VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła -> Opony w teren dla DL'a.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Opony w teren dla DL'a.
PostWysłany: Wto 19:56, 30 Lis 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Mam ochotę na przyszły sezon założyć kostki do swojego DL'a. Na celowniku mam Mitasy E10. Ale ostatnio znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/opona-mx-blackrock-110-19-19-mitas-inter-cross-pl-i1286190536.html

Na przód była by ciekawą opcją w teren. Wystarczy jedynie dorzucić dętkę. Na tył rozważam Mitas'a C-02



Zastanawiam się tylko jak będzie się to trzymać asfaltu i jak z żywotnością. Na szutrach i innych ziemistych drogach na pewno będzie o wiele lepiej niż na E10. Ale czy nie zniknie bieżnik po 500km? Co radzicie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Wto 21:33, 30 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:22, 30 Lis 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





http://www.advrider.pl/viewtopic.php?f=24&t=4347&start=45


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:28, 30 Lis 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Dzieki bibop Smile znam ten temat - sam go nawet założyłem Smile Chodzi mi o coś bardziej off niż Mitas E10. Jedyne czego się obawiam to szybkie zużycie i kiepska przyczepność na czarnym tego kompletu który podałem wyżej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:36, 30 Lis 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





o popatrz, nie spojrzalem na pierwsza strone Laughing

ja tam na kostkach to sie nie znam, ale za takie pieniadze to mozesz sprobowac, najwyzej wywalisz.
Na Twoim miejscu sprawdzilbym jeszcze indeksy nosnosci i predkosci bo sie moze okazac, ze DL za ciezki na tego kapcia bedzie (watpie, ale sprawdzic warto).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Opony w teren dla DL'a.
PostWysłany: Śro 2:52, 01 Gru 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Mlody napisał:
Mam ochotę na przyszły sezon założyć kostki do swojego DL'a. Na celowniku mam Mitasy E10. Ale ostatnio znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/opona-mx-blackrock-110-19-19-mitas-inter-cross-pl-i1286190536.html

Na przód była by ciekawą opcją w teren. Wystarczy jedynie dorzucić dętkę.

Dowiedz się jeszcze dla pewności, ale już po rozmiarze sądząc, to jest raczej opona przeznaczona na tył. Większość lekkich crossówek ma właśnie ten rozmiar. Cholera wie, jak to się będzie spisywać na przednim kole.

Jeżeli nie chcesz E10, to może E09 występuje w rozmiarze sztormiaka? Miałem te opony w DR650. W terenie radzą sobie bardzo przyzwoicie, na asfalcie nie znikną tak szybko. Jedyny minus, to trzymanie boczne przedniej gumy w głębokim błocie i piachu, ale to i tak nie jest żywioł DL'a Razz

Mój kolega za to ujeżdża w caponordzie metzelery karoo. Na asfalcie słabo trzymają, zużycie też raczej szybkie, ale w terenie ponoć pierwsza liga Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 7:20, 01 Gru 2010
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Ciekaw jestem czy sie zmieści pod przedni błotnik.Na asfalcie zniknie ci bardzo szybko.Na teren kup drugi motocykl.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:41, 01 Gru 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Jeszcze fajnym kompromisem sa haidenau K60. Wczesniej mialem anake i co moge powiedziec. Na asfalcie przy normalnej jezdzie roznicy nie widze(jedynie akustyczne-slychac opone), w deszczu pewniej czuje sie na k60. Na szutrze duuuzy plus dla k60. Oponki polegly dopiero w rozmoknietej glince, zakleilo je. Wydaje mi sie ze i tak kiepskie zawieszenie DLa nie wykorzysta potencjalu tych oponek. Zrobilem na nich narazie 2000km i tyl zjadlo o 1mm z 12mm bierznika.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez magrafb dnia Śro 10:42, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:02, 01 Gru 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Teraz jest nowa wersja - Heidenau K60 Scout, podobne jeszcze lepsze trzymanie na mokrym i w zakrętach. IMO ciekawa opona do dl-a, jeśli ktoś nim jeździ po szutrach i lesie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:50, 01 Gru 2010
miccal
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 204
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce





poprawcie mnie jeśli sie mylę ale czy nie po to kostka z przodu powinna być jesli nie chcemy by lepiej kierunek trzymała,,?
tymczasem
Cytat:
Jedyny minus, to trzymanie boczne przedniej gumy w głębokim błocie i piachu, ale to i tak nie jest żywioł DL'a Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:16, 01 Gru 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ale nie ma napisane czy minus dlatego, ze trzyma za mocno czy w ogole nie trzyma.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:32, 01 Gru 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





zależy z czym porównujesz to słabsze trzymanie - jak z typową kostką to k60 będzie gorsze, bo szybciej się błotem zapcha, jak z dualami typu anakee czy tourance to będzie lepsze...
magrafb porównuje chyba do opon znanych z wcześniej ujeżdżanych enduro, więc w tym kontekście k60 słabo trzyma na błocie...Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:13, 01 Gru 2010
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 93 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Mam w drce mitasy c 02 - chłopie daj spokój na asfalt to opona cross, trakcja w ciężkim motocyklu na asfalcie będzie słaba , hałas przy przedkości powyźej 80 km , to nie jest opona dla naszych mastodonów. Odradzam. Po 400 km kostka zniknie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kalina dnia Śro 19:15, 01 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:28, 01 Gru 2010
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





miccal napisał:
poprawcie mnie jeśli sie mylę ale czy nie po to kostka z przodu powinna być jesli nie chcemy by lepiej kierunek trzymała,,?
tymczasem
Cytat:
Jedyny minus, to trzymanie boczne przedniej gumy w głębokim błocie i piachu, ale to i tak nie jest żywioł DL'a Razz

Zależy do czego to porównamy i po czym się jeździ. Mitasy E09 moim zdaniem świetnie spisują się na szutrze, na leśnej ściółce czy zwykłej ziemi, mniej lub bardziej ubitej. Natomiast jeśli wjedziemy w kopny piach czy błoto po ośki, to przednia opona ma mizerne trzymanie boczne. Oczywiście piszę to w porównaniu do innych kostek, bo o kostkach jest ten wątek. Od opon szosowo-terenowych typu np. metzeler tourance, to jest bez porównania lepiej. Moim zdaniem jeśli ktoś szuka kostek do DL'a i planuje lekki offroad, to śmiało można brać takie mitasy. Waga i zawieszenie DL'a po prostu nie pozwoli wpakować się w taki teren, gdzie E09 mogłyby okazać się za słabe Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:18, 01 Gru 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





kalina napisał:
Mam w drce mitasy c 02 - chłopie daj spokój na asfalt to opona cross, trakcja w ciężkim motocyklu na asfalcie będzie słaba , hałas przy przedkości powyźej 80 km , to nie jest opona dla naszych mastodonów. Odradzam. Po 400 km kostka zniknie.


Właśnie na taką odpowiedź czekałem. Dzięki kalina Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:27, 01 Gru 2010
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 386
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Tak mam wersje k60 scout M+S. Byly juz pierwsze próby przy -10 i nawet trzymaly. Mysle ze k60 to niezly kompromis miedzy anake a tkc80 bardziej w strone tkc.
E09 nie wiem czy to dobry pomysl szczegolnie do 1000. Kolega ma na super tenere i normalnie wyrywa bieżnik. Moim skromnym zdaniem to fajna opona do lzejszych i slabszych moto.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:05, 02 Gru 2010
jscoolg
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Paź 2009
Posty: 229
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A na tkc ktoś latał DL-em ? Na advrider chwalą ze nieźle spisuje sie na mokrym.
Jak zajeżdze deathwing to planuje coś na bardziej terenowego - rozważam k60 lub TKC. Z uniwersalnych to "na oko" tourance bez EXP oraz Pirelli Scorpion MT90 mają najbardziej terenowy bieżnik


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 17:06, 03 Gru 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





MaG jezdzi/jezdzil
http://www.vstromclub.fora.pl/moj-dl,24/moje-moto-mag,888-25.html - 3 post od gory


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:17, 03 Gru 2010
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 93 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





Słuchajcie po co ta dyskusja wogóle, co z tego że opony zmienicie na tkc czy E-10 skoro to tylko w minimalnym stopniu da polepszenie trakcji na teren do którego DL nie jest stworzony, sam to próbowałem ćwiczyć ale w końcu kupiłem 2 motocykl enduro i tyle. To że przełożysz opony nie wyeliminuje masy, inaczej rozłożonych ciążarów na koła i ogólnej wielkości moto. Poza tym silnik V to nie jest marzenie każdego błotniaka Razz I jeden najważniejszy argument: tak gdzie kostka poprawi teren to 3 razy tyle stracisz na asfalcie ( szczególnie tam gdzie mokro i ślisko). Opony Anakee czy Tourance to najodpowiedniejsze laczki do DL


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:12, 03 Gru 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





mądrego to aż miło posłuchać Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:01, 06 Gru 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Ech, kalina, wydaje mi się, że omawialiśmy ten temat przy ognisku w Wiknie..Smile ja pamiętam, a Ty??Wink
Ja zakładając TKC80 na dl-a nie miałem złudzeń, że zrobię z niego drz-tę tylko zrobiłem to za zamysłem wyjazdu do Rumunii, żeby w miarę możliwości skorzystać z licznych szutrowo-piaszczystych tras w tym kraju (to już jedne z ostatnich w Europie) i czuć się na nich pewnie załadowanym w 2 osoby + 3 kufry + inne szpeje dl-em.
W tym sensie tkc80 spełniły moje oczekiwania. Oczywiście te same trasy które przejechaliśmy w Rumunii dałoby radę zrobić na anakee czy tourancach, ale dla mnie oznaczałoby więcej spinki i stresu a mniej frajdy. TKC na szutrach i niezagłębokich piachach / błotach to frajda na dl-u. Pewnie, że DR-ką bym wjechał w setki rumuńskich dróżek, w które dl-em na tkc się nie odważyłem. Tylko nie wiem jak w dwie osoby z bagażami tą dr-ką miałbym dojechać do Rumunii, dr-ką jako 3 kufer na dlu?Wink Busem?? To już nie moja bajka podróżowania...

PS U mnie na wiosnę TKC idą do garażu i czekają na kolejną wyprawą "off" (ten cudzysłów oznacza off w rozumieniu dl650...) a na koła idą anakee2 bo na polskich asfaltowych drogach i warszawskiech ulicach są o wiele lepsze, a na co dzień nie mam kiedy ganiać po lasach.
PS 2 Zużycie tkc - po ponad 4 tkm widać zużycie, ale mięsa nawet naśrodkowych kostkach jest jeszcze baaardzo dużo. Ja szacuję, że spokojnie kolejną 4tkm wyprawę wytrzymają i jeszcze coś tam będzie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez MaG dnia Pon 11:02, 06 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:54, 06 Gru 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





A ja mam teraz w DL TKC80 / E10 i jestem zadowolony. Poza asfaltem jest o wiele pewniej (fakt ze DR to nigdy nie bedzie), a na asfalcie owszem troche gorzej niz Anakee, powyżej 160 lubi czasem pomyszkować, ale do opanowania. Dla mnie jest to w pełni akceptowalny poziom niedogodności.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:08, 06 Gru 2010
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Basmanek napisał:
powyżej 160 lubi czasem pomyszkować, ale do opanowania..


A kolega sprawdził indeks prędkości? Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:35, 06 Gru 2010
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Z tego co pamiętam tkc80 mają maksymalny indeks prędkości do 170km/h, trzeba o tym pamiętać, żeby kostek nie pogubić...Wink W moim odczuciu powyżej 140 km/h ZAWSZE myszkuje na tkc, ale faktycznie jest to do opanowania. Gorsze jest słabsze trzymanie w zakrętach na mokrym, tutaj "kostkowej" natury tych opon się nie oszuka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:32, 06 Gru 2010
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 93 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





MaG - pamiętam wszystko - a najbardziej że nie było śniegu ;( - a propo drka sprzedana, już mi świeci w garażu DRZ 400 Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:33, 06 Gru 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





E10 ma indeks zdaje sie 190, a kostka nigdy nie bedzie Anakee Smile tak jak MaG napisał, kostki mają swoją naturę.
Tu juz zaczyna sie kwestia wyborow.
Ja postawiłem na zwiększoną uniwersalność co dla mnie oznaczało poprawienie "dzielności terenowej" niż na przecinakowatość. I mam to co chciałem Smile
Do tego stopnia jestem zadowolony, że zamierzam pozbyc sie DR


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Basmanek dnia Pon 20:35, 06 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Opony w teren dla DL'a.
Forum VStromClub Strona Główna -> Opony, koła
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin