Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana łańcucha

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dabrodan
A1



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:15, 09 Mar 2009    Temat postu: Wymiana łańcucha

Cześć

Mam kilka pytań dotyczących zmiany napędu

1. Nakrętka (ta duża) na przedniej zebatki ma gwint prawy czy lewy
2. Macie jakies patenty do jej odkrecenia
3. Śruba zabezpieczająca w/w nakrętke jest wkręcana w środek z tak jak by koronką czy ona nie powinna mieć zawleczki? Ja mam zwykłą srubę

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dabrodan
A1



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 15:23, 10 Mar 2009    Temat postu:

Panowie

Nie otrzymałem odpowiedzi,ale sam je znalazłem pozwolę sobie odpowiedzieć a może sie komuś się przyda

Ad.1 Gwint jak najbardziej prawy

Ad.2 Patent metrowa rura na przedłużkę klucza nasadowego (32 mm) i własna waga ponad 100 kg dało radę choć z trudem.

Ad.3 Zabezpieczeniem nakrętki jest klej do srub (Therad Lock Super 1303, zalecany przez Suzuki) użyłem Locktie.

Jak by któryś z kolegów miał pytania dotyczące wymiany zębatek i łańcucha, służe pomocą ja mam już to za sobą

Pozdr


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dabrodan dnia Śro 1:01, 11 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Przemol
Motocyklista



Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław Trzebnica

PostWysłany: Wto 17:03, 10 Mar 2009    Temat postu:

dabrodan napisał:
Nie otrzymałem odpowiedzi,ale sam je znalazłem


Jak to mówią: umiesz liczyć, licz na siebie Smile
Swoją drogą, to miło, że dzielisz się wiedzą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Odi
A2



Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Dziki Wschód ;) Biała Podlaska

PostWysłany: Wto 23:21, 10 Mar 2009    Temat postu:

Dabrodan, czy posiadasz zakuwarkę czy moze zakuwales u kogos? A moze zakuwales lancuch poza motocyklem i demontowales wahacz? Za jakis czas musze zainstalować nowy napęd w mojej kozie i nie wiem, czy dac komus do zakucia czy pokombonwac samemu. Za wymiane nie zaplace bo zrobie to sam Wink problemem pozostaje zakucie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dabrodan
A1



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 1:21, 11 Mar 2009    Temat postu:

Odi napisał:
Dabrodan, czy posiadasz zakuwarkę czy moze zakuwales u kogos? A moze zakuwales lancuch poza motocyklem i demontowales wahacz? Za jakis czas musze zainstalować nowy napęd w mojej kozie i nie wiem, czy dac komus do zakucia czy pokombonwac samemu. Za wymiane nie zaplace bo zrobie to sam Wink problemem pozostaje zakucie.


Demontaż wachacza wydaje sie masakrą nawet nie próbowałem.

Nie posiadam zakuwarki "kułem" sam, sprawa jest według mnie dość prosta, potrzebne:

1. 2 młotki duży ( naprawdę duży) i mniejszy 250g,
2. pomoc do trzymania dużego młotka
3. Bolec/rozbijak, ja użyłem wiertła ale nie roboczym końcem a jego drugą strona , wiertło zakończone jest lekkim stożkiem
4. Coś Very Happy co ma płaski koniec i można w nie stukać ja użyłem przedłużki do klucza nasadowego

Akcja

Łancuch przy zdjętym kole da sie ułożyć ogniwami poziomo na podłodze garażu tak jak są prowadzone po zebatkach, z przeciwnej stronu położyłem duży młotek wraz z solidnym trzymaniem "pomocnika".

Oczywiście ogniwo już złożyłem wcześniej i lekko nałożyłem łacznik.

Delikatnie nalezy nabijać po jednym stuknieciu (dużo cierpliwości) każdą ze stron ogniwa, przyspieszenie może grozić zgięciem ogniwa i większymi problemami, ja to tego używałem klucza nasadkowego 14mm można używać cokoliwek z otworem na czpień łańcucha.

Jak już miałem wszystko złożone zacząłem rozbijać końcówkę trzpienia
drugą stroną wiertła (jest stożek) jak już sie lekko rozlazło, rozbijałem używając przedłużki od klucza nasadowego rozklepując każdy z nitów po równo we wszystkie strony.

Ważne jest kontrolowanie siły czym mniej pośpiechu tym lepiej, co kilka udeżeń sprawdzałem czy łańcuch na klepanym ogniwie pracuje podobnie jak na innych, do uzyskania podobnego oporu klepałem.

Jest już wszystko poskałdane pierwsza jazda za mną, jak przejadę 200/ 300 km dokładnie obejżę zakutą spinkę i wtedy pewno dopiero nabiorę zaufania do własnej roboty.

Pozdrawiam


Ps. Wymiana napędu w serwisie ok 70 zł, ja musiałem kupić klucz nasadka 32mm i 14 mm (posiadane gięły sie) + przedłużki, klej do gwintów, rura 1 m i nnne drobiazgi wyszło ponad 130 zł do tego 2 popołudnia, ale wrażenia bezcenne Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dabrodan dnia Śro 1:39, 11 Mar 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Śro 2:42, 11 Mar 2009    Temat postu:

dabrodan - czytajac koncowke Twojego posta myslalem, ze z kanapy spadne Very Happy Very Happy Very Happy, ciekawe jaki bedzie koszt jak zrobie to dwiema ceglami? Very Happy Very Happy Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Śro 9:47, 11 Mar 2009    Temat postu:

Ja przy takiej cenie za usluge chyba bym sie nie bawil sam w serwis.
Pewnosci tez nie masz, ze dobrze zostal lanuch zakuty.

Ale gratuluje zapalu
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dabrodan
A1



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:06, 11 Mar 2009    Temat postu:

Z cała pewnością w serwisie wyjdzie szybciej i taniej.

Jednak ja wolałem zrobić to samemu, chcę dobrze poznać swój motor i mieć skompletowane narzędzia przydatne w wyparwach, od razu przekonałem się że posiadane klucze nadają sie do d...., a wolałbym się tego nie dowiadywać np. w Kazahstanie.

Co do pewności połączenia, siły jakie przenosi łańcuch działają w osi podłużnej nie poprzecznej. Zakówka posiada końcówki z miękiego metalu (brąz, miedź) wiec nie ma co się tego bać, przy rozpinaniu starego łańcucha nie potrzebna była jakaś wielka siła, rozkuwana końcówka ma jedynie trwale trzymać ogniwo. W warsztacie pewno podobnie by zrobili.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dabrodan dnia Śro 11:11, 11 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Śro 11:29, 11 Mar 2009    Temat postu:

Nie no jasne, ja tez lubie sam cos podlubac przy moto, czasami masz pewnosc, ze lepiej jest zrobione niz przez kogos.
Obys tylko na takie wyprawy nie musial dwoch mlodkow zabierac Smile

Z ciekawoscie zapytam, jaki naped zakladales i ile Ciebie kosztowal?

ps. Tez jezdze po wa-wie, wiec pewnie kiedys sie spotkamy.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dabrodan
A1



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:13, 13 Mar 2009    Temat postu:

Cześć

Młotek na dłuższych wyjazdach zawsze warto mieć, ja używam do wbijania szpilek od namiotu na twardych kamieniastych podłożach "niezastąpiony pomocnik"

Łańcuch 525 ZVM2 – X2-ringowy wzmocniony, żebatki Sunstr łaczny koszt 750 zł

Pozd

PS. będę jeździł w niedzielę


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dabrodan dnia Pią 10:15, 13 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 20:30, 21 Mar 2010    Temat postu:

No dobra koledzy, to teraz ja pytam, mam 28000km - DKL 1000 k3 i napęd woła o wymiane.
JAKI łańcuch, na allegro sa 112 i 116 ogniw, to który???

DID ale jaki najlepiej, wzmocniony, superwzmocniony czy hiperwzmocniony???

a moze ograniczyc kosztry oi połowe i kupić to:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin