VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła -> ABS i inne rozmiary opon
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
ABS i inne rozmiary opon
PostWysłany: Czw 7:45, 02 Kwi 2015
ARQ
A1

 
Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 6
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: skądinąd





Fabryka przewiduje rozmiar 150/70. Jak zachowa się układ ABS gdy założę gumę w innym rozmiarze/profilu? Konkretnie pytam o 140/80, ale chętnie poznam Wasze doświadczenia z innymi nietypowymi dla tego motocykla rozmiarami. Co podejdzie, a co nie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 8:56, 02 Kwi 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Dla ABSu nie powinno zrobić różnicy zmiana profilu. Tam liczy się obwód koła, a nie jego szerokość.

Jak w DLu jest dokładnie nie wiem, ale w 8000GS zmiana tylnej obręczy z 17" na 18" (a więc i obwodu) skutkuje szybszym działaniem ABSu, ale nie jego wariowaniem. W DLu takiej przeróbki nikt nie robi (a przynajmniej nie słyszałem), jak już to na przód zakłada się koło 17". Ale jak to się zachowuje to już nie wiem...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:06, 02 Kwi 2015
ARQ
A1

 
Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 6
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: skądinąd





Felgi zostawiamy w spokoju. Zmienia się szerokość i profil, a w związku z nim obwód koła. Różnice kątowe na jeden obrót przy zachowaniu obwodu 2015mm dla gumy fabrycznej to około 8 stopni mniej dla 140/80, czyli gubimy jakieś dwa impulsy z czujnika na każdy obrót koła. Teoretycznie ABS ma prawo się włączyć wcześniej jak piszesz, a to oznacza wydłużoną drogę hamowania. Co na to praktyka?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ARQ dnia Czw 9:29, 02 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:48, 02 Kwi 2015
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 939
Przeczytał: 55 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ale pamiętaj jeszcze, że algorytm w ABSie ma pewną tolerancję. Wynika to choćby ze zużywania się opony. Przykładowo w K60 na dzień dobry masz 10mm bieżnika, a pod koniec koło 2mm. ABS nie wariuje, a zmiana obwodu też jest niezła Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:09, 21 Maj 2015
ARQ
A1

 
Dołączył: 20 Kwi 2014
Posty: 6
Przeczytał: 29 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: skądinąd





Trochę poczytałem o tym i algorytm ABS w motocyklu działa zupełnie inaczej niż w samochodzie. Tu większe znaczenie ma różniczka po czasie z częstotliwości impusów z czujnika niż sama ich różnica pomiędzy kołami przód-tył.

Odpowiem sobie sam (jak to na forum): w DL650 K9 ABS nie jest wybredny i 140/80 działa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ABS i inne rozmiary opon
Forum VStromClub Strona Główna -> Opony, koła
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin