VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Patenty elektryczne -> gniazdo zapalniczki - jakie i gdzie? Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Czw 23:51, 30 Gru 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





A no regulator L7805 w obudowie TO220 ze zwykłą diodą N4007 wpiętą między wejście a wyjście regulatora i plusem przy wejściu.
a kabel USB z nie pamiętam którymi przewodami zasila. Trzeba by było obciąć z zepsutej ładowarki, tam będą już tylko dwa. Czarny i czerwony.
Jak spaprałem coś to mnie poprawcie proszę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:08, 31 Gru 2010
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





konra.dzik - teoretycznie tak by to mogło wygladać ale sa 2 kwestie:
jeżeli telefon pobiera 0,5A (standardowa najzwyklejsza stara komórka z zasilaniem na usb) to na stabilizatorze wydzieli się około 4W mocy w postaci ciepła, jezeli to jakiś współczesny smartfon to szarpnie nawet 1A a wtedy to juz 8W strat. Rolling Eyes
Dla 4 W musi byc juz radiator bo się usmaży stabilizator, dla 8W to nawet nie ma dyskusji.
Ja bym zaproponował inne rozwiazanie: kupiłbym ładowarke samochodową za 10zł z wyjsciem USB lub innym dającym 5V 1A - to są konstrukcje impulsowe i nie wydzielają tyle ciepła w postaci strat. Przy takiej cenie "gotowca" nie opłaca się strugac czegos samemu. Pomyślałbym tylko o ferrytach na wejściu zasilania i wyjściu (kilka zwojów kabla na pierścieniu ferrytowym) żeby odkłócic instalację bo zwykle najtańsze ładowarki sieją zakłóceniami Sad
Należy też się zastanowić jak zabezpieczyć wtyczke miniu USB przed woda (deszcz, mycie moto itp) bo odstępy sa malutkie miedzy pinami i łatwo o zwarcie, a sama przetwornica też bedzie nieodporna na zwarcie.

Spotkałem sie też z telefonami które wymagaja "komunikacji" z ladowarką i samo podanie zasilania nie rozpocznie ładowania (np. HTC Artemis alias SPV650) więc to rzeba sprawdzić "na stole".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 0:29, 31 Gru 2010
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Impulsowo znacznie lepiej to fakt.
Dzięki za sprostowanie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:08, 31 Gru 2010
bearl
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Poznań





No, to taką ładowarkę właśnie mam i nie zawaham się jej użyć.

Dziękuję kolegom.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:12, 31 Gru 2010
skalar
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Lut 2010
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





To jeszcze w ramach zabezpieczenia dałbym bezpiecznik półprzewodnikowy między wyjściem z przetwornicy a wtyczką usb (jak najbliżej wyjścia przetwornicy. Mam na myśli coś takiego: http://www.meditronik.com.pl/mfuse.htm
Kosztuje grosze a ochroni przetwornicę przed uszkodzeniem wynikającym z przypadkowego zwarcia wyjścia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:42, 17 Lip 2012
DARKOM
Motonita

 
Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 564
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA





moze odświeżę troszke temat i zapodam miejsce mocowania gniazda które mi najlepiej pasowało.Instalacje juz miałem podprowadzoną do jakiejs navi wiec tylko obciąłem wtyczke i podłączyłem do gniazda.W razie wiekszej ulewy zawsze ładowarke z gniazdem można owinąc jakąś torebką foliowa i izolacja Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:58, 18 Lip 2012
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Fajne zegary.
Ale w temacie gniazda, to właśnie jestem na etapie montażu i szczerze mówiąc zastanawiałem się nad tą lokalizacją. Ale chyba jednak walnę otworek w plastiku i zamontuje gniazdo na stałe, ponieważ mam navi zamontowane pod szybą i w czasie skręcania nie będzie mi kabelek latał po zegarach.

Jeszcze pytanko: podłączacie gniazdo tak, żeby miało napięcie bez kluczyka, czy żeby nie miało?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:28, 18 Lip 2012
Kostass
Motocyklista

 
Dołączył: 07 Paź 2011
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





Ja mam gniazdo wpięte bezpośrenio do akumulatora i schowane pod siedzeniem . Tam tez jest rozgałęźnik i tam ładuję telefony i n-comy . Z rozgałęznika wyprowadzony jest na stałe przewód do zasilania nawigacji . Plusem jest to , że raczej tam nie napada , a minusem , że jak sie nie używa trzeba rozłączyć gniazdo ładowarki z rozgałęźnikiem .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:32, 18 Lip 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





cynek napisał:

Jeszcze pytanko: podłączacie gniazdo tak, żeby miało napięcie bez kluczyka, czy żeby nie miało?


Gniazdo z przodu załączane po starcie silnika.
Gniazdo pod kanapą na stałe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:00, 18 Lip 2012
Szuja
DeTox nie pomoże

 
Dołączył: 18 Lis 2008
Posty: 3135
Przeczytał: 122 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa





express napisał:
cynek napisał:

Jeszcze pytanko: podłączacie gniazdo tak, żeby miało napięcie bez kluczyka, czy żeby nie miało?


Gniazdo z przodu załączane po starcie silnika.
Gniazdo pod kanapą na stałe.


identycznie oba sposoby podlaczenia do instalacji el, a to zalaczane po starcie silnika zamocowane na stelazu pod przednia boczna owiewka ( w rejonie zbiorniczka z plynem chlodzacym)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:11, 20 Lip 2012
cynek
Forumowy Poeta
Forumowy Poeta

 
Dołączył: 01 Lip 2009
Posty: 2357
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





No to jeszcze pytanie od laika: podłączacie to pod jakieś zaciski, czy bezpośrednio do akumulatora? Jeśli pod zaciski, to proszę o wskazanie odpowiednich Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:47, 20 Lip 2012
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2172
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





cynek napisał:
No to jeszcze pytanie od laika: podłączacie to pod jakieś zaciski, czy bezpośrednio do akumulatora? Jeśli pod zaciski, to proszę o wskazanie odpowiednich Very Happy


Kabel zakończony konektorem oczkowym pod śruby aku.
Tu masz opis jak zrobiłem u mnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:36, 20 Lip 2012
ralph55
A1

 
Dołączył: 29 Gru 2010
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Płock





U mnie jest tak:
http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-elektroniczne-i-elektryczne,44/jak-podlaczyc-gniazdko-12v-do-dl-a,4828.html#69499


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:16, 20 Lip 2012
tomekz
A

 
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Toruń/Białystok/Serock ... i inne :)





Zagadać do konra.dzik'a o POWER HUB'a i masz problem rozwiązany. Polecam, można nie tylko podłączyć gniazdo zapalniczki, ale i wszystkie elektryczne szpeje w motocyklu - od grzanych manetek, przez nawigacje, po olejarki i inne wymysły. Patent na prawdę dobry, przetestowałem na własnym motku Smile.
Zaleta jest taka, że ingerujesz w instalację motocykla tylko RAZ. Później resztę szpeju podłączasz do listwy zaciskowej w POWER HUB'ie, co = dokręceniu dwóch śrubek (ewentualnie zmiana bezpiecznika w POWER HUB'ie).
Polecam wersję z tzw. "pilotem:, czyli dwoma przełącznikami ON/OFF przykręcanymi do kierownika, które pozwalają na sterowanie (włączenie/wyłączenie) dwóch obwodów, np. gniazda zasilającego pod kanapą.
Ustrojstwo konra.dzik'owe zostało przeze mnie wytrzęsione w terenie, zalane nie raz i nie dwa wodą podczas mycia sprzęta i w czasie niezłego oberwania chmury na trasie. Działa, śmiga i nic się z nim złego nie dzieje.
Szkoda, że Suzuki nie pomyślało o czymś takim ... no ale za co by potem kosili niezły grosz, przy podłączaniu w serwisie, dodatkowego sprzętu??? Very Happy Very Happy

----EDYTA----

Tak to wygląda zamontowane u mnie.

.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomekz dnia Pią 23:27, 20 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:23, 05 Wrz 2012
Haart
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 353
Przeczytał: 28 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Ja polecam takie coś:
http://www.przedrajdem.pl/gniazdo-zapalniczki-biketec-p-18570.html?osCsid=acebc4b0d7bd0485dc152dedbe0dda54

Nawigację, telefon czy co tam można ładować przez usb, więc stwierdziłem, że nie będę kombinował z przejściówkami i podłącze od razu usb.
Choć po montażu i tak się okazało, że uchwyt na nawigację mam taki, że nie przejdzie kabel:-/ Muszę jakiś kątowy wykombinować... Ogólnie gniazdo polecam, porządnie wykonane, z diodą, coby można było trafić po ciemku:-)
Zamontowałem na stelażu, z prawej strony pod owiewkami i podłączyłem bezpośrednio pod aku ze zwykłym włącznikiem meblowym (na razie).



______________________________


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
gniazdo zapalniczki - jakie i gdzie?
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty elektryczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 2 z 2  
Idź do strony Poprzedni  1, 2
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin