VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Akcesoria dla V-Stroma / Opony, koła -> szosówki vs dualsporty - wady/zalety
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
szosówki vs dualsporty - wady/zalety
PostWysłany: Nie 18:19, 30 Paź 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





póki co używam opon szosowych (Michelin Pilot Road), sprawdzają się nieźle, w sumie nie mam zastrzeżeń poza tym że "gwiżdżą" przy wyższych prędkościach i - jak to szosówki - są prawie łyse więc po piachu lub błocie się ślizgają.

Zastanawiam się jednak nad zmianą na opony typu dualsport (tj. szosa 80%, teren 20%), prawdopodobnie będą to Metzler Tourance.

Jakie są według was zalety i wady stosowania obu typów opon (niezależnie od marki)?
Ile maksymalnie wytrzymują dualsporty, jak się w nich jeździ w terenie i na ulicy , jak z głośnością, sterownością - porównując do szosówek, itd.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Pon 0:30, 31 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Re: szosówki vs dualsporty - wady/zalety
PostWysłany: Nie 20:54, 30 Paź 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





tdm napisał:
póki co używam opon szosowych (Michelin Pilot Road), sprawdzają się nieźle, w sumie nie mam zastrzeżeń poza tym że "gwiżdżą" przy wyższych prędkościach i - jak to szosówki - są prawie łyse więc po piachu lub błocie się ślizgają.

Zastanawiam się jednak nad zmianą na opony typu dualsport (tj. szosa 80%, teren 20%), prawdopodobnie będą to Metzler Tourance.

Jakie są według was zalety i wady stosowania obu typów opon?
Ile maksymalnie wytrzymują dualsporty, jak się w nich jeździ w terenie i na ulicy , jak z głośnością, sterownością - porównując do szosówek, itd.

Kolego chyba nie czytasz forum bo tu wielu na ten temat zęby zjadło. Wyszukiwajka - plis
ja latam na tych oponkach i jest ok. Nie chcę się rozpisywać bo zaraz się zacznie. TDM - to już drugi raz jak zapytujesz się o sprawy oczywiste Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:35, 30 Paź 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





no tak, jakieś uwagi tu, inne tam, czemu nie zebrać tego w jednym temacie? nie ja jeden mam dylemat j.w.

Idzie mi nie tyle o konkretne marki lub modele opon, ile o uwagi "in genere", dotyczące konstrukcji dualspport jako takiej.

Jak jeździsz na Tourance to podzirel się wrażeniami, to co dla ciebie jest oczywiste nie jest oczywiste dla tych którzy mieli założone tylko szosówki.
Np. na innym forum w ogóle odradzano takie opony do motocykla turystycznego pisząc że w terenie i tak specjalnie nie pomogą, a na drodze szybko się zużywają, są niezbyt stabilne i głośne.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tdm dnia Nie 21:42, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:42, 30 Paź 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





1) Jakie dual sporty chciałeś do TDM? bo o ile mi wiadomo to tego typu opony są w rozmiarze 17/18 cali na tył i 19/21cali przód a TDM ma 17/17
2) Jeżeli przebieg 17tys dla tyłu i 26tys dla przodu (Michelin Anakee) to szybkie zużywanie to hmmmm
3) Być może są głośniejsze, ale mając DL'a z oponami asfaltowymi jest on trochu jakby "wyskastrowany" - ja bym się na szuter nie odważył zjechać na Pilot Road.

A swoją drogą na asfaltowych oponach DL wygląda trochu kiepsko - ale to już kwestia indywidualna Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mlody dnia Nie 21:45, 30 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:51, 30 Paź 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





NO Very Happy
Ale jakiej głośności mówimy? Przecież wiatr robi swoje Very Happy
u mnie Tourance tył - 19 kkm i dalej jadę i jest sporo a przód wymieniłem po moich 19 kkm ale nie wiem ile było wcześniej (data 25/06)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:48, 30 Paź 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





tdm napisał:

Jak jeździsz na Tourance to podzirel się wrażeniami, to co dla ciebie jest oczywiste nie jest oczywiste dla tych którzy mieli założone tylko szosówki.
Np. na innym forum w ogóle odradzano takie opony do motocykla turystycznego pisząc że w terenie i tak specjalnie nie pomogą, a na drodze szybko się zużywają, są niezbyt stabilne i głośne.

Właśnie dlatego temat który założyłeś jest bez sensu.
Ja przykładowo opony zużywam co jakieś 13 000km obie, większość osób na forum zużywa jeden przód na dwa tyły.
O czym to świadczy? Dokładnie o niczym jeden te same opony zajeździ w 6000 a drugi w 22 000, wszystko jest kwestią stylu jazdy itd.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:26, 31 Paź 2011
tdm
Motonita

 
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 805
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





o no to powoli mamy jakieś konkrety. Może ktoś jeszcze się przesiadał z szosówek na dualsporty lub odwrotnie i ma porównanie?

mówimy o oponach do DL, oczywiście.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:48, 31 Paź 2011
quiki
A2

 
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 90
Przeczytał: 63 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Oleśnica





Jak kupiłem Dl miałem założony kpl Dunlopów Rad Smart zrobiłem na nich ok 5kkm teraz mam założony nowy kpl Anakee i żadnej różnicy na minus nie odczuwam. Nawet lepiej mi sie jezdzi na annakach ale pewnie dlatego ze są nowe a tamte były juz troche sfatygowane. Podsumowując po przesiadce na duale jestem bardzo zadowolony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szosówki vs dualsporty - wady/zalety
Forum VStromClub Strona Główna -> Opony, koła
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin