VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> Rdzewienie
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Rdzewienie
PostWysłany: Śro 18:20, 15 Maj 2013
longman86
A1

 
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Okolice Amsterdam





Witam,mam motocykl od roku w Holandii i niestety nie mam opcji garażowania...Przykrywam go pokrowcem ale ostatnio zauważyłem po deszczu że i tak był cały mokry...Pada często i widzę jak rdzewieje w oczach.Dodatkowo zrobił mi się jakiś osad na silniku...Można zapobiec w jakiś sposób rdzewieniu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:51, 15 Maj 2013
Floydoo
Motonita

 
Dołączył: 18 Maj 2010
Posty: 1057
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Norwegia/Bieszczady/DL1000





Mozna Idea , nie przykrywaj pokrowcem, bo zatrzymuje on wilgoc pod spodem. Brak ruchu powietrza pozwala by wilgoc siadala na motocyklu i wywoluje naloty i rdze


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 12:23, 16 Maj 2013
magrafb
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 434
Przeczytał: 27 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Olsztyn





Jak już wyschnie po myciu to można go potraktować czymś w stylu WD40 (bez tarcz hamulcowych). Może bedzie bardziej pył sie kleił do niego ale na pewno uchronisz go przed utlenianiem/korozją.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:25, 29 Maj 2013
bendeer
A2

 
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





czy ja wiem, czy wd 40 to taki dobry wybór? Ja delikatnie oliwię smarem sylikonowym niektóre miejsca


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 23:07, 29 Maj 2013
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 601
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





Pokrowiec oddychający. Pod folią będzie rdzewieć.
Odsłonięte metalowe części jak np. lagi, śruby pokrywać olejem.
Lakier utrzymywać w idealnym stanie tj. żadnych odprysków.

Hammerite?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 1:29, 31 Maj 2013
lukaszt2
Motocyklista

 
Dołączył: 08 Paź 2012
Posty: 377
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2





Mieszkam w Irlandii a tu jak wiadomo pada, pada, pada. Sa dobre pokrowce ale slono kosztuja, ja nie mialem wyjscia i musialem zainwestowac. Po roku uzytkowania szczerze polecam OXFORD STORMEX.
W ogole nie przepuszcza wody i do tego od wewnatrz wylozony takim jakims materialem wiec ta wartstwa wodoodporna nie dotyka moto tylko jest sprasowana z tym materialem, ktory to wlasnie lezy sobie ladnie na moto nie dajac mu szansy sie porysowac (gdyz jest miekki w swojej fakturze).
Pokrowiec ma wyjscia na zapiecie oraz ladowarke do aku jesli ktos uzywa. Jest sciagacz na dole oraz pasek z klamra do spiecia pod moto aby wiatr nie podrywal. Od strony tlumika jest dodatkowy odporny na temperature material dzieki czemu moge zakladac pokrowiec od razu po zgaszeniu silnika.
Pokrowiec jest gruby i ciezkawy dzieki czemu wiatr go nie podrywa i nie trzepie po motocyklu.
Vee to niewdzieczne bydle do przykrywania i potrzebujesz najwiekszego rozmiaru L.
Koszt tutaj ok 75 euro.
Polecam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:05, 03 Cze 2013
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Preparat Scotoiler F365 czy jakos tak. Genialny produkt dedykowany specjalnie w tym celu do motocykli. Jest jeszcze jeden antykorozant ktory stosuje sie w samolotach. Mam w firmie gdzies. Sprawdze jutro nazwe i dopisze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:54, 06 Cze 2013
crass
A2

 
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warsaw





kupilem pokrowiec oddychający z dużymi fajnymi wlotami powietrza. kosztował ponad 200zł.
Bardzo czesto jezdze w deszcz ,staje mokry,przykrywam moto,rano suchutki. Zero rdzy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:35, 07 Cze 2013
mararg
A1

 
Dołączył: 30 Sty 2011
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Pruszków





crass możesz sie pochwalić jaki to pokrowiec, jaka firma, gdzie kupiłeś?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 11:49, 07 Cze 2013
gieneknowy2012
A2

 
Dołączył: 11 Mar 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdów





Ja garażuje i dbam ale i tak największą bolączką jest obudowa pompy wody (puchnie lakier od spodu)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:02, 07 Cze 2013
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2995
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





gieneknowy2012 napisał:
Ja garażuje i dbam ale i tak największą bolączką jest obudowa pompy wody (puchnie lakier od spodu)


Lakier proszkowy z silnika i felg lubi od soli odłazić...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:16, 14 Cze 2018
boooniu
A1

 
Dołączył: 14 Maj 2018
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Tonaszów Mazowiecki





Proponowalbym jeszcze od czasu do czasu polozyc wosk na motocykl.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 19:38, 15 Cze 2018
Raptor
Motonita

 
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 510
Przeczytał: 22 tematy

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: śląskie





Ja nieraz kładę , ...tzn kładę taki wosk w butelce na siedzeniu, ....a ze 2godziny, potem zanoszę do piwnicy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:10, 16 Cze 2018
Zolw_Danziger
Motonita

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 713
Przeczytał: 291 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk-Brzeźno





Hahahaha 👀👌😎
Ok można i Tak! Chęci to dobra rzecz...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 6:42, 18 Cze 2018
Tomek_J
A

 
Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 147
Przeczytał: 29 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Rzut beretem od Pyrzowic





A propos rdzewienia: jak się mają wydechy w waszych motocyklach ? Bo po zaledwie roku używania mojego, kupionego z wydechem z lekka tylko "przyżółconym", widzę, że zaczyna on teraz bardzo nieciekawie wyglądać... A motocykl non-stop w garażu...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 8:39, 18 Cze 2018
Zolw_Danziger
Motonita

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 713
Przeczytał: 291 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk-Brzeźno





Zarówno tłumiki, katalizator jak i rury wydechowe są w pierwszej kolejności narażone na zewnętrzne i wewnętrzne czynniki!
Od środka wysoka tempetatura, a na zewnątrz woda, błoto, kurz no i oczywiście sól z piaskim! Te wszystkie czynniki na pewno wpływają na ich stan.
Lecz myślę, ze dużo ma jeszcze wykonanie i z jakich stopów metali są odlane. I wtedy postępująca rdza lub wysoka tempetatura mogą je szybko uszkodzić!
Jednym z pół środków jakie stosuję po jeździe zwłaszcza wiosną lub gdy jest mokro i wilgotnie, to na pewno dokładne mycie i suszenie układu wydechowego jak sie oczywiście schłodzi!
Są jeszcze na nikiel i chrom specjslistyczne pasty polerskie, które zabezpieczają i chronią je.
Ale to już inna bajka bo to są drogie sprawy!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Pon 8:47, 18 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 12:21, 18 Cze 2018
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2995
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Zolw_Danziger napisał:
Zarówno tłumiki, katalizator jak i rury wydechowe są w pierwszej kolejności narażone na zewnętrzne i wewnętrzne czynniki!
Od środka wysoka tempetatura, a na zewnątrz woda, błoto, kurz no i oczywiście sól z piaskim! Te wszystkie czynniki na pewno wpływają na ich stan.
Lecz myślę, ze dużo ma jeszcze wykonanie i z jakich stopów metali są odlane. I wtedy postępująca rdza lub wysoka tempetatura mogą je szybko uszkodzić!
Jednym z pół środków jakie stosuję po jeździe zwłaszcza wiosną lub gdy jest mokro i wilgotnie, to na pewno dokładne mycie i suszenie układu wydechowego jak sie oczywiście schłodzi!
Są jeszcze na nikiel i chrom specjslistyczne pasty polerskie, które zabezpieczają i chronią je.
Ale to już inna bajka bo to są drogie sprawy!


Wydech w DLach jest prawie w całości ze stali nierdzewnej więc nie rdzewieje w powszechnym tego słowa znaczeniu i na pewno nie jest odlewany...
Dobre efekty daje polerowanie, niestety nie na długo jeżeli się jeździ po wodzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:21, 18 Cze 2018
Zolw_Danziger
Motonita

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 713
Przeczytał: 291 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk-Brzeźno





Nie dokńca to jest tak jak piszesz!
Każdy metal rdzewieje, jedne szybciej inne wolniej korodują.
To zależy jak jest zakonserwowany.
Nierdzewka jaka by nie była, też będzie narażona na korozję jeśli nie będzie się jej odpowiednio co jakiś okres konserwować!
I w rzeczy samej nie chodzi mi o wodę, ale konkretnie odpryski spowodowane udarem czego kolwiek z pod kół i nalot chemii jaką mamy na naszych kochanych dtogach, czyli różnego rodzaju płyny!
One są przyczyną korozji także na nierdzewce...
Nie polemizowałbym gdybym nie wiedział, ale na statkach za dużo mam do czynienia z materiałami nierdzewnymi.
A tu wszech obecna morska sól i rdza są na porządku dziennym!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Zolw_Danziger dnia Pon 13:31, 18 Cze 2018, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:45, 18 Cze 2018
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2995
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Ale ja wyraźnie napisałem "nie rdzewieje w powszechnym tego słowa znaczeniu"...
Oczywiście że ulega korozji, czyli utlenianiu, jak każdy metal bez wyjątku.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:57, 18 Cze 2018
odyniec
Motocyklista

 
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 420
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gorzów Wlkp.





magrafb napisał:
Jak już wyschnie po myciu to można go potraktować czymś w stylu WD40 (bez tarcz hamulcowych). Może bedzie bardziej pył sie kleił do niego ale na pewno uchronisz go przed utlenianiem/korozją.

Nie wiem czy masz świadomość tego, że większą część składu WD40 stanowi woda..........


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:03, 18 Cze 2018
Pepo
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 462
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów





Wosk... częsty wosk. Wypiera wodę. Nawet ten w sprayu lub z myjni (dobrej myjni). WD40 nadaje się wyłącznie do poluzowania już zatartych części bo dobrze penetruje. Jest środkiem adhezyjnym. Potem części jeszcze szybciej rdzewieją bo mają spenetrowane powierzchnie.
Zawsze po użyciu preparatu typu WD40 lub pokrewnych trzeba nasmarować najlepiej tłustym i antyfobowym czyli wypierającym wodę. Sam tłuszcz powoduje przyleganie cząstek i tworzy warstwę. W niektórych miejscach jest to porządane (warstwa tłuszczu z pyłem tworzy barierę jak błoto na nosorożcu itp) a niekiedy nie. Warstwa środka antyfobowego zapobiega przyleganiu czegokolwiek. To woski, politury, nanowarstwy które zmniejszają chropowatość powierzchni uniemożliwiają przyczepieniu się innych materiałów i substancji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 20:05, 18 Cze 2018
Zolw_Danziger
Motonita

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 713
Przeczytał: 291 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk-Brzeźno





Dokładnie Panie Odyniec!
Wodą można myć i nawet trzeba zmyć cały syf po podróży!
Ale na pewno trzeba wysuszyć dobrze układ wydechowy i czymś bardziej konkretnym zakonserwować... ja posiadam taką pastę na nierdzewkę, która stosowana jest nagminnie w przemyśle ciężkim/stoczniowym , to jest Wurth olej typu INOX!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 8:41, 19 Cze 2018
staszek_s
Motonita

 
Dołączył: 06 Wrz 2015
Posty: 710
Przeczytał: 114 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Radlin, Śląsk





Które części smarujecie tą pastą czy woskiem, kolanka wydechowe? Wydawało mi się, że one się za bardzo grzeją, żeby je smarować czymkolwiek, bo się przypiecze po jeździe...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 12:46, 20 Cze 2018
Mariusz KRK
A1

 
Dołączył: 18 Maj 2017
Posty: 45
Przeczytał: 92 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





staszek_s napisał:
Które części smarujecie tą pastą czy woskiem, kolanka wydechowe? Wydawało mi się, że one się za bardzo grzeją, żeby je smarować czymkolwiek, bo się przypiecze po jeździe...

Dokładnie i wg. mnie nie powinno się myć motocykla bezpośrednio przed garażowaniem. Lepiej wstawić brudny suchy niż czysty wilgotny.
Najlepszym sposobem na osuszenie jest ociekanie, ew. wytarcie do sucha a potem przejażdżka.
Pozdrawiam, M


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 13:51, 20 Cze 2018
Zolw_Danziger
Motonita

 
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 713
Przeczytał: 291 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gdańsk-Brzeźno





Utlenianie czyli rdzewienie metalu zawsze następuje przy kontakcie z wilgocią lub bezpośrednio z wodą!
Zatem jeśli śmigaliśmy w deszczu lub w innych podobnych warunkach atmosferycznych, to lepiej wymyć/spłukać wodą motocykl z syfu i nalotu i wtedy go wytrzeć i wysuszyć!!
Zdecydowanie szybciej szlag trafi garażowany motocykl nie umyty z nalotem chemii ulicznej, w tym elementy z nierdzewki również!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:03, 21 Cze 2018
chmarnik
Motonita

 
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 876
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wieluń





Pepo napisał:
antyfobowym


?

Hydrofobowym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:44, 21 Cze 2018
Pepo
Motocyklista

 
Dołączył: 26 Sty 2017
Posty: 462
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Chorzów





Tak, masz rację Chmarnik.... miało być hydrofobowym. Dziękuję za czujność.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:45, 16 Lip 2018
prostyelektryk
Motonita

 
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 601
Przeczytał: 74 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Śląsk





W warunkach sprzyjających korozji warto sprawdzić stan powłok lakierniczych na szczególnie narażonych elementach np. podstawka centralna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rdzewienie
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin