VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Patenty elektryczne -> Automatyczne włączenie/wyłączenie manetek/gniazda 12V
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Automatyczne włączenie/wyłączenie manetek/gniazda 12V
PostWysłany: Pią 21:12, 19 Cze 2009
thekamil
A

 
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Po co i dlaczego?
Podgrzewane manetki podłączone bezpośrednio do akumulatora to duże rysyko wyładowania aku. Albo sami zapomnimy ich wyłączonyć, albo ktoś dla zabawy załączy je nam na parkingu i zabije aku.
Rozwiązaniem tego problemu jest zakup "automatycznego włącznika świateł". jest to koszt ok 30zł + wysyłka.
Mój DL (1000 K6) ma włączone światła od momentu przekręcenia stacyjki, tak więc automatyczny włączonik świateł użyłem jako automatyczny włącznik prądu w manetkach i gnieździe 12V.
Zakupiłem ten bajer na allegro od użytkownika "bo-car", od niego też pochodzą poniższe zdjęcia. wykorzystuje je bez wiedzy i zgody autora.
cała instrukcja:
http://starzaki.eu.org/~rammstein/imperator/strom/aut1.jpg
http://starzaki.eu.org/~rammstein/imperator/strom/aut2.jpg

i wycinek z moim dopiskiem jak podłączyłem to w moim DLu:



Dodatkowo kabel czerwony+szary przechodzą jeszcze przez bezpiecznik 10A.

Efekt końcowy jest taki:
Gdy odpale moto i alternator zacznie dawać prąd to po ok 5sek automatyczny włącznik świateł przekazuje prąd do manetek i gniazda 12V. wyłącze moto- manetki stygną, w gnieździe nie ma prądu.

polecam wszystkim bo koszt niewielki, a zamontowanie to ok 30 min z piwkiem w ręku.

pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:17, 19 Cze 2009
PETER
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 234
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: PRUSZKÓW





prościej podłączyć manetki pod żarówke od pozycyjnych przednią lub tylną beż świateł nie działają i manetki i gniazdo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 6:56, 20 Cze 2009
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





PETER napisał:
prościej podłączyć manetki pod żarówke od pozycyjnych przednią lub tylną beż świateł nie działają i manetki i gniazdo


ten patent zrobili mi w PP, ale coś mi się on nie podobał więc do żarówki podłączyłem sterowanie przekaźnika, który załącza obwód od akumulatora.

tutaj są fotki
http://www.vstromclub.fora.pl/dl-technika,16/moto-rozgaleziacz-elektryczny,756.html


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:41, 20 Cze 2009
Bratek DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Lis 2007
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rancho k/Wawy





a najprościej jest odkopać przewód "+" po stacyjce, czyli nic się nie dzieje bez wiedzy motocyklisty o problem z głowy Smile przekaźnik to dodatkowa masa motocykla Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:18, 21 Cze 2009
mradom
Motocyklista

 
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa\Pruszków





Chyba najlepiej to dodatkowy przekaznik sterowany z obwodu swiatel mijania. Ja tak zasilam grzane manetki, ladowanie navi i oliwiarke.
/mr/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:43, 21 Cze 2009
domelto
A1

 
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Białystok





A czy nie lepiej "dokopać się" do oryginalnej wiązki z "wyprowadzonym" prądem (znajduje się na obudowie wentylatora- nie jest to najłatwiejsze) i podłaczyć wszelkie ustrojstwa elektryczne pod obwód przewidziany przez producenta? Ja mam pod to podłączone gniazdo zewnętrzne i jest super.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:07, 06 Sie 2009
dabrodan
A1

 
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ja w swoim DL 1000 mam dwa przekaźniki wyprowadzone z instalacji które załaczaja sie po przekreceniu kluczyka, tam tez podłaczone miałem (mam) manetki, drugi wykorzystałem przy instalacji gniazda zapalniczki. Wszystko znalazłem zaraz przy akumulatorze Dl mam z 2003 roku. Jak sądzicie fabryczna instalacja czy modyfikowana (jestem drugim właścicielem)?

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:35, 18 Lis 2009
geniusz
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 281
Przeczytał: 42 tematy

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





Oryginalnegrzene manetki są tak samo zrobione czy załączają się po przekręceniu stacyjki???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:32, 19 Lis 2009
MaG
Administrator

 
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 3584
Przeczytał: 87 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gocław, W-wa





Zależy jak je podepniesz - jak w oryginalnym gnieździe Suzuki to po rozłączeniu stacyjki się wyłączają.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:31, 20 Gru 2009
Laboko
A1

 
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Witam. Ja mam inne pytanie - czy oryginalne manetki Suzuki są dostosowane do kształtu rollgazu, czy też może przy ich montażu także trzeba strugać rollgaz? I, jeżeli ktoś wie, to jaka jest cena takich oryginałów? Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:01, 20 Gru 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Nie wiem jaka cena ale wiem, że są naprawdę dobre i na inne bym nie zamienił.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:45, 20 Gru 2009
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





cyryl DL1000 napisał:
Nie wiem jaka cena ale wiem, że są naprawdę dobre i na inne bym nie zamienił.

Kosmiczna Exclamation jeśli dobrze pamiętam to chyba coś koło 1tys.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:51, 20 Gru 2009
cyryl DL1000
Motocyklista

 
Dołączył: 11 Lis 2008
Posty: 314
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kopanki, Wielkopolska





Biały napisał:
Kosmiczna Exclamation jeśli dobrze pamiętam to chyba coś koło 1tys.


To ciesze się, że już z nimi kupiłem Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:37, 23 Gru 2009
Laboko
A1

 
Dołączył: 16 Gru 2009
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Własnie pytałem o cenę tych manetek Suzuki. "Jedyne" 1450 zł....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:04, 22 Kwi 2010
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





a ASO zawołali sobie za podłaczenie manetek pod oryginalna instalacje dl1000 350zł!
jest ktoś z okolic Bydgoszczy kto sie zna i by mi to ustrojstwo podłaczył?
mohe robić wszystko przy motocyklu ale podłaczanie kabelków to nie dla mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:58, 22 Kwi 2010
ologc
Administrator

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 1636
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Monachium/Gdańsk





jakubdl1000 napisał:
mohe robić wszystko przy motocyklu ale podłaczanie kabelków to nie dla mnie.


wpadnij na zlot z lutownicą Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:33, 22 Kwi 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





A ja mam pytanie, gdzie i jak by podłączyć ow automatyczny włącznik świateł do... świateł?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:23, 22 Kwi 2010
Jenes
A2

 
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie





Basmanek napisał:
A ja mam pytanie, gdzie i jak by podłączyć ow automatyczny włącznik świateł do... świateł?

Smile Ja właśnie sobie i kumplowi przerobiłem takie cuś. Wpiąłem się w głowny przewód od świateł, przed przełącznikiem na kierownicy HI/LO, i teraz włączają mi się światła po odpaleniu silnika jak już jest ładowanie. Wszystko po przekaźniku(wprost a akumulatora z bezpiecznikiem) z którego też są dorobione przewody do grzanych manetek, gniazda zpalniczki/oliwiarki Cool . Ten automatycznt włącznik służy tylko sterowaniu przekaźnika i pewnie do zasilania oliwiarki zostanie wykorzystany.
Miałem wpinać sie w orginalne gniazdo bezpieczników, ale są tam już rozdzielone krótkie i długie i trzeba by 2 proste przekaźniki albo jakiś z 2 obwodami dawać, a teraz wszystko działa poza światłami z przodu, bo to jest największe obciążenie podczas rozruchu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:12, 22 Kwi 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





No własnie o wpiecie sie przed przełacznikiem krotkie długie mi chodzi, w ktorym miejscu sie wpiąć, jak? Czy po wpieciu urządzenia odpinamy oryginalny kabel?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:17, 22 Kwi 2010
Jenes
A2

 
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie





Ja sie po prostu wciąłem Wink w wiązkę koło główki pod górną półką, przeciąłem główny kabel od świateł, zarobiłem końcówki i przeciągnąłem wiązke pod siedzenie gdzie te wszystkie klamoty upchałem. Zawsze moge z tego zrezygnować spinając spowrotem koło kierownicy razem gotowe złączki. Można też smiało przylutować na stałe, przedłużone kable, albo upchać te włączniki automatyczne pod plastikami boczków i nie ciągnąć pod siedzenie.
Może mało figlarnie, ale nie chciało mi sie rozwalać wiązek pod bakiem, a z tego co widze to nawet ASO lepiej nie robi Very Happy, i kable są krosowane w różnych miejscach więc nie chciałem też czegoś popsuć-bo lenistwo to straszna choroba i szukać sie potem nie chce Twisted Evil .

PS. orginalny kabel wykorzystać do sterowania tym patentem można, a i pewnie jest wskazane Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jenes dnia Czw 22:19, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:03, 23 Kwi 2010
Basmanek
Motocyklista

 
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: W-wa, Jelonki





Dzięki, o to chodziło Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:02, 08 Cze 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Witam, wracam do tematu: mój patent to przekaźnik od maluszka (ok 12 zł) i podpięcie pod tylne światło mijania.
Działa bez zarzutu, nic się nie grzeje, miejsca nie zabiera dużo bo upchnąłem ustrojstwo razem z całą elektryką obok akumulatora.
Proste i tanie.

Pozdr
KD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez KD dnia Wto 22:03, 08 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:17, 09 Cze 2010
koko
A

 
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lublin





Może ma ktoś fotke gdzie jest umiejscowiona "oryginalna wtyczka" do podłączenia np. grzanych manetek? Wiem że gdzieś pod lewą owiewka, ale może ktoś ma dokładniejsze info?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 9:33, 10 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





http://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=3258.0


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:13, 18 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





a wiec wczoraj probowalem przepiac moje grzane manetki z podlaczenia bezposrednio na aku gdzies pod swiatla...
kupilem przekaznik do swiatel i niestety troche mnie to przeroslo Sad

rozwalilem zlaczke od swiatla pozycyjnego i podlaczylem wszystko pod przekaznik... czy dobrze to nie wiem Razz na koncowke 85 dalem "+" idacy z glownej wiazki, na 86 dalem "-" i na 30 podlaczylem "+" zarowki... niestety na 30 i na 87 nie ma napiecia Sad
probowalem tez dac "+" z wiazki na 30, ale efekt ten sam...

podlaczylem wiec bezposrednio wszystko lutujac bez zadnych przekaznikow i dziala, jedyny problem jest taki, ze jak wlacze manetki to przygasaja ("mrugaja") pozycyjne... im wieksza sila grzania tym mniej to widac (na 100% nie widac w ogole)...

teraz moje pytania:
1. jak bardzo "sztuka" cierpi podlaczajac tak manetki?
2. jaki wplyw na instalacje ma takie podlaczenie?
3. jaki wplyw na zywotnosc pozycyjnych ma takie podlaczenie?

jezeli to podlaczenie jest do dupesu to moze jest chetny za "browara" pobawic sie u mnie w garazu?
mam jeszcze do podlaczenia gniazdo zapalniczki wiec jest okazja na drugiego browara Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:38, 18 Cze 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Coś mi się wydaje że podpiąłeś manetki pod instalację świateł a z tego przewodu powinieneś brac tylko napięcie do przełącznika. Moim zdaniem nie ma co kombinować, albo podpinasz manetki pod aku z przełącznikiem na światłach albo pod oryginalne gniazdo.
Ja wybrałem rozwiązanie pierwsze bo nie mogłem znaleźć złączki do manetek koło cylindrów.
Jak chcesz mogę rzucić okiem bo mam i gniazdo i manetki tak podłączone.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:02, 18 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





tak probowalem, a skonczylem na tym co na dole Very Happy



jezeli to dolne podlaczenie wola o pomste do nieba to prosze dac znac bo nie chce zeby mi sie cos w skandynawii spalilo Evil or Very Mad

od razu napisze, ze na wejsciu na przekaznik nie ma >13V, a czytalem, ze on wtedy sie dopiero zalacza... czy to prawda, czy to moze byc przyczyna?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:11, 18 Cze 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Moim zdaniem (elektryk ze mnie amator co prawda) oba schematy są błędne. Podłączyłeś manetki pod instalację oświetlenia, które ma kabelki przewidziane na obciążenie żarówek czyli ok 20 - kilka W. Manetki z tego co pamiętam mają początkowe obciążenie nawet 100W więc kabelki mogą nie wytrzymać. Dodatkowo nie masz bezpiecznika na manetkach osobnego. Tak jak pisałem wyżej z lampek bierz tylko prąd do stycznika jako prąd załączający przekaźnik.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:13, 18 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





mhm... bezpiecznik na manetkach jest, ale go nie rysowalem...
czy jestes w stanie mi narysowac (lub ktos inny) jak powinno to byc podlaczone?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:15, 18 Cze 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





pozniej spojrzę w moje moto i ci napisze, nie pamiętam dokładnie który do czego powinien być podłączony


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:34, 18 Cze 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





bibop weź wyrzuć to ustrojstwo, zdejmij bak i podłącz się pod oryginalne gniazdo...po co sobie komplikować zycie skoro masz juz obwód fabryczny spod przekaźnika Question
Jak się nie ma pojecia o elektryce to lepiej nie grzebać, bo za chwile bedziesz kupował nowy sterownik do tych manet...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:36, 18 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





no chyba tak zrobie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:45, 18 Cze 2010
KD
Motocyklista

 
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 297
Przeczytał: 15 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielkopolska





Ja mam tak:
- 85 "-" aku
- 87 "+" manetki
- 30 "+" aku (z bezpiecznikiem)
- 86 "+" światła

dodatkowo mam "-" z aku podłączone bezpośrednio kabelkiem do manetek

W związku z tym zamknięcie obwodu 86 i 85 pozwala zamknąć obwód 30 i 87 co pozwala włączyć manetki, minus jest bezpośrednio do manetek, na tym samym obwodzie mam też gniazdko.

użyłem przewodów o przekroju 0,75mm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:38, 18 Cze 2010
jaro
A2

 
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





bibop,
Podaj typ tego przekaźnika, znajdę w necie jego schemat elektryczny i narysuję Ci właściwy sposób podłączenia.

Poza tym uważam, tak jak koledzy, że najlepsze rozwiązanie to podpięcie pod oryginalne gniazdko - obwód jest do tego przygotowany, a podłączenie jest bardziej mechaniczne niż elektryczne Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:41, 18 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





spoko jaro... zaraz jade do domu szukac tego gniazdka Razz mam troche moto rozebrane to mam nadzieje, ze znajde...


musze pokombinowac jeszcze z gniazdem 12V


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Pią 16:42, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:57, 18 Cze 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





85 i 86 to zasilanie przekaźnika więc dajesz na jeden plus po stacyjce a na drugi masę.
30 to zasilanie w tym wypadku manetek więc dajesz plus z akumulatora a na 87 plus z manetek. minus z manetek na masę. Jeżeli masz jeszcze pin 87a to go nie podłączaj.
A i wyp...ol bezpiecznik z kabla manetek i przenieś go na plus z aku czyli przed styk 30.

Efekt taki przekręcasz stacyjkę i prąd płynie przez cewkę przekaźnika po stykach 85 i 86 a ta cewka zwiera styk 87 i 30 bo jak przekaźnik nie ma sasilania to zwiera pin 87a z 30.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Pią 19:01, 18 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:00, 18 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





za pozno ;P moze bedzie dla potomnych...
chyba znalazlem ta zlaczke do manetek... chyba bo byla bardziej od strony klaksonu niz wentylatora i dobieralem sie do niej z lewej strony... dodatkowo kabelki przy tej zlaczce (koloru czarnego) sa takie cieniutkie, ze nie bylem pewny ale nic innego tam nie bylo...
podpialem sie pod to, manetki dzialaja wiec chyba git, co?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:47, 18 Cze 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Mimo wszystko ja bym i tak przekaźnik założył. to takie dodatkowe zabezpieczenie. Ale wiadomo, że w końcu zabraknie miejsca na przekaźniki. Ja mam ich już 4 ale małe 15A.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:56, 18 Cze 2010
Biały
Motonita

 
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 1033
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wa-wa





konra.dzik napisał:
Mimo wszystko ja bym i tak przekaźnik założył. to takie dodatkowe zabezpieczenie

Przed czym to zabezpieczenie Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 0:22, 19 Cze 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 36 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Przed zdrowym snem Wink
Może troszkę źle się wyraziłem. Chodziło o prąd płynący przez przełącznik, oczywiście nie w przypadku tych manetek. Ja mam kilka odbiorników na moto które włączane są małymi zgrabnymi guziczkami ale ich obciążalność jest nieduża i dlatego założyłem przekaźnik. W weekend dobiorę się wreszcie do tego gniazda obok chłodnicy i tam wepnę wszystko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez konra.dzik dnia Sob 0:23, 19 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:38, 19 Cze 2010
jaro
A2

 
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





bibop napisał:
za pozno ;P moze bedzie dla potomnych...
chyba znalazlem ta zlaczke do manetek... chyba bo byla bardziej od strony klaksonu niz wentylatora i dobieralem sie do niej z lewej strony... dodatkowo kabelki przy tej zlaczce (koloru czarnego) sa takie cieniutkie, ze nie bylem pewny ale nic innego tam nie bylo...
podpialem sie pod to, manetki dzialaja wiec chyba git, co?


Tak, to jest to złącze Wink Jest zabezpieczone bodajże 15A bezpiecznikiem, więc da radę manetkom. U mnie zasila cały dodatkowy osprzęt i nie mam żadnych problemów póki co.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:25, 19 Cze 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





ja to z elektryka jak najmniej chce miec wspolnego... za bardzo sie boje, ze cos sie "sfajczy"... musze jeszcze podlaczyc gniazdo zapalniczki... kupilem takie podwojne i chce podlaczyc przez przekaznik (tak, nie poddam sie Evil or Very Mad)... jezeli dobrze kombinuje to co napisaliscie wyzej to powinienem zrobic tak:
1. kabelek z AKU (+) przez jakis bezpiecznik 15A podlaczam na 30
2. 86 wale na mase AKU
3. 85 daje na np. pompe paliwa (+) - mam tam juz podlaczony elektrozawor do oilera (nie jest to problem?)
4. 87 podlaczam na gniazdo 12V (+), a mase na mase

dobrze kombinuje?

EDIT:
jak ktos chce szukac tej zlaczki to proponuje "zdjac" (odkrecic sruby i zdjac z zaczepu z lewej strony zeby troche wisiala) chlodnice i szukac zoltej wtyczki przyczepionej do plastyku za chlodnica. u mnie ta zlaczka byla obok tej wtyczki.

EDIT 1:
zrobilem tak jak napisalem i dziala Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Sob 13:33, 19 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Automatyczne włączenie/wyłączenie manetek/gniazda 12V
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty elektryczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin