VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła -> Problem z tylną oponą (wyząbkowana)
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Problem z tylną oponą (wyząbkowana)
PostWysłany: Wto 17:52, 09 Sie 2016
Longer
A1

 
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola





Koledzy w tym sezonie kupiłem do mojego V-stroma 1000 nowy komplet opon Michelin pilot Road 4 trial. Po 1 tyś. km na tylnej oponie pojawiły się nierówności tzw ząbkowanie. Wulkanizator nabił mi ciśnienie pod dwie osoby gdyż jeżdżę z żoną czyli 41psi plus 3 kufry.
Styl jazdy to głównie serpetyny 180 stopni z racji tego że mieszkam we Francji miejscowość Isola 2000, gorąco polecam miłośnikom agrawek.
Macie jakieś sugestie co może być nie tak, może ja coś robię źle.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:22, 09 Sie 2016
KSD
A

 
Dołączył: 17 Lis 2013
Posty: 197
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Po tysiącu kilometrów to po prostu niemożliwe aby pojawiły się wyząbkowania na oponie w trakcie normalnej, turystycznej eksploatacji. Tyle to można zrobić podczas jednodniowej przejażdżki. Moim zdaniem nic nie robisz źle. Jeśli rzeczywiście nierówności są widoczne, to jedyna rzecz jaka tylko przychodzi mi do głowy to wadliwa opona. Złóż jak najszybciej reklamację.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:29, 09 Sie 2016
Pearl
A2

 
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 54
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa





Jeżeli to opona która w nazwie ma trail, to może taka ma po prostu konstrukcje bieznika? Może wrzuć zdjecie, o ile będzie to wogole widoczne?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pearl dnia Wto 20:29, 09 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:02, 10 Sie 2016
Longer
A1

 
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola







Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:02, 10 Sie 2016
Longer
A1

 
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola







Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:32, 10 Sie 2016
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3582
Przeczytał: 96 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Zawieszenie tylne w pełni sprawne? Brak luzów w łożyskach wahacza lub kół?
Dużo i agresywnie dohamowujesz tyłem w tych agrafkach??
Dziwna sprawa, też nie wykluczyłbym po prostu wadliwej opony i ją zareklamował u producenta...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:57, 10 Sie 2016
Longer
A1

 
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola





Tylnego hamulca nie używam prawie wcale, co do zawieszenia to wyczuwam luz na kole ruszając nim na boki, tak ma być czy łożyska do wymiany Jak mogę sprawdzić resztę zawieszenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:01, 10 Sie 2016
Lompi
Motonita

 
Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 558
Przeczytał: 80 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





Na boki luzu raczej być nie powinno.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:18, 12 Sie 2016
starcraft
Motocyklista

 
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 344
Przeczytał: 26 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce





Winą za wyząbkowanie jest za niskie cisnienie.
Ja w poprzedniej armaturze nowe opony wyząbkowałem po 300 km.
Było gorąco i miałem pona pół atmosfery za mało.
Dwa komplety tak wyząbkowałem.
Teraz mam te same opony co kolega i zrobiłem na nich około 7 tyś.
Do 6 tyś było ok ale jak wróciłem z węgier około 500 km zauważyłem że opona jest wyząbkowana, oczywiscie gdzie mi cisnienie spierd....o

Ja dobijam tył na jakieś 3 atmosfery, nieważne czy jeżdże sam czy z plecakiem i było dobrze dopóki zapomniałem na węgrzech sprawdzic


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez starcraft dnia Pią 9:21, 12 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:16, 12 Sie 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 167 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





jedna z glownych przyczyn zabkowania jest odkrecanie na zakretach. Im wiecej profilowana tym efekt bardziej widoczny . Moje Conti tez sie zabkowaly , a fakt ze masz tysiaca i jezdzisz po agrafkach mogl to przyspieszyc.

edit. sprawdz jeszcze ustawienie amortyzatora, jezeli cisnienie jest naprawde prawidlowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 11:21, 12 Sie 2016, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:25, 12 Sie 2016
Longer
A1

 
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola





O co Ci chodzi z tym ustawieniem, wiem że mam skrecony prawie na maksimum w prawą stronę czyli na sztywno.
Czy jest szansa uratować taką oponę czy nic z tym nie da się zrobić i najważniejsze czy mogę na takiej oponie jeździć bezpiecznie czy guma do wymiany?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:17, 12 Sie 2016
odyniec
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 213
Przeczytał: 70 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.





Guma do wymiany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:46, 12 Sie 2016
Longer
A1

 
Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola





Poważnie nic się z tym nie da zrobić Czytałem ostatnio że w autach ścierają nadmiar papierem sciernym są nawet zakłady świadczące takie usługi ale nie wiem jak to się ma do opon motocyklowych


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:47, 12 Sie 2016
jotes
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 1814
Przeczytał: 167 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia





Sprawdz jeszcze napiecie wstepne.
moze moj 13 calowy monitor nie pozwala ale nie widze tam nic co by dyskfalikowalo te opone do dalszej jazdy.
A z tym scieraniem papierem sciernym to opowiesci z mchu i paproci Smile
w samochodzie ( o ile opona nie jest kierunkowa ) zaklada sie czasami kolo na druga strone ( tak aby krecila sie w odwrotnym kierunku )


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:13, 20 Sie 2016
Zaper
A

 
Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz





Miałem PR4 w VFR800, też się wyząbkowała, badałem temat. Powody:
- ciśnenie w oponie
- odkręcanie na zakrętach
u mnie podejrzewałem to drugie bo lubię.
Kolejnym krokiem było jak wyząbkowanie ma wpływ na jazdę, usłyszałem wiele odpowiedzi, że przy takiej jeździe to żadnego wpływu nie ma, może być tylko trochę głośniej. Na tej wyząbkowanej zrobiłem chorwację, czarnogórę, bośnie (strasznie lało) i problemu nie było żadnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 13:37, 20 Sie 2016
Pearl
A2

 
Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 54
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa





Wydaje mi sie, ze ile osob tyle opinii co do wymiany takiej opony. Osobiscie uwazam, ze jesli guma jest świeża i nie ma uszkodzonej konstrukcji to taka wada w niczym jej nie dyskwalifikuje. Odczuwasz to w jakis sposob?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Problem z tylną oponą (wyząbkowana)
Forum VStromClub Strona Główna -> Opony, koła
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin