Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z tylną oponą (wyząbkowana)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Wto 16:52, 09 Sie 2016    Temat postu: Problem z tylną oponą (wyząbkowana)

Koledzy w tym sezonie kupiłem do mojego V-stroma 1000 nowy komplet opon Michelin pilot Road 4 trial. Po 1 tyś. km na tylnej oponie pojawiły się nierówności tzw ząbkowanie. Wulkanizator nabił mi ciśnienie pod dwie osoby gdyż jeżdżę z żoną czyli 41psi plus 3 kufry.
Styl jazdy to głównie serpetyny 180 stopni z racji tego że mieszkam we Francji miejscowość Isola 2000, gorąco polecam miłośnikom agrawek.
Macie jakieś sugestie co może być nie tak, może ja coś robię źle.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KSD
Gość






PostWysłany: Wto 18:22, 09 Sie 2016    Temat postu:

Po tysiącu kilometrów to po prostu niemożliwe aby pojawiły się wyząbkowania na oponie w trakcie normalnej, turystycznej eksploatacji. Tyle to można zrobić podczas jednodniowej przejażdżki. Moim zdaniem nic nie robisz źle. Jeśli rzeczywiście nierówności są widoczne, to jedyna rzecz jaka tylko przychodzi mi do głowy to wadliwa opona. Złóż jak najszybciej reklamację.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pearl
A2



Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa

PostWysłany: Wto 19:29, 09 Sie 2016    Temat postu:

Jeżeli to opona która w nazwie ma trail, to może taka ma po prostu konstrukcje bieznika? Może wrzuć zdjecie, o ile będzie to wogole widoczne?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pearl dnia Wto 19:29, 09 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Śro 7:02, 10 Sie 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Śro 7:02, 10 Sie 2016    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4245
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Śro 9:32, 10 Sie 2016    Temat postu:

Zawieszenie tylne w pełni sprawne? Brak luzów w łożyskach wahacza lub kół?
Dużo i agresywnie dohamowujesz tyłem w tych agrafkach??
Dziwna sprawa, też nie wykluczyłbym po prostu wadliwej opony i ją zareklamował u producenta...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Śro 10:57, 10 Sie 2016    Temat postu:

Tylnego hamulca nie używam prawie wcale, co do zawieszenia to wyczuwam luz na kole ruszając nim na boki, tak ma być czy łożyska do wymiany Jak mogę sprawdzić resztę zawieszenia?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lompi
Motonita



Dołączył: 28 Sie 2015
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Śro 11:01, 10 Sie 2016    Temat postu:

Na boki luzu raczej być nie powinno.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
starcraft
Motocyklista



Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 373
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ropczyce

PostWysłany: Pią 8:18, 12 Sie 2016    Temat postu:

Winą za wyząbkowanie jest za niskie cisnienie.
Ja w poprzedniej armaturze nowe opony wyząbkowałem po 300 km.
Było gorąco i miałem pona pół atmosfery za mało.
Dwa komplety tak wyząbkowałem.
Teraz mam te same opony co kolega i zrobiłem na nich około 7 tyś.
Do 6 tyś było ok ale jak wróciłem z węgier około 500 km zauważyłem że opona jest wyząbkowana, oczywiscie gdzie mi cisnienie spierd....o

Ja dobijam tył na jakieś 3 atmosfery, nieważne czy jeżdże sam czy z plecakiem i było dobrze dopóki zapomniałem na węgrzech sprawdzic


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez starcraft dnia Pią 8:21, 12 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 10:16, 12 Sie 2016    Temat postu:

jedna z glownych przyczyn zabkowania jest odkrecanie na zakretach. Im wiecej profilowana tym efekt bardziej widoczny . Moje Conti tez sie zabkowaly , a fakt ze masz tysiaca i jezdzisz po agrafkach mogl to przyspieszyc.

edit. sprawdz jeszcze ustawienie amortyzatora, jezeli cisnienie jest naprawde prawidlowe.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jotes dnia Pią 10:21, 12 Sie 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Pią 12:25, 12 Sie 2016    Temat postu:

O co Ci chodzi z tym ustawieniem, wiem że mam skrecony prawie na maksimum w prawą stronę czyli na sztywno.
Czy jest szansa uratować taką oponę czy nic z tym nie da się zrobić i najważniejsze czy mogę na takiej oponie jeździć bezpiecznie czy guma do wymiany?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odyniec
Motonita



Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.

PostWysłany: Pią 13:17, 12 Sie 2016    Temat postu:

Guma do wymiany.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Longer
A1



Dołączył: 03 Mar 2015
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie/Stalowa Wola

PostWysłany: Pią 15:46, 12 Sie 2016    Temat postu:

Poważnie nic się z tym nie da zrobić Czytałem ostatnio że w autach ścierają nadmiar papierem sciernym są nawet zakłady świadczące takie usługi ale nie wiem jak to się ma do opon motocyklowych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jotes
DeTox nie pomoże



Dołączył: 25 Kwi 2010
Posty: 2515
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 49 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Düsseldorf / Gdynia

PostWysłany: Pią 19:47, 12 Sie 2016    Temat postu:

Sprawdz jeszcze napiecie wstepne.
moze moj 13 calowy monitor nie pozwala ale nie widze tam nic co by dyskfalikowalo te opone do dalszej jazdy.
A z tym scieraniem papierem sciernym to opowiesci z mchu i paproci Smile
w samochodzie ( o ile opona nie jest kierunkowa ) zaklada sie czasami kolo na druga strone ( tak aby krecila sie w odwrotnym kierunku )


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zaper
Motocyklista



Dołączył: 11 Wrz 2015
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Sob 10:13, 20 Sie 2016    Temat postu:

Miałem PR4 w VFR800, też się wyząbkowała, badałem temat. Powody:
- ciśnenie w oponie
- odkręcanie na zakrętach
u mnie podejrzewałem to drugie bo lubię.
Kolejnym krokiem było jak wyząbkowanie ma wpływ na jazdę, usłyszałem wiele odpowiedzi, że przy takiej jeździe to żadnego wpływu nie ma, może być tylko trochę głośniej. Na tej wyząbkowanej zrobiłem chorwację, czarnogórę, bośnie (strasznie lało) i problemu nie było żadnego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pearl
A2



Dołączył: 13 Lip 2016
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Żarki, Jura Krk-Czwa

PostWysłany: Sob 12:37, 20 Sie 2016    Temat postu:

Wydaje mi sie, ze ile osob tyle opinii co do wymiany takiej opony. Osobiscie uwazam, ze jesli guma jest świeża i nie ma uszkodzonej konstrukcji to taka wada w niczym jej nie dyskwalifikuje. Odczuwasz to w jakis sposob?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin