Forum VStromClub Strona Główna VStromClub
Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klamka sprzęgła

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drago44
A1



Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Śro 21:48, 02 Sty 2013    Temat postu: Klamka sprzęgła

Witam. Ostatnio doszłem do wniosku że byłoby lepiej gdyby klamka sprzęgła była bliżej manetki. Na pewno poprawiłoby mi to obsługę dźwigni. Najprościej gdybym kupił akcesoryjne , jednak - cena Confused . Zastanawiam się czy nie dało by rady przygiąć klamkę o jakieś 1cm może 1.5cm. Co wy na to, da radę nie pęknie? Może gdybym podgrzał palnikiem. Proszę o podpowiedzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:48, 02 Sty 2013    Temat postu:

Ja giąłem ale oddalając od manetki. Palnikiem chyba nie bo to osłabi klamkę. Giąć kur....sko delikatnie i po malutku. NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ, klamek nie odkupuję Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sladek
Motocyklista



Dołączył: 13 Mar 2012
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 0:50, 03 Sty 2013    Temat postu:

Pewnie zależy jaka klamka.
Jakoś tak wyszło że 2 razy wymieniałem w sezonie klamkę sprzęgła.
Wpierw m wygięło oryginał a po prostowaniu strasznie się już ruszał na "zawiasie".
Jednak szło go wygiąć po tym jak się sam wygł Smile

Potem zamiennik pękł w połowie długości przy położeniu moto na treningu.

Zakładam zatem że oryginał by się może i dało wygiąć a zamiennik ( z larssona - najtańszy) pewnie pęknie szybciej niż gwałtownie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 8:12, 03 Sty 2013    Temat postu:

Ja bym polecał zamiast gięcia patent żywcem z rowerów...


W tej klamce między grzbietem dźwigni a osią obrotu jest małą wystająca śrubka (pomalowana niebieskim klejem). Wkręcając ją blokujemy klamce możliwość całkowitego powrotu, czyli klamka będzie bliżej kiery.
Wystarczy mały otwór, gwintownik i jazda Laughing ... Wtedy będziesz miał większą regulację odległości klamki. Tylko oczywiście potem jeszcze regulacja samego sprzęgła Wink .

Niestety przy hydraulice dużego patent nie wypali...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miotacztruskawek dnia Czw 8:13, 03 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
drago44
A1



Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Czw 11:47, 03 Sty 2013    Temat postu:

Rzeczywiście dobry pomysł i myślę że w miarę prosty do wykonania . Chyba tak zrobię. Jak nie wypali będę próbował wygiąć . Klamka jest oryginalna może da radę. Napiszę jak poszło.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
masin719
A2



Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: mielec - rzeszów

PostWysłany: Czw 13:13, 03 Sty 2013    Temat postu:

kiedyś przewróciłem moja ER 5 klamka hamulca wygięła się jak banan, Podgrzałem świeczką i po troszku doprowadziłem ją do oryginalnego kształtu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 18:01, 03 Sty 2013    Temat postu:

miotacztruskawek napisał:
Ja bym polecał zamiast gięcia patent żywcem z rowerów...


W tej klamce między grzbietem dźwigni a osią obrotu jest małą wystająca śrubka (pomalowana niebieskim klejem). Wkręcając ją blokujemy klamce możliwość całkowitego powrotu, czyli klamka będzie bliżej kiery.
Wystarczy mały otwór, gwintownik i jazda Laughing ... Wtedy będziesz miał większą regulację odległości klamki. Tylko oczywiście potem jeszcze regulacja samego sprzęgła Wink .

Niestety przy hydraulice dużego patent nie wypali...


A gdzie zamontujesz ew oryginalny handbar?
a jak jest różnica w odległości osi obrotu klamki (tej rowerowej) do mocowania linki to zmieni się charakterystyka dźwigni i albo połamiesz palce ciągnąc tę klamkę albo będzie za miękko i zbyt płytkie sprzęgło.

Jeśli już brać klamkę od roweru to raczej Avida a nie Accenta z 10zł który gnie się na linkach rowerowych jak guma. Poza tym jest różnica w beczkach. W rowerach beczka jest mniejszej średnicy. A za cenę Avida masz Womettecha Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DARKOM
Motonita



Dołączył: 06 Cze 2011
Posty: 571
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: IŁAWA

PostWysłany: Czw 22:12, 03 Sty 2013    Temat postu:

ale kolega miotacztruskawek miał na mysli taki patent (jak zapodał przykładowo foto klamki rowerowej ) aby w org nawiercić ,nagwintowac taką śrubkę Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Czw 22:41, 03 Sty 2013    Temat postu:

DARKOM napisał:
ale kolega miotacztruskawek miał na mysli taki patent (jak zapodał przykładowo foto klamki rowerowej ) aby w org nawiercić ,nagwintowac taką śrubkę Smile


Więc właśnie... Zdjęcie jest jedynie poglądowe.
Dorabiając śrubę i odpowiednio ją regulując mogę w płynny sposób zmieniać odległość klamki od manetki (oczywiście w rozsądnych granicach). Klamki w życiu bym nie zmieniał. Natomiast wolałbym taki odwracalny patent, niż ryzykowne gięcie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 1:00, 04 Sty 2013    Temat postu:

Dobra, OK Smile
Ile to wszystko kosztuje? Ja rozumiem, 200 zł piechotą nie chodzi. Odłożyć do kwietnia, i kupić klamki z atestem do moto. Dla mnie wszystko. Panowie nie bawcie się w takie rzeczy bo jak tffffu przy kolizji biegły stwierdzi że była klamka od roweru to macie przerąbane i żadne leasingi z AC w pakiecie nie pomogą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Challenger
A



Dołączył: 08 Gru 2012
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łódź Ruda/Pabianice/Uk

PostWysłany: Pią 5:00, 04 Sty 2013    Temat postu:

Konra.dzik
on to podal jako przyklad
nie namawial nikogo do zakladania klamki od roweru:-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
konra.dzik
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2386
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 18:07, 04 Sty 2013    Temat postu:

No dobra Very Happy

Btw ja swoją giąłem delikatnie i dało radę, ktoś wyżej prostował i też dało radę. Z tego co pamiętam klamka do DL kosztuje coś ze 20 kilka zł wiec można wziąć taką i próbować giąć.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł1111
A1



Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Sob 22:14, 05 Sty 2013    Temat postu:

Ja zrobiłem tak. Wywierciłem otwór , nagwintowałem i wkręciłem śrubkę. Jednak nie wkręcałem jej od zewnątrz tylko odpowiednio zdystansowaną od środka uchwytu . Na zdjęciach ( oznaczona żółtą i zieloną strzałką ). W ten sposób otrzymałem odstęp - 3mm ( w miejscu zaznaczonym czerwonymi strzałkami ) a jednocześnie końcówka klamki przysunęła się do kiery o - 2cm. Następnie kwestia wyregulowania sprzęgła i gotowe. Jak się sprawdzi zobaczę wiosną. Dźwigni nie wyginałem.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez paweł1111 dnia Sob 23:01, 05 Sty 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
miotacztruskawek
Motonita



Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1126
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Choszczno, kiedyś Łobez, Szczecin

PostWysłany: Sob 22:27, 05 Sty 2013    Temat postu:

Nie lepiej by było od zewnątrz wkręcić śrubę i ew. dać jeszcze przeciwnakrętkę (też po zewnętrznej, tak samo jak jest w klamce przy regulacji linki sprzęgła)? No chyba, że grubość gwintowanej ścianki jest nieduża... Confused

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paweł1111
A1



Dołączył: 05 Sie 2011
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wyszków

PostWysłany: Sob 22:49, 05 Sty 2013    Temat postu:

Właśnie ścianki uchwytu nie są za grube i to tylko aluminium . Obawiałem się że gwint pod wpływem nacisku i drgań może puścić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
catmood
A2



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie 12:52, 24 Mar 2013    Temat postu:

Ja dziś założyłem akcesoryjne klamki Womet tech-a. Zależało mi na poprzecznym zawiasie, żeby przy położeniu klamka składała się a nie pękała. Dodatkowo okazało się, że klamki mają fajną pięciostopniową regulację odległości od kierownicy. Polecam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
baltex
Motocyklista



Dołączył: 26 Gru 2009
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: ZACHODNIOPOMORSKIE

PostWysłany: Nie 20:17, 24 Mar 2013    Temat postu:

Uważaj z tym gięciem ja kiedyś goiłem na zimno i ułamałem strasznie się wnerwiłem

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sViety
Motocyklista



Dołączył: 02 Wrz 2012
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lodz

PostWysłany: Śro 21:11, 03 Kwi 2013    Temat postu:

Pisalcie o klamkach akcesoryjnych do moto, czy ktos montowal takowa i wyprobowal ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
catmood
A2



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:29, 05 Kwi 2013    Temat postu:

sViety, dwa posty wyżej właśnie napisałem że mam akcesoryjne klamki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 10:37, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Ja mam krótkie klamki akcesoryjne a la Titax i bardzo sobie chwalę... Zamawiane przez forum Svki.
[link widoczny dla zalogowanych]
Bardziej wygodne niż oryginalne i lepiej wyglądają Smile
Dostępne też na ebay i aliexpres:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Haart dnia Pią 10:53, 05 Kwi 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szuja
DeTox nie pomoże



Dołączył: 17 Lis 2008
Posty: 3462
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 46 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: miejscowosc obok ktorej lezy Warszawa

PostWysłany: Pią 11:31, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Haart napisał:
Ja mam krótkie klamki akcesoryjne a la Titax i bardzo sobie chwalę... (...)


hmm, a ja mam oryginalna krotsza o jakies 5-7 cm

Tutorial skracania oryginalnej klamki sprzegla:
- manewr wyprzedzania tira (dla idealnego efektu),
- widok auta jadacego z przeciwka wprost na Ciebie,
- ratowanie sie wciskiem pomiedzy znakiem oddzielajacy pasy ruchu a tirem,
- potem juz tylko pozostaje wybor, albo tir, albo znak, zazwyczaj wybiera sie pierdolniecie kiera w taki znak




A dalej to juz wiadomo, klamka sama sie skraca


Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Haart
Motocyklista



Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią 12:16, 05 Kwi 2013    Temat postu:

Szuja napisał:

A dalej to juz wiadomo, klamka sama sie skraca
Very Happy


Fakt, wychodzi taniej... Ale dochodzi czyszczenie gaci Laughing
No i nadal nie masz regulacji Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin