Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

opony CONTINENTAL TKC 80 Twonduro - zbieram opinie.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 12:29, 21 Paź 2009    Temat postu: opony CONTINENTAL TKC 80 Twonduro - zbieram opinie.

kto jeździ(ił) na takich oponach. Interesują mnie 2 rzeczy:

-jak DL prowadzi się przy wyższych prędkościach i przy hamowaniu na czarnym? bo tego najbardziej się obawiam.
-ile przejechaliście tysięcy km na tych laczkach, ile wytrzymują?

Proszę o opinie użytkowników byłych albo obecnych TKC.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Śro 12:30, 21 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 16:01, 21 Paź 2009    Temat postu:

jakubdl1000 Tylko nakieruję - na polskim forum ADV jest koleś z UK jeżdżący na dl650 na TKC80 i zachwalał własności terenowe sztormiaka na tych oponach (wcześniej miał fabryczne bridge) i dodatkowo twierdził, że bardzo pozytywnie go zaskoczyły jeżeli chodzi o jazdę po czarnym - nie odczuwał żadnego dyskomfortu poza faktem, że zużywają się szybciej niż "szosowe". Sam go zaczep i pogadaj szczegółowo - chyba cały sezon na tych TKC przejeździł, znajdziesz go w dziale "Vsztormowcy"Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 19:21, 21 Paź 2009    Temat postu:

a on nie jest z US? Long Island czy cos takiego... z reszta nie wazne Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 8:43, 22 Paź 2009    Temat postu:

Cytat z advrider.pl

looksgoodinblack napisał:
Ja od dwoch miesiecy latam na TKC80. Pierwsze klikaset na asfalcie to byla katorga, ale teraz jest juz super. Musialy sie dotrzec Wink Smiem twierdzic, ze trzymaja lepiej niz Trail Wings. W terenie sa super, probowalem piachu, blota, brodow po piaszczystym i kamienistm dnie i wszedzie sa 1000% lepsze niz standardowe opony. Minusem jest to, ze po 2 tys mil zostalo mi 50% tylnej opony. Nie zmieniam opon na szose i stad szybkie zuzywanie.

Czytalem, ze w Polsce zakup kompletu to 1500 PLN. Ja zaplacilem niecale $300 USD, ale zmiana kosztowala mnie nastepne $80 wiec przekladka opon nie dosc, ze klopotliwa to nie tania. Sam sie za to nie zabiore


Niestety opona zużywa się bardzo szybko, zastanów się więc czy warto. Jeżeli będziesz jeździć dużo po czarnym to w połowie sezonu nie masz juz opony. Dużo tańsze są Metzeler Karoo jednak ich właściwości na mokrym są bardzo kiepskie. Mam znajomego, który ujeżdża DL'a na tych oponach i twierdzi, że w deszczu wogóle nie trzymają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Czw 10:18, 22 Paź 2009    Temat postu:

Dla osób jeżdżacych na zmianę on/off road dobrym rozwiazaniem jest drugi komplet kół i zamianki....no chyba, ze off road w Rumunii do której trzeba na kołach dojechać Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Czw 23:45, 22 Paź 2009    Temat postu:

No i trzeba pamiętać że TKC80 mają indeks prędkości maks. 160 km/h.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 22:14, 05 Lis 2009    Temat postu:

wiele osób mówi własnie ze słaba jest trwałość, no i ten index.. odpuszczam te opony, prawdopodobnie wezme Heidenau K76, czytałem pozytywne opinie na forum z Australii

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pią 10:05, 06 Lis 2009    Temat postu:

jakubdl1000 napisał:
.. odpuszczam te opony, prawdopodobnie wezme Heidenau K76,

tyle, ze K76 to opona szosowa a TKC80 w teren wiec 2 różne przeznaczenia...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pią 10:10, 06 Lis 2009    Temat postu:

na [link widoczny dla zalogowanych] też K76 zbierają dobre opinie - określane są jako "more grippy than Tourance on a dirty track" co w moim wolnym tłumaczeniu oznacza że lepiej trzymają na drogach gruntowych...
niestety nie znalazłem nic na temat trwałości tych opon...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:27, 06 Lis 2009    Temat postu:

MaG napisał:
określane są jako "more grippy than Tourance on a dirty track" co w moim wolnym tłumaczeniu oznacza że lepiej trzymają na drogach gruntowych...


lepiej trzymaja od Tourance, ale jak widac na pierwszy rzut oka to Tourance i TKC80 to 2 rozne kapcie...
Ten Heidenau to tak jak napisal Bialy, opona szosowo/lekko terenowa, a TKC80 terenowa/lekko szosowa.
Cos za cos, nie ma zlotego srodka Sad


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 10:50, 06 Lis 2009    Temat postu:

tak szosowa, wiec na dłużej starczy na asfalt. a i na szutrach (i ile nie ma bota) mozna polatac. spróbuje te opony bo musze wiedziec jak sie sprawdzą. samochodem tez jeźdze na Fuldach Avonach i kiedyś na debicach, spotrowcem nie jestem uważam ze nie ma co wydawać 40% wiecej na inne markowe opony, ważne zeby nie kupić używanego ścierwa wypsikanego plakiem w sprayu dla wyglądu.

Mysle ze w srodku 2010r bede mógł sie na ich temat wypowiedzieć, też odnośnie trwałości. Obecnie mam z tyły Maxxisa (model do podróznych enduro) i ta opona przejechała u mnie 12000km i jeszcze ze 3 smignie. kosztuje bez rabatu 420zł trzyma dobrze. Heidenauy są nieco tańsze


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 11:35, 06 Lis 2009    Temat postu:

a ja na poprzednich oponach, jezeli wierzyc w stan licznika jak kupilem, to przod (Bridgestone standardowy) zrobil prawie 30kkm, a tyl (Anakee) tyle samo (tylu jeszcze troche zostalo, ale poszedl do smieci).
Z tym oszczedzaniem na oponach to tak jak by kupic kask za 50pln i powiedziec, ze przeciez ja sie jeszcze nigdy nie przewrocilem to po co mi super wypas za 2k.
W samochodzie masz 4 kola, inna powierzchnie styku opony, inne zachowanie na zakretach, itp...
ja nie bede eksperymentowal z oponami w moto... kupilem ContiTrailAttack i tylna kosztowala mnie 90€ z transportem wiec nie wiem gdzie u Ciebie taka oszczednosc...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 11:47, 06 Lis 2009    Temat postu:

TO DAWAJ NAMIAR NA cONTI ZA 90eur! KUPUJE OD RAZU KOMPLET U NAS SA DROŻESZ O WIELE

ps. u mnie dopiero bede zmienial oryginalna opone z przodu a na liczniku 27000km

czyli twierdzisz ze zrobileś prawie 30000 na Anakee z tyłu??????


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jakubdl1000 dnia Pią 11:48, 06 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 11:49, 06 Lis 2009    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
teraz sa chyba troche drozsze, kupowalem kilka miesiecy temu...
w ogole maja chyba wszystkie dostepne opony...

edit:
ja na niej zrobilem ok. 20kkm... jak kupowalem to byla zalozona juz. Moto mialo ok. 8kkm zrobione, a ja dorobilem ze 20kkm (4kkm zrobilem na wakacjach czyli sporo autostrad, pelne obciazenie moto, malo szalenstw). Jak mi juz przeszla zajawka na "palowanie" to jezdzilem spokojnie.
Jak zdejmowalem to jeszcze do znacznikow nie dotykala, ale bylo blisko i jako ze wymienialem komplet to wywalilem obie.
edit I:
Byl to ten Anakee I, a nie II

edit II:
patrzylem i oklamalem Cie Sad podalem cene bez VATu.
za komplet z VATem i transportem musisz zaplacic 200€ (tez tyle dalem).
za Heidenau K76 zaplacisz 20 kilka € mniej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Pią 12:06, 06 Lis 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 13:10, 06 Lis 2009    Temat postu:

piękna stronka!
ja czytałem tes i Conti wypadła (tylna) jako najbardziej trwała jesli chodzi o przebieg w tescie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 14:03, 06 Lis 2009    Temat postu:

dlatego sie na nie zdecydowalem Smile
kilka osob na niej jezdzi, ja w terenie tez na niej jezdzilem i tez daje rade.



to ostatnie to bylo lekkie przegiecie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
A



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 14:07, 06 Lis 2009    Temat postu:

Mam Heidenau K60 tylko jeszcze ich nie założyłem bo nie mam kiedy. Dostałem je w prezencie, ale tanie to one nie są: [link widoczny dla zalogowanych] czyli o 160 tylko taniej od TKC. Jak będą liche (a tego się spodziewam) to następne kupie TKC.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 14:28, 06 Lis 2009    Temat postu:

ja sie waham pomiędzy k60 a k76, ponieważ 95% jazdy to czarne drogi. Ale bardzo dobrze mieć czasem terenowy bierznik, wiem cos o tym bo przetestowałem nie jedną oponę w DR BIGU.

ale dla mnie liczy sie trwałośc i ciekawy jestem ile wiecej km przejechałbym na k76 w porównaniu do k60 ??? najgorsze jest to że nie ma nt. opinii


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
A



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 14:36, 06 Lis 2009    Temat postu:

Jest trochę opinii [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 14:55, 06 Lis 2009    Temat postu:

no tak pisze gośc o tkc 80
This looks to be the best the best tire for big beast I've seen. Been running TKC80 but short life and high dollar have me looking else were. bete.

a tak inny gośc o k60:
I used K60's on my Tiger last year (100 front, 140 rear)
After 12000km I sold my bike and rear had still some mm's left. Front was probably half worn.
Very good combo for asphalt and gravel

tyle że on do Tigera założył węższe laczki 14 tył zamiast 150

Podczas gdy rozmiarówka jest zalecana taka jak do DL1000.

co teraz sądzić o zakładaniu nieco węższych opon?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:57, 06 Lis 2009    Temat postu:

mhm... to zapomnialem dopisac, ze ja to Anakee I tez mialem 140.
przy wymianie gadalem z mechanikiem o rozmiarach i powiedzial, ze nie powinno sie zmieniac rozmiaru nawet o 1 (czyli 140 lub 160 dla 150) chyba, ze wie sie dlaczego sie to robi... bardzo tajemniczy byl Embarassed


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:57, 06 Lis 2009    Temat postu:

Przy zmianie rozmiaru opon zmienia się geometria motocykla. Inaczej się zachowuje na zakrętach. W sumie to mali, skośnoocy ludzie wiedza lepiej dlaczego taki rozmiar a nie inny.
Mam pytanie o Anakee. Czym się różnią od siebie Anakee I i Anakee II?
Bibop, gdzie jeździłeś? Znaczy skąd pochodzą te fotki. Bardzo ładnie tam jest Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 18:11, 06 Lis 2009    Temat postu:

odpowiem na drugie pytanie bo na pierwsze nie znam odpowiedzi ;P
te zdjecia to okolice zamku (ruiny) Lietava na Slowacji... zdjecia z ostatniego tegorocznego wypadu Smile Kilka km za Zilina.
Ogolnie polecam slowacje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:16, 06 Lis 2009    Temat postu:

Anakee I jest na całej szerokości z jednego typu mieszanki. Anakee II (2CT) ma na środku twardszą mieszankę niż na bokach, dzięki temu powinna uzyskiwać dłuższe przebiegi i zachowywać jednocześnie dobrą przyczepność w zakrętach. (Podobnie jak Michelin Pilot Road 2CT, czy Pilot Power 2CT)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Xondz
Motocyklista



Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa/Tarchomin

PostWysłany: Pią 23:11, 06 Lis 2009    Temat postu:

Mlody napisał:
...Anakee II (2CT) ma na środku twardszą mieszankę niż na bokach, dzięki temu powinna uzyskiwać dłuższe przebiegi...


Potwierdzam, mam na tyle Anakee II i po 7 tys. nie widać żeby coś się zużywało. Za to jest inny feler. Przy dużym obciążeniu (pełne kufry etc.) czuć w ostrych złożeniach że tył zmienia przyczepność i lekko płynie w zakręcie, czuć zmianę twardości.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oliwnik
Motocyklista



Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 311
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 0:20, 07 Lis 2009    Temat postu:

Ale to odczucie zmiany twardości wynika z ugięcia materiału (gumy) czy z uślizgu?? A jak na szuterku?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Sob 3:21, 07 Lis 2009    Temat postu:

Xondz, ja tez mam anakee2 i zadnego plywania nie odczuwam mimo, ze z pelnym obciazeniem juz pare razy smigalem. Ale jest jeden warunek, przy rozgrzanych oponach zwiekszam cisnienie do 2,8 z tylu, pzdr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
A



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 18:20, 07 Lis 2009    Temat postu:

Jeszcze jest jedna opcja, Mitas wypuścił nowy model E10 właśnie w naszym rozmiarze. Firma taka sobie, ale cena czyni cuda Smile
Z wyglądu bardzo podobne do TKC.
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 21:23, 07 Lis 2009    Temat postu:

Ciekawe jak się będzie sprawował na asfalcie suchym/mokrym i poza nim. Jeżeli choć trochu zbliży się do TKC to chyba zarzucę Mitasy u siebie. Dobrze będzie jak nie będą łyse po 5tys km Smile Ale takie rzeczy to tylko w ERZE....

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Sob 21:23, 07 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 13:36, 26 Kwi 2010    Temat postu:

Odgrzewam temat, czy któryś z kolegów założył w końcu i pojeździł na następujących kapciach na Vstromie:
- TKC
- Heidenau K60
- Heidenau K76
- Mitasy E01

Rozważam założenie na wyprawę na Rumunię jakichś bardziej "uterenowionych" opon niż moje anakee i powyższe są w sferze zainteresowań.
Będę wdzięczny za opinię jeżeli ktoś z Was się zdecydował ostatecznie na któreś z powyższych.
Poprawa właściwości jezdnych w terenie nie ulega dyskusji. Interesuje mnie natomiast zachowanie sie na asfalcie (np. mokrym) w skali:
0- tragedia, trza jechać na wprost, a zakręty po kwadratach...
1- śliskie, trzeba jechać znacznie wolniej niż na wcześniejszych oponach (czyli... - Trai Wings, Anakee, Tourance)
2- podobnie jak Trai Wing
3- nie widzę różnicy - jest jak na Anakee
4 i 5-ki w tym teście nie przewiduję, bo wiadomo, że to nie są typowo asfaltowe opony...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomo
A



Dołączył: 08 Cze 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 14:12, 26 Kwi 2010    Temat postu:

Mam K60 założone z oponą 140/80 R17 z tyłu, z przodu rozmiar fabryczny. 150/70 R17 jest w tej chwili nie do kupienia, ani w Polsce ani zagranicą, pod koniec wakacji ma być dostępna. Nie jechałem na nich póki, co po mokrym, ale na suchym asfalcie są, co najmniej tak dobre jak fabryczne, nie ma żadnego problemu z zamknięciem opony. Na drogach szutrowo/piaskowych jest znacznie lepiej niż na fabrycznych oponach, choć trzeba wziąć poprawkę, że nasz sprzęt nigdy po sypkim piachu nie będzie się dobrze prowadził. Od prędkości ok 60km/h zaczynają bardzo mocno szumieć i trwa to do ok 100km/h, bo zagłusza je wiatr (przynajmniej tak jest w moim kasku). Założyłem te opony też z myślą o Rumunii, do której jadę na początku lipca. Podsumowując, jestem z tych opon zadowolony.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomo dnia Pon 14:14, 26 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pietia
Motonita



Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 742
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 16:17, 26 Kwi 2010    Temat postu:

Gdyby ktoś szukał to widziałem ze na allegro komplet K76 za 600 zł do wyrwania [link widoczny dla zalogowanych]
Miałem takie w DR 650 i sobie chwalę tą oponę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Pon 16:20, 26 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 11:26, 23 Sie 2010    Temat postu:

Odgrzeję, może komuś się przyda...
Założyłem TKC80 na oba koła i przejechałem na nich na razie jakieś 200 km i pierwsze wrażenia:
1.jest głośniej, szczególnie słychać oczywiście przednie koło, takie specyficzne "huczenie" - jak ktoś jeździł crossem po asfalcie to wie o co chodzi. Nie ma tragedii ale uczciwie trzeba odnotować że jest głośniejsza od anakee czy seryjnych bridźów;
2. na suchym asfalcie w zakręcie trzymają bardzo dobrze, prawdopodobnie lepiej niż potrzeba na moje możliwości jeździeckie. Co ciekawe (dla mnie) zdecydowanie łatwiej kładą się w zakręt niż np. anakee, co po pierwszych 10 zakrętach nie tylko nie przeszkadza, ale nawet bawi... Przerzucianie się z winkla w winkiel bardzo wygodne;
3. przy prędkościach powyżej 130 (indeks opony to 160 km/h, więc można) motocykl zaczyna pływać i delikatnie szarpać kierownicą. Jeżeli ktoś jeździł kiedyś starym Transalpem po asfalcie (tym z silnikiem 600) to zrozumie o co mi chodzi. Oczywiście jeszcze się bawię ustawieniami zawieszenia i doborem odpowiedniego ciśnienia w oponach, więc może to poprawię, ale na razie za szosowymi ścigami nie ganiam (a na anakee się zdażało polecieć...Smile )
4. manewrowanie na małych prędkościach - bez problemu tylko trzeba pamiętać o ich "łatwości" kładzenia się w zakręt;
5. jazda po szutrach i piachach - tutaj różnica jest znaczna: przednie koło w piasku jedzie stabilniej, a tylne reaguje na każde odkręcenie manetki, wiadomo to kostka.
6. po mokrym asfalcie oraz po błocie jeszcze nie miałem okazji, jak spróbuję to opiszę...
Wygląd Vstroma na tkc80 - BEZCENNY, wrzucę zaraz fotę w "Mój DL"... "Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pon 11:27, 23 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 16:50, 24 Mar 2011    Temat postu:

Po ponad 4000 km jazdy mieszanej zrzuciłem tkc80 z kół (nie, nie zużyły się jeszcze - na pewno posłużą jeszcze na jakiś wypad off, np. na wschód) jestem Wam winien cdn do podsumowania sprzed pól roku.
Zacznę od tego, że jak w sierpniu zmieniłem anakee2 na tkc to wydawało mi się, że na asfalcie jest tak samo (mój post powyżej). Jak dzisiaj zmieniłem tkc z powrotem na anakee2 to po paru kilometrach banan na gębie mi się powiekszył ponad rozmiar kasku. Na asfalcie zdecydowanie przyjemniej jedzie się na anakee - nie ma tych wibracji od kostek, jest ciszej i jakoś tak się... "płynie" a nie toczy. Przy 180 kmh nie szarpie kierownicąSmileSmileSmile

Errata to posta z sierpnia:
ad.2 jednak trzymają gorzej na suchym też. Na kilku asfaltowych winklach w Rumunii tył mi lekko uciekał, co gorsze na jednym również przód odpłynał, nie fajne uczucie. Na anakee nigdy wcześniej tak nie miałem, a stylu jazdy nie zmieniłem.

ad.3 po 4000 km "pływanie" i drgania na kierownicy się pogłębiły - chyba się przednia opona wyząbkowała i dlatego. Da się jeździć, ale trochę to przeszkadza (ja się łapałem na sprawdzaniu - czy aby na pewno mam dobre ciśnienie w oponie, czy mi laga nie puściła itp.)

ad.5 bez dwóch zdań, szutry, piachy na tkc80 pokonuje się dużo stabilniej, przód nie ucieka na boki, tył się nie kopie. Również po grubym tłuczniu czy kamieniach jest lepiej na tkc80

ad.6 sprawdziłem i moim zdaniem zachowanie tkc na mokrym asfalcie jest porównywalne tylko z... oryginalnymi bridgestone. Po kilku uślizgach nauczyłem się, że nie da się na nich jeździć tak jak wcześniej na michałkach. Uwaga szczególna na mokre "białe" - zebry, pasy, kostki tego wyjątkowo nie lubią.

PODSUMOWANIE: Jeśli jedzicie do Maroka, Mongolii czy Syrii to rozważcie TKC, fajna opona na suche asfalty i na "teren" w rozumieniu możliwości Vstroma. Tak samo jeśli musicie nadążać po bieszczadzkich pistach za obutymi w kostki xl600 czy kle500 - tkc sprawi, że ciut mniej się spocicie.
Jeżeli jeździcie Vstromem głównie po asfalcie, ewentualnie suchych szutrach, lubicie asfaltowe ostre winkielki i nie zostawiacie motka w garażu jak tylko spadnie parę kropel deszczu - kupcie jakieś bardziej uniwersalne opony.
UWAGA! Moja fascynacja Smile tymi oponami minęła.., jak ktoś chce spróbować na swoim Vstromie moich używek tkc80 (np. na Rajd Pałuk, albo trasę off na ADV) to gotów jestem za jakąś rozsądną cenę oddać. Ja na razie nie mam co liczyć na dalszy wyjazd na wschód, tegoroczne Montenegro robię na anakee, a i na weekendowe latanie po Polsce tkc nie założę. Jak ktoś zainteresowany to PW.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
apollo4forti
A2



Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: warszawa - stopnica

PostWysłany: Pon 13:58, 05 Mar 2012    Temat postu:

Odświeże temat:
Tomo jak ci sie latało na HEIDENAU.??
Okazały się słąbe czy nie??
Zmineiłeś na TKC.??
Chcę zmienić na bardziej enduro ale nie wiem do końca które.
TKC to teren bez 2 zdań ale latam też sporo po asfalcie a Heidenau mają większy indeks prędkości bo do 190.
Napisz jakąś opinie. Lub ktoś kto przerobił Heidenau??


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez apollo4forti dnia Pon 14:02, 05 Mar 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
denver
A



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 123
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: RZESZÓW

PostWysłany: Śro 16:36, 11 Kwi 2012    Temat postu:

apollo4forti napisał:
Odświeże temat:
TKC to teren bez 2 zdań ale latam też sporo po asfalcie a Heidenau mają większy indeks prędkości bo do 190.
Napisz jakąś opinie. Lub ktoś kto przerobił Heidenau??


Dołączam się do prośby.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 19:55, 11 Kwi 2012    Temat postu:

denver napisał:
apollo4forti napisał:
Odświeże temat:
TKC to teren bez 2 zdań ale latam też sporo po asfalcie a Heidenau mają większy indeks prędkości bo do 190.
Napisz jakąś opinie. Lub ktoś kto przerobił Heidenau??


Dołączam się do prośby.


Na K60 zrobiłem jakies 8tys na tkc nie jezdziłęm ale na blizniaczych ponoć gorszych napewno tanszych mitasach E10 zrobilem 3tys. W terenie mitas lepszy (lepszy uciag w blocie). Na asfalcie nie wiem które lepsze, wszystko zależy od drivera. Napewno byłem zdziwiony na ile pozwala mitas na asfalcie. Pamietam jak rok temu nie mogłem złapac takiego jednego na winklach on ta tkc ja na turancach. teraz bede testował karoo coprawda na ktmie Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Śro 19:58, 11 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregdobrynin
Motocyklista



Dołączył: 14 Cze 2011
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oxford, UK

PostWysłany: Czw 14:21, 12 Kwi 2012    Temat postu:



TKC 80 w terenie bardzo dobrze sie spisuja. Przod zaczyna dobrze trzymac w zwirze, blocie czy przeprawach przez wode. Trakcja na tylnym kole jest bardo dobra. Zupelnie inne moto (na codzien jezdze na tourancach i na nich tez zjezdzalem z asfaltu, ale wogole tu nie ma porownania).
Na oponie przedniej przejechalem okolo 5000 tys. km (4000 km asfalt - z czego okolo 3000 km autostrada) i jeszcze cos kolo polowy zostalo.
Tyl wzialem ze soba i dopiero zalozylem przed wjazdem w teren. Przejechalem na nim jakies 1000 km i tez podchodzi pod polowe (700 km poza asfaltem, 300 km male asfaltowe drozki + 25-35°C). Ale z etego co gdzies czytalem w opisach to ta druga polowa sie dluzej sciera. Ale nie wiem czy to prawda.
Na asfalcie spisuja sie bardzo dobrze. Trzymaja do samego rantu bocznej kostki. Ale jezdzilem tylko na suchym i wygrzanym asfalcie. Jak wracalem do domu, to przejechalem przez Alpy (Francja+CH) i mialem tylko przod TKC. Nie bylo zadnego problemu z przyczepnoscia.
Powyzej 150 km/h moto zaczynalo troche sie bujac i nawet wezykowac. Oczywiscie to zalezy od wielu parametrow (np. wiatr, wysokosc kierowcy - ja mam 188 cm). Mam tez podniesiony troche tyl co pewnie w jakims stopniu zmienia aoerodynamike i wlasciwosci jezdne calego motoru. Szybke tez ma wyzsza. Reasumujac, powyzej 150 km/h nie polecam, ale ja i tak na ogol predkosc przelotowa mam gdzies w granicach 140 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PLRider
A1



Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 19:49, 13 Kwi 2012    Temat postu:

Przejechalem na TKC80 z pelnym obciazeniem:
tyl: prawie 3000 mil - 4800km
przod: prawie 6000 - 9600km

50% z jazdy opona byla w terenie(szutr, ubity piasek, grzaski piasek).
Wg mnie jezeli mial bym kupowac jeszcze raz to na 100% Dobra kontrola, tyl nie uciekal.
Asfalt, tylko po suchym, bo akurat tak padlo ze nie padalo, bez zastrzezen,

Jedyne ale to cena za zestaw, w usa $270 do $320 za komplet.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin