Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Usterka silnika DL650 04'

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rexed
A



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 8:54, 11 Wrz 2015    Temat postu: Usterka silnika DL650 04'

Moje uszanowanie,

może któryś z bardziej doświadczonych kolegów/koleżanek skojarzy fakty i wpadnie na pomysł, co mogę zadziałać z moim DL.

Otóż, objechałem nim Alpy, zrobiłem ok. 4k km i wracałem już do domu, kiedy stwierdził, że się zepsuje. W czasie podróży miałem tak, że przy zapalaniu czasami trzeba było zakręcić go 2-3 razy żeby podjął pracę, albo przygazować go lekko, bo pracował nierówno i po 5-10 s pracował już normalnie. Ale tego dnia przekręciłem go kilka razy i za każdym razem gasł dość szybko, przygazowanie nie pomagało. Po jakimś czasie udało mi się zmusić go do dość nierównej pracy. Stwierdziłem, że lepsze to niż laweta i zacząłem nim jechać. Moto miało mało mocy, nierówno pracowało i osiągniecie 100 km/h było wyzwaniem. Wywalił błąd silnika raz, drugi, ale coś mi mówiło, że to nie jest mechaniczna usterka, tylko coś z elektroniką, czy osprzętem i jechałem dalej. Faktycznie po ok. 10-15 min. zaczął pracować normalnie i zrobił 250 km na autostradzie bez łaski kręcąc się normalnie. Po krótkim postoju sytuacja z rozruchem powtórzyła się i znowu musiałem się namęczyć żeby zapalić i dojechać gdziekolwiek. Następnego dnia zakręciłem nim kilka razy, załapywał ale nie podjął równej pracy, więc nie chciałem go już męczyć.

Nie mam wielkiego doświadczenia z tą jednostką, ale wygląda to na błąd jakiegoś czujnika, modułu, ew. układu zasilania paliwem. Od czego polecacie zacząć? Mój plan był taki, żeby opróżnić bak, obadać pompę i filtr paliwa, a potem świece. Mogę pooglądać wtryski i przepustnice, ale wiele tam nie zobaczę chyba. Pewnie dobrze byłoby podłączyć go pod komputer, ale nie mam złącza ani doświadczenia w tym temacie.

Pomysły: może sonda lambda, albo jej niegrzanie? albo świeca przebija na zimno i przestaje na ciepło?

Pozdrawiam serdecznie!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rexed dnia Pią 9:12, 11 Wrz 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 10:03, 11 Wrz 2015    Temat postu:

w pierwszym odruchu sprawdzilbym swiece i przewody

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
antyks
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Paź 2014
Posty: 1502
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 2/2
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Pią 10:07, 11 Wrz 2015    Temat postu:

1) Świece, kable wysokiego napięcia.
2) Podawanie paliwa chyba bym odpuścił - paliwo albo podaje albo nie, nie powinno być różnicy. Filtr się nie odetka w czasie jazdy.
3) Sonda lambda? Nawet po jej uszkodzeniu z tego co wiem silnik może być słabszy, może wywalić awarię ale będzie pracował.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szycha
A2



Dołączył: 09 Mar 2015
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: łódz

PostWysłany: Pią 20:14, 11 Wrz 2015    Temat postu:

najlepiej podłączyć kompa ,może jest jakiś błąd.To ułatwi diagnozę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Sob 9:15, 12 Wrz 2015    Temat postu:

Na ciężkie odpalanie z gazem i nierówna prace na zimnym u mnie pomogła synchronizacja przepustnic.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rexed
A



Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Wto 9:04, 15 Wrz 2015    Temat postu:

Były synchronizowane przed wyjazdem, więc teoretycznie nie powinny tak szybko się rozregulować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 9:36, 15 Wrz 2015    Temat postu:

Chyba, że mechanik zapomniał dokręcić przeciwnakrętki po regulacji...

Nie chcę nikogo oczerniać, ale możliwość taka istnieje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin