Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana tarcz zegarów - fotomanual

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chagall
A1



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Sob 23:22, 28 Gru 2013    Temat postu: Wymiana tarcz zegarów - fotomanual

Witam wszystkich, robiąc u siebie wymianę tarcz zegarów pomyślałem, że cyknę kilka fotek tak aby ktoś, kto też o tym myśli zobaczył, że nie jest to takie trudne, przynajmniej mnie wydawało się tak na początku. Pewnie dla większości z was to pierdoła ale dla mnie to będzie pierwszy wkład w zasoby forum Very Happy pozdrawiam


1. Zaczynam rzecz jasna od zdemontowania zegarów co swoją drogą nie jest takie proste Very Happy ale jak tą czynność mamy już za sobą, reszta to pikuś.



2. Pierwszą czynnością jest odkręcenie 6 śrub w miejscach zaznaczonych na obrazku poniżej.



3. Po zdjęciu czarnej obudowy odsłaniają się już zegary do których mamy łatwy dostęp.



4. Następną czynności jest zdjęcie wskazówek, patent z łyżeczkami zapewnia równomierne ściąganie. Uważamy na metalowy trzpień wskazówki, u mnie podczas zdejmowania pierwszej został w środku mechanizmu a w drugiej wyszedł razem ze wskazówką



5. Po zdjęcie wskazówek pozostaje odkręcenie dwóch małych śrubek przytrzymujących tarczę. Radze uważać przy odkręcaniu tak aby nie porysować śrubki ( niedopasowanie śrubokręta do gwintu śrubku ) ponieważ brak farby na śrubce jest łatwo dostrzegalny na takim tle.



6. Zakładamy nową tarczę i odwracamy czynności. Tak samo postępujemy z drugą tarczą.




7. Efekt końcowy wart całego zachodu Wink



pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suszny
Maniak motocyklowy



Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1586
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie

PostWysłany: Nie 8:45, 29 Gru 2013    Temat postu:

Przy wskazówkach nie ma żadnych sprężynek na które trzeba uważać żeby sie nie rozkręciły?
Kiedys rozkręcałem licznik w starszym motocyklu, była tamtaka spiralna sprężyna która mi wyleciała. Później nie mogłem jej ustawic tak żeby wskazania były prawidłowe.

Wystarczy wyjąć wskazówke a później włożyć je tylko przy zerowych wartościach? Licznik wskazuje już prawidłowo? sprawdzałeś to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HAL-9000
A1



Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Nie 20:03, 29 Gru 2013    Temat postu:

W DL-u liczniki są elektroniczne, napędzane o ile się nie mylę, silnikami krokowymi, więc sprężynek się raczej nie spodziewaj. Rozbierałem swoje zegary, ale tarcz nie demontowałem, więc palca nie podłożę, że mam 100% słuszności.
Co do sprężyny i starej konstrukcji, to raczej był mechaniczny napęd i sprzęgło cierne...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Wto 14:24, 31 Gru 2013    Temat postu:

A gdzie kupowałeś tarcze Question Question Question Zamienniki czy używki z jakiegoś rozbitka Question
Szukam do siebie tarcz, mam jedne takie na oku u sprzedawcy "venom64", tylko zastanawia mnie, jak wygląda podświetlenie przy jego produktach, czy jest równomierne itd...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chagall
A1



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 19:02, 02 Sty 2014    Temat postu:

Szuszny tak jak napisał HAL w DLu jest licznik elektroniczny także nie ma żadnych sprężynek, można śmiało rozkręcać Smile

Miotaczutruskawek (Very Happy) jeżeli chodzi o tarcze do kupowałem dokładnie od tego samego sprzedawcy. Na pierwszy rzut oka tarcze wydają się o wiele cieńsze niż te oryginalne ale dzisiaj podpiąłem licznik i sprawdziłem podświetlenie. Wszystko gra, kolor wychodzi tam gdzie powinien, zobaczymy jak będzie w miarę nagrzewania się tarcz w trakcie jazdy. Nie wiem co to za przebarwienia na napisie Vstrom na zdjęciu ale na żywo tego nie ma także może jakiś odblask poszedł.



Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jaca
Motonita



Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 801
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pią 20:48, 03 Sty 2014    Temat postu:

Wskazania prędkości będziesz miał dobre Question
Oryginalna tarcza prędkości jest do 200 km/h - Ty masz 240 km/h Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mast
Motonita



Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn

PostWysłany: Pon 18:17, 06 Sty 2014    Temat postu:

Jaca napisał:
Wskazania prędkości będziesz miał dobre Question
Oryginalna tarcza prędkości jest do 200 km/h - Ty masz 240 km/h Rolling Eyes


Chagall masz tarczki od dużego DL. Przy zakupie tarczek trzeba na to zwrócić uwagę. Ale fotomanual i doświadczenie już masz to dasz radę. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Chagall
A1



Dołączył: 10 Cze 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 19:05, 06 Sty 2014    Temat postu:

To się nazywa wtopa Very Happy na początku jak zamawiałem tarcze to dostałem z kontrolką abs i musiałem odsyłać, potem dostałem te i przeoczyłem ten mały szczegół ... no nic mail z prośbą o wymianę poszedł, ciekawe czy po 4 miesiącach sprzedawca zgodzi się wymienić tarcze na te do 650 ... w sumie to taką kupowałem na aukcji ehh ;D anyway dzięki na zwrócenie uwagi, pewnie do lata bym na to nie wpadł Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mast
Motonita



Dołączył: 22 Sie 2012
Posty: 766
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 15 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WIELKA POLSKA :-) - Wolsztyn

PostWysłany: Wto 15:00, 07 Sty 2014    Temat postu:

Chagall napisał:
To się nazywa wtopa Very Happy na początku jak zamawiałem tarcze to dostałem z kontrolką abs i musiałem odsyłać, potem dostałem te i przeoczyłem ten mały szczegół ... no nic mail z prośbą o wymianę poszedł, ciekawe czy po 4 miesiącach sprzedawca zgodzi się wymienić tarcze na te do 650 ... w sumie to taką kupowałem na aukcji ehh ;D anyway dzięki na zwrócenie uwagi, pewnie do lata bym na to nie wpadł Very Happy


Chargall ja już w swoim wymieniłem 2 miesiące temu ale wrzuć tarczki do działu sprzedam, może ktoś kupi i z pomocą twojego fotomanuala i mojego opisu tutaj http://www.vstromclub.fora.pl/motocykle-dl,32/tarczki-zegarow-mph-na-km-h,12761.html skusi się na wymianę z angola na normalne w litrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fish67
Motocyklista



Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Biskupiec R./Olsztyn

PostWysłany: Śro 1:34, 08 Sty 2014    Temat postu:

a ja bym zostawił jak jest...z takim cyferblatem to nawet z bocznymi kuframi twoja 650tka poleci ponad 200 km/h Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Verr
A1



Dołączył: 20 Mar 2018
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 20:34, 05 Maj 2018    Temat postu:

Czy można gdzieś jeszcze dostać fotki do tego tematu? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Domel
A2



Dołączył: 09 Gru 2016
Posty: 80
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin, Trzebież

PostWysłany: Śro 9:33, 10 Lut 2021    Temat postu:

Dokładnie, podpinam się pod temat. Niebawem. Planuje zrobić to u siebie a tu fotki zniknęły..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom / WARSZTAT Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin