Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Opony w teren dla DL'a.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 18:56, 30 Lis 2010    Temat postu: Opony w teren dla DL'a.

Mam ochotę na przyszły sezon założyć kostki do swojego DL'a. Na celowniku mam Mitasy E10. Ale ostatnio znalazłem coś takiego:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na przód była by ciekawą opcją w teren. Wystarczy jedynie dorzucić dętkę. Na tył rozważam Mitas'a C-02



Zastanawiam się tylko jak będzie się to trzymać asfaltu i jak z żywotnością. Na szutrach i innych ziemistych drogach na pewno będzie o wiele lepiej niż na E10. Ale czy nie zniknie bieżnik po 500km? Co radzicie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Wto 20:33, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:22, 30 Lis 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:28, 30 Lis 2010    Temat postu:

Dzieki bibop Smile znam ten temat - sam go nawet założyłem Smile Chodzi mi o coś bardziej off niż Mitas E10. Jedyne czego się obawiam to szybkie zużycie i kiepska przyczepność na czarnym tego kompletu który podałem wyżej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 20:36, 30 Lis 2010    Temat postu:

o popatrz, nie spojrzalem na pierwsza strone Laughing

ja tam na kostkach to sie nie znam, ale za takie pieniadze to mozesz sprobowac, najwyzej wywalisz.
Na Twoim miejscu sprawdzilbym jeszcze indeksy nosnosci i predkosci bo sie moze okazac, ze DL za ciezki na tego kapcia bedzie (watpie, ale sprawdzic warto).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Śro 1:52, 01 Gru 2010    Temat postu: Re: Opony w teren dla DL'a.

Mlody napisał:
Mam ochotę na przyszły sezon założyć kostki do swojego DL'a. Na celowniku mam Mitasy E10. Ale ostatnio znalazłem coś takiego:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na przód była by ciekawą opcją w teren. Wystarczy jedynie dorzucić dętkę.

Dowiedz się jeszcze dla pewności, ale już po rozmiarze sądząc, to jest raczej opona przeznaczona na tył. Większość lekkich crossówek ma właśnie ten rozmiar. Cholera wie, jak to się będzie spisywać na przednim kole.

Jeżeli nie chcesz E10, to może E09 występuje w rozmiarze sztormiaka? Miałem te opony w DR650. W terenie radzą sobie bardzo przyzwoicie, na asfalcie nie znikną tak szybko. Jedyny minus, to trzymanie boczne przedniej gumy w głębokim błocie i piachu, ale to i tak nie jest żywioł DL'a Razz

Mój kolega za to ujeżdża w caponordzie metzelery karoo. Na asfalcie słabo trzymają, zużycie też raczej szybkie, ale w terenie ponoć pierwsza liga Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
vpawel
Motonita



Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 659
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków

PostWysłany: Śro 6:20, 01 Gru 2010    Temat postu:

Ciekaw jestem czy sie zmieści pod przedni błotnik.Na asfalcie zniknie ci bardzo szybko.Na teren kup drugi motocykl.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 9:41, 01 Gru 2010    Temat postu:

Jeszcze fajnym kompromisem sa haidenau K60. Wczesniej mialem anake i co moge powiedziec. Na asfalcie przy normalnej jezdzie roznicy nie widze(jedynie akustyczne-slychac opone), w deszczu pewniej czuje sie na k60. Na szutrze duuuzy plus dla k60. Oponki polegly dopiero w rozmoknietej glince, zakleilo je. Wydaje mi sie ze i tak kiepskie zawieszenie DLa nie wykorzysta potencjalu tych oponek. Zrobilem na nich narazie 2000km i tyl zjadlo o 1mm z 12mm bierznika.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Śro 9:42, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 13:02, 01 Gru 2010    Temat postu:

Teraz jest nowa wersja - Heidenau K60 Scout, podobne jeszcze lepsze trzymanie na mokrym i w zakrętach. IMO ciekawa opona do dl-a, jeśli ktoś nim jeździ po szutrach i lesie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miccal
Motocyklista



Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce

PostWysłany: Śro 13:50, 01 Gru 2010    Temat postu:

poprawcie mnie jeśli sie mylę ale czy nie po to kostka z przodu powinna być jesli nie chcemy by lepiej kierunek trzymała,,?
tymczasem
Cytat:
Jedyny minus, to trzymanie boczne przedniej gumy w głębokim błocie i piachu, ale to i tak nie jest żywioł DL'a Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:16, 01 Gru 2010    Temat postu:

ale nie ma napisane czy minus dlatego, ze trzyma za mocno czy w ogole nie trzyma.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 15:32, 01 Gru 2010    Temat postu:

zależy z czym porównujesz to słabsze trzymanie - jak z typową kostką to k60 będzie gorsze, bo szybciej się błotem zapcha, jak z dualami typu anakee czy tourance to będzie lepsze...
magrafb porównuje chyba do opon znanych z wcześniej ujeżdżanych enduro, więc w tym kontekście k60 słabo trzyma na błocie...Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalina
Motonita



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 813
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork

PostWysłany: Śro 18:13, 01 Gru 2010    Temat postu:

Mam w drce mitasy c 02 - chłopie daj spokój na asfalt to opona cross, trakcja w ciężkim motocyklu na asfalcie będzie słaba , hałas przy przedkości powyźej 80 km , to nie jest opona dla naszych mastodonów. Odradzam. Po 400 km kostka zniknie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kalina dnia Śro 18:15, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Śro 18:28, 01 Gru 2010    Temat postu:

miccal napisał:
poprawcie mnie jeśli sie mylę ale czy nie po to kostka z przodu powinna być jesli nie chcemy by lepiej kierunek trzymała,,?
tymczasem
Cytat:
Jedyny minus, to trzymanie boczne przedniej gumy w głębokim błocie i piachu, ale to i tak nie jest żywioł DL'a Razz

Zależy do czego to porównamy i po czym się jeździ. Mitasy E09 moim zdaniem świetnie spisują się na szutrze, na leśnej ściółce czy zwykłej ziemi, mniej lub bardziej ubitej. Natomiast jeśli wjedziemy w kopny piach czy błoto po ośki, to przednia opona ma mizerne trzymanie boczne. Oczywiście piszę to w porównaniu do innych kostek, bo o kostkach jest ten wątek. Od opon szosowo-terenowych typu np. metzeler tourance, to jest bez porównania lepiej. Moim zdaniem jeśli ktoś szuka kostek do DL'a i planuje lekki offroad, to śmiało można brać takie mitasy. Waga i zawieszenie DL'a po prostu nie pozwoli wpakować się w taki teren, gdzie E09 mogłyby okazać się za słabe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:18, 01 Gru 2010    Temat postu:

kalina napisał:
Mam w drce mitasy c 02 - chłopie daj spokój na asfalt to opona cross, trakcja w ciężkim motocyklu na asfalcie będzie słaba , hałas przy przedkości powyźej 80 km , to nie jest opona dla naszych mastodonów. Odradzam. Po 400 km kostka zniknie.


Właśnie na taką odpowiedź czekałem. Dzięki kalina Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
magrafb
Motocyklista



Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 456
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn

PostWysłany: Śro 21:27, 01 Gru 2010    Temat postu:

Tak mam wersje k60 scout M+S. Byly juz pierwsze próby przy -10 i nawet trzymaly. Mysle ze k60 to niezly kompromis miedzy anake a tkc80 bardziej w strone tkc.
E09 nie wiem czy to dobry pomysl szczegolnie do 1000. Kolega ma na super tenere i normalnie wyrywa bieżnik. Moim skromnym zdaniem to fajna opona do lzejszych i slabszych moto.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jscoolg
Motocyklista



Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:05, 02 Gru 2010    Temat postu:

A na tkc ktoś latał DL-em ? Na advrider chwalą ze nieźle spisuje sie na mokrym.
Jak zajeżdze deathwing to planuje coś na bardziej terenowego - rozważam k60 lub TKC. Z uniwersalnych to "na oko" tourance bez EXP oraz Pirelli Scorpion MT90 mają najbardziej terenowy bieżnik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 16:06, 03 Gru 2010    Temat postu:

MaG jezdzi/jezdzil
http://www.vstromclub.fora.pl/moj-dl,24/moje-moto-mag,888-25.html - 3 post od gory


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalina
Motonita



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 813
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork

PostWysłany: Pią 19:17, 03 Gru 2010    Temat postu:

Słuchajcie po co ta dyskusja wogóle, co z tego że opony zmienicie na tkc czy E-10 skoro to tylko w minimalnym stopniu da polepszenie trakcji na teren do którego DL nie jest stworzony, sam to próbowałem ćwiczyć ale w końcu kupiłem 2 motocykl enduro i tyle. To że przełożysz opony nie wyeliminuje masy, inaczej rozłożonych ciążarów na koła i ogólnej wielkości moto. Poza tym silnik V to nie jest marzenie każdego błotniaka Razz I jeden najważniejszy argument: tak gdzie kostka poprawi teren to 3 razy tyle stracisz na asfalcie ( szczególnie tam gdzie mokro i ślisko). Opony Anakee czy Tourance to najodpowiedniejsze laczki do DL

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pią 20:12, 03 Gru 2010    Temat postu:

mądrego to aż miło posłuchać Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 10:01, 06 Gru 2010    Temat postu:

Ech, kalina, wydaje mi się, że omawialiśmy ten temat przy ognisku w Wiknie..Smile ja pamiętam, a Ty??Wink
Ja zakładając TKC80 na dl-a nie miałem złudzeń, że zrobię z niego drz-tę tylko zrobiłem to za zamysłem wyjazdu do Rumunii, żeby w miarę możliwości skorzystać z licznych szutrowo-piaszczystych tras w tym kraju (to już jedne z ostatnich w Europie) i czuć się na nich pewnie załadowanym w 2 osoby + 3 kufry + inne szpeje dl-em.
W tym sensie tkc80 spełniły moje oczekiwania. Oczywiście te same trasy które przejechaliśmy w Rumunii dałoby radę zrobić na anakee czy tourancach, ale dla mnie oznaczałoby więcej spinki i stresu a mniej frajdy. TKC na szutrach i niezagłębokich piachach / błotach to frajda na dl-u. Pewnie, że DR-ką bym wjechał w setki rumuńskich dróżek, w które dl-em na tkc się nie odważyłem. Tylko nie wiem jak w dwie osoby z bagażami tą dr-ką miałbym dojechać do Rumunii, dr-ką jako 3 kufer na dlu?Wink Busem?? To już nie moja bajka podróżowania...

PS U mnie na wiosnę TKC idą do garażu i czekają na kolejną wyprawą "off" (ten cudzysłów oznacza off w rozumieniu dl650...) a na koła idą anakee2 bo na polskich asfaltowych drogach i warszawskiech ulicach są o wiele lepsze, a na co dzień nie mam kiedy ganiać po lasach.
PS 2 Zużycie tkc - po ponad 4 tkm widać zużycie, ale mięsa nawet naśrodkowych kostkach jest jeszcze baaardzo dużo. Ja szacuję, że spokojnie kolejną 4tkm wyprawę wytrzymają i jeszcze coś tam będzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pon 10:02, 06 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Basmanek
Motocyklista



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki

PostWysłany: Pon 11:54, 06 Gru 2010    Temat postu:

A ja mam teraz w DL TKC80 / E10 i jestem zadowolony. Poza asfaltem jest o wiele pewniej (fakt ze DR to nigdy nie bedzie), a na asfalcie owszem troche gorzej niz Anakee, powyżej 160 lubi czasem pomyszkować, ale do opanowania. Dla mnie jest to w pełni akceptowalny poziom niedogodności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mlody
Motonita



Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 975
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 12:08, 06 Gru 2010    Temat postu:

Basmanek napisał:
powyżej 160 lubi czasem pomyszkować, ale do opanowania..


A kolega sprawdził indeks prędkości? Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4244
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Pon 14:35, 06 Gru 2010    Temat postu:

Z tego co pamiętam tkc80 mają maksymalny indeks prędkości do 170km/h, trzeba o tym pamiętać, żeby kostek nie pogubić...Wink W moim odczuciu powyżej 140 km/h ZAWSZE myszkuje na tkc, ale faktycznie jest to do opanowania. Gorsze jest słabsze trzymanie w zakrętach na mokrym, tutaj "kostkowej" natury tych opon się nie oszuka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kalina
Motonita



Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 813
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork

PostWysłany: Pon 19:32, 06 Gru 2010    Temat postu:

MaG - pamiętam wszystko - a najbardziej że nie było śniegu ;( - a propo drka sprzedana, już mi świeci w garażu DRZ 400 Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Basmanek
Motocyklista



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki

PostWysłany: Pon 19:33, 06 Gru 2010    Temat postu:

E10 ma indeks zdaje sie 190, a kostka nigdy nie bedzie Anakee Smile tak jak MaG napisał, kostki mają swoją naturę.
Tu juz zaczyna sie kwestia wyborow.
Ja postawiłem na zwiększoną uniwersalność co dla mnie oznaczało poprawienie "dzielności terenowej" niż na przecinakowatość. I mam to co chciałem Smile
Do tego stopnia jestem zadowolony, że zamierzam pozbyc sie DR


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Basmanek dnia Pon 19:35, 06 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin