Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wtrysk, przepustnice, zwieranie, niepokojące dźwięki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyryl DL1000
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pon 11:29, 23 Lip 2018    Temat postu: Wtrysk, przepustnice, zwieranie, niepokojące dźwięki

Witam, może od początku.
Po przejechaniu na spokojnie bałkanów opłukałem myjką ciśnieniową moto z grubszego syfu i wstawiłem do garażu na 3 tygodnie.
Po tym czasie napotkałem na problem z uruchomieniem moto. Musiałem kręcić około minuty zanim załapał.
Wtryski uzbroił się poprawnie i po chwili standardowego dla każdego DL pisku z okolic przepustnic zaczęło dochodzić głośne terkotanie.
Pogrzebałem ręką pod bakiem na tyle na ile dałem radę sięgnąć i ruszając górnym prętem przepustnic dało się zauważyć wzrost lub uciszenie do zera tego terkotania.
Dzisiaj rozebrałem moto, zdjąłem airboxa i okazało się, że terkocze ten element zaznaczony na zdjęciu a opisany nr części 324.
Co to za element? Jest osiągalny jako osobna część czy trzeba kupować całe przepustnice? Ewentualnie co mogło się z nim stać?
Ktoś coś wie w temacie?
Z góry dzięki za podpowiedzi.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyryl DL1000
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 8:14, 24 Lip 2018    Temat postu:

Halo forumowi mechanicy.... nikt nie wie co to za element?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MAREK WASNIEWSKI
A1



Dołączył: 21 Paź 2017
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Wto 9:44, 24 Lip 2018    Temat postu:

Na tym forum są tylko pasjonaci ,mechaników tu nie znajdziesz. Napisz na FAT.Forum africa twin

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Wto 14:41, 24 Lip 2018    Temat postu:

Cyryl trzeba bedzie zmienić nasz nicki na cyryldl650i jakubdl650 Bo wszyscy mylą nas z właścicielami litrów a my sobie pokupowalismy motorynki 650. Za mocno myles ta myjkąmyjką

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikee86
Motocyklista



Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom

PostWysłany: Wto 15:54, 24 Lip 2018    Temat postu:

Skoro jest tam wtyczka z przewodami, to chyba będzie to jakiś czujnik. A skoro obok są cięgna do przepustnic, to może to będzie czujnik położenia przepustnicy, albo coś podobnego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyryl DL1000
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 23:55, 24 Lip 2018    Temat postu:

Jak ktoś przypuszcza to niech nie pisze.
Czujnik jest w innym miejscu.
Za FAT podziekuje ....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mikee86
Motocyklista



Dołączył: 22 Wrz 2014
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radom

PostWysłany: Śro 5:01, 25 Lip 2018    Temat postu:

To jak ci się nie podobają podpowiedzi (niekoniecznie trafne bo nie jestem mechanikiem motocyklowym) to nie zawracaj dupy z pytaniami na forum tylko jedź od razu do specjalisty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyryl DL1000
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 7:47, 25 Lip 2018    Temat postu:

Jaka obraza majestatu.
Luzzz kolego.
Jestem na tym forum od 2008 roku i nie mialem i nie mam ochoty na spiny.
Zasmiecanie forum czyms co sie komus chyba wydaje jest bez sensu i nic nie mozna później poszukac.

Pozdrawiam i gdyby ktos wiedzial czy mozna ten element kupic osobno nowy lub podmienic na inny to poprosze info.
Jak nikt nie odpisze to w weekend sam potwierdze bo idzie używka na próby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 11:27, 25 Lip 2018    Temat postu:

Takie to już czasy Cyryl. Że na fb pytają się jako jaki olej wlać do silnika a jak masz pytanie konkret to nikt nic nie wie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vorenus
Maniak motocyklowy



Dołączył: 11 Lis 2014
Posty: 1305
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Wwy

PostWysłany: Śro 12:29, 25 Lip 2018    Temat postu:

VStroma mam w miarę świeżego i dzięki Bogu nic się nie sypie, ale mam inną starą zabawkę (Jeep Cherokee) i tam bardzo podobnie wygląda czujnik położenia przepustnicy (TPS). Obawiam się, że to jednak nie jest TPS bo z filmików na YT wynika, że w moto wygląda on trochę inaczej.
Jeżeli znasz angielski to poszperaj na tym forum [link widoczny dla zalogowanych] Myślę, że tam na pewno będą wiedzieli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 532
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Śro 13:02, 25 Lip 2018    Temat postu:

TPS ma co najmniej trzy przewody, to ma dwa, więc to nie to.

Wg mnie to zawór bocznikujący ( w samochodach bardzo często zwany silniczkiem krokowym, choć najczęściej niema z nim nic wspólnego Smile ) służy do pracy silnika na jałowych obrotach, kiedy przepustnica jest zamknięta - wtedy zawór ten jest aktywowany i powinien przepuszczać niewielką ilość powietrza potrzebną do pracy silnika na biegu jałowym.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Struna dnia Śro 13:03, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Śro 21:00, 25 Lip 2018    Temat postu:

Tutaj masz rozpiskę ...https://www.motorcyclespareparts.eu/en/suzuki-parts/2009-dl1000-v-strom-motorcycles
Wygląda ewidentnie jak zawór z silnikiem krokowym do ustalania obrotów biegu jałowego.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pepo dnia Śro 21:02, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyryl DL1000
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Śro 23:39, 25 Lip 2018    Temat postu:

Pany temat rozwiązany.
Potwierdzam, to jest silnik sterujacy górnymi przepustnicami.
Omawiany silnik łączy się z metalową obudową przepustnic za pomocą zespołu zębatek i niewiedziec dlaczego coś sie u mnie tam przestawilo i w związku z nieprawidłowym połozeniem przepustnicy silnik elektryczny caly czas "mielił" aby wszystko dobrze ustawic.
Zębatki wyczyszczone, przesmarowane i poskladane.
Jutro dokoncze i wolne obroty jeszcze musze ustawić bo teraz mam w granicach 2200.
Podsumowujac gdyby ktoś miał problem z terkotaniem i halasami z okolic przepustnic po zaladowaniu wtrysków to wina leży po stronie silnika elektrycznego sterujacego przepustnicami lub w zespole malych zębatek przy tym silniku.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cyryl DL1000 dnia Śro 23:45, 25 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / Usterki i awarie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin