Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Automatyczne włączenie/wyłączenie manetek/gniazda 12V

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Patenty elektryczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
thekamil
A



Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 20:12, 19 Cze 2009    Temat postu: Automatyczne włączenie/wyłączenie manetek/gniazda 12V

Po co i dlaczego?
Podgrzewane manetki podłączone bezpośrednio do akumulatora to duże rysyko wyładowania aku. Albo sami zapomnimy ich wyłączonyć, albo ktoś dla zabawy załączy je nam na parkingu i zabije aku.
Rozwiązaniem tego problemu jest zakup "automatycznego włącznika świateł". jest to koszt ok 30zł + wysyłka.
Mój DL (1000 K6) ma włączone światła od momentu przekręcenia stacyjki, tak więc automatyczny włączonik świateł użyłem jako automatyczny włącznik prądu w manetkach i gnieździe 12V.
Zakupiłem ten bajer na allegro od użytkownika "bo-car", od niego też pochodzą poniższe zdjęcia. wykorzystuje je bez wiedzy i zgody autora.
cała instrukcja:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

i wycinek z moim dopiskiem jak podłączyłem to w moim DLu:



Dodatkowo kabel czerwony+szary przechodzą jeszcze przez bezpiecznik 10A.

Efekt końcowy jest taki:
Gdy odpale moto i alternator zacznie dawać prąd to po ok 5sek automatyczny włącznik świateł przekazuje prąd do manetek i gniazda 12V. wyłącze moto- manetki stygną, w gnieździe nie ma prądu.

polecam wszystkim bo koszt niewielki, a zamontowanie to ok 30 min z piwkiem w ręku.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PETER
Motocyklista



Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW

PostWysłany: Pią 21:17, 19 Cze 2009    Temat postu:

prościej podłączyć manetki pod żarówke od pozycyjnych przednią lub tylną beż świateł nie działają i manetki i gniazdo

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Sob 5:56, 20 Cze 2009    Temat postu:

PETER napisał:
prościej podłączyć manetki pod żarówke od pozycyjnych przednią lub tylną beż świateł nie działają i manetki i gniazdo


ten patent zrobili mi w PP, ale coś mi się on nie podobał więc do żarówki podłączyłem sterowanie przekaźnika, który załącza obwód od akumulatora.

tutaj są fotki
http://www.vstromclub.fora.pl/dl-technika,16/moto-rozgaleziacz-elektryczny,756.html


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bratek DL1000
Motocyklista



Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 240
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy

PostWysłany: Sob 11:41, 20 Cze 2009    Temat postu:

a najprościej jest odkopać przewód "+" po stacyjce, czyli nic się nie dzieje bez wiedzy motocyklisty o problem z głowy Smile przekaźnik to dodatkowa masa motocykla Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mradom
Motocyklista



Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków

PostWysłany: Nie 15:18, 21 Cze 2009    Temat postu:

Chyba najlepiej to dodatkowy przekaznik sterowany z obwodu swiatel mijania. Ja tak zasilam grzane manetki, ladowanie navi i oliwiarke.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
domelto
A1



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok

PostWysłany: Nie 21:43, 21 Cze 2009    Temat postu:

A czy nie lepiej "dokopać się" do oryginalnej wiązki z "wyprowadzonym" prądem (znajduje się na obudowie wentylatora- nie jest to najłatwiejsze) i podłaczyć wszelkie ustrojstwa elektryczne pod obwód przewidziany przez producenta? Ja mam pod to podłączone gniazdo zewnętrzne i jest super.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dabrodan
A1



Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:07, 06 Sie 2009    Temat postu:

Ja w swoim DL 1000 mam dwa przekaźniki wyprowadzone z instalacji które załaczaja sie po przekreceniu kluczyka, tam tez podłaczone miałem (mam) manetki, drugi wykorzystałem przy instalacji gniazda zapalniczki. Wszystko znalazłem zaraz przy akumulatorze Dl mam z 2003 roku. Jak sądzicie fabryczna instalacja czy modyfikowana (jestem drugim właścicielem)?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
geniusz
Motocyklista



Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 473
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:35, 18 Lis 2009    Temat postu:

Oryginalnegrzene manetki są tak samo zrobione czy załączają się po przekręceniu stacyjki???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaG
Administrator



Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 4243
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 27 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa

PostWysłany: Czw 10:32, 19 Lis 2009    Temat postu:

Zależy jak je podepniesz - jak w oryginalnym gnieździe Suzuki to po rozłączeniu stacyjki się wyłączają.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laboko
A1



Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 14:31, 20 Gru 2009    Temat postu:

Witam. Ja mam inne pytanie - czy oryginalne manetki Suzuki są dostosowane do kształtu rollgazu, czy też może przy ich montażu także trzeba strugać rollgaz? I, jeżeli ktoś wie, to jaka jest cena takich oryginałów? Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyryl DL1000
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 15:01, 20 Gru 2009    Temat postu:

Nie wiem jaka cena ale wiem, że są naprawdę dobre i na inne bym nie zamienił.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Nie 15:45, 20 Gru 2009    Temat postu:

cyryl DL1000 napisał:
Nie wiem jaka cena ale wiem, że są naprawdę dobre i na inne bym nie zamienił.

Kosmiczna Exclamation jeśli dobrze pamiętam to chyba coś koło 1tys.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyryl DL1000
Motocyklista



Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Nie 15:51, 20 Gru 2009    Temat postu:

Biały napisał:
Kosmiczna Exclamation jeśli dobrze pamiętam to chyba coś koło 1tys.


To ciesze się, że już z nimi kupiłem Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Laboko
A1



Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 14:37, 23 Gru 2009    Temat postu:

Własnie pytałem o cenę tych manetek Suzuki. "Jedyne" 1450 zł....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jakubdl1000
Motonita



Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 775
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 11:04, 22 Kwi 2010    Temat postu:

a ASO zawołali sobie za podłaczenie manetek pod oryginalna instalacje dl1000 350zł!
jest ktoś z okolic Bydgoszczy kto sie zna i by mi to ustrojstwo podłaczył?
mohe robić wszystko przy motocyklu ale podłaczanie kabelków to nie dla mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ologc
Administrator



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1620
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk

PostWysłany: Czw 11:58, 22 Kwi 2010    Temat postu:

jakubdl1000 napisał:
mohe robić wszystko przy motocyklu ale podłaczanie kabelków to nie dla mnie.


wpadnij na zlot z lutownicą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Basmanek
Motocyklista



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki

PostWysłany: Czw 12:33, 22 Kwi 2010    Temat postu:

A ja mam pytanie, gdzie i jak by podłączyć ow automatyczny włącznik świateł do... świateł?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jenes
A2



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Czw 13:23, 22 Kwi 2010    Temat postu:

Basmanek napisał:
A ja mam pytanie, gdzie i jak by podłączyć ow automatyczny włącznik świateł do... świateł?

Smile Ja właśnie sobie i kumplowi przerobiłem takie cuś. Wpiąłem się w głowny przewód od świateł, przed przełącznikiem na kierownicy HI/LO, i teraz włączają mi się światła po odpaleniu silnika jak już jest ładowanie. Wszystko po przekaźniku(wprost a akumulatora z bezpiecznikiem) z którego też są dorobione przewody do grzanych manetek, gniazda zpalniczki/oliwiarki Cool . Ten automatycznt włącznik służy tylko sterowaniu przekaźnika i pewnie do zasilania oliwiarki zostanie wykorzystany.
Miałem wpinać sie w orginalne gniazdo bezpieczników, ale są tam już rozdzielone krótkie i długie i trzeba by 2 proste przekaźniki albo jakiś z 2 obwodami dawać, a teraz wszystko działa poza światłami z przodu, bo to jest największe obciążenie podczas rozruchu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Basmanek
Motocyklista



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki

PostWysłany: Czw 15:12, 22 Kwi 2010    Temat postu:

No własnie o wpiecie sie przed przełacznikiem krotkie długie mi chodzi, w ktorym miejscu sie wpiąć, jak? Czy po wpieciu urządzenia odpinamy oryginalny kabel?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jenes
A2



Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie

PostWysłany: Czw 21:17, 22 Kwi 2010    Temat postu:

Ja sie po prostu wciąłem Wink w wiązkę koło główki pod górną półką, przeciąłem główny kabel od świateł, zarobiłem końcówki i przeciągnąłem wiązke pod siedzenie gdzie te wszystkie klamoty upchałem. Zawsze moge z tego zrezygnować spinając spowrotem koło kierownicy razem gotowe złączki. Można też smiało przylutować na stałe, przedłużone kable, albo upchać te włączniki automatyczne pod plastikami boczków i nie ciągnąć pod siedzenie.
Może mało figlarnie, ale nie chciało mi sie rozwalać wiązek pod bakiem, a z tego co widze to nawet ASO lepiej nie robi Very Happy, i kable są krosowane w różnych miejscach więc nie chciałem też czegoś popsuć-bo lenistwo to straszna choroba i szukać sie potem nie chce Twisted Evil .

PS. orginalny kabel wykorzystać do sterowania tym patentem można, a i pewnie jest wskazane Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jenes dnia Czw 21:19, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Basmanek
Motocyklista



Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki

PostWysłany: Pią 9:03, 23 Kwi 2010    Temat postu:

Dzięki, o to chodziło Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Wto 21:02, 08 Cze 2010    Temat postu:

Witam, wracam do tematu: mój patent to przekaźnik od maluszka (ok 12 zł) i podpięcie pod tylne światło mijania.
Działa bez zarzutu, nic się nie grzeje, miejsca nie zabiera dużo bo upchnąłem ustrojstwo razem z całą elektryką obok akumulatora.
Proste i tanie.

Pozdr
KD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KD dnia Wto 21:03, 08 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
koko
A



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 17:17, 09 Cze 2010    Temat postu:

Może ma ktoś fotke gdzie jest umiejscowiona "oryginalna wtyczka" do podłączenia np. grzanych manetek? Wiem że gdzieś pod lewą owiewka, ale może ktoś ma dokładniejsze info?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 8:33, 10 Cze 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 8:13, 18 Cze 2010    Temat postu:

a wiec wczoraj probowalem przepiac moje grzane manetki z podlaczenia bezposrednio na aku gdzies pod swiatla...
kupilem przekaznik do swiatel i niestety troche mnie to przeroslo Sad

rozwalilem zlaczke od swiatla pozycyjnego i podlaczylem wszystko pod przekaznik... czy dobrze to nie wiem Razz na koncowke 85 dalem "+" idacy z glownej wiazki, na 86 dalem "-" i na 30 podlaczylem "+" zarowki... niestety na 30 i na 87 nie ma napiecia Sad
probowalem tez dac "+" z wiazki na 30, ale efekt ten sam...

podlaczylem wiec bezposrednio wszystko lutujac bez zadnych przekaznikow i dziala, jedyny problem jest taki, ze jak wlacze manetki to przygasaja ("mrugaja") pozycyjne... im wieksza sila grzania tym mniej to widac (na 100% nie widac w ogole)...

teraz moje pytania:
1. jak bardzo "sztuka" cierpi podlaczajac tak manetki?
2. jaki wplyw na instalacje ma takie podlaczenie?
3. jaki wplyw na zywotnosc pozycyjnych ma takie podlaczenie?

jezeli to podlaczenie jest do dupesu to moze jest chetny za "browara" pobawic sie u mnie w garazu?
mam jeszcze do podlaczenia gniazdo zapalniczki wiec jest okazja na drugiego browara Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 8:38, 18 Cze 2010    Temat postu:

Coś mi się wydaje że podpiąłeś manetki pod instalację świateł a z tego przewodu powinieneś brac tylko napięcie do przełącznika. Moim zdaniem nie ma co kombinować, albo podpinasz manetki pod aku z przełącznikiem na światłach albo pod oryginalne gniazdo.
Ja wybrałem rozwiązanie pierwsze bo nie mogłem znaleźć złączki do manetek koło cylindrów.
Jak chcesz mogę rzucić okiem bo mam i gniazdo i manetki tak podłączone.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:02, 18 Cze 2010    Temat postu:

tak probowalem, a skonczylem na tym co na dole Very Happy



jezeli to dolne podlaczenie wola o pomste do nieba to prosze dac znac bo nie chce zeby mi sie cos w skandynawii spalilo Evil or Very Mad

od razu napisze, ze na wejsciu na przekaznik nie ma >13V, a czytalem, ze on wtedy sie dopiero zalacza... czy to prawda, czy to moze byc przyczyna?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 9:11, 18 Cze 2010    Temat postu:

Moim zdaniem (elektryk ze mnie amator co prawda) oba schematy są błędne. Podłączyłeś manetki pod instalację oświetlenia, które ma kabelki przewidziane na obciążenie żarówek czyli ok 20 - kilka W. Manetki z tego co pamiętam mają początkowe obciążenie nawet 100W więc kabelki mogą nie wytrzymać. Dodatkowo nie masz bezpiecznika na manetkach osobnego. Tak jak pisałem wyżej z lampek bierz tylko prąd do stycznika jako prąd załączający przekaźnik.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:13, 18 Cze 2010    Temat postu:

mhm... bezpiecznik na manetkach jest, ale go nie rysowalem...
czy jestes w stanie mi narysowac (lub ktos inny) jak powinno to byc podlaczone?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 9:15, 18 Cze 2010    Temat postu:

pozniej spojrzę w moje moto i ci napisze, nie pamiętam dokładnie który do czego powinien być podłączony

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pią 9:34, 18 Cze 2010    Temat postu:

bibop weź wyrzuć to ustrojstwo, zdejmij bak i podłącz się pod oryginalne gniazdo...po co sobie komplikować zycie skoro masz juz obwód fabryczny spod przekaźnika Question
Jak się nie ma pojecia o elektryce to lepiej nie grzebać, bo za chwile bedziesz kupował nowy sterownik do tych manet...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 9:36, 18 Cze 2010    Temat postu:

no chyba tak zrobie...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KD
Motocyklista



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 313
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: Pią 9:45, 18 Cze 2010    Temat postu:

Ja mam tak:
- 85 "-" aku
- 87 "+" manetki
- 30 "+" aku (z bezpiecznikiem)
- 86 "+" światła

dodatkowo mam "-" z aku podłączone bezpośrednio kabelkiem do manetek

W związku z tym zamknięcie obwodu 86 i 85 pozwala zamknąć obwód 30 i 87 co pozwala włączyć manetki, minus jest bezpośrednio do manetek, na tym samym obwodzie mam też gniazdko.

użyłem przewodów o przekroju 0,75mm


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaro
A2



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:38, 18 Cze 2010    Temat postu:

bibop,
Podaj typ tego przekaźnika, znajdę w necie jego schemat elektryczny i narysuję Ci właściwy sposób podłączenia.

Poza tym uważam, tak jak koledzy, że najlepsze rozwiązanie to podpięcie pod oryginalne gniazdko - obwód jest do tego przygotowany, a podłączenie jest bardziej mechaniczne niż elektryczne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 15:41, 18 Cze 2010    Temat postu:

spoko jaro... zaraz jade do domu szukac tego gniazdka Razz mam troche moto rozebrane to mam nadzieje, ze znajde...


musze pokombinowac jeszcze z gniazdem 12V


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Pią 15:42, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 17:57, 18 Cze 2010    Temat postu:

85 i 86 to zasilanie przekaźnika więc dajesz na jeden plus po stacyjce a na drugi masę.
30 to zasilanie w tym wypadku manetek więc dajesz plus z akumulatora a na 87 plus z manetek. minus z manetek na masę. Jeżeli masz jeszcze pin 87a to go nie podłączaj.
A i wyp...ol bezpiecznik z kabla manetek i przenieś go na plus z aku czyli przed styk 30.

Efekt taki przekręcasz stacyjkę i prąd płynie przez cewkę przekaźnika po stykach 85 i 86 a ta cewka zwiera styk 87 i 30 bo jak przekaźnik nie ma sasilania to zwiera pin 87a z 30.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pią 18:01, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 21:00, 18 Cze 2010    Temat postu:

za pozno ;P moze bedzie dla potomnych...
chyba znalazlem ta zlaczke do manetek... chyba bo byla bardziej od strony klaksonu niz wentylatora i dobieralem sie do niej z lewej strony... dodatkowo kabelki przy tej zlaczce (koloru czarnego) sa takie cieniutkie, ze nie bylem pewny ale nic innego tam nie bylo...
podpialem sie pod to, manetki dzialaja wiec chyba git, co?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 22:47, 18 Cze 2010    Temat postu:

Mimo wszystko ja bym i tak przekaźnik założył. to takie dodatkowe zabezpieczenie. Ale wiadomo, że w końcu zabraknie miejsca na przekaźniki. Ja mam ich już 4 ale małe 15A.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Biały
Motonita



Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1031
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa

PostWysłany: Pią 22:56, 18 Cze 2010    Temat postu:

konra.dzik napisał:
Mimo wszystko ja bym i tak przekaźnik założył. to takie dodatkowe zabezpieczenie

Przed czym to zabezpieczenie Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 23:22, 18 Cze 2010    Temat postu:

Przed zdrowym snem Wink
Może troszkę źle się wyraziłem. Chodziło o prąd płynący przez przełącznik, oczywiście nie w przypadku tych manetek. Ja mam kilka odbiorników na moto które włączane są małymi zgrabnymi guziczkami ale ich obciążalność jest nieduża i dlatego założyłem przekaźnik. W weekend dobiorę się wreszcie do tego gniazda obok chłodnicy i tam wepnę wszystko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pią 23:23, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jaro
A2



Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 7:38, 19 Cze 2010    Temat postu:

bibop napisał:
za pozno ;P moze bedzie dla potomnych...
chyba znalazlem ta zlaczke do manetek... chyba bo byla bardziej od strony klaksonu niz wentylatora i dobieralem sie do niej z lewej strony... dodatkowo kabelki przy tej zlaczce (koloru czarnego) sa takie cieniutkie, ze nie bylem pewny ale nic innego tam nie bylo...
podpialem sie pod to, manetki dzialaja wiec chyba git, co?


Tak, to jest to złącze Wink Jest zabezpieczone bodajże 15A bezpiecznikiem, więc da radę manetkom. U mnie zasila cały dodatkowy osprzęt i nie mam żadnych problemów póki co.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bibop
Maniak motocyklowy



Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1741
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 8:25, 19 Cze 2010    Temat postu:

ja to z elektryka jak najmniej chce miec wspolnego... za bardzo sie boje, ze cos sie "sfajczy"... musze jeszcze podlaczyc gniazdo zapalniczki... kupilem takie podwojne i chce podlaczyc przez przekaznik (tak, nie poddam sie Evil or Very Mad)... jezeli dobrze kombinuje to co napisaliscie wyzej to powinienem zrobic tak:
1. kabelek z AKU (+) przez jakis bezpiecznik 15A podlaczam na 30
2. 86 wale na mase AKU
3. 85 daje na np. pompe paliwa (+) - mam tam juz podlaczony elektrozawor do oilera (nie jest to problem?)
4. 87 podlaczam na gniazdo 12V (+), a mase na mase

dobrze kombinuje?

EDIT:
jak ktos chce szukac tej zlaczki to proponuje "zdjac" (odkrecic sruby i zdjac z zaczepu z lewej strony zeby troche wisiala) chlodnice i szukac zoltej wtyczki przyczepionej do plastyku za chlodnica. u mnie ta zlaczka byla obok tej wtyczki.

EDIT 1:
zrobilem tak jak napisalem i dziala Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Sob 12:33, 19 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Patenty elektryczne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin