Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zawieszenie 650 a 1000 różnice.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Charles
Gość






PostWysłany: Pon 8:45, 16 Paź 2017    Temat postu: Zawieszenie 650 a 1000 różnice.

Jak w temacie. Czy są jakieś różnice między zawieszeniem przednim DL650 i DL1000?? Mam DL650 K9 i potrzebuję wymienić całe zawieszenie przednie i zastanawiam się czy mogę szukać także z DL1000, albo KLV???



A drugie pytanie czy są różnice w goleniach między modelami z ABS i bez???

Z góry dziękuję za pomoc w rozwikłaniu tej zagadki.


A z ciekawostek to znalazłem na zachodnich forach kilka przykładów jak ludzie kompletowali zawieszenie łącząc lagi od DR650 z dołem od DL650. Dzięki temu udało im się podnieść trochę moto z przodu. Ktoś coś słyszał?? Bo jak zbadałem temat to w DL650 lagi mają 43mm, a w DR650 41mm. Czy może były inne wersje DR??
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pon 9:34, 16 Paź 2017    Temat postu:

Odpowiedzi wprost niestety nie dam, bo nie wiem. Ale nakieruje na mozliwosc uzyskania odpowiedzi we wlasnym zakresie - mozna poszukac po numerach czesci i porownac modele i roczniki.

http://www.vstromclub.fora.pl/linki,14/wyszukiwarka-czesci-zamiennych,27145.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pon 21:07, 16 Paź 2017    Temat postu:

Jak staruszki to nie wiem... W każdym razie tak "na oko" mają one to samo, ew jest to lekko inaczej zestrojone. Ale to na oko. Natomiast nowe DLe to... 650 ma ciągle to samo co staruszki, za to nowy tysiąc jest bajka Very Happy . Zupełnie inna liga. Nowy nie jeździ po dziurach, on pływa po dziurach Cool .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spokrob
Maniak motocyklowy



Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 1327
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pon 22:20, 16 Paź 2017    Temat postu:

Zawieszenia wizualnie są inne, nie wiem czy można je przekładać ponieważ motocykle mają inną moc i wagę, więc sądzę że poza wyglądem są też inaczej zestrojone...ale to tylko moje zdanie, mechanikiem nie jestem Smile
I zgadzam się z poprzednikiem - zawieszenie w nowym tysiącu to inna bajka! Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Spokrob dnia Pon 22:23, 16 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2514
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Wto 10:12, 17 Paź 2017    Temat postu: Re: Zawieszenie 650 a 1000 różnice.

Charles napisał:
Jak w temacie. Czy są jakieś różnice między zawieszeniem przednim DL650 i DL1000?? Mam DL650 K9 i potrzebuję wymienić całe zawieszenie przednie i zastanawiam się czy mogę szukać także z DL1000, albo KLV???



A drugie pytanie czy są różnice w goleniach między modelami z ABS i bez???



są, właśnie ze względu na ABS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Struna
Motonita



Dołączył: 08 Sie 2017
Posty: 531
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków / Skawina

PostWysłany: Wto 10:46, 17 Paź 2017    Temat postu:

chyba nie tylko, bo np tzw. fork brace jest inny do 1000 vs 650

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2695
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 20:10, 19 Paź 2017    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
Jak staruszki to nie wiem...


Staruszki nie mają takiego samego zawieszenia bo choćby ForkBrace jets inny do 650 niż do 1000.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pepo
Motonita



Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 643
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Czw 21:27, 19 Paź 2017    Temat postu:

Inne jest niestety.
Musisz szukać konkretnie pod model.
To oficjalny "szukacz"części:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Charles
Gość






PostWysłany: Czw 23:16, 19 Paź 2017    Temat postu: Re: Zawieszenie 650 a 1000 różnice.

Charles napisał:
Bo jak zbadałem temat to w DL650 lagi mają 43mm, a w DR650 41mm. Czy może były inne wersje DR??



Zagadka rozwiązana. DR 650 SE od 1996 miała lagi 43mm. No to poluję...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 7:12, 20 Paź 2017    Temat postu:

A możesz powiedzieć, co dokładniej kombinujesz Wink Question

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Charles
Gość






PostWysłany: Pią 10:11, 20 Paź 2017    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
A możesz powiedzieć, co dokładniej kombinujesz Wink Question



Myślałem o zwiększeniu prześwitu. Z tyłu nie ma problemu - wystarczy zmienić kości. Z przodu już trochę gorzej. Trafiłem na opis gdzie ludzie zakładają zamiast górnej nakrętki taką dokładkę, w ten sposób przedłużając rury dzięki czemu można je opuścić niżej = moto stoi wyżej...

Ale grzebiąc w internecie w poszukiwaniu takich dokładek trafiłem na opisy ludzi, którzy łączyli zawieszenie z DL650 z zawieszeniem od DR650 SE po 96r. Lagi są tej samej średnicy i są zamienne. Golenie na pewno zostają od DL, lagi od DR. Reszta w środku to trochę tego, a trochę tego. Niestety z tego co zrozumiałem to sprężyny zostają z DL, a co za tym idzie skok się nie zwiększa, tylko cały widelec robi się dłuższy. I wtedy jak masz ochotę to wpuszczasz całe rury w półkę i moto stoi wyżej. Chcesz mieć seryjnie to opuszczasz półki na lagach i jest to samo.

Z racji, że mam pogięte lagi, nowe kosztują po około 380zł za sztukę... Od DR 650 można wyrwać całe zawieszenie w cenie jednej lagi od DL, więc pomyślałem że pokombinuję Wink

Ot i co kombinuję Cool

Tylko znaleźć lagi od DR650 SE po 96 trudniej. Przed 96 jest ich bardzo dużo, ale miały średnicę 41mm...


Ostatnio zmieniony przez Charles dnia Pią 10:13, 20 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Hermes
Motonita



Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 11:28, 20 Paź 2017    Temat postu:

SE jest produkowana od 96. Wcześniej nie było tego modelu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Pią 13:08, 20 Paź 2017    Temat postu:

Ciekawa opcja...
Sprężyna zastaje na pewno od DLa, bo sprężyna jest dobrana pod wagę maszyny i kierownika. Dołożysz tulejkę PCV na dystans i będzie git. Chyba tylko z prętem idącym do kapsla będzie zabawa. Ale jak kojarzysz co i jak, to sobie poradzisz Wink .

Zastanawiam się tylko, jak to wszystko będzie razem działać. Ja u siebie na kościach podniosłem tył o 4,5 cm, ale średnio to pracowało. Tył był strasznie sztywny. Musiałem na maxa odkręcić regulację tłumienia, żeby cokolwiek było. Pamiętaj też, że podnosząc maszynę tracisz na prowadzeniu przy wyższych prędkościach. No i możesz geometrię zmienić, więc i inaczej będzie reagować na ruchy kierownicy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Charles
Gość






PostWysłany: Pią 14:17, 20 Paź 2017    Temat postu:

Człowiek który opisywał tę przeróbkę u siebie bardzo chwalił prowadzenie motocykla po zmianie. Tyłu nie podnosił...

No i nic nie dokładał. Żadnych tulejek, ani nic. Tylko coś tam z jednego, coś z drugiego zawieszenia i już. Chociaż nie mam pewności czy nie było tak, że po tej modyfikacji nie miał regulacji napięcia wstępnego sprężyny.

Poszukam tego opisu to się podzielę.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piterpan
A



Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 7:00, 21 Paź 2017    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
. 650 ma ciągle to samo co staruszki, za to nowy tysiąc jest bajka Very Happy . Zupełnie inna liga. Nowy nie jeździ po dziurach, on pływa po dziurach Cool .

A jak wyglada zawieszenie z tysiaca ale tego po 2014r. ? tez bajka ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chmarnik
Motonita



Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 1194
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń

PostWysłany: Nie 14:36, 22 Paź 2017    Temat postu:

Piterpan napisał:
miotacztruskawek napisał:
. 650 ma ciągle to samo co staruszki, za to nowy tysiąc jest bajka Very Happy . Zupełnie inna liga. Nowy nie jeździ po dziurach, on pływa po dziurach Cool .

A jak wyglada zawieszenie z tysiaca ale tego po 2014r. ? tez bajka ?


Właśnie o tym pisze zacytowany miotacztruskawek.
W nowym tysiącu to usd w charakterze bardziej podobne do zawieszeń z RMZ czy drz i tak też się po dziurach prowadzi.
Oczywiście nie o takim samym skoku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez chmarnik dnia Nie 14:46, 22 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ARQ
A1



Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: skądinąd

PostWysłany: Wto 17:01, 07 Lis 2017    Temat postu: Re: Zawieszenie 650 a 1000 różnice.

Charles napisał:
Jak w temacie. Czy są jakieś różnice między zawieszeniem przednim DL650 i DL1000?? Mam DL650 K9 i potrzebuję wymienić całe zawieszenie przednie i zastanawiam się czy mogę szukać także z DL1000, albo KLV???


Średnice lag będą te same w rocznikach 2003-2010 (11?) także nie będzie problemu z włożeniem do półek. W innych rocznikach - nie wiem. Jest jedno duże i jedno małe "ale"...
Liter i maluch mają osie innej średnicy, czyli jeżeli zmieniasz cały przód, to szukaj kompletnego - z osią. Łożyska w kole sobie przełożysz. Jedna sprawa - lag i goleni nie da się mieszać pomiędzy modelami. Inaczej mówiąc: nie zrobisz jednego amora z lagi od 650 i goleni od lytra - są tam inaczej skonstruowane tłumiki olejowe i inaczej osadzone są w dolnej części goleni.
Druga drobna i mało znacząca różnica pomiędzy dużym i małym VStromem, to długośc całkowita przedniego amortyzatora - w litrze jest około 15mm dłuższy. To tyle, jeżeli chodzi o Suzuki. KLV nie znam, nie wiem, zarobiony jestem...


Charles napisał:

A drugie pytanie czy są różnice w goleniach między modelami z ABS i bez???


Jest różnica polegająca na obecności uchwytu pod czujnik ABS i otworu pod obejmę kabla (OIDP).

Charles napisał:
Z góry dziękuję za pomoc w rozwikłaniu tej zagadki.

To teraz w zamian pochwal się kolego dlaczego zmieniasz zawiechę. Czyżby wytarte golenie i motór tańczy lambadę powyżej 150kmph pomimo zmiany tuleji ślizgowych?
Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ARQ dnia Wto 17:03, 07 Lis 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Motocykle V-Strom Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin