Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Światła dzienne

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 7:04, 14 Mar 2013    Temat postu: Światła dzienne

Z kolego przerabiam temat świateł dziennych.
Kumpel nawet rozmawiał z diagnostą, który mu powiedział, że nie ma przepisu, który zabrania stosowania przez motocykl tylko jest powiedziane jak muszą być zamontowane.
Przy naszych dwóch żarówkach H4 to pewnie było by z pół litra mniej paliwa na 100km.
Jedyne co jest przeciw to tylko to, że nasze lampy dają szanse, że nas ktoś zauważy w porę.
Co Wy na to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sabaton
A1



Dołączył: 26 Lut 2013
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 7:55, 14 Mar 2013    Temat postu:

Ciekawy temat..
o tej porze nic wiecej mi do głowy nie przychodzi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiler
A2



Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 8:13, 14 Mar 2013    Temat postu: Re: Światła dzienne

geniusz napisał:
Z kolego przerabiam temat świateł dziennych.
Przy naszych dwóch żarówkach H4 to pewnie było by z pół litra mniej paliwa na 100km.

Ciekawe skąd wziąłeś ten szacowany wzrost zużycia paliwa ??
Spróbuj odpiąć jedną kostkę w lampie i może wtedy zużycie spadnie o ok 0.25
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 8:17, 14 Mar 2013    Temat postu:

Tak wyliczają samochodziarze czyli w naszym przypadku powinno być pewnie deko większe Cool

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Czw 8:19, 14 Mar 2013    Temat postu:

Wszyscy starają się być jak najbardziej widoczni na drodze, aby uniknąć "przygód", a Ty kombinujesz dla pół litra... Nisko cenisz swoje życie...

A swoją drogą, to ja również zupełnie nie wierzę w takie oszczędności w spalaniu - skąd je wziąłeś, jak to obliczyłeś???


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Czw 8:28, 14 Mar 2013    Temat postu:

DL ma jedne z najlepszych świateł na rynku. Światła dzienne podpiać będzie pewnie łatwo [pytanie gdzie je zamontujesz?
abstrahując od bezpieczeństwa które dają oryginalne moto musi wyglądać. Chodzi o to żeby nie popsuć całości.
Z tym 0,5 l na 100 km to wydaje mi się że trochę przesadziłeś.
Najprostsze rozwiązanie to odpiąć światła na bezpieczniku i zrobić małą rundkę i zmierzyć spalanie. Wydaje mi się ze wtedy porzucisz temat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OptimisticSailor
A2



Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 8:33, 14 Mar 2013    Temat postu:

Według mnie zużycie spadnie o max 0.2l. 0.5l jest niemożliwością...
Widoczność też padnie. Lepiej zrobić jak np Letko który dołącza dzienne do mijania.
Te Led 10w naparzają aż miło Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez OptimisticSailor dnia Czw 8:35, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
giddy
A1



Dołączył: 01 Paź 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 9:11, 14 Mar 2013    Temat postu:

Ja dorzuciłem u siebie ledy do jazdy dziennej. Ale założenie było ze jeżdżę na mijania + ledy.
Moim zdaniem modyfikacja psuje lekko wygląd całości, ale świeci jak choinka co może daje kilka % do widoczności na drodze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Czw 9:18, 14 Mar 2013    Temat postu:

a propos świateł w DLu to miałem dziwną sytuację podczas nocnych podróży.
Kierowcy rzucają mi długimi co jakiś czas szczególnie na dojazdówkach co na prawdę daje motocykliscie duży dyskomfort. Dopiero po kilku takich sytuacjach skumałem że im wydaje się że ja jadę na drogowych zamiast na mijania bo mam tak mocne światła jak na moto.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez torchio dnia Czw 9:20, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
OptimisticSailor
A2



Dołączył: 17 Lut 2013
Posty: 60
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Czw 9:39, 14 Mar 2013    Temat postu:

Torchio może przy obciążeniu moto światła zbyt wysoko świecą, mi np. nikt nie błyska.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baltex
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Czw 10:20, 14 Mar 2013    Temat postu:

torchio też mi sie wydaje że masz źle ustawione światła.
A oszczędności nie sądzę gdyby tak było to włączenie grzania manetek czy kanapy czy też nawigacji podnosiło by strasznie służycie. Widoczność jest bez cenna. Ja dołożył bym 0,5L/100 gdybym wiedział że mnie wszyscy widzą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kiler
A2



Dołączył: 06 Lut 2009
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 10:27, 14 Mar 2013    Temat postu:

jeszcze raz pytam - jak obliczyłeś ten wzrost spalania ????
nawet gdybyś przeliczył waty żarówki na kilowaty mocy silnika a to odniósł do ogólnego zużycia paliwa to takie wyniki są baaardzo dalekie od tych podanych przez ciebie . Moto z włączonymi światłami może spalić więcej o 0.2-0.3 l ale bardziej na 1000 km nie na 100 Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kiler dnia Czw 13:46, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
studi
A1



Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słoneczna Italja

PostWysłany: Czw 10:43, 14 Mar 2013    Temat postu:

Jak jesteśmy już przy mocowaniu świateł dodatkowych to jak Wam się wydaje lepiej będą się sprawowały mocowane do gmoli, czy może takie rozwiązanie jak daje SW-MOTECH będzie lepsze [link widoczny dla zalogowanych] (oczywiście bez soczewek HAWK'a, tylko z ledowymi dziennymi)

A co do jasności mijania w DL'u to wydaję mi się, że w nowym DL sprawują się wystarczająco dobrze, a jeśli komuś za ciemno, to polecam wymianę H4 na PHILIPS X-Treme Vision, przy homologowanej mocy 55/60W mają o 100% większy strumień świetlny i bielsze światło, a jeśli chodzi o wytrzymałość to w poprzednim moto spokojnie 4lata działała i z taką go sprzedałem i pewnie nadal działa.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez studi dnia Czw 10:44, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Czw 10:53, 14 Mar 2013    Temat postu:

moim zdaniem świecą zaj...biście Smile ale fakt były wtedy kufry i pasażer. Bo normalnie ustawione są prawidłowo.... ale bez obciążenia. Szkoda, ze nie ma możliwości szybkiej regulacji jak w samochodzie.

BTW. DLa wybierałem miedzy innymi ze względy na światła, na wielkość (to duża 650tka w porównaniu ze smukłą konkurencją).

Ja również wolę te marginalnie większe zużycie paliwa (to na prawdę jakieś grosze wyjdą na 1000km) niż żeby mnie ktoś raz nie zauważył.
Dodatkowo widzę że kierowcy widząc dwa duże światła częściej mi zjeżdżają jak widzą w lusterku niż sportom...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez torchio dnia Czw 11:00, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lasooch
Motonita



Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków

PostWysłany: Czw 11:02, 14 Mar 2013    Temat postu:

Ktoś kiedyś przeliczał ile rośnie zużycie paliwa z włączonymi światłami i bez. W jakimś czasopiśmie to czytałem, parę lat temu, kiedy wprowadzono obowiązek jazdy na mijankach przez cały rok. Redaktor wymyślił alternatywę dla tych wszystkich, których boli większe spalanie - zredukujcie wagę swoich samochodów/motocykli. Może nie trzeba wozić zbędnych gratów w kufrze, może trzeba zrzucić trochę sadła. A żeby zbilansować wagą wzrost spalania związany z 2 żarówkami H4, wystarczy ogolić bujną brodę - taki spadek masy był równoważny z tym wielkim wzrostem spalania Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maro
Motocyklista



Dołączył: 12 Lip 2010
Posty: 448
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: POLICE

PostWysłany: Czw 16:08, 14 Mar 2013    Temat postu: Re: Światła dzienne

geniusz napisał:
Z kolego przerabiam temat świateł dziennych.
Kumpel nawet rozmawiał z diagnostą, który mu powiedział, że nie ma przepisu, który zabrania stosowania przez motocykl tylko jest powiedziane jak muszą być zamontowane.
Przy naszych dwóch żarówkach H4 to pewnie było by z pół litra mniej paliwa na 100km.
Jedyne co jest przeciw to tylko to, że nasze lampy dają szanse, że nas ktoś zauważy w porę.
Co Wy na to?


Właśnie ze względu na nasze bezpieczeństwo uważam że rezygnowanie z jazdy na światłach na rzecz jakiś durnych ledów to głupota do potęgi n!.
Bez urazy.
Ponadto przeliczanie jeszcze tego na wątpliwe oszczędności rzędu ,0,5 l /100 km to już po prostu łapy opadają.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maro dnia Czw 16:13, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 19:43, 14 Mar 2013    Temat postu:

Panowie, jest odpowiedni dział jeśli chodzi o patenty. Z tego co wiem to jak narazie Bejca i Kat mają homologowane ledy do jazdy dziennej, reszta nie ma i tyle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:05, 14 Mar 2013    Temat postu:

Dorzucę swoje trzy grosze.

1. Światła do jazdy dziennej, z założenia mają być lepiej widoczne w dzień niż mijania - mogą a nawet powinny świecić innym kierowcOM w oczy.
2. Ustawodawca nie przewidział że motocykl może takowe światła posiadać czyli musisz mieć załączone światła mijania a z definicji świtała dzienne mają gasnąć gdy zapalisz mijania = żaden paten nie będzie zatem "legalny" w świetle aktualnych przepisów.
3. Różnica w spalaniu jest zapewne mniejsza niż błąd pomiarowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Czw 23:19, 14 Mar 2013    Temat postu:

Zagadajcie do naszego szanownego nowego administratora expressa, który zamontował u siebie te "samochodowe" światła dzienne w postaci LEDów - tyle że nie jakiegoś niewidocznego chińskiego dziadostwa, ale zdaje się, że raczej z wyższej półki (te które świecą, a nie tylko się jarzą).

Mam nadzieję, że express nie będzie miał mi za złe, że podrzucę wam jego zdjęcie z wątku o xenonach:


Wydaje mi się (a raczej: mam nadzieję), że lasooch ma rację co do tego spalania.
lasooch napisał:
A żeby zbilansować wagą wzrost spalania związany z 2 żarówkami H4, wystarczy ogolić bujną brodę - taki spadek masy był równoważny z tym wielkim wzrostem spalania Wink


Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Czw 23:57, 14 Mar 2013    Temat postu:

V-Told napisał:
Zagadajcie do naszego szanownego nowego administratora expressa, który zamontował u siebie te "samochodowe" światła dzienne w postaci LEDów - tyle że nie jakiegoś niewidocznego chińskiego dziadostwa, ale zdaje się, że raczej z wyższej półki (te które świecą, a nie tylko się jarzą).


Poki co tylko przymierzył, a nie zamontował.

Mniej więcej takie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak wszytko są chińskie tylko porządne.

5 ledów w każdej lampie. Każdy led o mocy 1 W.
Razem 10 W co daje mnóstwo światła co widać na zdjęciu.
Mijania są na Philipsach Bluie Vision, a więc bielszych i jaśniejszych niż zwykłe żarówki H4, które są standardowo w DL.

I nie rozumiem twierdzenia, że diody słabo świecą. Kiedyś, dawno temu nie było tego co jest obecnie.
BMW w samochodach oferuje normalne światła mijania na diodach.
Do offroadu bardzo popularne są listwy diodowe po kilkadziesiąt diód. Robią z nocy dzień.
A na dalekosiężne (albo przeciwmgielne, zależnie od wersji) znalazłem takie: [link widoczny dla zalogowanych]
Niestety bez homologacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 3:15, 15 Mar 2013    Temat postu:

Czyżbym wbił kij w mrowisko?
Ja tylko zaproponowałem temat do dyskusji.
Po pierwsze to zwiększone spanie to jest wyliczenie ludzi którzy się tym zajmują. Sam pamiętam obalanie mitu, że światła w dzień zmniejszą ilość wypadów, niestety nic z tego nie wyszło bo ilość nadal jest ogromna a i tak przepisu nie odwołali.
Po drugie V-Told pokazał na zdjęciu, że dzienne o wiele bardziej intensywnie świecą od mijania czyli motocykl będzie bardziej widoczny przez kierowców samochodów. W zeszły piątek wracałem motorem od mechanika i koleś autem którego dogoniłem miał naklejkę "motocykle są wszędzie..." jechałem za nim dobre 10 sekund będąc wysunięty tak, że świeciłem mu w lusterko lewe wcale mnie nie zauważył dopiero później mi zjechała bym go wyprzedził bez przecięcia osi jezdnie. Może był przekonany, że to niemożliwe, aby o tej porze roku ktoś jeździł już motocyklem albo klasycznie mnie nie zauważył. Question
A po trzecie to jak sam o siebie nie zadbasz to nikt Tobie nie pomoże na drodze.
Osobiście mam samochód wyposażony w światłą dzienne i bardzo je sobie chwalę przez to że nie muszę wypalać ksenonów. Przy moim silniku to pewnie spalanie jest większe o zero nic ale po co świecić jak nie musisz i pewnie audio bierze więcej prądu od klimy i świateł mijania razem do kupy.
Osobiście uważam, że skoro w autach ma to zastosowanie to czemu nie u nas:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest prawdopodobnie pierwszy sprzęt fabryczny w nie wyposażony.

A podsumowując to motocykl jest drogim hobby bo pół roku stoi u Nas w garażu a płacić trzeba i nie można jeździć, w tym momencie spalanie nie powinno nikogo interesować, a jednak u nas są posty na temat spalania.
Wydaje mi się, że nadeszły jednak takie czasy, że warto pewne tematy przerobić. Pomijam kwestię zmniejszenia żywotności żarówek bo osobiście jest w szoku, że przy wibracjach naszego silnika moje wytrzymują przebieg około 25 tyś km i nadal świecą.
W naszym kraju będzie się dopiero bezpiecznie jeździło jak kierowcy zaczną nas szanować i jazda na światłach drogowych nie będzie potrzebna aby nas zauważać.
Osobiście widzę zmiany ale i tak zawsze biorę poprawkę, że jednak może mnie ktoś nie zauważyć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Pią 3:21, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
torchio
Motocyklista



Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 406
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: silesia

PostWysłany: Pią 7:09, 15 Mar 2013    Temat postu:

wszystko OK ale z tą intensywnością świecenia ciężko mi się zgodzić ... Z bliska być może z odległości kilkuset metrów nie sądzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 8:26, 15 Mar 2013    Temat postu:

geniusz napisał:

(...) Sam pamiętam obalanie mitu, że światła w dzień zmniejszą ilość wypadów, niestety nic z tego nie wyszło bo ilość nadal jest ogromna a i tak przepisu nie odwołali. (...)


Ilość wypadków nadal jest ogromna (chociaż w 2012 roku spadła liczba ofiar śmiertelnych w porównaniu do roku poprzedniego), ale na to ma wpływ mnóstwo czynników (stan dróg, stan pojazdów, kultura na drodze, stopień wyszkolenia, jazda po alkoholu, przestrzeganie przepisów, wysokość kar, jakość działania służb ratunkowych, itd.). Wpływ stosowania świateł zbadali kiedyś Skandynawowie i wyszło im, że dzięki temu zdarzeń drogowych jest o ~10% mniej. Tak więc mitem to raczej nie jest...

geniusz napisał:

(...) Po drugie V-Told pokazał na zdjęciu, że dzienne o wiele bardziej intensywnie świecą od mijania czyli motocykl będzie bardziej widoczny przez kierowców samochodów. (...)


Na tak zrobionym zdjęciu i z tak małej odległości tak to wygląda, ale moim zdaniem w rzeczywistych warunkach drogowych dużo bardziej widoczne jest skupione światło wysyłane w postaci strumienia/wiązki przez reflektor. Najmocniejszą wiązkę dają światła długie (drogowe) i ja w ciągu dnia jeżdżę właśnie na nich. Ich moc i skupienie najbardziej jest widoczne w słońcu. Z problemami ze strony Policji nie spotkałem się - tylko raz zwrócili mi uwagę jak stanąłem bezpośrednio za radiowozem i zaświeciłem im po lusterkach Smile

geniusz napisał:

(...) W zeszły piątek wracałem motorem od mechanika i koleś autem którego dogoniłem miał naklejkę "motocykle są wszędzie..." jechałem za nim dobre 10 sekund będąc wysunięty tak, że świeciłem mu w lusterko lewe wcale mnie nie zauważył dopiero później mi zjechała bym go wyprzedził bez przecięcia osi jezdnie. Może był przekonany, że to niemożliwe, aby o tej porze roku ktoś jeździł już motocyklem albo klasycznie mnie nie zauważył. Question (...)


Wg mnie, nie zauważył Cię... Światła odbite w lusterkach bocznych raczej nie dają aż tak "po oczach", w przeciwieństwie do lusterka wewnętrznego.

geniusz napisał:

(...) A po trzecie to jak sam o siebie nie zadbasz to nikt Tobie nie pomoże na drodze. (...)


Dlatego, jak napisałem wcześniej, cały czas jeżdżę na długich (oczywiście w dzień, szczególnie słoneczny).

geniusz napisał:

(...) Osobiście uważam, że skoro w autach ma to zastosowanie to czemu nie u nas: (...)


W samochodzie, który z racji wielkości jest dużo bardziej widoczny na drodze raczej wystarczą dwie "lampki" świecące pasywnie (światła dzienne) - taki efekt choinki Smile
Natomiast w wypadku motocykla, którego powierzchnia czołowa jest bardzo mała, z reguły ciemna (bo kolor "nadwozia" jest od przodu mało widoczny), jego widok z pewnej odległości zlewa się z otoczeniem (głównie nawierzchnią) i dlatego moim zdaniem konieczne są światła aktywnie "dające" po oczach jadących z przeciwka. Owszem, DODATKOWE światła dzienne mogłyby jeszcze pomóc, no ale w ten sposób zużycie paliwa jeszcze by wzrosło... Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pią 8:28, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 11:45, 15 Mar 2013    Temat postu:

biblo napisał:
geniusz napisał:

(...) Sam pamiętam obalanie mitu, że światła w dzień zmniejszą ilość wypadów, niestety nic z tego nie wyszło bo ilość nadal jest ogromna a i tak przepisu nie odwołali. (...)


Ilość wypadków nadal jest ogromna (chociaż w 2012 roku spadła liczba ofiar śmiertelnych w porównaniu do roku poprzedniego), ale na to ma wpływ mnóstwo czynników (stan dróg, stan pojazdów, kultura na drodze, stopień wyszkolenia, jazda po alkoholu, przestrzeganie przepisów, wysokość kar, jakość działania służb ratunkowych, itd.). Wpływ stosowania świateł zbadali kiedyś Skandynawowie i wyszło im, że dzięki temu zdarzeń drogowych jest o ~10% mniej. Tak więc mitem to raczej nie jest...


Ja akurat zgadzam się z tym przepisem, bo zużycie żarówek za parę PLN i rzekomo zwiększone spalanie kilkusetkonnego silnika za ich sprawą niespecjalnie mnie rusza, a komfort jazdy i poczucie oraz realne bezpieczeństwo jest moim zdaniem sporo podwyższone. Słońce, zmierzch, deszcz - czasem ciężko jest dostrzec jakiś mały, szary lib grafitowy samochód, który zlewa się z asfaltem i "pędzi" z taką prędkością, że wygląda jak nieruchomy wybój na kawałku asfaltu. Zgadzam się więc, że warto stać się bardziej widocznym, ale również warto, aby i innych było łatwiej widać - szczególnie kiedy zerka się w lusterko i nie ma czasu, aby się zastanawiać czy to z tyłu to samochód, wybój, górka czy kwadratowe drzewo - włączone światła mi tu pomagają.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 13:50, 15 Mar 2013    Temat postu:

Dodam jeszcze, że obowiązek jazdy na światłach motocyklami został wprowadzony już bardzo dawno temu (dużo wcześniej niż przepisy dot. samochodów).

A co do spoglądania w lusterka, to ja tego nawyku nabrałem właśnie jeżdżąc na motocyklu, ponieważ będąc mniej chroniony od kierowców puszek, chciałem być dobrze zorientowany co się wokół mnie dzieje na drodze - i to nie tylko z przodu lub boku. Prawko na samochód zrobiłem później, ale ten zwyczaj "omiatania" przestrzeni wzrokiem - niczym radar Smile - do przodu blisko, do przodu daleko, po bokach, z tyłu po prawej, z tyłu po lewej - został mi na zawsze. Teraz rzadko jestem zaskakiwany jakimś nagle wyskakującym pojazdem z tyłu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pią 13:53, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 14:19, 15 Mar 2013    Temat postu:

biblo - tak czy inaczej powodzenia w tym sezonie, zeby Cie nie zaskoczyl kierujacy, ktorego puszke bedziesz chcial wyprzedzic, a ktoremu w lusterku bedzie sie odbijaly jedynie Twoje swiatla drogowe i ktory nie dostrzeze przez to wlaczonego przez Ciebie kierunkowskazu. Zreszta sam napisales, ze miski do Ciebie sie przyczepily, gdy ustawiles sie za nimi - wielka plama swiatla.

Juz byla tu gdzies kiedys dyskusja o swiatlach drogowych, no ale skoro niektorzy 'daja po oczach' innym, to trzeba ta 'uprzejmoscia' sie odwdzieczac, bez wzgledu na to czy jedzie sie moto czy puszka Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 15:02, 15 Mar 2013    Temat postu:

Eee... chyba przesadzasz... żeby światło reflektora oślepiło, to należałoby patrzeć w jego skupioną wiązkę, a to podczas ruchu jest niemożliwe, bo i "świecący" i "patrzący" cały czas się ruszają.

A co do kierunkowskazu, to wg mnie grubo się mylisz myśląc, że ktoś przed Tobą zobaczy ot tak w swoim wstecznym lusterku Twój migający kierunkowskaz. Po pierwsze, jego powierzchnia jest niewiele większa od pudełka zapałek, po drugie jego świecenie jest przerywane, a po trzecie to na zerknięcia wstecz poświęca się dosłownie ułamki sekund. No chyba, że od tyłu da coś "po oczach", co spowoduje zastanowienie i dokładniejsze przyjrzenie się sytuacji przez kierującego poprzedzającym pojazdem.

Z mojego doświadczenia w jeździe po mieście wynika, że czym więcej światła i hałasu tym lepiej, bo łatwiej zobaczyć lub usłyszeć motocyklistę. A ja bardziej boję się jazdy w mieście (szczególnie dużym), bo tu ludzie bardziej się spieszą, są bardziej rozkojarzeni, natężenie ruchu jest dużo większe, bocznych uliczek, wyjazdów, itp. jest ogrom, no i "królów szos" w stylu komunikacja miejska lub pojazdy z wszechobecnych budów też jest mnóstwo, a ich kierowcy są chyba największym dziadostwem. Doświadczam tego również jeżdżąc na rowerze... Po mieście mi się najlepiej jeździ moim Sportsterem z pustymi tłumikami Smile i na światłach drogowych Smile

Szuja napisał:

(...)
Juz byla tu gdzies kiedys dyskusja o swiatlach drogowych, no ale skoro niektorzy 'daja po oczach' innym, to trzeba ta 'uprzejmoscia' sie odwdzieczac, bez wzgledu na to czy jedzie sie moto czy puszka Smile


A to, mówiąc baaardzo delikatnie, jest już wyjątkowa złośliwość... niestety taka bardzo polska... Przypomnę, że pisałem o jeździe na długich w dzień, kiedy jest widno.

P.S. Czy przy zwężeniach z dwóch pasów na jeden też już dużo wcześniej blokujesz, z "uprzejmości", lewy pas???

Ale to tylko moje opinie i nie chcę tu urządzać jakiejś pobocznej dyskusji i robić OT.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez biblo dnia Pią 15:14, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 15:52, 15 Mar 2013    Temat postu:

biblo - wiem, ze napisales o jezdzie w porze dziennej i o takiej tu mowa

- jadac po prostej z przeciwka majac moto na drogowych widzialem efekt, wiec to nie jakies onetowe 'doswiadczenia' tylko wlasne - z dalszej odleglosci linia swiatel i oczu kierujacego z przeciwka prawie pokrywa sie i powoduje dyskomfort.
Rowniez w lusterku swojej puszki widzialem przeciskajacego sie motonite na drogowych tzn widzialem wielka plame swiatla w lusterku i tyle (a nie mam jaskry czy innego problemu z oczami, moze lusterko w puszce tak odbija, ze nic wiecej nie widac poza oslepiajacym swiatlem?).

Twoj PS jest dziwny, ja pisze o Twoim zachowaniu na drodze, ktorym sie pochwaliles i mojej reakcji na takie przypadki na drodze, a Ty juz jakies zajezdzanie drogi mi sugerujesz Smile

biblo napisał:
(...)
Z mojego doświadczenia w jeździe po mieście wynika, że czym więcej światła i hałasu tym lepiej, bo łatwiej zobaczyć lub usłyszeć motocyklistę.(...)


Wlasnie typowo 'polskie' w sensie pejoratywnym jest nie patrzenie sie na innych uczestnikow ruchu drogowego i jedynie patrzenie ze swojego punktu siedzenia - "dam po galach niech mnie widza" albo jak tez teraz napisales o "robieniu halasu", zeby biednego motocykliste wszyscy widzieli Smile

Wg mnie jestes z takim zachowaniem bardziej "polski", tym bardziej..., ze delek ma wystarczajace lampy przednie i swiatla mijania jedne z lepszych wsrod moto (moja opinia) Smile

Jadac po pasie zawsze delikatnie kontruje sie i ustawia na torze jazdy, a takie mikroruchy moto na pasie powoduja, ze koncowka snopu swiatla skacze moze i po 2 m i ta wiazka moze jednak trafiac w oczy kierujacego z przeciwka Smile Drogowe potrafia swiecic na odleglosc 300 m?

Podsumowujac, skoro Ty komus dajesz drogowymi po oczach i uwazasz, ze nie ma w tym niczego zlego i ze nie oslepiaja, to wyobraz sobie moja puszke na drogowych i pomysl, ze to dwoch jadacych motonitow jadacych obok siebie na drogowych Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pią 15:52, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 16:17, 15 Mar 2013    Temat postu:

Szuja - no właśnie, kiedyś o tym pisaliśmy. To taka trochę hipokryzja, kiedy potępiasz "jedynie patrzenie ze swojego punktu siedzenia - "Wlasnie typowo 'polskie' w sensie pejoratywnym jest nie patrzenie sie na innych uczestnikow ruchu drogowego i jedynie patrzenie ze swojego punktu siedzenia - "dam po galach niech mnie widza"", spoglądając na poczynania w wątkach YouTube i Ring wolny Smile

Confusing as hell i widzę pewną niekonsekwencję w działaniu Smile

To nie byle widzimisię i robienie wiochy dla wiochy, a kwestia bezpieczeństwa egoistycznie nastawionego sprawcy owego pogromu, który z racji małego pojazdu jest już i tak traktowany jak podrzędny uczestnik ruchu (wiem, kierunkowskazy się wtedy dematerializują - ale jak już się wyprzedza, to niepotrzebny kierunkowskaz). Szczególnie kiedy w korku są to 3 sekundy i w dodatku w lusterku Smile

Fakt - lepszym rozwiązaniem byłaby iluminacja całego motocykla i diody wszędzie gdzie się da. Ciężko to jednak zrealizować Laughing.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
biblo
moto-psychopata



Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 4258
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 78 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa

PostWysłany: Pią 16:25, 15 Mar 2013    Temat postu:

Moje, wg Ciebie "typowo polskie", zachowanie na drodze można nazwać pewnego rodzaju egoizmem, ale wg mnie to właśnie ten egoizm pozwala "przetrwać" na naszych drogach. Efekt włączonego długiego światła w dzień można chyba trochę porównać do chwilowych rozblasków i nie sądzę, aby mogły one wywołać jakieś poważne skutki, a mnie może pomogły uniknąć jakichś problemów... Zobacz ilu kierowców i kierowniczek Smile puszek zajmuje się podczas jazdy wszystkim, tylko nie kierowaniem! Jedzą, gadają przez komórki, piszą sms-y - jak ich oderwać od tych czynności??? Niestety czasem tylko jakimś "jebnięciem" w oczy lub uszy!

Według mnie, typowo polskim zachowaniem na drodze jest złośliwość, agresja, chęć dawania nauczek innym, brawura, itp. zachowania skierowane przeciwko innym uczestnikom ruchu oraz pieszym - takie trochę podobne do tych spotykanych na wschód od naszej granicy. I to jest zapewne źródłem wielu negatywnych zdarzeń.

Zwróć uwagę, że zmiana zachowania polskich kierowców za granicą (zachodnią), gdzie nagle stają się innymi ludźmi, nie wynika z ograniczenia egoizmu, lecz ograniczenia agresji, którą kipią na naszych drogach... No i może też trochę ze względu na wysokość kar, jakie tam obowiązują Smile

Jak chcesz mi świecić W DZIEŃ w oczy, to świeć, jakoś to wytrzymam. Ale będę wiedział, że na pewno mnie widzisz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 16:25, 15 Mar 2013    Temat postu:

V-Toldzie - forum to forum, co najwyzej ktos dostanie bialej goraczki albo swiecie sie oburzy Smile

Na drodze to co innego, tam w sensie doslownym mozna stracic zycie lub zdrowie, taka jest roznica Smile

Scieranie sie pogladow na forum jest moim zdaniem wskazane, bo inaczej wialoby nuda, gdyby wszyscy byli swiatopogladowo i ideologicznie jednomyslni Smile

Szkoda, ze na zartobliwe filmiki, skecze, historyjki na tematy pewnych opcji spotykaja sie z takim powaznym odzewem skutkujac wytoczeniem dzial w obronie wiary i pogladow. Nie lepiej byloby zart za zart? Sa jakies katolicko - naradowosciowo - patriotyczne zarty o tych, ktorzy sa spoza kregu medrcow? (czytaj calej reszcie) Smile

PS Widac, ze kazdy na wkurwie, ze sezon otworzyl sie na pare dni i zima wrocila. Czas juz z powrotem wsiasc na moto Smile

-------------------------

biblo - Ty nie oslepiasz to i Ciebie tez inni nie oslepia, to tylko rozblyski, wiec nie ma o co kopii kruszyc Smile

No coz, tak wypominasz wschodnie zwyczaje, sprobuj pojezdzic na drogowych za granica zachodnia Smile Wytlumacz panu wladzy z cywilizowanego kraju, ze jazdna na drogowych to dla Ciebie jedyny ratunek na drodze Smile Przypuszczam, ze zasilisz budzet takiego kraju jakas sumka w euro Smile

A moze ktos z naszych zagranicznych forumowiczow wypowie sie w tej kwestii jak jest tam u nich na zachodzie?

Piszesz o motocykliscie jako slabszym uczestniku drogi, ze moze sobie pozwolic na wiecej... ok, to ja jako pieszy uczestnik drogi moge sobie ze szperaczem chodzic po przejsciu dla pieszych i walic po oczach kierujacych, zeby czasem mnie nie przeoczyli na pasach? Very Happy Wiem, przesadzone, no ale idac Twoim tokiem rozumowania mozna dojsc do takiego wniosku Smile


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Pią 16:34, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 16:33, 15 Mar 2013    Temat postu:

Szuja napisał:
Sa jakies katolicko - naradowosciowo - patriotyczne zarty o tych, ktorzy sa spoza kregu medrcow? (czytaj calej reszcie) Smile


Są, są, ale nie będę się nimi popisywał na forum, bo nie każdy jest tak otwarty jak ty, Szuja Very Happy i znów będzie burda za durne i denerwujące niektórych żarciki Cool

Lepiej odpuścić, także kręgowi mędrców Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 16:40, 15 Mar 2013    Temat postu:

aj tam, dawaj, byleby w dziale 'na wesolo' i nie antysemickie i nie o kolorowych, bo gorzej sie sprzedaja Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:53, 15 Mar 2013    Temat postu:

torchio napisał:
wszystko OK ale z tą intensywnością świecenia ciężko mi się zgodzić ... Z bliska być może z odległości kilkuset metrów nie sądzę.


Zależy od optyki, ale generalnie tak rozproszone światło oraz rodzaj "emitera" da spokojnie kilkusetmetrowy zasięg widzenia. Wystarczy w słoneczny dzień stanąć na poboczu długiej i prostej drogi. Sam zobaczysz jak widać porządne ledy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekuza
A



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z

PostWysłany: Pią 18:01, 15 Mar 2013    Temat postu:

V-Told napisał:
Zgadzam się więc, że warto stać się bardziej widocznym, ale również warto, aby i innych było łatwiej widać - szczególnie kiedy zerka się w lusterko i nie ma czasu, aby się zastanawiać czy to z tyłu to samochód, wybój, górka czy kwadratowe drzewo - włączone światła mi tu pomagają.


Art. 24. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy:

1. ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu;
2. kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

3. kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.

Ta chwila zastanowienia może drogo kosztować.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomekuza
A



Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: B-Z

PostWysłany: Pią 18:08, 15 Mar 2013    Temat postu:

A nie lepiej wyprzedzać dopiero wtedy jak się ma pewność że kierowca przed nami nas widzi. Zazwyczaj wtedy robi miejsce i idzie gładko. coś się w kulturze jazdy zmienia jednak, tylko trzeba to poszanować z obydwu stron.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
studi
A1



Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Słoneczna Italja

PostWysłany: Pią 19:47, 15 Mar 2013    Temat postu:

Co do jazdy na drogowych to muszę przyznać rację szuji, nie ma dla mnie jadąc czy to puszką czy na 2oo nic bardziej wkurzającego od gościa który świeci mi drogowymi lub źle ustawionymi światłami. Efektem wcale nie jest zauważenie takiego osobnika, wręcz przeciwnie, jest to wielka, świecąca plama, od której instynktownie odwracam wzrok bo mnie drażni i tyle z widzenia motocyklisty na drogowych pozostaje.

Co do wyprzedzania to tak jak tomekuza napisał, a nie lepiej dać się zauważyć. Ja stosuję taką taktykę dojeżdżam do samochodu, który ma zamiar wyprzedzić i ustawiam się możliwie blisko osi optycznej jego lusterka, jeśli ja widzę w jego lusterku jego gębę, to i on na pewno widzi mnie na moto, w takim wypadku zazwyczaj po kilku sekundach gość jak nie jest ostatnim burakiem robi miejsce i puszcza. Manewr zawsze działa i nie musiałem do tego używać drogowych ani jak jeździłem na GS500F ani teraz jak dosiadam DL'a

torchio co do LEDowych świateł do jazdy dziennej to zapewne jak ktoś zrobił je w oparciu o takie same diody jak w paskach LED do podświetlenia regału to można sobie je w pewne miejsce zaaplikować, zupełnie inaczej sprawa się ma w tych porządniejszych, które kosztują w granicach 100PLN i są oparte o superjasne diody mocy rzędu 3W każda, gwarantuje Ci, że takie zobaczysz z daleka bez problemu i wystarczy jedna z dobrym zwierciadłem nie musi ich być 10 czy 15.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez studi dnia Pią 19:48, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 23:13, 15 Mar 2013    Temat postu:

torchio przepraszam niechcący skasowałem twój post Sad

Napisałeś w nim między inymi, że masz wątpliwości co do ledów, że mogą być gorsze od halogenów.

Otóż wydaje się Tobie źle Smile
Spójrz na nowe Audi, 8ka ma w pełni ledowe przednie lampy.
W zasadzie wszystko to kwestia optyki.
Diody można kupić za 5gr/szt i za 90zł/szt, czym się różnią?
Tym czym fiat 126p od ferrari (fiat) np Italia. łączy je tylko to że mają po 4 koła i kierownice. Jakość wykonania, materiałów itp itd.
Są latarki ledowe o zasięgu 900m i nie jest to zasięg odblaskowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
express
Administrator



Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2696
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 26 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków (VIII), Ustroń

PostWysłany: Pią 23:39, 15 Mar 2013    Temat postu:

Żarówką H4 daje strumień świetlny mniej więcej 1000 lm.
Jakby ktoś chciał się doktoryzować w strumieniach dla poszczególnych typów żarówek: [link widoczny dla zalogowanych]

Diody z tych lepszych do ok. 100 lumenów/wat.

Np. lampka: 3 diody - strumień światła 2700 lm.
[link widoczny dla zalogowanych]

Jednodiodowa latarka 1000 lm
[link widoczny dla zalogowanych]

A tu fajne ledy na VStromie:
http://www.youtube.com/watch?v=Fl6F7H27JEk


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez express dnia Pią 23:40, 15 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GrzesiekK
Motonita



Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 522
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Czę100chowa

PostWysłany: Sob 0:22, 16 Mar 2013    Temat postu:

Moim skromnym zdaniem , popartym własnymi doświadczeniami 100 % racji ma Kolega Szuja , pisząc , ze moto zmienia sie w świetlna kule i w lusterkach nie widać nawet w którą stronę delikwent zamierza jechać , pomimo faktu zwiększonej uwagi na moto .

Dla poprawienia widoczności w dzień , może warto skorzystać z gabarytów świecącej lampy na długich i by inni byli w wiązce naszego światła nie oślepiając ich tak mocno .

[link widoczny dla zalogowanych]

psychologiczny efekt oszczędzania na paliwie - gratis .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 1:07, 16 Mar 2013    Temat postu:

Raz zdarzyło mi się przed wyjazdem do Chorwacji, że zapomniałem wyregulować światła i jadąc na mijania w pełnym obładowaniu z żoną wielu kierowców mi mrugało światłami dodam, że było to w dzień. Od tego czasu zawsze mam przy sobie kluczyk do regulacji wysokości reflektorów.
Dla tego latanie na długich to dla mnie zły pomysł bo jak mają zauważyć motocyklistę to i tak zauważą. Z drugiej strony nikt nie każe wyprzedać samochodu tak blisko aby kolanem ocierać się o jego lusterko.
Ja na trasie staram się wyjechać nawet na połowę drugiego pasa jak jest to możliwe aby mieć możliwość manewru w razie nieoczekiwanej sytuacji ze strony samochodu.
W mieście to inna sytuacja i przy wyprzedzaniu to staram się ocenić auto które chcę wyprzedzić jak kierowca się zachowuje i mam względną informację co mogę się po nim spodziewać.
Gdy jadę moim ruskiem z koszem to mam większe zainteresoanie na moim sprzęcie niż jadać na Suzuki ale to pewnie z oryginalnością jest związane.
Ja osobiście stosuję zasadę na tiry, że przed rozpoczęciem wyprzedzania mrugnę drogowymi aby dać znać o swoim istnieniu he he.
Ostatnio nawet Ukrainiec włączył prawy kierunkowskaz aby dać mi znać, że droga przed nim wolna, więc moim skromnym zdaniem sytuacja na naszych drogach się poprawia. Wiadomo znajdą się maniacy w puszkach którzy chcą się sprawdzić na światłach z motocyklem, a mieszkając w Poznaniu mam ich sporo. Staram się ignorować takie zabawy. Bo i tak za 50 góra 100 metrów stanie bo są korki a ja pojadę dalej. I chyba bardziej ich dołuje to, że nie chcę się z nimi ścigać i ich zlałem niż to, że przegra z motocyklistą.
Teraz przy tych akcja z radarami i tak trzeba będzie wolniej jeździć co będzie skutkować mniejszą ilością wyprzedzania Confused
Osobiście jestem wrogiem dokładania i robienia choinki z motocykla ale te dzienne mnie zainspirowały, chyba, że taka opcja z tymi szperaczami po bokach.
W tym momencie warto by zrobić ankietę kto na jakich światłach jeździ he he.
Podsumowując cieszę, że ten wątek wywołał takie poruszenie wśród nas, widać teraz kto jaki styl preferuje i czasem sami też pracujemy nad naszym wizerunkiem, więc warto czasem ugryźć się w wargę i odpuścić sobie. Zawsze znajdzie się silniejszy i szybszy od nas. Polecam wybrać się na wycieczkę nawet do naszych południowych sąsiadów i podpatrzeć jak tam się jeździ.
Z tego miejsca życzę wielu kilometrów bezproblemowej jazdy aby dotrwać do końca sezonu bez uszczerbku.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez geniusz dnia Sob 1:14, 16 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
V-Told
Maniak motocyklowy



Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2

PostWysłany: Pią 16:47, 19 Kwi 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]



Coś takiego właśnie znalazłem. U tych kolesi kupowałem moje LEDy na handbary. Teraz muszę dokupić, bo przedwczoraj jeden uległ uszkodzeniu po spotkaniu z kamieniem spod ciężarówki - trafił idealnie w 3 diody, uszkadzając je.

Paten wyżej całkiem ciekawie wygląda. Już kombinuję gdzie by coś takiego zamontować. Tzn. pewnie tego nie założę, bo diody już mam i więcej to byłaby przesada, ale jeśli ktoś znajdzie ciekawe zastosowanie, to czemu nie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin