VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie -> Przekaźnik manetek inaczej
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Przekaźnik manetek inaczej
PostWysłany: Sob 19:25, 25 Lut 2012
Johny
A

 
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 170
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin





Wszyscy wiemy jakie jest ładowanie w DL-u, z racji tego że denerwowało mnie że w momencie włączenia zapłonu (przekręcenia stacyjki) zapalają się światła postanowiłem to usprawnić. Zastosowałem automatyczny włącznik świateł AWS1, który walał mi się po garażu. Ustrojstwo posiada w sobie dwa przekaźniki które są załączane przy napięciu 13,6V, dopiero jak alternator zacznie ładować. Jednym przekaźnikiem wysterowałem światła, a drugi wykorzystałem do zasilania podgrzewanych manetek i gniazda zapalniczki.
Operacja zakończyła się pełnym powodzeniem, urządzenie działa tak jak chciałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:32, 25 Lut 2012
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





wazne ze zadowolony jestes.

z ciekawosci zapytam .. co cie denerwowalo w zalaczaniu swiatel przy przekreceniu kluczyka?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:09, 25 Lut 2012
Johny
A

 
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 170
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin





maciejza napisał:

z ciekawosci zapytam .. co cie denerwowalo w zalaczaniu swiatel przy przekreceniu kluczyka?


Przede wszystkim pobór prądu przez światła przy włączonym zapłonie.
Mam założony komputerek pokładowy który pokazuje przejechane dystanse, temperaturę, przebiegi do przeglądów, statystyki, itp. Przy przeglądaniu danych światła cały czas świeciły. Poza tym zdarzało mi się nie wyłączyć pokrętłem manetek, co przy rozruchu skutkowało dodatkowym poborem prądu. Przy zdrowym akumulatorze nie ma problemu, ale jak będzie trochę rozładowany to już może być kłopot z odpaleniem. W tej chwili światła mijania, manetki, skotoiler są załączane dopiero jak silnik pracuje i akumulator jest ładowany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:48, 11 Paź 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 406
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





troszkę stary temat ale dla mnie bardzo na czasie:) i czy mógłbyś podpowiedzieć gdzie umieściłeś ten moduł ? może absurdalne pytanie ale jeszcze go nie posiadam to nie mam instrukcji jego podłączenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:55, 11 Paź 2014
Johny
A

 
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 170
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin





Moduł umieściłem pod prawą tylną owiewką, obok schowka pod siedzeniem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:40, 15 Paź 2014
krzysiekjx1
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 406
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC





szkoda że nie ma do tego jakiegoś manuala Sad mielibyśmy ułatwione zadanie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:10, 15 Paź 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 978
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Ostatnio z bratem wpadliśmy na ciekawszy pomysł.

Przekaźnik AWS1 ma tę wadę, że po wyłączeniu silnika nadal będzie włączony. My będziemy chcieli zastosować do sterowania układ wskazujący stan akumulatora.

[link widoczny dla zalogowanych]

Układ posiada 3 diody, czerwoną, żółtą i zieloną. Czerwona się zapala przy napięciach 10-12V, żółta 11-13V a zielona 13-14V. Do żółtej lub zielonej diody będziemy chcieli podłączyć przekaźnik/MOSFET, który będzie podawał napięcie na gniazdo/światła/manetki etc.

Zielona dioda zapala się dopiero przy napięciach które uzyskujemy w moto po włączeniu silnika. Wtedy napięcie np. na światłach jest tylko przy włączonym silniku. Idealne dla świateł, grzanych manetek i wszystkiego co ciągnie dużo prądu.

Z kolei żółta dioda zapala się przy napięciach normalnej pracy akumulatora, ale bez ładowania (czyli na wyłączonym silniku). Ważne, że ta dioda gaśnie, gdy napięcie na akumulatorze niebezpiecznie spada. W ten sposób nie dopuścimy do przypadkowego rozładowania akumulatora, bo układ w porę odetnie zasilanie. Tu można podłączyć inne bajery, ale takie które pobierają mniej prądu, GPS tel itd...

Oczywiście można by też zsumować sygnały z obu diod, porobić włączniki i inne bajery, w zależności kto jak chce mieć napięcie na wyjściu Wink

Taka mała wariacja temat


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Śro 21:13, 15 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:18, 15 Paź 2014
Johny
A

 
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 170
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin





Ale to że przy wyłączeniu silnika jest nadal włączony, to według mnie jest zaleta. AWS wyłącza się po wyłączeniu stacyjki.
Załóżmy że w nocy stajesz na skrzyżowaniu i gaśnie Ci silnik. Przy Twoim patencie zostajesz bez świateł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Johny dnia Śro 21:18, 15 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:38, 15 Paź 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 978
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Johny napisał:
Ale to że przy wyłączeniu silnika jest nadal włączony, to według mnie jest zaleta. AWS wyłącza się po wyłączeniu stacyjki.
Załóżmy że w nocy stajesz na skrzyżowaniu i gaśnie Ci silnik. Przy Twoim patencie zostajesz bez świateł.


Zgadzam się. No chyba, że te światła zgasły by kilka sekund później (tak mam w GSie). Bardziej bym zastosował ten układ do zasilania akcesoriów.

Niestety kiedyś już (jeszcze na DLu) stałem w szczerym polu i zastanawiałem się jak odpalić moto. Był to splot zimy, włączonych świateł i grzanych manetek. Bawiłem się trochę na tym polu i dość często silnik mi gasł, a ja go z rozrusznika traktowałem. W pewnym momencie już nie mogłem go odpalić, a zbliżał się mój czas. Problemem były akurat manetki, które działały cały czas nawet na wyłączonym silniku (były sterowane właśnie AWS1).
O tym układzie myślę właśnie po tamtej akcji Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:46, 15 Paź 2014
Johny
A

 
Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 170
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin





U mnie AWS niczego nie załączy jak nie dostanie napięcia 13,7V także nie wiem jak to się stało u Ciebie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 22:02, 15 Paź 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 978
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Włączyłem silnik, układ załączył manetki. Jadę przez pole na półsprzęgle, niestety gaśnie mi silnik, a manetki nadal działają, ale już tylko na aku. Nie odkręcam kluczyka, tylko odpalam silnik... Nie ujechałem za daleko i znowu wszystko się powtarza. Tak zrobiłem kilkanaście razy, aż już nie odpaliłem moto.
W takich chwilach lepiej by było, żeby układ odłączył "mocniejsze" sprzęty, nawet jeżeli przerwa w ładowaniu nie jest długa Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:41, 16 Paź 2014
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2384
Przeczytał: 10 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie chcę być uszczypliwy, ale może po prostu skopiujcie rozwiązania z jakiegoś sprzęta, który mato w standardzie. Bo większość europejskich moto już to ma Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:52, 16 Paź 2014
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3206
Przeczytał: 92 tematy

Pomógł: 39 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





skopiowac albo kupic nowe oxfordy. Maja zabezpieczenie przed rozladowaniem aku. Mam takie zainstalowane - oprocz tego zabezpieczenia dodatkowym plusem jest to, ze zniknal przekaznik jako oddzielny element - czyli wszystko znajduje sie juz w elemencie pod przyciskami.

Wiec mozna bezpieczenie podlaczac bezposrednio do aku, a nie do dedykowanej zlaczki na manetki

przykladowo tu:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 20:53, 16 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 23:02, 16 Paź 2014
miotacztruskawek
Motonita

 
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 978
Przeczytał: 51 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin





Na manetach oqforda się wzorowałem, ale chciałem mieć automat możliwie poddany szerszemu gron...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Przekaźnik manetek inaczej
Forum VStromClub Strona Główna -> Oświetlenie
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin