Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przekaźnik manetek inaczej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johny
A



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Sob 18:25, 25 Lut 2012    Temat postu: Przekaźnik manetek inaczej

Wszyscy wiemy jakie jest ładowanie w DL-u, z racji tego że denerwowało mnie że w momencie włączenia zapłonu (przekręcenia stacyjki) zapalają się światła postanowiłem to usprawnić. Zastosowałem automatyczny włącznik świateł AWS1, który walał mi się po garażu. Ustrojstwo posiada w sobie dwa przekaźniki które są załączane przy napięciu 13,6V, dopiero jak alternator zacznie ładować. Jednym przekaźnikiem wysterowałem światła, a drugi wykorzystałem do zasilania podgrzewanych manetek i gniazda zapalniczki.
Operacja zakończyła się pełnym powodzeniem, urządzenie działa tak jak chciałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciejza
A



Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie

PostWysłany: Sob 19:32, 25 Lut 2012    Temat postu:

wazne ze zadowolony jestes.

z ciekawosci zapytam .. co cie denerwowalo w zalaczaniu swiatel przy przekreceniu kluczyka?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johny
A



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Sob 20:09, 25 Lut 2012    Temat postu:

maciejza napisał:

z ciekawosci zapytam .. co cie denerwowalo w zalaczaniu swiatel przy przekreceniu kluczyka?


Przede wszystkim pobór prądu przez światła przy włączonym zapłonie.
Mam założony komputerek pokładowy który pokazuje przejechane dystanse, temperaturę, przebiegi do przeglądów, statystyki, itp. Przy przeglądaniu danych światła cały czas świeciły. Poza tym zdarzało mi się nie wyłączyć pokrętłem manetek, co przy rozruchu skutkowało dodatkowym poborem prądu. Przy zdrowym akumulatorze nie ma problemu, ale jak będzie trochę rozładowany to już może być kłopot z odpaleniem. W tej chwili światła mijania, manetki, skotoiler są załączane dopiero jak silnik pracuje i akumulator jest ładowany.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Sob 20:48, 11 Paź 2014    Temat postu:

troszkę stary temat ale dla mnie bardzo na czasie:) i czy mógłbyś podpowiedzieć gdzie umieściłeś ten moduł ? może absurdalne pytanie ale jeszcze go nie posiadam to nie mam instrukcji jego podłączenia Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johny
A



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Sob 20:55, 11 Paź 2014    Temat postu:

Moduł umieściłem pod prawą tylną owiewką, obok schowka pod siedzeniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiekjx1
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2012
Posty: 419
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: dolnośląskie/BLC

PostWysłany: Śro 18:40, 15 Paź 2014    Temat postu:

szkoda że nie ma do tego jakiegoś manuala Sad mielibyśmy ułatwione zadanie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Śro 20:10, 15 Paź 2014    Temat postu:

Ostatnio z bratem wpadliśmy na ciekawszy pomysł.

Przekaźnik AWS1 ma tę wadę, że po wyłączeniu silnika nadal będzie włączony. My będziemy chcieli zastosować do sterowania układ wskazujący stan akumulatora.

[link widoczny dla zalogowanych]

Układ posiada 3 diody, czerwoną, żółtą i zieloną. Czerwona się zapala przy napięciach 10-12V, żółta 11-13V a zielona 13-14V. Do żółtej lub zielonej diody będziemy chcieli podłączyć przekaźnik/MOSFET, który będzie podawał napięcie na gniazdo/światła/manetki etc.

Zielona dioda zapala się dopiero przy napięciach które uzyskujemy w moto po włączeniu silnika. Wtedy napięcie np. na światłach jest tylko przy włączonym silniku. Idealne dla świateł, grzanych manetek i wszystkiego co ciągnie dużo prądu.

Z kolei żółta dioda zapala się przy napięciach normalnej pracy akumulatora, ale bez ładowania (czyli na wyłączonym silniku). Ważne, że ta dioda gaśnie, gdy napięcie na akumulatorze niebezpiecznie spada. W ten sposób nie dopuścimy do przypadkowego rozładowania akumulatora, bo układ w porę odetnie zasilanie. Tu można podłączyć inne bajery, ale takie które pobierają mniej prądu, GPS tel itd...

Oczywiście można by też zsumować sygnały z obu diod, porobić włączniki i inne bajery, w zależności kto jak chce mieć napięcie na wyjściu Wink

Taka mała wariacja temat


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Śro 20:13, 15 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johny
A



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Śro 20:18, 15 Paź 2014    Temat postu:

Ale to że przy wyłączeniu silnika jest nadal włączony, to według mnie jest zaleta. AWS wyłącza się po wyłączeniu stacyjki.
Załóżmy że w nocy stajesz na skrzyżowaniu i gaśnie Ci silnik. Przy Twoim patencie zostajesz bez świateł.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Johny dnia Śro 20:18, 15 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Śro 20:38, 15 Paź 2014    Temat postu:

Johny napisał:
Ale to że przy wyłączeniu silnika jest nadal włączony, to według mnie jest zaleta. AWS wyłącza się po wyłączeniu stacyjki.
Załóżmy że w nocy stajesz na skrzyżowaniu i gaśnie Ci silnik. Przy Twoim patencie zostajesz bez świateł.


Zgadzam się. No chyba, że te światła zgasły by kilka sekund później (tak mam w GSie). Bardziej bym zastosował ten układ do zasilania akcesoriów.

Niestety kiedyś już (jeszcze na DLu) stałem w szczerym polu i zastanawiałem się jak odpalić moto. Był to splot zimy, włączonych świateł i grzanych manetek. Bawiłem się trochę na tym polu i dość często silnik mi gasł, a ja go z rozrusznika traktowałem. W pewnym momencie już nie mogłem go odpalić, a zbliżał się mój czas. Problemem były akurat manetki, które działały cały czas nawet na wyłączonym silniku (były sterowane właśnie AWS1).
O tym układzie myślę właśnie po tamtej akcji Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Johny
A



Dołączył: 23 Sie 2011
Posty: 176
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radzymin

PostWysłany: Śro 20:46, 15 Paź 2014    Temat postu:

U mnie AWS niczego nie załączy jak nie dostanie napięcia 13,7V także nie wiem jak to się stało u Ciebie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Śro 21:02, 15 Paź 2014    Temat postu:

Włączyłem silnik, układ załączył manetki. Jadę przez pole na półsprzęgle, niestety gaśnie mi silnik, a manetki nadal działają, ale już tylko na aku. Nie odkręcam kluczyka, tylko odpalam silnik... Nie ujechałem za daleko i znowu wszystko się powtarza. Tak zrobiłem kilkanaście razy, aż już nie odpaliłem moto.
W takich chwilach lepiej by było, żeby układ odłączył "mocniejsze" sprzęty, nawet jeżeli przerwa w ładowaniu nie jest długa Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta



Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 3290
Przeczytał: 6 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:41, 16 Paź 2014    Temat postu:

Nie chcę być uszczypliwy, ale może po prostu skopiujcie rozwiązania z jakiegoś sprzęta, który mato w standardzie. Bo większość europejskich moto już to ma Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Czw 19:52, 16 Paź 2014    Temat postu:

skopiowac albo kupic nowe oxfordy. Maja zabezpieczenie przed rozladowaniem aku. Mam takie zainstalowane - oprocz tego zabezpieczenia dodatkowym plusem jest to, ze zniknal przekaznik jako oddzielny element - czyli wszystko znajduje sie juz w elemencie pod przyciskami.

Wiec mozna bezpieczenie podlaczac bezposrednio do aku, a nie do dedykowanej zlaczki na manetki

przykladowo tu:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szuja dnia Czw 19:53, 16 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 22:02, 16 Paź 2014    Temat postu:

Na manetach oqforda się wzorowałem, ale chciałem mieć automat możliwie poddany szerszemu gron...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Oświetlenie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin