VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> PAIR z czym to zjeść ,zaszkodzi czy pomoże.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PAIR z czym to zjeść ,zaszkodzi czy pomoże.
PostWysłany: Pon 21:27, 21 Lut 2011
cornmencita
A1

 
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: USTKA





Witam po przerwie.
PAIR.Wszyscy i na wszystkich forach dawno już o tym pisali i dawno zapomnieli ,więc dlaczego My mamy być gorsi.
Tymbardziej że jeszcze wielu kolegów ma problemy z wolnymi obrotami,powolną jazdą czy strzelaniem w tłumik/Airbox.Dlatego spróbuje to opisać jak najlepiej potrafię.I wyjaśnić dlaczego ten system gdy nie jest spawny powodować może takie problemy.

System jest prosty jak budowa cepa.Składa sie z zaworków (REED valve) które siedzą w pokrywce każdej głowicy:


Uploaded with ImageShack.us

By cornmencita at 2011-02-21
Kolejnym elementem jest zawór elektromagnetyczny przykręcony od spodu do AirBoxa.(trzeba niestety wymontować airboxa aby sie tam dostać):

By cornmencita at 2011-02-21
I oczywiście wszędobylskie rurki,wężyki czy jak kto woli:

By cornmencita at 2011-02-21
Żeby troszke teraz rozjaśnić temat jak i gdzie to jest zamontowane na motocyklu/silniku zrobiłem takie coś:


Uploaded with ImageShack.us
Wszystko tu widać jak przepływa sobie powietrze z airboxa do kolektorów wydechowych.
Więc wyjaśniamy:w dużym uproszczeniu,pod koniec sówu wydechu w kolektorze wydechowym panuje podciśnienie (na wolnych obrotach,ale też przy wysokich obrotach i zamkniętych nagle przepustnicach).Więc mamy podciśnienie które otwiera nam zaworki w głowicach (reed valves).Stanie sie tak gdy komputer silnika ECU obliczy na podstawie danych z czujników że jest to teraz potrzebne.OK zawór elektromagnetyczny jest otwarty,zaworki zwrotne w glowicach otwarte,powietrze z AirBoxa może sobie płynąć do kolektorów wydechowych.Ale po co?Tu chodzi o ochronę środowiska.Gdy nagle odejmiemy gazu,chwilowo mieszanka będzie zbyt bogata i spaliny będą zawierać dużo szkodliwych związków chemicznych i niespalone paliwo.Dzięki dodaniu do kolektorów wydechowych świeżego powietrza poprzez nasze zaworki,sonda lambda zmierzy nadmiar tlenu w spalinach a w związku z tym komputer ECU zuboży nam mieszankę,zmniejszając dawkę paliwa.I dodatkowo nasz katalizator dostanie dodatkowego tlenu aby skuteczniej dopalic te niespalone związki chemiczne.
Wszystko działa pięknie i ładnie dopuki mamy czyste i szczelne zaworki zwrotne w glowicach(REED'sy).Wystarczy jednak tylko że będą tam skwarki z nagaru żeby gorące spaliny dostały sie w drugą strone-z kolektorów do Airboxa i dalej do przepustnic,DETONUJĄC w nich wtryskiwaną właśnie mieszankę.Kto nie wierzy to niech odpowie na pytanie skąd w starszych DL ach jak mój na przyklad bierze sie nagar w zaworkach zwrotnych?Taka detonacja(backfire) potrafi zerwać gumę łączącą AirBox z przepustnicami(przeważnie przednią).
Więc teraz tak.Oczywiście jeśli "nam" to sie dzieje,nie chcemy tego.Mamy tu dwie szkoły.Jedna-wymienić zaworki zwrotne Reed .....i....czekać aż sie nam zużyją gdzieś na trasie na przykład.
Druga szkoła,to system zdeaktywowac.
I tu też dwie szkoły.Jedna-na leniwca i bez zbytniego nakładu pracy.Druga szkoła wymaga coprawda trochę czasu i pracy ale w "gratisie" dostajemy duuuużo więcej niż w poprzednich przypadkach.

Na leniwca:Demontujemy zbiornik.Demontujemy AirBox.Zaślepiamy port w AirBoxie i podłączony do niego wężyk.Montujemy wszystko spowrotem i mamy po problemie.
Tu uwaga.Jest jeszcze prostszy sposób którego nie polecam-bez zdejmowania Airboxa po prostu otwieramy AirBoxa tak jak do czyszczenia filtra i we wcześniej opisany port,po prostu od góry wkręcamy pasującą śrubę,chyba M10 czy M12.Nie polecam tego sposobu bo jak sie wykręci to nie daj Boże...
I do sedna-najtrudniejsza szkoła.Tutaj Musimy sie trochę wykazać.Więc tak:na pokrywkach klawiatury(glowic)mamy te czarne plastikowe pokrywki z rurką na wężyk.Według ich kształtu wykonujemy z blachy aluminiowej 3-4mm pokryweczki.


Uploaded with ImageShack.us
Od zdemontowanego AirBoxa odkręcamy zawór elektromagnetyczny(jeszcze go nie wyżucamy do kosza)Rozłączamy białą dwupinową kostkę,przyda sie nam jeszcze.
Do pokrywek cylindrów montujemy nasze pokrywki z aluminium.Zaworki zwrotne można zostawić albo wyjąć i dorobić uszczelki.
Zaślepiamy port w AirBoxie do którego przyłączony był wąż łączący go z zaworem elektromagnetycznym.Z przednim cylindrem jest trudno,najlepiej zdemontowac chłodnicę..... Wink
Od zaworu elektromagnetycznego odcinamy w połowie JEGO kabel:


Uploaded with ImageShack.us
Do tego kabla-czarny i czerwony,lutujemy opornik.Wartość tego opornika podobno nie jest baardzo istotna.Ja mam 1k ohm i jest dobrze.Są tacy co pisali że 10 ohm działa i w drugą stronę że 100 ohm też jest dobrze.Inni mówią żę opornik musi mieć odpowiednią wartość jeśli chodzi o waty.Niby że 5Wat jest ok.Ja nie wnikałem 1k Ohm działa.To znaczy skutecznie imituje obecność tego zaworu i komputer nie wyświetla błędu FI.Opornik zabezpieczmy przed zwarciem,pamiętając że może sie zagrzać.


Uploaded with ImageShack.us
Ten element podłączamy do kostki z której go wypieliśmy.
Pewnie po takiej modyfikacji należało by zsynchronizować przepustnice,wedle uznania.
U mnie ta modyfikacja wraz z modyfikacją "połączenie czujnika podciśnienia w kolektorach -IAP sensor do obu przepustnic",CAŁKOWICIE zlikwidowała opisane na początku usterki.Silnik pracuje płynnie,nie zacina się,w całym zakresie obrotów.
Jeśli coś żle wytłumaczyłem albo jest niejasne,proszę pytać.Z chęcią też dowiem sie czegoś nowego.
Pozdrawiam RAF


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez cornmencita dnia Pon 22:51, 21 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:45, 22 Lut 2011
micek
Motocyklista

 
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp





bardzo ciekawe, ale mam małe wątpliwości:

Jeżeli nie działa system dopalania spalin, to czy nie zużywa się szybciej katalizator (i/lub nie daj Boże) sonda lambda która może od tego wysiąść w najmniej odpowiednim momencie???

Pozdrowionka
micek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PAIR z czym to zjeść ,zaszkodzi czy pomoże.
PostWysłany: Wto 9:18, 22 Lut 2011
cornmencita
A1

 
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: USTKA





Witka!Nie jestem ekspertem niestety żeby na te pytania dać pełną odpowiedż,prowdopodobne kat może ulec zanieczyszczeniu,gdy jezdzimy głównie po mieście i nie ma szans na przepalenie go.Co do sondy,nie mam pojęcia.Kolega Bezdomny pisał że dopuki chłodziwo nie osiągnie 40 oC to sonda nie działa.Pewnie znajda sie i tacy co twierdzą że wolne wydechy psują sonde.Ale też i tacy co im padla sonda na seryjnych kominach.
Może ktos coś doda do tematu.
Ja kata nie mam więc sie nie partwię Laughing .
link na wszelki wypadek od czego pasuje:

http://www.svforum.pl/viewtopic.php?f=23&t=1827&p=40841

Zwróćcie uwage że koleszka jeżdził jakiś czas na strzelających wydechach i to mogło mu spowodować usterke sondy,a dopiero zastanawia sie nad usunieciem PAIR'a.
Pozdro Rafal


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cornmencita dnia Wto 9:21, 22 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:53, 22 Lut 2011
lasooch
Motonita

 
Dołączył: 07 Lut 2010
Posty: 941
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





Coś tam na uczelni próbowali mi wpoić w dziedzinie sond, katalizatorów itp. Uważam, że wywalenie PAIR wpłynie na katalizator i będzie się on powoli zapychał resztkami niedopalonej mieszanki.
Ale jakim cudem ta modyfikacja miałaby wpłynąć na sondę lambda, czy jeszcze ją uszkodzić - tego nie jestem w stanie wydedukować Very Happy Jak przelotowe wydechy miałyby uszkodzić sondę lambda, tego też nie wiem. Moim zdaniem to jakieś legendy wyssane z palca Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:42, 22 Lut 2011
r_gustaw
A2

 
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Szczecin





tak, sonda jest czujnikiem zawartości tlenu w spalinach więc absolutnie nic jej nie grozi przy zwiększonej dawce paliwa w spalinach.
Natomiast pewne jest to, że katalizator się zapcha i to nie tą dawką paliwa wzbogacającą spaliny, a stopionym wkładem który to od tej dodatkowej dawki będzie się topił i zatykał kanaliki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:17, 25 Lut 2011
SRafal
A1

 
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Mysiadło





http://forum.svrider.com/showthread.php?t=131726
Dlaczego nie wyczyścić zaworków reed i zostawić układ bez modernizacji.
Przyjżałem się dokładniej blaszkom w zaworze one są miedziane i po oczyszczeniu aż się świecą, jeżeli docisk nie pęknie to po oczyszczeniu powinno wszystko funkcjonować prawidłowo.

Rafal


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SRafal dnia Sob 11:33, 26 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 11:38, 26 Lut 2011
SRafal
A1

 
Dołączył: 08 Sty 2011
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Mysiadło





po obejrzeniu http://forum.svrider.com/showthread.php?t=121431
Wykonanie zaślepek w twoim wykonaniu perfekcyjne, ładnie docięte wypolerowane i napis wygrawerowany.
Jestem pełen podziwu dla twojej pracy.
Rafał


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:38, 26 Kwi 2011
Coliniak
Motonita

 
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: in the middle of nowhere





zaslepilem PAIRy blaszkami bo na grawerke nie mialem cierpliwosci Laughing . Cala reszte ukladu zostawilem bez zmian, zeby w razie potrzeby moc wrocic do oryginalu. Krotka jazda testowa utwierdzila mnie w slusznosci podejscia nie pro-ekologicznego Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:49, 17 Maj 2011
Jenes
A2

 
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 74
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: podkarpackie





Zabieram sie za to od zeszłego roku, aż w końcu mnie ten temat zmotywował Very Happy. Rozebrałem i u mnie nie ma zaworu elektromagnetycznego, tylko łatwiej bo podciśnieniowy podpięty do tylnego cylindra Tylko zatkać i po temacie powinno być, i komp głupieć nie powinien Laughing Górnych przepustnic już nie miałem więc będzie kumulacja usprawnień Wink

Zrobione, i.. Shocked coś działa Very Happy Trzeb jednak było zrobić w wersji profesjonalnej bo ten zawór podciśnieniowy to jakaś maniana i wszystko z wszystkim jest połaczone i odpięcie podciśnienia by dużo nie dało. Ogólnie duży plus w pracy silnika jak na wnioski z krótkiej przejażdzki.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jenes dnia Czw 11:15, 19 Maj 2011, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:31, 05 Lip 2011
dawid
A1

 
Dołączył: 04 Paź 2010
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki





Ja też zdemontowałem system PAIR, zrobiłem synchronizację, a po paru przejażdżkach wyczyściłem reedsy i zmontowałem wszystko z powrotem. Powód? Motocykl zaczął sporo palić (około 9-10 litrów na 100km). Poprawa osiągów i kultury pracy w zakresie 3-5 tys obrotów jest zauważalna, ale IMHO nie warta aż takiego apetytu.

A jak u Was zmieniło się spalanie po wykonaniu tej modyfikacji?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:59, 11 Sie 2011
rodman
A

 
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa / Kutno





Czy którys z kolegów mający lytrowego DL-a z układem przelotowym (bez katalizatoa) ma zdemontowany system PAIR?
Zgodzę się z przedmowcami, że w przypadku oryginalnych wydechów pozbywania się dopalacza spalin może spowodować szybsze zapchanie katalizatorów ale jeśli ktoś już posiada wydechy przelotowe to chyba nic już nie stoi na przeszkodzie aby zdemontować ten system. Pytam ponieważ w moim DL często zdarzają się strzały w airbox i chyba cały ten układ bardziej szkodzi mojemu DL niż pomaga. Mam u siebie filtr K&N oraz wydechy LEO bez kata w niedalekiej przyszłości dojdzie też PC (więc i sondę odłączę) w takim przypadku chyba warto pomysleć o wywaleniu systemu PAIR? co o tym myślicie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:31, 08 Cze 2014
Setniew
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie a jak by tak w Airbox wkręcić śrubkę od dołu (w króciec po zdjęciu wężyka idącego do elektrozaworu) i drugą w elektrozawór (w wężyk który przy nim by zostawić)?

System by został na motocyklu, cały czas zawór by pracował, ale nie było by przepływu. A jak by się coś wykręciło to tylko by zasysał niefiltrowane powietrze.

Docelowo rozwiązanie z blaszkami jest super, ale zanim przyjdzie na nie czas spróbował bym tak to odciąć. Ostatnio śmigam za świeżą motocyklistką i jazda 3 godziny, 40km/h, na szarpiącym kichającym moto jest męcząca Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:31, 08 Cze 2014
Setniew
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie a jak by tak w Airbox wkręcić śrubkę od dołu (w króciec po zdjęciu wężyka idącego do elektrozaworu) i drugą w elektrozawór (w wężyk który przy nim by zostawić)?

System by został na motocyklu, cały czas zawór by pracował, ale nie było by przepływu. A jak by się coś wykręciło to tylko by zasysał niefiltrowane powietrze.

Docelowo rozwiązanie z blaszkami jest super, ale zanim przyjdzie na nie czas spróbował bym tak to odciąć. Ostatnio śmigam za świeżą motocyklistką i jazda 3 godziny, 40km/h, na szarpiącym kichającym moto jest męcząca Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:08, 08 Cze 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Może ktoś potwierdzić, że spalanie drastycznie wzrasta przy tej modyfikacji? Czy raczej pozostaje bez zmian?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 16:52, 08 Cze 2014
Setniew
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Dam znać, jak na razie mam spalanie raczej w górnej średniej (8-10 L/100km), ale jak dziś zaobserwowałem, filtr powietrza (a i świece pewnie) wyglądają strasznie u mnie. Po wymieniam, zaleje pod korek, dam znać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:52, 08 Cze 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Okej, czekam. Mi pali 8.6 w mieście i w sumie to już dla mnie za dużo, dlatego przesiadłem się na rower. A na moto tylko weekendy jeżdżę i wtedy zwiedzam np. Kaszuby. Więc jakby wzrosło spalanie to raczej nie dla mnie modyfikacja. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:22, 08 Cze 2014
Setniew
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Zrobiłem małą rundę jakieś 40km, co do spalania to nie wiem ale:

Praca silnika dużo lepsza ALE zgodnie z tym co mówił mi zaprzyjaźniony mechanik, nie warto się brać za zaślepianie PAIR bez ponownej synchronizacji gaźników.

Potwierdzam. moto idzie równiej, nie prycha ale za to na wolnych faluje (mam na dodatek stare swiece i filtr powietrza co pewnie potęguję efekt).

Mam takie wrażenie jak by poprawiała się charakterystyka silnika w dolnych partiach, dużo płynniej pracuje pod obciążeniem w zakresie obrotów 1,5-4k.

A dodatkowo - po zrobieniu sprzęgła u Szramy, został taki lekko "nierówny" fragment na obrotomierzu tak pomiędzy 4 a 5 tyś. obrotów kiedy pojawiają się wibracje. Po zaślepieniu jak by nie było.


--------------------------------------


Dziś rano uruchomiłem PAIR i już sam nie wiem... Chyba nie będę się bawił dopóki się nie umówię na większy przegląd (z kontrolą regulacja luzów, synchronizacją itp.)

Jak wytrzepałem filtr (nowy dopiero w środę pewnie będzie) to już moto lepiej chodzi... Ale zobaczcie z czym mi zostawił poprzedni właściciel moto:



W wyposażeniu dodatkowym powinienem wpisać "piaskownica".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Setniew dnia Pon 12:21, 09 Cze 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:56, 10 Cze 2014
express
Administrator

 
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 2173
Przeczytał: 65 tematów

Pomógł: 19 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków, VIII





A stara zasada mówi: "Nie ufaj nikomu, nawet sobie".

Moto po zakupie koniecznie do przeglądu, wymiany filtrów i płynów, niezależnie od tego co twierdzi poprzedni właściciel.
Za kilka stówek kupujesz pewność.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:40, 10 Cze 2014
Matt
Motonita

 
Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 1072
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 1/2
Skąd: Jędrzejów/Kraków





Co to kurna jest?! Zboże??? Przyznam, że pierwszy raz widzę tak zaj***ny filtr powietrza... A ja się dziwiłem jak mi mogła osiąść na nim 1 X pszczoła i 2 X mucha... - No, ale co 6000km tam zaglądałem. Tutaj raczej ktoś zaglądał 100 000km temu Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:57, 10 Cze 2014
Setniew
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Panowie, po zakupie od razu moto poszło do Szramy zrobił chłopak filtr oleju, olej, płyn chłodniczy, płyn hamulcowy x2, płyn w sprzęgle, łożyska tylnego koła no i sprzęgło. Na więcej roboty nie miał czasu, a że to nie jest jakaś filozofia to sam sobie miałem zrobić świece i filtr powietrza Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:25, 11 Cze 2014
siekieramotyka
A2

 
Dołączył: 20 Cze 2012
Posty: 77
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/2





Mój też nie wyglądał lepiej Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:50, 21 Cze 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





I jak z tym spalaniem? Coś ktoś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:03, 06 Lip 2014
Setniew
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Jak na razie wymieniłem filtr powietrza, świece spalanie co najmniej 1,5 litra dół (wciągał mi bez problemu 9,5/100)

Sprawdzę w tygodniu jak spalanie w normalnym trybie (przez weekend jeździłem tylko za moim "plecaczkiem samobieżnym" Wink ).

A w przyszły weekend odłączę pair i porównam.

Pasi?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Setniew dnia Nie 23:06, 06 Lip 2014, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:25, 06 Lip 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Pewka. Czekam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:01, 21 Lip 2014
Setniew
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Próbowałem i poniosłem klęskę, tak mi falują obroty że nie jestem w stanie z tym jeździć.

Ale wydaję mi się tak na chłopski rozum że jeżeli już to powinien zacząć palić mniej.
Skoro pair dopuszcza powietrza, to zwiększa ilość paliwa podawaną przez wtrysk bo sonda widzi "ubogo"


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:40, 16 Sie 2014
Setniew
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Ok udało się odłączyć PAIR, wszystko chodzi jak należy, moto mniej prycha w okolicy 3-4k RPM i nie przydusza się podczas jazdy z małymi prędkościami. Akurat zatankowany pod korek to zobaczę jak spalanie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:46, 01 Wrz 2014
Setniew
A

 
Dołączył: 07 Kwi 2014
Posty: 171
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





8,5l/100

Najprawdopodobniej podskoczyło dlatego że moto zachęca do odkręcania manetki Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:33, 06 Lis 2014
jotto
A1

 
Dołączył: 19 Lut 2014
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk





Czyli nie ma wpływu na spalanie. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 6:25, 27 Gru 2014
cornmencita
A1

 
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: USTKA





Witam,
Cieszę sie dodaliście tego mojego posta jako Sticky, I cieszę sie jeszcze bardziej że komuś to może choć odrobinę pomóc!
Zaczynam powoli myśleć o przesiadce spowrotem na DL'a!
Pozdrawiam,
RAF


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cornmencita dnia Sob 6:31, 27 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PAIR
PostWysłany: Wto 18:52, 20 Sty 2015
marmat11
A2

 
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA





Witam szanowne koleżeństwo mam pytanie bo nie wiem czy nie przesadziłem z czyszczeniem zaworków,czy one mają gumę tylko na zewnatrz czy też pod blaszkami w otworze środkowym no bo oczywiście wyczyściłem na cacy tylko po złożeniu i skręceniu zaworków jest prześwit pomimo że blaszki są idealnie proste ,a tam jest taki mały frez.Może któryś z kolegów wie najlepiej by było sprawdzić na nowym zaworku ale skąd go wziąć,nie chcę zaślepiać bo jak spalanie idzie do góry to bez sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:39, 20 Sty 2015
novy
Motonita

 
Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 625
Przeczytał: 76 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Busko-Zdrój





jak nic nie powyginałeś podczas czyszczenia to się nie przejmuj


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PAIR
PostWysłany: Wto 20:22, 20 Sty 2015
marmat11
A2

 
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: WARSZAWA





Nie nic nie jest wygięte tylko mnie zastanawia dlaczegi jest mały prześwit pomiędzy tą środkową blaszką zaworu reed a tą grubą nie jest szczelna


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 22:37, 24 Sty 2015
ciewek
A1

 
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tczew





Cześć,
Niestety nie mogę podzielić entuzjazmu w dezaktywacji systemu PAIR.
Dlaczego?
Sprzężenie zwrotne min. pomiędzy sondą lambda a ilością wtryskiwanego paliwa odbywa się według zaprogramowanego w ECU algorytmu. Algorytm ten uwzględnia dodanie dodatkowego powietrza do spalin (sonda jest po dodaniu), zatem uniemożliwienie działania systemu PAIR jest równoznaczne z wyjściem poza zakres regulacyjny ECU.
Podsumowując: bez zmiany algorytmu ECU nie można zamykać systemu PAIR.

Moim zdaniem nie jest to konieczne. Zaworki REED co najwyżej są do czyszczenia. Mój DL ma 96000 km i zaworki są jak nowe. System ten nie wpływa na moc, przebieg krzywej momentu ani spalanie więc po co to psuć?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:22, 13 Kwi 2015
Suszny
Motonita

 
Dołączył: 09 Kwi 2013
Posty: 1183
Przeczytał: 142 tematy

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraśnik woj. Lubelskie





Przy kontroli luzów zaworowych zainteresowałem się również tymi zaworkami. Myślę że nikt tam wcześniej nie zaglądał bo na śrubkach był jeszcze klej.









Nagar z trzech elementów


Nagar z gniazda w pokrywie i czarnego kapturka


Najpierw zeskrobałem ostrożnie co się dało, później naftą i szmatką.


Polecam zaglądać tam właśnie przy kontroli luzów, a jak ktoś tego nigdy nie robił jak ja to najlepiej to w najbliższym czasie rozebrać. Nie miałem przez to żadnych problemów z motocyklem.
(przebieg 90 000km )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suszny dnia Pon 22:24, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PAIR z czym to zjeść ,zaszkodzi czy pomoże.
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin