowane na 2 tygodnie:). Efekt jest taki, że w 2 osoby tył mocniej dobija, moto buja się na nierównych winklach. Boję się co będzie jak zapakuję 3 kufry + żonę na zlot...Smile
Uprzedzając pytanie - łożysko wahacza świeżo sprawdzone, przesmarowane, jest ok, sam wahacz też cały Smile, łożyska w kołach i główki ramy nowe, więc to tylna zawiecha klęka... Myślę, że dostała w dupę popierdalając z nadmiarowym obciążeniem po rumuńskich wądołach:). Chcę coś z tym zrobić przed sierpniową Czarnogórą i teraz pytania do speców:
1) Question Czy wg Was wymiana samej sprężyny tylnej na nową (np. Hyperpro za 97EUR) załatwi sprawę czy wymienić powinienem też amortyzator?
2) czy widział ktoś jakieś dobre ceny na te produkty gdzieś? Nie musi być oryginał, nie musi też zaraz Hyperpro, jakieś dobre zamienniki wchodzą w grę.
3) czy wchodzi w grę jakaś regeneracja np. amorka (kto? gdzie?) czy raczej nie ma co sobie dupy zawracać tylko szukać nowego?

PS Nie jest tak, że się nie da jeździć, bo od Rumunii już jakieś 4tys zrobione, ale jest wyraźnie gorzej niż wcześniej i chcę to ogarnąć zanim pojadę na wycieczkę 4-5 tys km po dziurach...Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:27, 19 Kwi 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Popróbuj pokrecic tlumieniem powinno pomoc na bujanie tylu. U mnie jest 85tys wcale nie latwego zycia i amor daje rade, a jest raczej fabryczny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:09, 19 Kwi 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Dzięki magrafb, popróbuję, może faktycznie bujanie ustąpi, ale na "miękkość" to chyba nie pomoże niestety. Może w takim razie - nowa sprężyna + regulacja tłumienia i będzie OK?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:27, 19 Kwi 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





nie patrzylem ale byc moze jest regulacja wstepnego napiecia sprezyny... w niektorych moto tak bylo, przekrecalo sie kluczem ...kukne po pracy jak bede wsiadal na moto...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:48, 19 Kwi 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Coliniak, oczywiście jest regulacja napięcia wstępnego tylnej sprężyny - to to pokrętło pod siedzeniem...Smile Niestety u mnie już regulacja się skończyła, mam skręconą na maxa a nadal jest miękko...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:38, 19 Kwi 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





nie chodzilo mi o regulacje tym bocznym pokretlem.... w niektorych typa amorow mozna bylo zrobic to za pomoca specjalnego klucza,,, skracajac skok sprzezyny, przez co stawala sie twardsza na wstepie... zes mnie od kawy odciagnal, musialem zejsc zeby sparwdzic bo jak wsiadalem po pracy to zapomnialem..... nie ma tego. Tak sie zastanawiam c moze byc przyczyna, ze regulacja Ci sie skonczyla, czy to jest uklad pneumatyczny czy hydrauliczny,,, mowie tu o regulacji boczna sruba.. moze problem jest taki, ze jest gdzies nieszczelnosci i nie regulujac nie mozesz dojsc do tego poziomu co oryginalnie...nie wiem tak se mysle Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:04, 19 Kwi 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Ale tym specjalnym kluczem robiło się dokładnie to samo co tym pokrętłem.
Podejrzewam, że MaG pisząc regulacja się skończyła ma na myśli, że ona działa tylko pomimo maksymalnego ściśnięcia jest dalej za miękko. Powodem może być sprężyna, która straciła swoje właściwości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:11, 19 Kwi 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





no i sie dogadalimsmy Laughing


dokladnie, problemem moze byc sprezyna albo regulacja nie skraca/utwardza jej tak jak poprzednio... to mialem na mysli pytajac o szczelnosc ukladu....

czolgiem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:50, 19 Kwi 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja będę wymieniał samą sprężynę bo też mi trochę "usiadł". Pewnie kupię tego Hyperpro za jakieś 400 zł, ale to przy okazji większego przeglądu tak za miesiąc, półtora (lub później jak będzie dużo rzeczy do robienia Evil or Very Mad).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:32, 19 Kwi 2011
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





Wygląda na to ze sprężyna klęka, ja na przód założyłem wilbersa i nie narzekam, a widziałem, ze tylnie tez mają, a ceny nie wygórowane. Kondycje amora chyba da sie sprawdzić tak jak w aucie na stacji diagnostycznej, ale to są tylko moje domysły, zawsze można podkręcić tłumienie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:49, 19 Kwi 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





wykrec tlumienie na maxa, (to nic nie kosztuje)jak nie bedziesz zadowolony z rezultatu nastepna w kolejce powinna byc sprezyna. Stan sprezyny mozna jeszcze sprawdzic droga porownawcza mierzac dokladnie ile siada moto u ciebie i u kogos np. Luti ma 6 tys od nowosci na swoim sprzecie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:24, 20 Kwi 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Dzięki, zacznę od podkręcenia tłumienia amortyzatora, następna w kolejności będzie sprężyna.
Może nieprecyzyjnie napisałem - tak jak magrafb zrozumiał - regulacja działa tylko pomimo maksymalnego skręcenia jest nadal dość miękko (ale jak rozkręcę w drugą stronę robi się JESZCZE bardziej miękko).
Ja mam z przodu Hyperpro to i na tył pójdzie Hyperpro, 400 pln jeszcze mogę zainwestować, wymiana amora to już 3-4 krotność tej kasy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:11, 20 Kwi 2011
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 387
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Tak coby niedomowien nie bylo nie chodzi mi o napiecie wstepne sprezyny tylko tlumienie (dobicie odbicie w jednym) na plaski srubokret u podstawy amora. Krecimy zgodnie z ruchem wzkazowek zegara do oporu mamy mocne tlumienie (lekarstwo na bujanie) . Jesli amor slabo reaguje na taki zabieg znaczy ze jest do d...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:13, 20 Kwi 2011
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Kup sobie ohlinsa za 3k5 Very Happy
Ciekaw jestem ile w ASO kosztuje oryginał do DLa. Na stronach amerykańskich kosztuje jakieś $1500 więc i tak bardzo dużo...

Całego amora za mniej niż 2k to chyba nie kupisz, chyba, że jakiś za 1700 bez żadnych regulacji (nie mówię o używkach).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:07, 20 Kwi 2011
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





rafał, zrozumiałem o co Ci chodzi, zaraz po pracy będę kręcił tą śrubą od tłumienia, zobaczymy jak obecnie jest wkręcona i co mi da wkręcenie jej mocniej.

bibop, patrzyłem za amorami to jakieś 450 EUR... nie ten ohlinsa z pełną regulacją ma się rozumieć, zwykły z regulacją tłumienia tylko... Nie potrzebuję pełnej regulacji za 3k5, na tor się nie wybieram Smile

EDIT: po skręceniu regulacji tłumienia amortyzatora bujanie tyłu ustąpiło. Nawet nie musiałem dokręcać do końca - zostało mi jeszcze pół obrotu do oporu:). Hmmm.... wrażeniu "miękkości" subiektywnie zmalało, może nawet sprężyny nie będzie trzeba zmieniać, do Czarnogóry jeszcze mi trochę czasu na testy zostało...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pią 10:04, 22 Kwi 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Tylne zawieszenie - amor? sprężyna? DL650A K7
Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin