VStromClub

Forum Miłośników Motocykli Suzuki DL V-Strom

Chcesz schudnąć przed Sylwestrem?
Kup Teraz a 30 dniową dietę otrzymasz za darmo!
Tylko 137 zł TRIZER + indywidualna dieta
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia -> "Rynienka"pod łańcuch DL-1000
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
"Rynienka"pod łańcuch DL-1000
PostWysłany: Śro 15:42, 02 Gru 2009
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Witam ,podzielę się z kolegami moim "usprawnieniem" które jakiś czas nie dawało mi spokoju. A więc dotyczy to "rynienki"pod łańcuch w miejscu przejścia rury wydechowej na drugą stronę. Zaobserwowałem u siebie że z łańcucha olej jest rzucany na rurę wydechową i czasami stojąc na światłach ect. ten olej się wypala od gorącej rury co mnie strasznie wk... a na początku mroziło krew w żyłach ze mam jakiś dziwny wyciek . A więć ową rynienkę zrobiłem z blachy 0.8 mm długość ok 15 cm,szer 4cm po dłuższym boku podwinięta z obu stron ok. 0.5cm.



następnie z jednej strony przyspawałem 2 paski blach 0.8mm jako uchwyty montażowe



pozniej została tylko przymiarka,gięcie płaskowników oraz malowanie i efekt jest taki.Nadmieniam że uchwyty spasowałem z istniejącymi śrubkami na ślizgacze łańcucha.



teraz mam nadzieję ze olej się nie będzie dostawał na rurę a co za tym idzie nie będzie sie na niej wypalał.

Przepraszam za jakość 2 pierwszych zdjęć ale były robione telefonem .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 15:47, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:59, 02 Gru 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





oby Ci sie lancuch nie zachaczyl o ta rynienke jak zapomnisz naciagnac... Wink

musze cos podobnego wykombinowac, ale zeby przedluzyc i bardziej zabudowac oslone lancucha przy tylnej zebatce bo mi "sra" po wszystkim dookola Evil or Very Mad

OT:
dawac do tematu "wyzszosc...", ze DL 650 nie ma tego "problemu" Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:10, 02 Gru 2009
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





bibop napisał:
oby Ci sie lancuch nie zachaczyl o ta rynienke jak zapomnisz naciagnac... Wink
Very Happy

wziąłem to pod uwagę i końce są wyprofilowane na dół ,co oczywiście nie wyklucza tego że w niesprzyjających warunkach jest taka ewentualność. Co do tylnej zębatki też nad tym pracuję,za chwilę wkleję patent jaki podglądnąłem w Varadero
Już jest .



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Pietia dnia Śro 17:15, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:25, 02 Gru 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Czekam w takim razie na Twoj patent na tylna zebatke Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 2:03, 03 Gru 2009
polsky
Motonita

 
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 647
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Londyn/Wrocław





Pietia patent przydatny,ale musze go negowac ze wzgledow bezpieczenstwa poparte wlasnym doswiadczeniem Wink
Wszelkie metalowe blaszki w okolicach lancucha to spore niebezpieczenstwo.
V-Strom to V-ka ma spore wibracje,latwo o pekniecie materialu zwlaszcza w okolicach lancucha,moze sie wkrecic pomiedzy lancuch a zebatke i zblokowac tylne kolo,lancuch tez moze peknac i zdzielic nas po plecach itd.
Ja cudem uniknalem wlasnie takiego nieszczescia.. wracalem ze Szkocji i mialem zalozona metalowa oslone na lancuch ta z nierdzewki,ktora mozna nabyc na allegro,pekla mi przy mocowaniu przy koncu wahacza,odbila sie na szczescie od felgi lekko ja zarysowujac robiac zadzior w alu i odskoczyla na bok na zewnatrz...

Przemysl sprawe.. naprawde nie bez powodu oslony wiekszosci lancuchow sa plastikowe..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:30, 03 Gru 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





Swego czasu był fajny patent w MZ ETZ-250 . Fabrycznie montowano plastikową osłonę zębatki do której mocowano 2 gumowe osłony łańcucha , dzięki czemu był całkowicie osłonięty i odporny na warunki zewnętrzne .

Przydałoby się takie wyposażenie dodatkowe do DL-a .



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iron dnia Czw 10:31, 03 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 10:37, 03 Gru 2009
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Iron masz cos wiecej na ten temat? z podanego linku do zdjecia nie bardzo moge sie zorientowac ocb.
Chcialbym u siebie zrobic jakies przedluzenie plastykowej oslony zeby zatrzymywala olej z oilera (bo mam wszystko pieknie ujeb... Very Happy)

znalazlem cos takiego http://www.freepatentsonline.com/3724582.pdf
wiem, ze patent z lat 70tych, ale wlasnie o cos podobnego mi chodzi... chcialbym, zeby tylna zebatka byla oslonieta calkowicie... mozna by to zamienic z obecna oslona (uzyc jej mocowan) i uzyc mocowania na podnosnik (reszta mi nie potrzebna), ale zdaje sobie sprawe, ze wykonanie czegos takiego z plastyku to kupa kasy Sad
dodatkowo musialoby miec mozliwosc przesuwania jak bedziemy naciagac lancuch (ale to juz latwiej zrobic)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Czw 10:57, 03 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 13:58, 03 Gru 2009
jaro
A2

 
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 86
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





Faktycznie w MZ-tce był taki patent - plastikowa obudowa na zębatkach i gumowa tuleja pomiędzy nimi z łańcuchem w środku Smile Patent może chronił łańcuch, ale guma parciała i pękała od uderzeń łańcucha, plastik obcierał o zębatki i był problem ze smarowaniem łańcucha. Gumy trzeba było co jakiś czas wymieniać, ale żeby to zrobić, trzeba było rozpinać łańcuch Sad

Jakoś współcześnie nie spotkałem się z tym rozwiązaniem. Może serwis takiego ustrojstwa okazał się zbyt skomplikowany ? W DL-u taki patent odpada ze względu na nierozpinalny łańcuch.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:43, 03 Gru 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





bibop napisał:
Iron masz cos wiecej na ten temat? z podanego linku do zdjecia nie bardzo moge sie zorientowac ocb.(ale to juz latwiej zrobic)


Znalazłem taki rysunek :



1- gumowo-plastikowe osłony łańcucha
10- plastikowa osłona zębatki


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Iron dnia Czw 19:48, 03 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 9:07, 04 Gru 2009
vpawel
Motonita

 
Dołączył: 31 Maj 2006
Posty: 674
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa Pruszków





Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez vpawel dnia Pią 9:10, 04 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 10:34, 04 Gru 2009
pama2
A

 
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 102
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Wielka Brytania -Polska





Nie tylko Mz-tka miała osłone łancucha. Oprócz Dl-a jestem posiadaczem Yamahy Xv1000 tr1. Jest tam ciekawe rozwiazanie osłony i smarowania łańcucha napędowego.

Lańcuch w tym modelu pracuje w kapieli olejowej,która wydłuża jego żywotność. Było to niezłe rozwiazanie ale nie przyjeło sie. Problem nastepował w momecie gdy szlag trafiał uszczelke na komorze olejowej. Olej wtedy wyciekał na tylne koło . ( a jakie mogą być tego skutki to wiemy)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:04, 07 Gru 2009
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





jaro napisał:
W DL-u taki patent odpada ze względu na nierozpinalny łańcuch.


No chyba żeby osłona była wykonana jako rozcięta wzdłuż i składana na zakładkę i zatrzaski - wtedy nie byłoby problemu z jej założeniem ani smarowaniem łańcucha .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:27, 09 Gru 2009
jakubdl1000
Motonita

 
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 719
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Bydgoszcz





Iron napisał:
Swego czasu był fajny patent w MZ ETZ-250 . Fabrycznie montowano plastikową osłonę zębatki do której mocowano 2 gumowe osłony łańcucha , dzięki czemu był całkowicie osłonięty i odporny na warunki zewnętrzne .

Przydałoby się takie wyposażenie dodatkowe do DL-a .



hehe a doświadczyłes co to było jak łancuch spadł w MZ w tej obudowie daleko od domu? hhihi

swoja droga ja tam lubie jak wydech troche pośmierdzi i wypali resztke smaru, przynajmniej wiem ze posmarowałem go hihi


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:27, 03 Sty 2010
Pietia
Motonita

 
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 740
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





Znalazłem na otomoto ogłoszenie na V-stroma ,ciekawostka jest całkowita osłona łańcucha !
Dla ciekawskich link do ogłoszenia
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1666282


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:05, 03 Sty 2010
Iron
Motocyklista

 
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 341
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Górnośląskie SD





jakubdl1000 napisał:
Iron napisał:
Swego czasu był fajny patent w MZ ETZ-250 . Fabrycznie montowano plastikową osłonę zębatki do której mocowano 2 gumowe osłony łańcucha , dzięki czemu był całkowicie osłonięty i odporny na warunki zewnętrzne .

Przydałoby się takie wyposażenie dodatkowe do DL-a .



hehe a doświadczyłes co to było jak łancuch spadł w MZ w tej obudowie daleko od domu? hhihi

swoja droga ja tam lubie jak wydech troche pośmierdzi i wypali resztke smaru, przynajmniej wiem ze posmarowałem go hihi


Jak jeszcze miałem MZ-etę to nie miałem odwagi tak daleko nią jeździć , zwłaszcza że kiedyś musiałem ją dopychać kilka km do domu jak mi się kabelek urwał od czujnika elektronicznego zapłonu - ale dobrze że akurat było z górki Smile

Poza tym to wydech z dwusuwu MZ z Mixolem i tak ładnie pachniał niż w proporcjach WSK-owych Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 0:01, 04 Sty 2010
V-Told
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 2033
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 10 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa - Piaseczno





Pietia napisał:
Znalazłem na otomoto ogłoszenie na V-stroma ,ciekawostka jest całkowita osłona łańcucha !
Dla ciekawskich link do ogłoszenia
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1666282


Może warto do niego napisać skąd on to wziął... Ciekawe tylko gdzie w takim razie ucieka mu oliwa z tej smarownicy. Mój V-Strom został dziś nieco rozebrany, montuję mu parę gadżetów i boli mnie ten smar na tłumiku... nawet tylny kierunkowskaz jest zasyfiony. Wiem, że PIUG robi fajne osłony na tylne koło (błotnik w stylu przedniego - 1-2 cm od koła) i zarazem na łańcuch. Ale to koszt 500 zł, więc, co oczywiste, dałem sobie spokój Smile. Wolę zainwestować w płytę pod silnik. W te wakacje wracając z Węgier, ze znajomym także na KiloVStromie, byłem świadkiem spowodowania wycieku oleju właśnie przez zjazd z krawężnika. Jechał z pasażerką i trzema kuframi, gość 120 kg, przywalił i coś sobie tam musiał nieźle pogiąć. Specjalnie nie zaglądałem, ale teraz wiem, że kiedyś będę musiał tę osłonę dokupić.

Panowie, gdyby ktoś na jakiś patent wpadł, to bardzo proszę, pochwalcie się. Ja nie jestem w tych, co sami projektują i wprowadzają w życie takie patenty Smile

Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 11:19, 04 Sty 2010
bibop
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Warszawa





oslona fajna, wyslalem maila do czlowieka, zobaczymy czy odpowie.

co do oslony silnika to mialem podobna sytuacje tylko, ze wlasnie ona mi uratowala filtr oleju i pewnie kolektor wydechu Smile

EDIT:
dostalem odpowiedz:
Cytat:
Witam
Motor został przywieziony już z taką osłoną z Francji
Osłona rzeczywiście super spełnia swoje zadanie, zero brudzenia koła,
nic w niej nie ociera nawet jak łańcuch jest lużnawy.Obudowana jest z
każdej strony od koła też i to dosyć szczelnie.
A czyj to patent to nie wiem, orginalna suzuki to nie jest, ale pomyślana
jest w pełni profesjonalnie.
pozdrawiam


moze ktos francuskojezyczny by zapytal na jakims francuskim forum DLa? Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bibop dnia Wto 0:01, 05 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:52, 04 Lis 2012
reno
A1

 
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Kraków





http://www.vstrom.info/Smf/index.php?topic=6123.0
Odgrzewajac temat osłony lancucha


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:57, 04 Lis 2012
Tipor
Maniak motocyklowy

 
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 1243
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Łomianki





wygląda fajnie tylko po co, kłopoty z serwisem typu sprawdzenie naciągu chociażby :/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:57, 04 Lis 2012
MaciejW
Motonita

 
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 594
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Piaseczno





uważam, że to nie jest bezpieczne, gdyby było, to pewnie łańcuchy byłyby tak osłonięte od dawna...absolutny brak możliwości kontroli wzrokowej stanu łańcucha, smarowania, naciągu... a przecież zerknąć trzeba co chwila nie?... na egzaminie nawet twierdzą, że przed każdym wyjazdem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 15:39, 04 Lis 2012
roadrunner
Administrator

 
Dołączył: 04 Cze 2008
Posty: 2964
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Lubartów, Warszawa





Odnośnie osłony w MZ-tce to owszem, sprawdzała się ona, zwłaszcza że łańcuch smarowany był stratnie olejem z silnika, właśnie do momentu aż łańcuch nie spadł, nie urwał się, jak już ktoś wspomniał wyżej, albo była ona poprawnie i solidnie złożona...
Mi kiedyś ta osłona, nieprawidłowo złożona przez "wiejskiego fachurę", "złapana" przez łańcuch i zębatkę, wyrwała kawałek mięsa z łydki, porwała nogawkę oczywiście i wycieła kilka szprych z koła.
Zgadzam się w związku z tym z poglądem, że jest to bardziej niebezpieczne niż przydatne rozwiązanie.
Olejarkę można wyregulować tak żeby nie chlapała a smarowała, natomiast łańcuch smarowany olejem stratnie, sam z siebie utrzymywany jest w czystości.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:25, 04 Lis 2012
kiuksu
Motocyklista

 
Dołączył: 23 Cze 2010
Posty: 340
Przeczytał: 173 tematy

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Ruda Śl.





A to skubańce z Mz-tki i Jawki ściągnęli Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 22:44, 25 Lis 2013
HAL-9000
A1

 
Dołączył: 31 Maj 2011
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/2
Skąd: Gliwice





Osłony łańcucha w MZ nie były tak fatalne jak je opisujecie. Nie mam na myśli wynalazków wiejskich majsterklepków, tylko oryginalny system. Do smarowania używany miał być smar a nie olej. Osłony szczelnie zamykały łańcuch, więc nie robiła się pasta ścierna po nałapaniu piasku (któremu sprayowcowi chce się zmywać łańcuch przed smarowaniem?), a osłona tylnej zębatki była zrobiona z kruchego tworzywa, które miało pęknąć i "wypluć" łańcuch gdyby ten się zerwał. Przy normalnej eksploatacji było to bardzo wygodne i czyste rozwiązanie. Biorąc pod uwagę z jakiej epoki pochodzi (np w MZ ES 250/1 z lat 60) chciałbym widzieć cos podobnego i dostosowanego do dzisiejszych realiów w swojej Zuzie.
Jeszcze jedna uwaga. Koleś z anglojęzycznego forum budując metalową osłonę tylnej zębatki może sobie zafundować blokadę tylnego koła, w przypadku zerwania łańcucha. Projektanci z MZ pomyśleli o tym pół wieku temu ...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez HAL-9000 dnia Pon 22:52, 25 Lis 2013, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
"Rynienka"pod łańcuch DL-1000
Forum VStromClub Strona Główna -> Patenty i usprawnienia
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin