VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia / Patenty elektryczne -> Wskaźnik biegów, montaż Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Wskaźnik biegów, montaż
PostWysłany: Sob 18:28, 15 Sty 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Już długi czas szukałem wyświetlacza, który spełni wszystkie moje oczekiwania. Miał być mały i bez obudowy, żeby zmieścił się w zegary.
Wyświetlacz wykonał kolega Soldyy z forum SV (jak będą chętni na jego produkt to napewno się tu pojawi). Jest to trochę zmodyfikowana wersja, mianowicie zażyczyłem sobie konkretny model wyświetlacza bez obudowy. Jego wymiary pozwalają idealnie zmieścić się na tarczy obrotomierza. Oprócz tego posiada fotorezystor i TRE.

Tak wygląda komplet


Dzięki płaskiej taśmie wszystko mieści się po skręceniu zegarów




Po odkręceniu czterech większych śrub mamy zegary w ręku. Potem tylko sześć (lub osiem) śrubek po obwodzie puszki i mamy tarcze na wierzchu. Trzeba sobie pomóc płaskim śrubokrętem aby ułożyć taśmę. Plecy wyświetlacza warto zalać cienką warstwę kleju na gorąco. Orginalnie tam jest jakiś miękki klej i nie bardzo chce to się trzymać taśmy dwustronnej. Wybieramy miejsce montażu, układamy taśmę tak by możnabyło spokojnie zamknąć zegary. Nic nie odstaje i nic nie pęka Smile


Między ramką zegarów a plastikiem wypełnienia fabryka przewidziała idealne miejsce na montaż fotorezystora Smile



Nie będę pisał o podłączeniu bo każdy kto potrafi przeczytać dołączoną instrukcję, posiada podstawowe zdolności manualne i umie lutować da sobie radę. Generalnie podłączamy pod przewody wychodzące z wtyczki pod bakiem. Jedyny problem jest taki, że instrukcja pisana jest do SV. W DLu przewody idą chyba inaczej. Wystarczy zamienić miejscami przewody od TRE i sygnałowy i gitara. Wyświetlacz przetestowany i powiem Wam, że efekt przerósł moje oczekiwania. Gipro niech się schowa Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Pon 21:06, 17 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:41, 16 Sty 2011
Oliwnik
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 309
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wow!
jestem pod wrażeniem. Też chcę taki. Jaki jest kolor cyferki?


Czy sam wyświetlacz jest odłączalny od całości? Tzn czy w przysłości można wymontować zegary nie rozbierając połowy motocykla?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Oliwnik dnia Nie 0:48, 16 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:46, 16 Sty 2011
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Czerwony, ale generalnie może być dowolny...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:45, 17 Sty 2011
Marcin.BB
A

 
Dołączył: 10 Maj 2010
Posty: 170
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała





Super pokazałeś jak zmontować wyświetlacz ale nic nie wspomniałeś o samej konstrukcji urządzenia. Sam ją zrobiłeś czy jest to kupione gotowe urządzenie?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin.BB dnia Pon 13:47, 17 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:35, 17 Sty 2011
jacaw
Motocyklista

 
Dołączył: 20 Wrz 2009
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wawa - Wola DL 650





Super to wygląda ale nie ma żadnego opisu krok po kroku włącznie z podpięciem .. Sad
gdzie można zakupić taki wyświetlacz ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:09, 17 Sty 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Post został przeniesiony z innego działu więc nie płaczcie, że nie ma szczegółów Smile Już wyedytowałem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:59, 18 Sty 2011
avaloon
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





Super zamontowany-jaka cena za to cudo i gdzie nabyć można?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:14, 18 Sty 2011
soldyy
A2

 
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Lublina





Otóż tak się sprawa ma.

Mogę wykonać dowolną ilość tego typu wyświetlaczy, kto chce musi określić się co do:
-koloru wyświetlacza (czerwony/pomarańczowy/zielony/niebieski),
-wielkości wyświetlacza (typowe: 9mm/13mm/14mm/20mm/25mm),
-fotorezystor (dostosowuje jasność wyśw do aktualnych warunków) lub bez,
-TRE (eliminuje opóźnienie zapłonu na niższych biegach) lub bez,
-czy ma być w obudowie, czy bez - montowany w zegary (jak u Lasoocha czy Otziego).

Podłączamy tak jak pisał Otzi do wtyczki pod bakiem (2 przewody dla wersji bez TRE, 4 z TRE). Jest dołączona instrukcja montażu i programowania. Kontakt na pw, gg:9964220 lub maila: soldyy(at)gmail(dot)com. Cena w zależności od wersji od 60 do 95zł + przesyłka.


zapisy http://www.vstromclub.fora.pl/gielda,19/wyswietlacz-biegow,4319.html#57615


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:33, 20 Sty 2011
szafers
A1

 
Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Sosnowiec





panowie jak dokladny jest ten wskaznik biegow? bo chcialbym sobie zamowic taki wynalazek, czy po zaprogramowaniu spokojnie pracuje czy myli sie i gubi biegi?
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:38, 20 Sty 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Wyświetlacz pokazuje zapięty bieg w czasie rzeczywistym, nie ma żadnych opóźnień. Podczas szybkich redukcji nie ma możliwości, żeby się zgubił.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:24, 20 Sty 2011
kaliw
A1

 
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 29
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: szczecin





polecam poczytac watek w tym temacie na forum sv, jest wsio wyjasnione. Mnie wystarczyło to że bierze sygnały z gps-a od biegów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kaliw dnia Czw 20:33, 20 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:26, 20 Sty 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Mam takie pytanko. Mniejszy DL ma kontrolke OD (overdrive) ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:52, 20 Sty 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Nie ma. Tzn sama kontrolka jest na wyświetlaczu, ale się nie zapala.

O! Widzę, że Młody mnie ubiegł Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Otzi dnia Czw 21:58, 20 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:52, 20 Sty 2011
Mlody
Motonita

 
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 973
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Kontrolka jest w zegarach (sam wyświetlacz jest ten sam co w 1000), ale nie DL650 nie ma nadbiegu, więc kontrolka nie zapala się. Można by w sumie jakoś pomyśleć, żeby się załączała przy zapiętym 6 biegu coby 7'ki nie szukać Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:09, 20 Sty 2011
soldyy
A2

 
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Lublina





Jako, że zamówień jest więcej niż się spodzewałem, zrobimy listę. Kto będzie chciał, po prostu dopisze się.

Tutaj odnośnik do tematu:
http://www.vstromclub.fora.pl/gielda,19/wyswietlacz-biegow,4319.html#57615


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez soldyy dnia Czw 22:18, 20 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:13, 20 Sty 2011
kaliw
A1

 
Dołączył: 02 Lip 2008
Posty: 29
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: szczecin





soldyy, tylko pamiętaj że w dl, oraz klv biegiem otwartym jest bieg czwarty - to sprostowanie co do TRE


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:17, 20 Sty 2011
Maciek D.
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Wszystko fajnie, ja się tylko zastanawiam nad celowością montowania takiego wskaźnika, a raczej informacji, które można odczytać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:18, 20 Sty 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Pojeździsz, parę razy się zamotasz, będziesz chciał wrzucać 7kę, wchodzić w zakręt na 4ce to też założysz Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:19, 20 Sty 2011
nieprosty
Motonita

 
Dołączył: 12 Sie 2009
Posty: 687
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Mlody napisał:
Kontrolka jest w zegarach (sam wyświetlacz jest ten sam co w 1000), ale nie DL650 nie ma nadbiegu, więc kontrolka nie zapala się. Można by w sumie jakoś pomyśleć, żeby się załączała przy zapiętym 6 biegu coby 7'ki nie szukać Wink

W DL650 ta kontrolka jest wykorzystywana do ABS'u pewnie dlatego nie ma kontrolki nadbiegu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:43, 20 Sty 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Chyba nie. Od ABSu jest oddzielna na dole tarczy prędkościomierza. Kontrolka OD powinna pojawiać się na wyświetlaczu pod FI.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:56, 21 Sty 2011
miccal
Motocyklista

 
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 204
Przeczytał: 21 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: tk kielce





Otzi ile ty czasu straciłeś s na montaż tego wskaźnika w zegary? wygląda przyzwoicie, ale nie wiem czy nie machnę rekom i nie kupie z obudową,,

poświęciłem nie co czasu na forum sv ale nadal nie rozumiem sens i zasadę działania tego tre, ktoś mi napisze w 2 słowach co to a ustrojstwo i czy to mam brać?Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:34, 21 Sty 2011
avaloon
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Lip 2010
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Katowice





miccal napisał:
poświęciłem nie co czasu na forum sv ale nadal nie rozumiem sens i zasadę działania tego tre, ktoś mi napisze w 2 słowach co to a ustrojstwo i czy to mam brać?Smile


było już o tym na forum:
http://www.vstromclub.fora.pl/akcesoria-elektroniczne-i-elektryczne,44/tre-timing-retard-eliminator,616.html


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez avaloon dnia Pią 12:35, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 12:40, 21 Sty 2011
Maciek D.
Motocyklista

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 252
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Stalowa Wola





Otzi napisał:
Pojeździsz, parę razy się zamotasz, będziesz chciał wrzucać 7kę, wchodzić w zakręt na 4ce to też założysz Very Happy


Więc może kiedyś Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Maciek D. dnia Pią 13:26, 21 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 16:21, 21 Sty 2011
kalina
Motonita

 
Dołączył: 28 Lip 2008
Posty: 617
Przeczytał: 97 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Malbork





to jak jest wersja obudowana czy nie ? jesli tak to skolka ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:40, 21 Sty 2011
soldyy
A2

 
Dołączył: 17 Sty 2011
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Lublina





Cena zależy od wersji elektroniki (fotorezystor, TRE), w obudowie czy bez - wsio radno. Wyświetlacz z "pełnym wyposażeniem" to 95zł + 10zł wysyłka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 15:42, 22 Sty 2011
jacoos
A1

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 34
Przeczytał: 48 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Warszawy





Jedno pytanko, jakiej wielkości jest ten zamontowany przez Otziego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:05, 22 Sty 2011
krzysiek87
A1

 
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Twardogóra





no właśnie, Otzi pochwal się jaką masz wielkość, bo niewiemy jakie zamawiać


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:12, 22 Sty 2011
Otzi
Moderator

 
Dołączył: 18 Paź 2009
Posty: 1156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Taki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:27, 22 Sty 2011
jacoos
A1

 
Dołączył: 26 Lut 2010
Posty: 34
Przeczytał: 48 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: okolice Warszawy





Dzięki za super dokładne info.
Jeszcze jedno, jak myślisz 9mm będzie słabo widoczny?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:43, 22 Sty 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Ja mam u siebie 9mm, wciśnięty pomiędzy kontrolki. Fakt, jest mały, ale nie trzeba wytężać wzroku, by sprawdzić bieg. Wyżej mam woltomierz z 3 wyświetlaczy 14mm, te już są naprawdę duże.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 1:05, 23 Sty 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





ja już też wpisałem się ale mam małe pytanko: Przeglądając i szukając Gipro zauważyłem że różnią się symbolami do 650 czy też 1000 lub też innych marek.

Czy to akurat cudeńko jest uniwersalne?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:27, 23 Sty 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Heh, to was rozbawie bo sam chcialem zamowic ten wyswietlacz ale nie mam kasy juz. Jak bedzie 2 edycja albo zostanie cos pozniej to sie skusze bo lubie takie gadzety Smile
Dla mnie tylko opcja 9mm do zabudowy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:36, 23 Sty 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Fredi napisał:
Heh, to was rozbawie bo sam chcialem zamowic ten wyswietlacz ale nie mam kasy juz. Jak bedzie 2 edycja albo zostanie cos pozniej to sie skusze bo lubie takie gadzety Smile
Dla mnie tylko opcja 9mm do zabudowy


sądzisz że 13 u nas się nie zmieści?? Musi być 9??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:57, 23 Sty 2011
Fredi
Motocyklista

 
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 336
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Lasooch wrzucil fotke z 9mm wyswietlaczem i chyba jest na styk. Trzeba by zmierzyc dokladnie. Moze by sie dalo kontrolke OD wywalic i wstawic tam?

Sorry za bledy, pisze z telefonu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:57, 23 Sty 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





Lasooch - jak sądzisz wejdzie 13 mm?? Pewnie lekko zasłoni kontrolki. Po bokach luzu i drogowych a górą też przybierze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:22, 24 Sty 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Tam, gdzie ja mam wyświetlacz, nic większego już nie wejdzie. 9mm jest bardzo na styk, bo z obu boków ograniczają go plastikowe "tunele" od kontrolek. Nie mam za to bladego pojęcia, jak od środka wyglądają zegary po lifcie.

Co do przydatności takiego wyświetlacza... Faktycznie w DL jest kontrolka 6 biegu i to mocno ułatwia sprawę, ale zdarzyło mi się nie raz i nie dwa razy zamotać na niskich biegach. Np. święcie przekonany, że jadę na trójce zbijam w dół i nagle wrzucam luz Wink Każdy ma swoje zdanie, ale też przed wypisywaniem swoich opinii warto by było wpierw samemu spróbować, z czym to się je. Ładnie poprosić kolegę na zlocie, może pożyczy motocykl na 5 minut? Wielu już było pesymistów, którzy przejechali się cudzym motocyklem z wyświetlaczem, a później oczy jak 5zł i tekst "o k!@#a, jakie to fajne!". Urządzenie kosztuje grosze, a jeśli chodzi o zasadę działania, to wg mnie bije na głowę większość markowych.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lasooch dnia Pon 1:23, 24 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 1:32, 24 Sty 2011
marlon777
Motonita

 
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kostrzyna /WWA





lasooch napisał:
Tam, gdzie ja mam wyświetlacz, nic większego już nie wejdzie. 9mm jest bardzo na styk, bo z obu boków ograniczają go plastikowe "tunele" od kontrolek. Nie mam za to bladego pojęcia, jak od środka wyglądają zegary po lifcie.

Co do przydatności takiego wyświetlacza... Faktycznie w DL jest kontrolka 6 biegu i to mocno ułatwia sprawę, ale zdarzyło mi się nie raz i nie dwa razy zamotać na niskich biegach. Np. święcie przekonany, że jadę na trójce zbijam w dół i nagle wrzucam luz Wink Każdy ma swoje zdanie, ale też przed wypisywaniem swoich opinii warto by było wpierw samemu spróbować, z czym to się je. Ładnie poprosić kolegę na zlocie, może pożyczy motocykl na 5 minut? Wielu już było pesymistów, którzy przejechali się cudzym motocyklem z wyświetlaczem, a później oczy jak 5zł i tekst "o k!@#a, jakie to fajne!". Urządzenie kosztuje grosze, a jeśli chodzi o zasadę działania, to wg mnie bije na głowę większość markowych.


dzięki - ja też mam k2 więc zakładam 9mm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:11, 11 Lut 2011
ryu
A2

 
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 68
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





TRE ma dwa przewody w kolorach: czerwony i czarny, który idzie do kabla( czyli z prawej strony motocykla), a ktory od strony wtyczki?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:55, 12 Lut 2011
Kwachu
A1

 
Dołączył: 30 Sty 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2





Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 16:28, 12 Lut 2011
ryu
A2

 
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 68
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Już wszystko jasne, tak jak w instrukcji.
Czarny TRE do czarnego we wtyczce
Czerwony TRE do różowego (końca idącego do ECU czyli do tyłu motocykla)
Czerwony GPS do różowego (końca idącego do silnika)
Czarny N do niebieskiego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:15, 12 Lut 2011
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





jako że w wątku mamy same szczegóły montażu wyświetlacza w zegarach, chciałem dla tych co nie odkręcali jeszcze nic przedstawić kilka fotek, że to nie jest trudne, ani straszne Smile

Pierwsza rzecz. Żeby wyciągnąć zegary należy pozbyć się dwóch zatrzasków (należy wcisnąć ich środek, a następnie wyciągnąć całość za kołnierz):


druga rzecz, to wypięcie z kołków-zatrzasków, panelu z zegarami. Strzałkami zaznaczyłem kierunek w którym się je wypina.

Teraz należy wcisnąć łapę z wkrętaczkiem i odłączyć wtyczkę, naciskając zatrzask.

Tutaj lepiej widać w co celować Smile :


Mamy wyciągnięty panel z zegarami.
Do środka zegarów dobieramy się odkręcając śrubki oznaczone na zielono. Otrzymamy dostęp taki jak pokazane w pierwszym poscie.
U siebie odkręciłem też śrubki oznaczone na czerwono, aby puścić przewód od wyświetlacza pod zegarami, a przewody przy kostce.


Jak już umieścicie wszystko pod zegarami i poskłądacie, to szukacie kostki z różowym przewodem. Jest pod lewym boczkiem.


Podłączenie przewodów tak jak w instrukcji. Cudów tu nie ma, pilnować trzeba tylko kolorów kabli. Smile

Po wsztystkim powinniscie otrzymać taki efekt:


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 21:48, 12 Lut 2011
konra.dzik
Administrator

 
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2364
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Pięknie:) dziękujemy Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 0:26, 13 Lut 2011
ryu
A2

 
Dołączył: 17 Wrz 2010
Posty: 68
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rybnik





Tez dzis zakonczylem montaz wyswietlacza i mam kilka spostrzezen, moze ktos skorzysta:
- mogą być problemy z przyklejeniem wyświetlacza siedmiosegmentowego do tarczy zegarów ( połączenia lutowane wyświetlacza są zabezpieczone chyba silikonem i klej na gorąco nie bardzo się tego łapie ). Dałem więcej kleju, tak, żeby 'szybka' zegarów docisnęła wyświetlacz do tarczy;
- podłaczenie '+' do brązowego przewodu wychodzącego ze stacyjki, '-' na masę;
- montaż sterownika szetlokami do stelaża metalowego lampy ( są tam 3 otworki, przez które łatwo można przepleść szetloki ) pod zegarami;
- przewody ze sterownika do wtyczki są cieniuchne, daltego warto je zabezpieczyć przed przetarciem; ja wrzuciłem je parami ( tzn. TRE osobno i GPS i N osobno ) do koszulek termokulczliwych, można zamiast tego zabezpieczyć taśmą izolacyjną;
- fotorezystor wrzucilem obok wyświetlacza ( zeby zrobić tak jak Otzi musiałbym nawiercić otwór w obudowie zegarów, a tego ze wg na wilgoć wolałbym uniknąć );
- centralkę warto zabezpieczyć przed wilgocią, np. taśmą izolacyjną
Czas montażu: ok. 6h


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ryu dnia Nie 2:37, 13 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:05, 14 Lut 2011
Valdidoc
A2

 
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





maciejza - piękna instrukcja, pięknie dziękuję Very Happy
A przy okazji zobaczyłem na Twoim moto (z USA?) najfajniejszy pałąk do GPS jaki widziałem Shocked Jeżeli pozwolisz to sobie też taki zrobię - a może parę wskazówek technicznych??? Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 10:10, 14 Lut 2011
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





Valdidoc napisał:

A przy okazji zobaczyłem na Twoim moto (z USA?) najfajniejszy pałąk do GPS jaki widziałem Shocked Jeżeli pozwolisz to sobie też taki zrobię - a może parę wskazówek technicznych??? Pozdrawiam!


moto jest UK. Aby wykonac uchwyt GPS potrzebujemy:
- 2 kolanka z instalacji hydraulicznej PCV
- 2 zatyczki rurek (kapsle) , jw.
- rurka (krzywa) do mijanki rur jw.
- klej to laczenia instalacji jw.
- trochę czarnej matowej farby.
- min. 1 browar i 30min wolnego czasu

jako ze post GPSowy, to może mo(r)derator przeniesie odpowienie wpisy do wł. wątku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:07, 14 Lut 2011
endrju
A2

 
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wrocław, Tyniec Mały





maciejza i ryu
dzięki za zdjęcia i uwagi
mnie na pewno się przydadzą
nie rozkręcałem jeszcze nic w moim moto
endrju


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:37, 14 Lut 2011
Valdidoc
A2

 
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





maciejza - ale jak ten piękny pałąk zamocowałeś do wsporników szyby? Wypuściłeś z zaślepek-kapsli śruby?
Ale z tym browarem to przesadziłeś, ja bez czteropaku nie wchodzę do garażu Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Valdidoc dnia Pon 20:41, 14 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:53, 14 Lut 2011
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





jakbys mial nieogrzewany to po 4 bys nie wyszedl Smile
no fakt, zapomnialem dodac ze potrzebne jeszcze 2 srubki, nakretki i podkladki
W kapsach robisz dziure, przewlekasz przez to srubke Smile i mocujesz do niewykorzystywanych otworów wspornika szyby.

-- edit
wracajac do wyswietlacza. Swojego niczym nie przyklejalem do tarczy.
tasma od wyswietlacza jest na tyle sztywna i krótka ze nie ma mowy o jakimkolwiek lataniu. Na wysokosc szybka przytrzymuje wyswietlacz wiec tez testy poligonowe przeszlo pozytywnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez maciejza dnia Pon 20:56, 14 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 21:16, 14 Lut 2011
Valdidoc
A2

 
Dołączył: 12 Lut 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź





A nie telepie się ten pałąk na wertepach, podstawa kapsli jest wystarczająco przylegająca do wsporników szyby? Ale męczę co?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:16, 14 Lut 2011
maciejza
A

 
Dołączył: 30 Sie 2009
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn, warmińsko-mazurskie





nie ma prawa sie telepac, bo scislo przylega i dobrze skręcone. Jutro strzele jakąś fotę to na PW puszcze linka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wskaźnik biegów, montaż
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty elektryczne
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin